karburatoru söktüm

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

karburatoru söktüm

İleti felicia560 » 30 Haz 2015, 16:12

aracimin randumansiz gidisi pedala tepkisiz kalmasi yokusta bayilmasi pedala cok basinca karburator arkasindan egzost borusuna pit pit damlayan benzin :) ve ozan tavsanin karburator temizligi adli paylasimi beni gaza getirdi ve karvuratoru eve aldim.
kapis diyaframi ve guc artirma diyaframlarini ayirdim inceledim gorunurde bi deformasyon yok acaba sokmusken yenisini takayimmi yoksa eskilerini sivi conta esliginde tekrar mi takayim.
jikle diyaframinkesinlikle nerden uflersen ufle veya nerden cekersen cek hareket yok elle bile hareket ettiremiyorum tas gibi duruyor bozuk mudur acaba
zemberegin bulundugu jikle kapagina da vakum hortumlari takili ama nette inceledigim kapaklarda vakum hortumu takili degil.
ikinci bogaz diyaframini sabitleyen vidalardan birinin kafasi yalama oldu onu henuz ayiramadim.
rolanti memesini ayirdim yalniz saglamligini nasil kontrol ederim yardima muhtacim
ozantavsan arkadasimizin forumdaki paylasimlarini inceledim once vd40 ile temizliycem daha sonra elektroliz dusunuyorum.
fotograflari birazdan yukliycem
 
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti felicia560 » 30 Haz 2015, 16:21


zemberekteki vakum hortumunun mantigini aciklayacak olan var mi.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 30 Haz 2015, 16:50

şöyle faydalı bir paylaşım olmuştu geçenlerde ;

Florin yazdı:Pierburg 2E3 by masster

Florin (masster)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 30 Haz 2015, 16:53

2. boğazı açan diyafram genelde gidik oluyor.

iyice temizleyip ne gerekiyorsa yedeklerini/yenisini alın her zaman karbüratörü sökemezsiniz sökmüşken hakkını vermeli.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia560 » 30 Haz 2015, 17:19

bunu indirmistim yalniz yabanci dil oldugu icin pek ilgilenmedim.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti phenomx3 » 01 Tem 2015, 02:51

Ben daha önce 2. boğaz diyaframı ve termovalf'i orjinal bulup alıp değişmiştim. Eskileri yedek olarak duruyor orjinal bulunca sadece yenilemek adına almıştım.şimdi de aynı sitede jikle diyaframının orjinalini gördüm sipariş verdim gelince onu da değiştireceğim.

http://www.otoaslanlar.com/index.asp?mo ... DA%2095-98
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti felicia560 » 04 Tem 2015, 20:26


pierburgumu once mazotla sonra basincli wd40 ile temizlememe ragmen elektrolizde cikan kir beni sasirtti :)
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti sainz » 04 Tem 2015, 20:54

Offf! O ne kirmiş öyle! Daha önce hiç temizlenmedi mi ki?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti felicia560 » 04 Tem 2015, 21:35

aslinda demir cubuk niyetine kullandigim demir jop uzerindeki metalik boyaymis o pislige neden olan :) islem bitince jeton dustu karburator cillop gibi oldu yarinda mazot veya benzinle son temizligi yapacam
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti sainz » 06 Tem 2015, 08:28

felicia560 yazdı:aslinda demir cubuk niyetine kullandigim demir jop uzerindeki metalik boyaymis o pislige neden olan :) islem bitince jeton dustu karburator cillop gibi oldu yarinda mazot veya benzinle son temizligi yapacam

Hey Allahım!:D Ben de dedim hiç mi ellenmemiş zavallı karbüratör.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti felicia560 » 08 Tem 2015, 12:09

İşimdeki yogunluk ve ramazan dolayısıyla karburatoru toplayıp araca takmaya vakıt bulamadım temızlenmıs bır sekılde duruyor.
zembereklı jıkle kapagını sökünce bişey dikkatimi çekti conta yok içinden su geçmesine rağmen conta yok ve sızdırma gıbı bır sıkıntı da yok,karburatoru sokerken jıkle kapagına gelen boruların ıcınde camurumsu bı tabaka vardı ve oyle sureklı ıcınden su gecermıs gıbı de bı halı yoktu acaba benım jıkleme hıc su gelmıyormu tıkanıklık fılan mı vardı :)

ıkıncı bır durumsa jıkle kapagının uzerınde vakum hortumları takılı ama netten baktıgım jıkle kapaklarında vakum hortumu takma yerlerı yok,jıkle kapagımda takılı olan vakum hortumlarından bırı 3 cm uzunlugunda ve ucu bosta dıgerı ıse ıkıncı bogaz kelebegıne gıdıp bır ek alarak ordan da karburatorun ıkıncı bogaz kelebegının takılı oldugu ust koseye gırıyor.
jıkle kapagının vakum olayıne ne gıbı etkısı var calısma prensıbı nedır bılen arkadas var mı ?


Yukarıda paylasmıs oldugum karburatoru soktugum andakı resımde bahsettıgım vakum hortumları gorulmekte.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 08 Tem 2015, 12:43

Jikle çanının içndeki zemberekli bölüme motor suyu gelmiyor.
Vakum sistemi o şekildir açık havaya çıkan hortum ucu vardır, bunların konumuna müdahele etmeyin. Tam olarak ne işe yaradığını bilgilerimi güncelleyip yazacağım
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia560 » 17 Tem 2015, 08:14

Herkeze hayirli bayramlar.
karburatore tek bir elektrik hatti geliyor bu da uce ayrilip jikle kapagina rolanti memesine ve ttv valfine gidiyor bu hat siyah ve tahminimce arti hat.
Bu şaseyi de tahminimce jikle japagi ve rolanti memesi gövdeden, ttv valfi ise kendi plastik oldugundan kahve renkli bir hatla karburator govdesine baglanarak aliyor.buraya kadar hersey kafama yatiyor.
kafamdaki sorular ;
Jikle kapagina neden hat geliyor su ile ısınma konusunda bi olumsuzluk olursa elektrik akimi ile zemberegi germek icin mi ?
Rolanti memesine gelen akim degisken mi neye gore nekadar acilip kapaniyor ?
Ttv valfi kendisinin vakuma yol vermesi gerektigini neye göre anliyor?
Jikle diyaframini sirf merakimdan dolayi icini actim icinde bozulma ihtimali olan tek parcasi vakum perdesi o da saglam gorunuyor fakat vakuma direnecek olan yay asiri sert agzimla nekadar kuvvetle cekersem cekeyim arkasindaki ayar kapagini ne pozisyonuna getirirsem getireyim kesinlikle hareket ettiremiyorum zaten sokerken kirildi yenisini alcam :)

Karburatorumu soktum inceledim temizledim yukaridaki sorularimin disinda kafamda soru isareti kalmadi onlarida ogreneyim karburatoru felişime takacam insanlah.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti felicia560 » 18 Tem 2015, 13:23

Evet arkadaslar merakimdan ve aradigim cevaplari burdan bulamadigimdan dolayi bugun az once ttv valfinin icini sokerek inceledim,
Tahminimce konusuyorum kesin degildir dikkatinize;
Yukarda bahsettigim karburatore gelip uce ayrilan (jikle kapagina rolanti memesine ve ttv valfine) kablodan arti ucunu saseye baglanan kahve rengi kablodan da eksi ucunu aldigini dusundugum ttv valfi akimi almaya basladigi andan itibaren icerisinde akima karsi direnc gostererek birbirini ceken veya iten metaller sayesinde vakum yolunu acarak vakumu bosa cikartiyor bosa cikan vakumda jikle diyaframini ilk konumuna donduruyor.
Jikle kelebeginin yapisini inceledigimde onemli olanin jikle kelebeginin ilk basta iki milimetre acilmasi oldugunu anladim. Bunuda ttv valfinin ilk etapta vakumu tutarak jikle diyaframinin jikle japagini iki milimetre geriye cekmesiyle sagliyor.daha sonra zaten jikle kapagindaki zemberek jikle kelebegini tamamen aciyor bu acilis gerceklestikten sonra ttv valfi vakumu bosa cikarsa ne yazar cikarmasa cikarmasane yazar diye dusundum dogrumuyum bilmiyorum.
araci calistirmadan once jikle kelebegi tamamen kapali marsa bastigimiz anda jikle diyaframi jikle kelebegini iki nilimetre aciyor bunun sebebide ilk esnada motor isinana kadar havanin az girerek zengin karisim olusturmasini saglamak. Zengin karisim.girdi notor yuksek devir calisti jikle zemberegi jikle kelebegini tamamen acti motor devri normale dondu eeee bundan sonra ttv valfinin vakumu birakarak jikle diyaframini normale dondurmesinin ne geregi var.
soyle olsa.
motor sogukken hikle.kelebeginin tam kapali olmasinin mantigi ney tam kapali olmasin iki milim aciklik olsun jikle diyaframinin tam kapali kelebegi iki milim acmaktan baska gorevi yok gibi duruyor.kelebek iki milim acik marsa bastik kisik havali.zengin karisimla motor calisti sonra zemberek kelebegi tamamen acsin jikle konusu orda kapansin kardesim. Daha sonrasinda ttv valfinin vakumu bosa dusurup jikle diyaframini en eski pozisyonuna yani motor sogudugunda jikle kelebeginin tamamen kapali olacagi sekle getirmesine gerek kalmasin .jikle diyaframi ve ttv valfi yerine jikle kelebegini tamamen kapatmayacak iki milim bosluk birakacak bir takoz olsa daha guzel olmaz mi.
arkadaslar uzun yazdim imla yazim hatasi varsa ozurdiliyorum ama su jikle kelebeginin motor sogukken tamamen kapali olmasina ne gerek var iki milim bosluk kalacak sekilde dursa ne zarari var fikrri olan lutfen yazsin inceledim inceledim mantigini bulamadim
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti felicia560 » 18 Tem 2015, 15:56

Az once bi deneme yaptim karburator ve jikle kapagi ikiside oda sicakliginda iken jikle kapagini karburatore jikle kelebegibi oda sicakliginda tamamen kapali olacak sekilde ayarlayarak taktim.
Sonrasinda yukarida bahsettigim karburatore gelip uce (jikle kapagina rolanti memesine ve ttv valfine) ayrilan hatta arti ucunu karvurator govdesine eksi ucunu olmak uzere 12 voltluk guc kaynagini bagladim sonuc:
Jikle kelebegi yaklasik bes dakika icerisinde tamamen acildi sonra elektrik akimi kestim jikle kelebegi yaklasik on dakika icinde tamamen kapandi.
Jikle kelebegini acmak icin jikle kapagindaki zemberegin motor suyuyla isinmasi durumunun disinda yukarida bahsettigim o siyah hat vasitasi ile de ayni islem saglabiliyor mus bunu da deneme yanilma ile cozmus oldum.
geriye kaldi tek bir sorum enheksiyonlu araclarda rolanti memesi beyinden aldigi komuta gore acilip kapaniyor ama bebim felişimde bu rolanti memesi ne sekil calisiyor anlayamadim neye gore ne zaman ne kadar acilip kapanacak. Karburatorden soktugum rolanti memesini az once denedim ters ve duz olmak uzere 12 volt verdim iceride tik tik diye sesler geliyor ama tabiri caizse ucundaki pipisinde bi hareket yok.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti sainz » 19 Tem 2015, 11:31

Karbüratörü ayrıntılarıyla bilemiyorum ancak jikle ile ilgili zamanında çok uğraşmıştım:
favorit-forman/favorit-jiklesi-t806.html?hilit=jikle

Jikle tam kapalı iken bile bir miktar açık kalması lazım ki zengin karışımı boğulmadan yakabilsin araç.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti felicia560 » 19 Tem 2015, 13:51

Senin konuyu takip ettim aynen dedigim gibi hic bir zaman ister sogukken ister sicakken ister mars basarken ister basmadan once ne zaman olursa olsun jikle kelebeginin yani yukaridan havayi kisan kelebegin tamamen kapali olmamasi gerekiyor altini ciziyor ne Aman olursa olsun jikle kelebegi en az iki milim acik olmali.
basa donersek jikle kelebegi ile duvar arasina iki nilimlik bi takoz koyalim jikle diyaframini ve ttv valfini karburator uzerinden sokup atalim.
hava buz gibi soguk jikle zemberegi jikleyi tam kapatmaya calisiyor iki nilimetrelik takoza kadar kapatiyor sonra kapanmiyor simdi marsa basacam gaz pedalina dokunmadan marsa basiyorum bastimm :)
Jikle kelebegindeki iki milimetrelik alandan azicik havayi alip yanma odasina gonderiyor yani zengin karisim evet notor guzelce calisti yuksek devir jikle devrede zaman gectikce jikle kapagindaki zemberek isiniyor jikle kelebegini aciyorr evet acildiii su an jikle kelebegimiz tamamen acildi motor da isindi jikle devreden cikti artik bu an itibari ile jiklelik bir durum yok. Bundan sonra is yapacak olablar...rolanti memesi kapis diyaframi yakit artirma diyaframi ikinci bogaz diyaframi ve yakit jetleri bunlar saglamsa sorunsuz sûrûs keyfi degil mi arkadaslar buraya kadar mutabik miyiz nerde bu forumun ustalari :)
Jikle diyaframinin isini ben halledecem ttv valfi ve jikle diyaframini iptal edecem.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 19 Tem 2015, 15:24

abi sen iyi gidiyorsun bütün sorunların üstesinden gelirsin sorun yok

vakum hortumlarına iyi bak çatlamış kurumuş delinmiş olmasınlar.

karbüratör alt takozunda güzel olsun ve mümkünse takarken kaliteli sıvı conta sürün hafifçe
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir