triger zinciri ses

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

triger zinciri ses

İleti felicia560 » 15 Haz 2015, 13:57

Merhaba arkadaşlar.
Aracim 97 1.3felicia glx. 250.000 km de yeni aldim benden oncesini bilmiyorum.
kendim 3000 km yol yaptim yola cikmadan once bujiler kablolari v kayisini degistim cok sukur yolda birakmadi.
sorunum motordan fazla ses gelmesi subap ayarina baktim degerleri normal gorunuyor.
kulak verdigimde ses motorun icinden geliyor gibi umarim yataklardan gelmiyordur.
triger zincirine ulasmak icin tekeri ve ardindan camurluk icindeki muhafazayi ve karteri sokmem yeterlimidir yoksa motor kulagini sokup motoru asagiya mi cekmeliyim olaki ulastik ayari varmidir yoksa direk yenisini alip takayim mi.
 
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti sainz » 15 Haz 2015, 14:32

Favorit ve Felicia' nın triger zincirlerinde herhangi bir gergi veya ayar mekanizması mevcut değildir. Yeni ve orijinal bir zincir alınıp takılacak. Aracın lifte alınması gerekli. Önce karter sökülecek sonra triger kapağı sökülecek.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti felicia560 » 15 Haz 2015, 15:03

tamamdir yenisini alip sokme islemine basliayacam.
liftim yok krikoya kaldirip sehpayla sabitleyip altina gircem.tekeri sokuyorum camurluk icindeki muhafazayi sokuyorum karteri sokuyorum son olarak triger kapagibi rahatca sokebiliyorum degilmi motor kulagini sokup motoru asagi cekmeme gerek kalmaz dogru mu
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 15 Haz 2015, 17:47

karteri sökmeniz lazım.

dikkat edilecek fazla bişey yok sente 6 baklaydı işaretleri var, distribütörü çeviren dişliyi ters takabilirsiniz ucundan çevirir distribütörü ona dikkat edin öyle olmasın.

kolaydır ama pis iştir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia560 » 15 Haz 2015, 18:09

tamamdir tesekkur ettim.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 16 Haz 2015, 00:16

kaliteli sıvı conta, bol bol balata spreyi, yağı boşalatmak için kap vs gibi. gibi ıvır zıvırları saymaya gerek yok sanırım ;) son aklıma gelen bişeyde büyük dişlinin göbeğindeki somunun altındaki pul somunun üzerine doğru eğiliyor gevşemesin diye. sökünce görürsünüz. bunu düzeltip sökeceksiniz toplarkende tekrar bükeceksiniz

parçayı alırkende mümkünse arabanızla gidin sanıyorum favoritin zinciride feliciaya olabiliyor büyükk dişlinin göbeği biraz farklı doğru parçayı alın.

zincir ve karterin conta işini hakkıyla yapamazsanız yan kapağın üzerinde yüksek basınçlı yağ deliği var zinciri yağlamak için. bunun ordan çok ciddi şekilde yağı fışkırarak atabilir. Karterdende conta çıkmayabilir sıvı conta ile sızdırmaz yapıyorlar

özellikle kırmızı olan değilde kaliteli gri renk alman falan işi bir sıvı conta kullanın
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia560 » 16 Haz 2015, 07:44

balata spreyini dusnmemistim hic onu tam olarak nerde kullancam.gobekteki somona dikkwt edecem orasi da tamam.zincir kapagi icin conta var mi piyasada hem conta hem sivvi conta mi daha mantikli yoksa sadece kaliteli bir sivi conta da yeterli olur mu.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 16 Haz 2015, 23:53

zinciri zaten isterseniz set olarak satarlar, conta falan verirler alırken.
conta üzerinden biile sıvı conta geçebilirsiniz. Maksat sızdırmazlık.

balata spreyi söktüğünüz yerdeki bilumum temizlik için gerekiyor çok kolaylaştırır işinizi yağ pislikle uğraşmazsınız.

somunu sökmek zor gelebilir vitesi 5 e takıp birinden frene basmasını rica edebilirsiniz. yoksa motoru döndürmeniz olasıdır.

zaten söküp uğraşırken ne demek istediğimi tamamen anlayacaksınız.

kolay gelsin.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia560 » 17 Haz 2015, 08:33

tamamdir cok tesekkur ediyorum.
cok heveslendim su ise ilk firsatta degistircem.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti sainz » 18 Haz 2015, 07:28

AhmetH yazdı:...somunu sökmek zor gelebilir vitesi 5 e takıp birinden frene basmasını rica edebilirsiniz. yoksa motoru döndürmeniz olasıdır...

Motor dönerse zaten tam anlamıyla "seyreyle cümbüşü" durumu olur.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti felicia560 » 17 Ağu 2015, 11:24

arkadaslar bu zıncır degısımınde herkes altı bakla altı bakla dıyor tamam altı bakla varda ayar yaparken bu altı baklayı nasıl kullanıcaz neyı neye denk getırcez.Alternator kayıs kasnagının somonunu sokerken kac numara anahtar gereklı 32 mı 33 mu.
bende lıft yok lıftsız bır sekılde krıko yardımı ıle yapcam bu ısı yolcu tarafındakı teker arkasında plastık muhafazayı sokmem yeterlı mı rahat calısabılmek ıcın yoksa yolcu tarafındakı motor kulagını sokup motoru asagımı ındıreyım :)
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti sainz » 17 Ağu 2015, 20:36

felicia560 yazdı:arkadaslar bu zıncır degısımınde herkes altı bakla altı bakla dıyor tamam altı bakla varda ayar yaparken bu altı baklayı nasıl kullanıcaz neyı neye denk getırcez.Alternator kayıs kasnagının somonunu sokerken kac numara anahtar gereklı 32 mı 33 mu.
bende lıft yok lıftsız bır sekılde krıko yardımı ıle yapcam bu ısı yolcu tarafındakı teker arkasında plastık muhafazayı sokmem yeterlı mı rahat calısabılmek ıcın yoksa yolcu tarafındakı motor kulagını sokup motoru asagımı ındıreyım :)

Zincir değişimi için karterin de inmesi gerek. Sanırsam lift şart.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti felicia560 » 16 Eyl 2015, 20:12

zinciri degismek icin bugun saat 12 den 18e kadar ugrastim olmadi.
Sirasiyla Alternatoru distiribitoru v kayisini krank kasnagini ( tam 2 saat surdu kasnagi sokmek) sonra kapagi soktum.
Disliler ve zinciri disari cikardim. Bu ana kadar mutluydum
Su sente ayariyla alakali hicviri ayribtili olmayan paragraflar okudum herkes alti vakla demis 12 pim demis kardesim bunu nerde nasil kullanacaz ben anladigim kadariyla su sekil yaptim
Zincirsiz iken 1. Pistonu vujiyi sokup tornavida sokup en tepeye getirdim o sekilde biraktim sonra yeni zincirim ve dislileri uzerindeki cukur isaretlerin arasinda tam alti bakla olacak sekilde denk getirip krank kasnagina mil uzerindeki centige dislideki oluk denk gelecek sekilde taktim şöyle bi baktim iki disli uzerindeki cukurlar arasinda tam alti bakla var krank dislisi tamam ama buyuk olan dislideki oluk centige denk gelmiyordu o dekilde iken kranki cevirerek buyuk dislideki olukla centigide birbirine getirip o pimini taktim.
Sonra geri topladim herseyi kapagi yeni conta ve sivi conta esliginde taktim krank kasnagini taktim uste gectim distiribitoru direk gecirdim ayarina filan bakmadim.nasil olsa avans ayari yaparken cevirdikce yerini bulur dedim.
Sonra icine yag koymadan larteri takmadan bi marsa badalim bakalim Ne olacak dedim bi kac kez bastik calismadi manifolddan patur putur patlama sesleri geldi calismadi o sekil biraktim isim vardi kaldi oyle.
Simdi size sorum allah askina senteyi alti pim sayilacak gibisinden degilde neyi nerden nasil sayacaz rengi farkli olan bakla ne ise yariyo ben onu digerlerinden ayirt etmedim :) sentem dogruda distiribitoru mu yanlis taktim.
Distiribitor manyetik bobin kablolarini atesleme unitesine takarlen ciplak olan kablo alta digeri uste gelevek sekildemiydi onumu yanlis taktim acaba.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti felicia560 » 17 Eyl 2015, 12:13

Arkadaslar su sente ayarini bana telefondan anlatabilecek olan varsa lutfen yardimci olsun
Caldirsin musait olunca ben geri doneyim musait olaniyorum pek 506 913 44 15 erdem
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 17 Eyl 2015, 18:11

hocam inşallah temiz biyerin vardır uğraşmak için sökük durmuyordur açıkta.
Karterin sökülmesi lazım bu iş için.
karter çıkınca yağ sifonunu da alıyorsun 3 kere değişti benimki hepsinde karter açıldı.

ıvır zıvır belalı işlerden kurtulup dişliyi sökmek en zoru. Benim ustada bir boru vardı karter açık olduğundan blokun içinde bir yerinden kranktan destek alıp sökmüştü.
vitesi 5 e alıp birine frene bastırsanda sökebilme şansın var.

senteye gelince ;

motorun sökmeden önce çalışıyorsa zaten sentede demektir. Sana referans olsun diye 2 dişlide bir punta oluk var.
bu iki punta oluk arasında 6 bakla olacak ve bu 6 bakla muhtemelen rengi farklı şekilde gözüne çarpmıştır.
önemlide değil alet zaten dönüp duracak ama referans olsun diye işte.

bu dişlileri çıkarmadan önce dişlilere en yakın silindir yani 1. silindir ateşlemede olmalı sente bu.

bu şekilde söküp sökerken krankı falan oynatmazsan yenisini taktığında aynen pozisyonunu almalı.

distribütörüde geri takarken motor sentede duruyorsa yerini bulur takınca.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti forman37 » 18 Eyl 2015, 00:34

dıstrıbutoru takarken dıkkat edın yeterlı :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti felicia560 » 18 Eyl 2015, 14:51

zinciri sökmeden önce illaki sentede idi.
ben sökerken hangi piston hangi pozisyondaydı bilmeden direk herşeyi söktüm.
önce karterı sonra krank kasnagını söktüm sonra egzantrik kapagını cıkardım.
sonra buyuk olan dişlideki rondelayı duzelterek somonunu cozdum.
sonra oluguna baklasına pımıne sentesıne hıcbıseyıne bakmadan dırek zıncır ve ıkı dıslıyı motordan ayırıp dısarı aldım
sonra yenı zıncır ve dıslılerı elıme aldım ( o an pıstonlar yada 1. piston hangı pozısyonda bılmıyorum ve onemsemıyorum)
kucuk olan dıslıdekı oluk ıle buyuk olan dıslıdekı oluk ust tarafa gelecek sekılde ve ıkı oluk arasında 6 bakla olacak sekılde yerde temız bı ortamda ayarladım
sonra bu ayarı bozmadan once kucuk olan dıslıyı krank mılıne gecırdım ve sabıtleme pımını taktım.
sonra buyuk olan dıslıyı egzantrık mılıne gecırdım kı pımı takmak ıcın oluklar bırbırıne denk gelmıyordu hala ıkı nokta arasında 6 bakla var ayarı hıc bozmadım
sonra ıkı dıslıde mıllere takılı ıken tekerı cevırerek eksantrık mılındekı olukla dıslısndekı oluk bırbırıne denk gelecek sekılde ayarladım be egzantrık pımını de takarak sabıtledım.
sente ayarını bu sekıl yaptım dogru mu degıl mı.
distiribitörü direk oylesine takmıstım sonra calısmayınca geri söktüm.
1. bujıyı cıkardım tornavıda sokarak pistonu ust noktaya getırdım o sekılde ıken tevzı makarası 1. pistonu atesleyecek sekılde ayarlayarak dıstrıbıtoru yerıne gecırdım.
sona marsa bastımkıı
tıkkk var
gıjjj gıjjj gıjjj yok :) akü bitmiş
ınsanlah herseyı bıdaha sokmek zorunda kalmam.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 18 Eyl 2015, 15:42

dişlideki oluklar ve 6 bakla sadece referans amaçlı.
her türlü 6 bakla oluyor malum.
ama söküp takarken kafa karıştırır.
siz söküp takma anına kadar referanssız da olsa sentedeydiniz, nezeman lastiği çevirdiniz motor döndü o anda sente kaçtı benim anladığım.

krank pilesinin üstünde çentik var distribütör kapağında da avans çizgileri burdan feyz alarak 1. silindirin üön ya getirebilirsiniz.

ancak egzoz vakti içinde üön ya gidebilir ateşleme içinde bunu krank pilesindeki çentikten anlayacaksınız.

supaplar muhtemelen temas etmiyordur ama sente kaçıklığında piston yakalayabilir dikkat edin.

4 bujiyi söküp motoru kompresyondan etkilenmeden rahat dönebilecek şekile getirin.

krankı 1. silindir ateşleme için üön ya gelmiş şekilde ayarlayın. işte bu noktadan 90 derece geri döndürürseniz motoru 4 piston da silindirlerin ortasında olacak şekilde kalır.
bu esnada bir şekilde egzantriğide döndürüp 1. silindir için ateşleme pozisyonuna gelin (2 supapda serbest iken)

sonra 90 derecelik konumu düzeltin. bu şekilde senteye gelmiş olmalı zinciride bu halde referanslı şekilde takarsınız.

90 derece olayı ile uğraşmak istemiyorsanız dikkatli olun sente kaçıksa supapları yakalayabilir motoru döndürürken direnç varsa zorlamayın bu yüzden bujileri sökün dedim daha rahat anlaşılır.

gerisi üstesinden geleceğiniz işlerdir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir