karburatoru söktüm

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

karburatoru söktüm

İleti felicia560 » 19 Tem 2015, 16:12

İkı metre vakum hortumu aldım ondan döşiyecem :)

Karburator alt plastık takozu oval sekıldeydı pıyasada aynısından bulamadım ovala ek olarak alt kısmında yıne sıyah plastıkten metal takoza benzer bı uzantısı var sıparıs edecem gelsın bakalım nasıl bısey :)

İki telli sanayisinde skodacıları gezdım karburatörle alakalı satış yapan yok.

sıvı contayı otokar servısınde arkadaslar yarısı kullanılmıs bı kutu verdı sagolsun :) alman malı sıyah kalıtelı bıseye benzıyo.

Benim üzüldüğüm nokta İSTANBULdayım ama yine de netten sipariş vermek zorunda kalıyorum.
 
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 19 Tem 2015, 19:45

İngilizce pdf i önermiştim ama sanırım yabancı dil olduğundan biraz gözden düştü,
Ben söktüğümde çok kurcalamıştm şimdi detayları anımsıyamıyorum. Kesin olmayan şeyi konuşmak istemediğimden biraz seyrek yazıyorum mazur görün, ama kavradığım kadarıyla siz işi kıvırıyorsunuz fazla detaya inmenin manası yok :)
Size tavsiyem parça eksiltmeyin araç madem bunca km benzinli yürümüş birçok avantajı var.
Jikle sistemi ayarı düzgün olduğunda gayet sağlıklı çalışıyor bunu iyi biliyorum ama çok kompleks.
Vakum diyafram için hortumlar en sıkıntılı yerler ve arkadaki ana yakıt girişindeki kırçıllı hortum, bunlar sorun yaratıyor.
Benzin hattındaki diyaframlar kapış vs piyasada var bunları yenilemek güç değil, yan tarafta bir tanesinin yönü var sadece ters takarsanız araç 2. Boğazı açmıyor gibi davranıyor lafı gelmişken 2. Boğazda en önemli yer.
Parça konusunda maslak sanayideki onur oto ile adını bilmediğim gaziosmanpaşa daki parçacıda eski skodaların parçaları var.
Son olarak karbüratör pierburg 2e3 kopyası, youtubede işinize yarar videolar bulabilirsiniz
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia560 » 19 Tem 2015, 20:34

Pdf dosyasini komple turkceye cevirdim inceledim.
parca konusuna gelince netten almaya karar verdim isim yofun bos vaktim az sanayi sanayi gezmek istemiyorum.youtube deki videolar ve google gorseldekibutun resimleri inceledim.jikle diyaframi ve ttv valfinin calisma prensibi yukarida yazdigim gibi...
Karburatoru ilk etapta jikle diyaframi ve ttv valfi olmadan takacam bildigimin ve dusundugumun disinda bi gorevleri varsa zaten kullabimda abirmallikler olucaktir ozaman onlari da ilave ederim :)
Yan tarafta birtanesinin yönu var dedigin yakit artirma diyaframi mi acaba cift kirmizi contali karburatorun yan tarafinda olan parca mi onun contalarinda bi deformasyon yoktu temizleyip sivi conta esliginde geri takttim.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 19 Tem 2015, 21:15

Evet yan taraftaki çift kırmızı contalı oval parça 180 derece zıt olarakta takılıyor dikkat etmek lazım.
Birde aklıma geldi ;
Arkadaki kapış diyaframını görmüşsünüzdür gaza bastığınız her an bir kol vasıtası ile bu tetikleniyor.
İşte bu kol ve gaz kelebeğine bağlı beyaz bakaliti çalışa çalışa birbirini aşındırıyor bunu iyi inceleyin, aşınmadan sebep biraz düzleşme oluşup köşeli bir yapıya bürünebiliyor ve ilginçtir beyaz bakalit değilde kapışın metal kolu aşınıyor
Bu gaz pedalı yumşaklığına direk etki eder bunu zımpara vs ile güzelce ayarlayıp ısıdan etkilenmeyen güzel bir gresten bir damla kadar kullanıp yağlarsanız tamamen kemiksiz ve inanılmaz derece rahat yumşak bir gaz pedalınız olur. Yaşından dolayı gaz telinizde çalıştığı aralıkta hafif sıkışma yapıyor olabilir onuda inceleyin.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 19 Tem 2015, 21:20

felicia560 yazdı:...hava buz gibi soguk jikle zemberegi jikleyi tam kapatmaya calisiyor iki nilimetrelik takoza kadar kapatiyor sonra kapanmiyor simdi marsa basacam gaz pedalina dokunmadan marsa basiyorum bastimm :)...

Yalnız marşa basmadan önce gaza tama yakın basıp bırakman lazım. Buraya dikkat tam basılmayacak ve marş esnasında gaz pedalı basılı olmayacak. Gaza tama yakın basıp gaz pedalını bıraktığında jikle tam kapanacak ve marşa bastığında (tabii diğer sistemler de sağlıklı çalışıyorsa) motor çalışıp yüksek rölanti seviyesinde çalışacak. Bir de jiklenin devreden çıkışı motor tam olarak ısınmadan gerçekleşmiş olması lazım. Bu arada jiikle dört kademelidir. Diyelim ki hava 40°C ve gaza tama yakın basıp bıraktın ve marşa bastın, motor çalıştı. Motor buz gibi havadaki gibi 1500d/d' de değil de 1100-1200d/d seviyelerinde çalışmalı, yani jiklenin birinci kademesinde. ;)
AhmetH yazdı:...Jikle sistemi ayarı düzgün olduğunda gayet sağlıklı çalışıyor bunu iyi biliyorum ama çok kompleks...

Kelimesi kelimesine katılıyorum.

Ha bir de araç jiklede çalışırken motoru stop etmemeye dikkat edin. Ben bi sefer yaptım, zengin karışım nedeniyle bujiler ıslandı ve bir daha çalışmadı. Bujileri değiştirince ancak çalışmıştı.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti felicia560 » 20 Tem 2015, 07:45

AhmetH yazdı:Evet yan taraftaki çift kırmızı contalı oval parça 180 derece zıt olarakta takılıyor dikkat etmek lazım.



O parçayı dikkatli bir şekilde düz taktım ona eminim.Kapiş diyaframının perdesi aşınmış benzin kaçırıyordu ama anlattıgınız aşınma konusunu incelememiştim inceliycem çünkü gaz pedakım cok serttı ve hafif dokunuşlar yapamıyordum gaz telinide değişcem.


Yalnız marşa basmadan önce gaza tama yakın basıp bırakman lazım. Buraya dikkat tam basılmayacak ve marş esnasında gaz pedalı basılı olmayacak. Gaza tama yakın basıp gaz pedalını bıraktığında jikle tam kapanacak ve marşa bastığında (tabii diğer sistemler de sağlıklı çalışıyorsa) motor çalışıp yüksek rölanti seviyesinde çalışacak. Bir de jiklenin devreden çıkışı motor tam olarak ısınmadan gerçekleşmiş olması lazım. Bu arada jiikle dört kademelidir. Diyelim ki hava 40°C ve gaza tama yakın basıp bıraktın ve marşa bastın, motor çalıştı. Motor buz gibi havadaki gibi 1500d/d' de değil de 1100-1200d/d seviyelerinde çalışmalı, yani jiklenin birinci kademesinde.

1- gaza tama yakın bastık çektik jikle tam kapandı yazmıssınız. tam kapanmasın iki milim kapansın zaten marşa basarken vakumdan dolayı jikle diyaframı iki milimetre açılış yapmayacak mı oraya takoz koyup tam kapanacağı zaman iki mlimetre acıklık kalacak sekılde bırakıp jıkle dıyaframını ıptal ettıgımı dusunelım. olur mu olmaz mı neden olmaz ?

2-gaza basma sebebimiz hava sıcaklıgına gore gerılmıs olan zemberegın takozdan kurtulup jıkle kelebegını hava sıcaklıgına gore uygun konuma getırmek olsa gerek ama gaza neden tam basmıyoruz. Tam basarsak ne olur?

3-jıkle dort kademelıdır dedık bu kademeyı havanın o ankı sıcaklıgına gore zemberek mı belırlıyor yoksa jıkle kelebegı ıle gaz kelebegı arasındakı merdıven basamaklı sekılde olan takoz mu belırlıyor.

4- Neden jiklenin devreden cıkısı motor tam olarak ısınmadan once olmalı mandıtıgı nedır.
Bu dordunu ayrı ayrı yorumlayabılır mısınız. Bu konuyu hiç bir şey atlamadan tam kavramak istiyorum.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti sainz » 20 Tem 2015, 12:35

felicia560 yazdı:1- gaza tama yakın bastık çektik jikle tam kapandı yazmıssınız. tam kapanmasın iki milim kapansın zaten marşa basarken vakumdan dolayı jikle diyaframı iki milimetre açılış yapmayacak mı oraya takoz koyup tam kapanacağı zaman iki mlimetre acıklık kalacak sekılde bırakıp jıkle dıyaframını ıptal ettıgımı dusunelım. olur mu olmaz mı neden olmaz ?

Bu kadar komplikasyona gerek yok. Tam kapalı konumdayken jikle kelebeği 4mm açık kalacak şekilde ayarlandığında (benim Favorit' te öyle yapmıştık) problem kalmıyor. Ancak yine de orijinalini bozmamak gerek diye düşünüyorum zira çok soğuk bir havada zemberek aşırı gerilirse ve o 4mm açıklığı da kapatırsa ve geri çeken diyaframı çalışmıyorsa motor boğulup tekleyerek çalışır.
felicia560 yazdı:2-gaza basma sebebimiz hava sıcaklıgına gore gerılmıs olan zemberegın takozdan kurtulup jıkle kelebegını hava sıcaklıgına gore uygun konuma getırmek olsa gerek ama gaza neden tam basmıyoruz. Tam basarsak ne olur?

Zemeberek gerilmiştir ancak gaz kelebeğine kumanda eden parça takozun sıfır kademesindedir. Gaza basarken takoz boşta kalır ve çat sesi eşliğinde jikle kurulmuş olur. Tam gaz basıldığında niyeyse boğulma yaşayabiliyor ve jikle kurulmayabiliyor. Onno Usta' ya bnim sıkıntıyı sorduğumda o da "tam gaz yapmayın, tama yakın yapın" diye cevap vermişti.
felicia560 yazdı:3-jıkle dort kademelıdır dedık bu kademeyı havanın o ankı sıcaklıgına gore zemberek mı belırlıyor yoksa jıkle kelebegı ıle gaz kelebegı arasındakı merdıven basamaklı sekılde olan takoz mu belırlıyor.

Yukarıda da yazdım zemberek geriliyor ve takozu çekiyor. İkisi bir arada fonksiyon ediyor. Zemberek olmazsa takoz neye göre ileri geri hareket edecek? Takoz olmazsa zemberek neyi ileri geri hareket ettirecek?;)
felicia560 yazdı:4- Neden jiklenin devreden cıkısı motor tam olarak ısınmadan once olmalı mandıtıgı nedır.
Bu dordunu ayrı ayrı yorumlayabılır mısınız. Bu konuyu hiç bir şey atlamadan tam kavramak istiyorum.

Motor ortalama olarak 88°C' de çalışıyor. Bu sıcaklığa kadar jiklenin devrede kalması demek gereksiz yakıt tüketimi demek. Üstelik hararet belirli bir seviyeye geldikten sonra jikle devrede olursa, alüminyum bloğun da etkisiyle çok hızlı ısınıyor. Gereksiz hızlı ısınma ve soğuma da istenen bir şey değildir. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti felicia560 » 20 Tem 2015, 13:21

Tamamdır bu acıklamalar cok tatmın edıcı :)

Gelelim vakum hortumlarına yukarıda paylastıgım karburatorumun resmınde dıkkat edersenız ıkıncı bogaz vakum hortumu jıkle kapagına baglı ve yıne jıkle kapagından bosa cıkan bı 3-5 cm lık boru var.Yani 2. bogazdan jikle kapagına bır vakum borusu gırıyor hemen yan taraftan da bır boru ıle bosluga salınıyor ben jıkle kapagı sıcakken de sogukken de gerek ufleyerek gerek vakkumlayarak denedım. Hava akımı her turlu rahat saglanıyor.
Bunun calısma prensıbı nedır nasıldır.

Nette satılan cogu jıkle kapagında bu gırıs cıkıs yok vakum hortumu takılan yerı yok.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 20 Tem 2015, 13:32

Genel manada jikle sistemi soğuk havalarda buharlaşma dolayısı ile yoğunlaşma noktası düşük olan benzinin manifold ve silindir kapağındaki emme kanallarından geçerken karışımdan ayrılıp cidarlarda yoğunlaşarak karışımı fakir bırakması ile motorun çalışmasını bozmaması içindir. Bunu yapmak özünde basit ya dahada benzin eklenerek karışım zengine kala yada havayı kısarak zengine bırakılacak.
İnjeksiyonlu araçlar yakıtı arttırıyor bunada "cold enrichment" diyorlar.

Motor devrinin artması için hiçbir neden yok, derin düşünen meraklılar bunun tüm üreticilerin motor bitirmek ve aracın ömründen çalmak için yapıldığını düşünüyor. Çoğu injeksiyonlu araçta soğuk çalışmada rölanti karbüratörlülerde olduğu gibi yükselmiyor.
Belki ısınmanın kolaylaşması için olduğuda düşünülebilir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 21 Tem 2015, 12:01

AhmetH yazdı:...Motor devrinin artması için hiçbir neden yok, derin düşünen meraklılar bunun tüm üreticilerin motor bitirmek ve aracın ömründen çalmak için yapıldığını düşünüyor. Çoğu injeksiyonlu araçta soğuk çalışmada rölanti karbüratörlülerde olduğu gibi yükselmiyor.
Belki ısınmanın kolaylaşması için olduğuda düşünülebilir.

Ibıza' da sabah serinliğinde marşa bastığımda 15-20 saniye kadar 1150-1200d/d civarı çalışıp normal rölanti devrine düşüyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti felicia560 » 26 Tem 2015, 10:01

Arkadaşlar parçalar geldi karbüratörü topladım ama içime sinmeyen bişey oldu;
Kapış pompası devreye girince yakıt püskürten memeyi daha önce sökmemiştim şimdi toplarken söküp bi agzımla ufledım tıkalı gıbı duruyor.acaba bızım ufleme kuvvetımız yetersız oluyorda ondan mı tıkalı gıbı hıssedıyoruz bunla alakalı bılgısı olan var mı ? zira karburatoru sokmeden once de gaza anı basıslarda arac tepkı vermıyordu yavasca toparlanıp gıdıyordu ama o zaman da kapıs pompam yarıktı benzın kacırıyordu ona yormustum olayı.

sımdı oyle ya da boyle karburatoru topladım ayarlarını yapıp takacam ınsanlah bıdaha sokmek zorunda kalmam.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti felicia560 » 02 Ağu 2015, 07:46

Arkadaşlar karburatoru taktım arac calıstı yalnız ıstedıgım gıbı degıl.
jıkle dıyaframı ve ttv valfını sıfır taktım jıkle kapagının ayarını kıvırını zıvırını yaptım jıkle tertıbatım kusursuz calısıyor.

Ama ne yaptımsa aracı rolantıde tutamıyorum stop edıyor. rolantı ayar vıdasıyla gaz kelebegının konumunu ayarlarken en az 12000 devıre ındırebılıyorum daha asagısında stop edıyor.12 bınde de sabıt kalmıyor 10 bın ve 12 bın devır arası hırrrlıyor.
bu pozısyonda da gaz kelebegı epey acık kaldıgından oksıjen ayar vıdasını ıster tam acayım ıster tam kapatayım bısey farketmıyor.rolantı memesınden suphelenıyorum onu da sıfır aldım.
rolantı memesını cıkarıp hareketlerını gozlemledım akım geldıgınde en fazla 3 mılım gerı cekılıp akımı kesınce oncekı konumuna gelıyor bu normal mı.yarım cm bıle degıl sadece 3 mılımetre gerı cekılıyor.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 02 Ağu 2015, 11:30

Atesleme kaynaklı olmasin?
Rolanti sıkıntıysa muhtemelen memedendir
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia560 » 02 Ağu 2015, 14:00

Ateşlemeye dokunulmadı,karburatorü sökmeden önce nasıldıysa şu an da öyle.
Yalnız akum ıkı yasını doldurdu ve zayıf oldugunu hıssedıyorum bazen tık yapıyor mars almıyor bazen takvıyeyle calıstırıyorum.Hatta fan açınca aynı anda stop ettıgıne ve daha sonrasında marsa basınca tıkk sesının gelıp volantı cevırmedıgıne sahıt oldum. bu deneyımlerı karburatoru taktıktan sonra gozlemledım daha akuyle alakalı boyle problemlerım yoktu karburator sokukken arac yaklasık 40 gun yattı akum atıl hale gelmıs olabılır yalnız calıstırdıktan sonra ateslemeyı bu derece etkıleyebılır mı 10 bın 12 bın arasında hırlaması aku zayıflıgından olabılır mı.
Rolanti memesinin calısma prensıbı veya beslemesı saglandıgındakı hareket prensıbı nedır nekadar ıcerıye veya dısarıya hareket eder bılgısı olan var mı.
Birinci boğaz kelebeğini rolantı pozısyonuna yani karısımı rolantı memesı ve CO ayar vıdası hattından alabılecek pozısyona getırdıgımde kesınlıkle calısmıyor kelebegı daha fazla acınca calısıyor,calıstıgında da en dusuk devır 10000 12000 devır arasında gezer halde olarak ayarlanabılıyor.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti sainz » 02 Ağu 2015, 20:44

Favorit çalıştıktan sonra aküyü söksen bile çalışmaya devam eder. Yeni nesil komplike elektronik olmadığı için çalışır ki tecrübeyle sabittir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti felicia560 » 02 Ağu 2015, 21:20

Konumuz dagilmasin :) devirin 10000 12000 arasi gezme sebebi ne olabilir. Ateslemeden olabilirse eger aciklamasi nedir.
karburatorden olabilirse aciklamasi nedir
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti felicia560 » 03 Ağu 2015, 09:49

Pardon arkadaslar bir sifir fazla koynusum bin ve bin iki yuz civari gidip geliyor.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti sainz » 03 Ağu 2015, 13:26

felicia560 yazdı:Konumuz dagilmasin :) devirin 10000 12000 arasi gezme sebebi ne olabilir. Ateslemeden olabilirse eger aciklamasi nedir.
karburatorden olabilirse aciklamasi nedir

Konu dağılsın diye demedim ki. Aküden olsa marş hiç basmazdı bence.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

ÖncekiSonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir