triger zinciri ses

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

triger zinciri ses

İleti AhmetH » 18 Eyl 2015, 15:47

http://i174.photobucket.com/albums/w112 ... timing.jpg

6 bakla 12 pin bu şekilde sayılıyor
 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia560 » 18 Eyl 2015, 18:32

Krank pilesi dediginiz egzantrik kapagibin disinda kalan siyah kasnaksa uzeribdeki centik belli olmayacak kadar kirliydi onu yarin temizleyip incelerim.
Pile ustundeki centigi ne tarafa getirip nasil feyz alcam o kismi anlamadim.
Direk buji deliginden tornavida sokup pistonu en uste getirsem ayni sey olmazmiki.
Egzantrig dislisini bi sekilde dondur demissiniz tamam donururum ama hangi pozisyonda virakcam o pozisyona geldigini nerden anliycam.
Distiribitor kapagindaki avans cizgilerinden bahsetmissiniz bildigimiz plastik kapaksa onda cizgi filan yok benimkinde bi cizgiler tam olarak.nerde neye gore nasil feyz alcam o kisimlari ayrintiki anlatirmisin.
Belki bunlari okurken fesupanallah niye anlamuyo bu adam diyeceksin :)
Ama net bilgilere ihtiyacim var araci biran once bitirip bayram iznine cikcam
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 18 Eyl 2015, 19:21

siz şimdi bunu söktünüz, dikkat edin orda çentikler ve rakamlar var avans ayarı için. 4 bujiyide sökün motor rahat dönsün ayrıca SKODA yazan üst külbütör kapağını sökün böylece supap haraketlerini görürsünüz.

önce yapmanız gereken gerçekten sente durumu söz konusu mu ona bakmak

kayışın takıldığı siyah krank kasnağı üzerinde küçük bir çentik var bu çentik burdaki 0 a denk gelmeli.

bu durumda 1. silindirde piston ateşleme için üst ölü noktada. bu esnada bu silindire ait 2 supapında tamamen kapalı olması lazım bunu kontrol edin.

Sente kaçıksa pistonlar supaplara değermi bilmiyorum muhtemelen eski motor bunlar değmiyordur ama bellide olmaz 4 bujiyi o yüzden sökün motor rahat dönsün direnç hissederseniz hemen durun.

sente kaçıklığı varsa mecbur zinciri ve dişlileri tekrar sökeceksiniz. Senteyi anladığınızı düşünüyorum.
eğer kaçıksa ve söktüyseni zinciri ve dişliyide ilerde rahat etmek ettirmek için dügün pozisyonunda takarsanız geçmiş olsun gerisi rahat distiribütörün üstesinden geleceğinize inanıyorum.
Tek bilmeniz gereken Sente de 1. silindir ateşlemek üzere buna göre distribütörü takarsınız. avans mavans derken yapacağınıza eminim.

Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 18 Eyl 2015, 19:29

buji deliğinden tornavida ile olur ama piston hem egzoz için hem sıkıştırma için yukarı 2 kez çıkıyor. Malum tam çevrim 720 derece. Bunu külbütörü söküp supaplara bakarak teyid etmelisiniz. yanlış zamanı sente ile karıştırmayın.

zinciri takarken denk gelmeyince tekerleği çevirmeniz muhtemelen senteyi bozmuştur ama yinede iyice kontrol edin
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia560 » 18 Eyl 2015, 20:19

Cok net cok tesekkur ediyorum ihtiyacim olan buydu.
Yarin allahin izniyle olacak bu is.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti sainz » 18 Eyl 2015, 20:29

Sökmedim takmadım size izah edemem ama konuyu ilgiyle takip ediyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 18 Eyl 2015, 20:31

inşallah, elimden geldiği kadar size yabancı forum ve sitelerden foto bulmaya çalıştım muhtemelen işinizi kolaylayacaktır.
şimdiden kolay gelsin ;

distribütör yan kapağında conta sıvı conta işini çok kaliteli ve özenerek yapın. Kırmızı sista kullanmayın contanın kendisini parçalıyor zamanla, benimkini o şekil yapmıştık contayı kendi kendine çürütmüş kaliteli bir sıvı conta kullanın, bir sabah motor çalıştığında fışkırarak yağ boşalttı 4.5litre yağ ile 2 km ötedeki sanayiye kendimi atamadım o derece hızlıdır. Bu conta yüksek basınçlı yağ deliği örtüyor göreceksiniz.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia560 » 18 Eyl 2015, 20:36

Otokar servisinde calisan bi arkadas sagolsun yarim kutu silikon verdi alman mali kaliteli bi conta markasi yanlis hatirlamiyosam förch gibi bisey onu kullanicam yan kapak ve karterde.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti felicia560 » 19 Eyl 2015, 18:10

11 den su saate kadar arabayla ugrastin herseyi soktum bastan yaptim.
Subaplari girmek icin ust kapagi soktum.
Krank pilesindeki centigi egzantrik kapagindaki sifira getirdim zincir takili degilken.
Sonra egzantrik dislisini cevirerek 1. Pistona air subaplari tam kapali konuma getirerek biraktim o ara baktim 4. Pistona ait subaplarda ayni konumdaydi.
Bu sekilde her iki diskiyide diari cikardim zinciri taktim 12 pim sayarak taktim dislileri millere gecirdigimde aynen yukarida ahmeth arkadasimizin paylastigi resimdeki pozisyondaydi.
Sonra topladim herseyi sira distiribitore geldi.
Tevzi malarasi 1. Pistonu atesleyecek sekilde yani saat 11 yonune vakar halde distiribitoru taktim.
Buni kablolarinida aracin onceki sirasina gore taktim distiribitor kapaginda 1 yazabi virinci pistona 2 yazani 2.pistona 3 yazani 3.pistona 4 yazabi4.pistona taltim onceden boyleydi cunku.
Sonra bi heyecanla marsa bastim plaaag pluggg plaag plugg sesler cikti karvurator uzeribdeki jetten yunus baligi gibi 3 dort saniyede bir yakit puskurttu jikle kapagindan patlamalar cikti. Bunlar marsa basili sure icerisinde oldu.
Moral sifir.
Areslemeyi kontrol ettim atesleme var ama calismiyor sonra kablolari yer degistim en son arac calisti ama pancar motoru gibi patur putur calisti. Ne oldu ne eksik bilmiyom senteyi mi yanlis yaptik distiribitoru mu yanlis taktik buji siralamasini mi karistirdik anlamadim.
Kran pilesindeki centigi 0 noktasina getiriyom tevzi makarasi birinci pistonu atesleyecek sekilde oluyo sonra krank pilesini bir tur daha attiriyom bu sefer tevzi makarasi tam tersi yonunde duruyo buradani biseyler kaciriyom acaba.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 19 Eyl 2015, 19:30

Kablo boylarina gore anlayabilirsiniz, takma sirasini. Ama atesleme sirasi 1. Silindirden baslayip 2-3-4 seklinde degildir. 1-3-4-2 dir

Kablolari dogru taktiginizda motor muhtemelen calisacaktir

Motorda saat yonunde donuyor
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 19 Eyl 2015, 19:36

Hersey yolundaysa marsa biri basarken distributoru saga sola cevirerek avans-rotar durumumunu saglayin bir sekilde atesalir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia560 » 19 Eyl 2015, 19:50

Krank pilesindeki centigi 0 a getirdigimde 360. Derecede mi yoksa 720. Derecedemi onu mu karistirdim acaba sente yaparken 1. Pistona ait subaplar kapaliydi o sekil zinciri taktim egzantrik kapagini lapattim karteri filan herseyi taktim distiribitoru takmadim sona biraktim o ara krank kadnaginin somonunu sikatken motor dondu ben sonra distiribitoru takacagim zaman vites beste tekeri elle cevirerek krank pilesindeki centigi tekrar sifira getirdim ve piston usttedir varsayarak distiribitoru 1. Pistonu atesleyevek sekilde taktim. Acaba o sirada 320 derece veya 720 derece durumunda karisiklik mi oldu boyle bi ihtimal varmi.
Ben tekeri cevirerek tevzi makarasini izledim centik sifirdayken saat 11 yonunde oluyo sonra bi tur daha attiriyorum bu sefer tam zitti dogrultuda oluyo.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti felicia560 » 19 Eyl 2015, 19:54

krank pilesi her 720inci derecede bir mi birinci pistonu atesleyecek pozisyona getiriyo.
Ben distiribitoru takarken bu ayrintiyi atlayarak krank pilesindeki centik sifirda ama 360inci derecede iken mi birinci pistonu atesleyecek sekilde mi taktim acaba
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 19 Eyl 2015, 20:33

doğru sente de 1. silindir ateşlemek üzere piston üst ölü noktada ve 2 supapta tam kapalı olan konumundadır.
zincir takılı değilken krankın bir önemi kalmaz istediğiniz kadar çevirip çentiği 0 a getirdiğinizde 1. silindir ÜÖN da dır demektir.
Esas muhabbet bu duruma karşılık 1. silindirin supaplarını tam kapalı yani sente durumuna getirip bunları bağlamak.
sonra zaten hep birlikte uyum içinde çalışıyorlar

yani sentenizi doğru yaptığınıza inanıyorum.


muhtemelen 1. silindir senteden daha önce ateşler zira avans ayarı denen bişey var malum.
başka biri marş basarkan distribütör gövdesini komple sağa yada sola çevirin muhtemelen ateş alacaktır.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia560 » 19 Eyl 2015, 20:45

Tamamdir o kisim tamam.
Yukarida bahsettigim 360 derece 720 derece konusunda yanlis yapmis olabilir miyim distiribitoru cikarip birdaha dogru pozisyonda tkmayi denemeli miyim sizce.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 19 Eyl 2015, 21:21

bence distribütörde doğru takılı.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 19 Eyl 2015, 23:26

son bişey, distribütörün altındaki en ucuna doğru montaj yapıldığı yerde distribütörü çeviren koyu renkli yapı var iki dili var hani bu yapı offset tir yönü vardır. zaten tek konumda girebilir. iyi inceleyin göreceksiniz.
hal böyle olunca distribütörü yanlış takma şansınız pek yok yinede aklınızda olsun
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia560 » 20 Eyl 2015, 13:52

distiribitörün yanlıs takılmasından kastım tevzı makarasının baslangıc noktasını yanlıs ayarlamıs olma ıhtımalım.
cunku krank pılesındekı centıgı sıfır noktasına getırdıgımde tevzı makarası 1. piston kablosunda degıl de 4. piston kablosuna denk gelıyor su an yani saat 11 yonunde olması gereken tavzı makarası saat 5 yonunde.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

ÖncekiSonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir