KONJEKTÖR MARKASI

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

KONJEKTÖR MARKASI

İleti feliş » 02 Tem 2015, 18:00

Merhaba arkadaşlar ben felicianın şarj dinamosunun üzerindeki konjektörü değiştireceğim ama kaç voltluk almam lazım ve marka tavsiyeniz varsa paylaşırsanız sevinirim, hayırlı iftarlar.
 
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti toyota » 02 Tem 2015, 19:34

Biraz zor anlatım olucak ama aracın kaputunu açıp baktığınızda sol tarafta yani ön yolcunun oturduğu yerin diğer tarafında dikdörtgen üzerinde artı (+) ve eksi (-) semboller bulunan büyükçe bir parça görüceksiniz o aküdür.Onun üzerinde kaç V yazıyorsa ona uygun konjektör alıcaksınız marka olarak bulabilirseniz BOSCH almanızı öneririm.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti teksamet » 02 Tem 2015, 20:19

arkadaşlar,
konjektör nedir? bilmeyenlere;
alternatörde üretilen elektrik AC 3 faz olarak üretilir, üretilen bu AC 3 faz 9 ad. diyot vasıtası ile DC gerilime dönüştürülür. yalnız üretilen elektriğin voltajı yüksek olduğundan bu şekilde aküye gönderilirse akü zarar görür. o yüzden akü voltajının 12V DC gerilimin biraz üzeri olan 14.4 V DC de sabit tutan parçaya konjektör =( regületör ) denir.
bu yüzden aracınızın modeline uygun bir konjektör kullanmanız gerekir. örn: motorsikletlerde bu değerler 7-7.5V DC, araçlarda 14-14.4V DC kamyonlarda ise 26V DC dir.
zaten kamyonlar için olan konjektörü alıp takamazsınız boyut farkı vardır ve aldığınız parçacı bunu bilir ve size uygun olan parçayı verir.
ve ayrıca akünüzün ve konjektörünüzün sağlam olup olmadığını nasıl anlarsınız.

basit bir voltmetre ile bunu rahatlıkla anlarsınız. voltmetrenizi dc konuma alıp akünüzün + ve - uçlarına tuttuğunuzda ( kontak kapalı iken ) 12V - 12.5V okursanız akünüzün ömrü yarı ömrüne gelmiştir. 13V ve üzeri okursanız akünüzün durumu oldukça iyidir.

konjektör'ün veya regülatörün veeyaaa alternatörün şarj ettiğini de ( araç çalışır durumda iken ) + ve - uçlarına tuttuğunuzda 14.4 V DC veya üzerini görürseniz aracınızın herhangi bir problemi yok demektir. 12V veya 13V görürseniz şarj seviyeniz düşük veya hiç yoktur hemen en yakın oto elektrikçiye gitmeniz gerekir, akünüz yolsa biterse kısmetsizliğinize yanın. ( bu gibi durumlarda tüm elektrik çeken sistemleri kapatın ).

umarım yeterince açıklayıcı olmuştur. aklına takılan bişeyler varsa sorabilirsiniz.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti furunotr » 02 Tem 2015, 20:57

Açıklayıcı bilgiler için teşekkürler...
furunotr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 02 Eyl 2010, 17:05
Ad Soyad: Haluk Pirinç
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Combi GLXİ

İleti AhmetH » 02 Tem 2015, 21:48

pahalı olanı alın
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti poirot » 03 Tem 2015, 03:31

Birkaç denemeden sonra vika marka olan sorunsuz çalışmıştı.
poirot
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 47
Kayıt: 12 Tem 2008, 16:27

İleti phenomx3 » 03 Tem 2015, 22:22

Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti feliş » 04 Tem 2015, 15:24

Cevaplarınız için çok teşekkür ederim, vikaya yan sanayi olmasından dolayı pek sıcak bakmıyordum ama tavsiyeleriniz üzerine 14 volt olanından alacağım, tekrar teşekkür ederim.
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir