karburatoru söktüm

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

karburatoru söktüm

İleti felicia560 » 03 Ağu 2015, 17:43

Yok siz konuyu dagitmadiniz estafurullah ben karburatore takildim kaldim konu elektrige kaymasin diye oyle yazdim yardimci olmak istediginden suphem yok. ;)
 
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti sainz » 03 Ağu 2015, 20:46

felicia560 yazdı:Yok siz konuyu dagitmadiniz estafurullah ben karburatore takildim kaldim konu elektrige kaymasin diye oyle yazdim yardimci olmak istediginden suphem yok. ;)

Estağfurullah.

Jikle takılı kalıyor olabilir mi? Kontrol ettin mi tekrar. Bir aralar bu jiklenin son kademede takılmasından çok çekmiştim. Gerçi yağ-toz karışımı nedeniyle takılı kalıyordu bizimki ama gene de bir kontrol etmekte fayda var bence.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 03 Ağu 2015, 21:45

Abi tavsiyem eğer mekanik olarak eksiginin kalmadığını düşünüyorsan arabada yürüyecek durumdaysa komple kapatıp sanayide güzel bir karburatorcude bilgisayarla ayar yaptır. LPG de yokmuş madem en sağlıklısi budur. Bu noktadan sonra kaba ayar yakışmaz. Yeni temiz bir hava filtresi ile aracı ayarlattir bitsin gitsin, hem orda avansida ister istemez ayarlayacaklar tabancayla :)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 03 Ağu 2015, 21:50

Ha yinede birsekilde kendim yapayım diyorsan hava filtresi kabı komple montajlı halde çalış, açık karbüratör ister istemez fakire kalabilir
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti eks3ntirik » 03 Ağu 2015, 21:55

İyi akşamlar. Kolay gelsin arkadaşlar.

Bende skoda favorit 94 model araca sahibim. 3 gün önce karbüratörü bende söktüm ama sizin ki kadar komple ayırmadım Çekişten yana biraz sıkıntı yaşadığımdan ve meraklı olduğumdan söktüm temizlemek istedim.

Benzin vasıtasıyla ve bir fırça ile bayağı bi temizledim. Kurum şeklinde siyah siyah parçalar şekklinde pislik çıktı.Hava filtreside iyice dolmuş. Onuda yenisiyle değiştirdim. Bu karbüratörün en altında bi takoz var conta gibi plastik kalın bi parça,. Onun biraz kenarlarının yırtıldığını fark ettim.Karbüratörü sağa sola oynatıyor. Geri toparladığımda çalıştıramadım. Endüksiyon bobin kablolarını felan kurcalayınca zorda olsa çalıştırabildim. Birazcıkda olsa çekişi arttı gibi ..
O takozu değiştirmek gerekir mi ne yapmak gerekir bilgi verirmisiniz. Ve ben söktüm taktım bi ayar felan yaptırmak gerekirmi öyle karabalta biniyorum araca
eks3ntirik
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 28 May 2013, 17:39
Ad Soyad: Yavuz-
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit GLX 94

İleti felicia560 » 04 Ağu 2015, 10:44

Jiklemde sikinti yok kitap gibi calisiyor.karburatoru tekrar soktum dagittim co talarini yebiden alip bu sefer silikon takviyesi yapmadan topliycam.
Karburator bilgisayarli ayar yapildugindan haberim yoktu bu konuyu arastircam ama kesinlikle sanayiye gitmem ,;)
Benim suphem rolanti koridorunda eminim ya rolanti memesinde sikinti var ki eminim uclarina 12 v verdigimde dikkatlice bakinca fatkedilecek kadar hareket ediyor ya da eski contalari silikonlayip taktim biyerden hava aliyor ya da silikonlar biyeri tikayabildi farkinda olmadan.
Pierburg dokumanlarini turkceye cevirdim inceledim.karvuratorun neresinde hangi kabal var ne ise yarar hangi anda devreye girer hepsini kirk gundur inceliyorum :) gaz kelebegini acrikca hersey norm ama ne zamanki karisimi rolanti kanalindan alavilecek konuma geliyor o an stop ediyor jelebegi birazdaha aciyorum bu kez de 1000 ila 1200 devir arasi gezinecek sekilde stop etmeden kalabiliyor.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti felicia560 » 04 Ağu 2015, 10:54

eks3ntirik yazdı:İyi akşamlar. Kolay gelsin arkadaşlar.

Bende skoda favorit 94 model araca sahibim. 3 gün önce karbüratörü bende söktüm ama sizin ki kadar komple ayırmadım Çekişten yana biraz sıkıntı yaşadığımdan ve meraklı olduğumdan söktüm temizlemek istedim.

Benzin vasıtasıyla ve bir fırça ile bayağı bi temizledim. Kurum şeklinde siyah siyah parçalar şekklinde pislik çıktı.Hava filtreside iyice dolmuş. Onuda yenisiyle değiştirdim. Bu karbüratörün en altında bi takoz var conta gibi plastik kalın bi parça,. Onun biraz kenarlarının yırtıldığını fark ettim.Karbüratörü sağa sola oynatıyor. Geri toparladığımda çalıştıramadım. Endüksiyon bobin kablolarını felan kurcalayınca zorda olsa çalıştırabildim. Birazcıkda olsa çekişi arttı gibi ..
O takozu değiştirmek gerekir mi ne yapmak gerekir bilgi verirmisiniz. Ve ben söktüm taktım bi ayar felan yaptırmak gerekirmi öyle karabalta biniyorum araca


Karburator ustunde uc ayar var biri rolanti ayar vidasi gaz telinin karburatore girdigi yerdedir vidayi siktikca gaz kelebegi acilir acildikca aracin rolanti devri artar.
İkincisi oksinen ayar vidasi karburatorun jikle tertibati olan tarafina gecin karburatoru karsiniza aldiginizda en alt en sol kosede vidayik siktikca rolantide alacafi havayi kisar vidayi gevsettikce rilantide alacagi havayi artirir.
Bu her iki vidada sadece rolanti aninda ise yarar rolanti anindaki uygun devire veya motorun o tatli sesine ulasana ladarayarlanir.
Ucuncusu jikle takozudur araca onden baktiginda jikle japaginin altinda lafasi sana ucu aracin arkas yonune olan bi vidadir bu sijilip veya gevsetilerek jiklenin basamaklarindan en uygun olanina takilip kalmasiyla alakali karisik bi konu :)
Baska ayarlik bisey yok sen zaten larburatoru tamamen parcalamamissin o yuzden biseyin karisip bozulmamis ;)
Takozlari degisseydin iyi olurdu bidahaki sokmene degistirmeni tavsiye ederim.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 04 Ağu 2015, 11:08

Bilgisayarlı ayar dediğim gaz analiz cihazidir. Egzoza bir boru takip hidrokarbon CO gibi değerleri canlı takip ederken ayar yaparlar.

En nihayet bu TÜV muayenesinde Egzoz emisyon cihazı bağlayıp baktıkları işte budur.
Muayeneki sınırlar geniştir ama sizin aracın sağlıklı temiz ve az yaktığı ayarı göz kararı değilde bu cihazla yapmak gerekir yoksa emin olun hem fazla yakar hemde düzen tutturmak baş agritabilir
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 04 Ağu 2015, 11:18

Bu arada karbüratör alt takozunda sıvı conta kullanın sadece
Ara conta yada diyaframlarda kullanmayın derim.

Gerçekten bol gelirse kanallara taşıyor çok ince bir katman sürülmeli.
Gresinizide çalışan parçalardan eksik etmeyin.
Alt takoz için soran arkadaşıma tavsiyem bu conta sıcağa maruz kaldığından çok sertleşir ve catlayabilir. Bunu sokup parçaciya götürüp elden yenisini almanızi öneririm. Böylece hata ihtimali kalmaz.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti eks3ntirik » 04 Ağu 2015, 15:05

felicia560 yazdı:
eks3ntirik yazdı:İyi akşamlar. Kolay gelsin arkadaşlar.

Bende skoda favorit 94 model araca sahibim. 3 gün önce karbüratörü bende söktüm ama sizin ki kadar komple ayırmadım Çekişten yana biraz sıkıntı yaşadığımdan ve meraklı olduğumdan söktüm temizlemek istedim.

Benzin vasıtasıyla ve bir fırça ile bayağı bi temizledim. Kurum şeklinde siyah siyah parçalar şekklinde pislik çıktı.Hava filtreside iyice dolmuş. Onuda yenisiyle değiştirdim. Bu karbüratörün en altında bi takoz var conta gibi plastik kalın bi parça,. Onun biraz kenarlarının yırtıldığını fark ettim.Karbüratörü sağa sola oynatıyor. Geri toparladığımda çalıştıramadım. Endüksiyon bobin kablolarını felan kurcalayınca zorda olsa çalıştırabildim. Birazcıkda olsa çekişi arttı gibi ..
O takozu değiştirmek gerekir mi ne yapmak gerekir bilgi verirmisiniz. Ve ben söktüm taktım bi ayar felan yaptırmak gerekirmi öyle karabalta biniyorum araca


Karburator ustunde uc ayar var biri rolanti ayar vidasi gaz telinin karburatore girdigi yerdedir vidayi siktikca gaz kelebegi acilir acildikca aracin rolanti devri artar.
İkincisi oksinen ayar vidasi karburatorun jikle tertibati olan tarafina gecin karburatoru karsiniza aldiginizda en alt en sol kosede vidayik siktikca rolantide alacafi havayi kisar vidayi gevsettikce rilantide alacagi havayi artirir.
Bu her iki vidada sadece rolanti aninda ise yarar rolanti anindaki uygun devire veya motorun o tatli sesine ulasana ladarayarlanir.
Ucuncusu jikle takozudur araca onden baktiginda jikle japaginin altinda lafasi sana ucu aracin arkas yonune olan bi vidadir bu sijilip veya gevsetilerek jiklenin basamaklarindan en uygun olanina takilip kalmasiyla alakali karisik bi konu :)
Baska ayarlik bisey yok sen zaten larburatoru tamamen parcalamamissin o yuzden biseyin karisip bozulmamis ;)
Takozlari degisseydin iyi olurdu bidahaki sokmene degistirmeni tavsiye ederim.




Yorum için teşekkürler. Anlattıklarınızı yapmak benim kafamı karıştırdı sanırım enlemeyeceğim. takozu en kısa sürede değiştireceğim
eks3ntirik
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 28 May 2013, 17:39
Ad Soyad: Yavuz-
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit GLX 94

İleti felicia560 » 08 Ağu 2015, 20:13

Arkadaslar karburatoru tekrar soktum contalari tekrar degistirdim silikonsuz bi sekilde taktim ayarlarini yaptim gene ayni hirrliyor devir bin ve binikiyuz arasi inip cikiyor.
CO ayar vidasini tam acsamda tam kissamda gic bir senilde degisiklik olmuyor.bunun disinda araci calistirirken kesinlikle gaza basmak gerekiyor gaz vermeden calismiyor.
Rolanti memesinden supheleniyorum aldigim rolanti memesi eskisine gore bicim olarak farkli ve tabiri caizse pipisi eskisine gore uzun ve tam sikmaya firsat kalmadan pipi karsi duvara dayaniyor.resmini yukluyorum bu valfi kullanan var mi ya da kendi valfinizin resmi var mi karsilastiralim eskisini cope attim keske atmasaydim.





felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti felicia560 » 09 Ağu 2015, 13:21

Az önce yedek parçacıya gittim yeni rolanti memesi almaya orjinal diye bi meme verdı baktım bende olandan ebat olarak hiç bir farki yok ikiside yansanayi bence birinin üstüne kardes yazmıslar diğerinin ustunde rakamlar var 35 lira fiyat cektı almadım elimdekını sekız lıraya almıstım :) sanalpazarda vıka marka rolantı memesı buldum ama ona da guvenemıyorum arkadaslar resımdekı kırmızı daıre ıcıne alınmıs delıkler normalde kapalı...memeye akım verınce ıcerdekı mıl delıklerın 4 de 3 unu acabılecek kadar gerı cekılıyor akım kesınce tamamını kapatıcak kadar ılerı gelıyor.
6k5o4P.jpg
6k5o4P.jpg (29.27 KiB) 756 defa görüntülendi


kırk gundur karburator evde heryerını dıdıkdıdık ettım mazotla mı sılmedım tınerle mı sılmedım elektrolız mı yapmadım balata spreyıyle mı sılmedım herseyle sıldım herseyını kontrol ede ede duzenlı bı sekılde taktım contalar takozlar hersey degıstı jıkle musuru dıye bır parca var asagıda resım yuklıycem golflerın karburatorlerınde bazı skodalarda fılan bu yok jıkle kapagının ustunde takılı ıkıncı bogaz kelebegınden ek boru yapıp buna vermısler bır ucu bosta ben buna hıc bır mantık veremedım ve ıptal ettım ıkıncı bogaz dıyaframı ve karburator arasında tek bır boru var su an...acaba bu tutarsızlık bu ıptalımden mıdır.
karburatoru soktugum ılk gunkı parcalamadan oncekı resım su ıptal ettıgım musur kırmızı yuvarlak ıcınde...
VVmaYV.jpg
VVmaYV.jpg (94.7 KiB) 756 defa görüntülendi

kırmızı yuvarlagın ıcındekı yedek parca...
jikle-muuru-siyah-slx-tempra-.jpg
jikle-muuru-siyah-slx-tempra-.jpg (53.7 KiB) 756 defa görüntülendi

Bu da jıkle musurunu ıptal ettıkten sonrakı vakum hattı duzenı
Eklentiler
VVmaYV.jpg
VVmaYV.jpg (98.13 KiB) 756 defa görüntülendi
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti felicia560 » 13 Ağu 2015, 16:20

Merak ediyorum bu sitede hevesli ve merakli arkadaslarimizin disinda skodanin herseyinden anlarim diye bi usta filan yokmudurki 4 gundur benim sorunuma hickimse bi tavsiyede.bile bulunaniyor.
Sitem degil meraktir.
Gelelim konuya cozumu kendi kendime bulmaya devam ederken merakimdan distribitoru soktum alt kismi catlamis ve dislilerinde de deformasyon gordum





Ayrica distribitorum orhibal cekoslacak ve kesinlikle daha once ici acilmamis vidalardaki mavis boyalar duruyor.
250bine gelmis arabam distribitor icini acip neleri nasil kontrol etmeliyim hersey bitince yerine geri nasil takmaliyim.



felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 14 Ağu 2015, 09:13

Ben sizin rolanti isine akil erdiremedim. Vakum hattindaki degisikligin elbet biyerde etkisi vardir sanirim o valfe akim geldiginde atmosfere yol veriyor ve vakumu yok ediyor bir nevi elektrikli supap gibi ama etkisi nedir su an bilmiyorum.

Distributoru ben 2 kere dagittim icinde pek bir cacik yok acikcasi ama temizleyip yaglamaya deger. Orijinalinin markasi Magneton du sanirim, kablonun baglandigi sargi biraz hassastir %50 ihtimal sok tak esnasinda bozulur. Ayrica o yildiz seklindeki parlak parca siki gecme onun cikmasi lazim, siz birde komple sokmussunuz birazdaha küt olacak şekilde cikabilir.

Dişlinizdeki mevzu muhtemelen egzantrik zincirinin buyuk dislisini ters taktiklari icindir. O sekilde de girdigini biliyorum ve o halde distributor dislisinin ucundan birazcik dokunarak ceviriyor sonuc bu.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia560 » 16 Ağu 2015, 19:43

Sorun cozuldu;
Arkadaslar yuksrida bahsettigim kirik olan distribitor barketini degisince aracim tek marsta gaz vermeden calisti hirmala mirlama yok rolanti ayari kiviri ziviri ayarladim su an hersey mukemmel.
Bu karburator ve hirlama mevzusunu burda kapatiyorum herkeze tesekkurler.
Sirada blok conta ve triger zinciri degisimi var bos bi zamanda baslayip resimleyip baska bir baslik altinda sizlerle paylasicam...
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti sainz » 16 Ağu 2015, 22:39

Haydi geçmiş olsun o zaman.

Diğer işlemlerin de fotoromanlarını bekliyoruz. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sahin00197803 » 13 Şub 2016, 00:36

felicia560, kardeş sana helal olsun diyorum, senin şu yaptıklarını ve bildiklerini sanayideki ustayım diyenler bile bilmiyor. tekrar tebrik ederim, başarılar. pratik zekana hayran kaldım yıl olmuş 2016
sahin00197803
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 20 Eyl 2010, 22:44
Ad Soyad: soner kıymık
Nereden: Afyonkarahisar
Arabanız: 136l

İleti phenomx3 » 27 Şub 2016, 01:20

felicia560 yazdı:Sorun cozuldu;
Arkadaslar yuksrida bahsettigim kirik olan distribitor barketini degisince aracim tek marsta gaz vermeden calisti hirmala mirlama yok rolanti ayari kiviri ziviri ayarladim su an hersey mukemmel.
Bu karburator ve hirlama mevzusunu burda kapatiyorum herkeze tesekkurler.
Sirada blok conta ve triger zinciri degisimi var bos bi zamanda baslayip resimleyip baska bir baslik altinda sizlerle paylasicam...



distribütör braketini ne marka aldınız. söküp takınca sente ayarı falan bozulmadımı??
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 512
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

ÖncekiSonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir