Yatak sardirdik galiba

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yatak sardirdik galiba

İleti felicia560 » 23 Eyl 2015, 20:58

Motor gitti arkadaslar. Perisanim.
1200 km yol geldim yol boyunca hararet problemi oldu.
Rampa cikarken veya duz yokda giderken aracin harareti 110a yukseldi hep.
Rampa asagi inerkende hararet yetmislere kadar dusuyodu.
Bolu dagina tirmanirken hararet ust sinira ulasti saga cektim dusunce devam ettim bidaha ust sinira ulasmadi ama genelde hep 110 da oldu.
En sonundaa o mesgur yatak vurma sesi geldii o lanet olasi zirilti geldi yanik kokusu geldi saga cektim baktin motorda ne yag var ne su.
Yakmis hepsini ama.motor kitlenmeden ben stop ettim kurtarilabilir mi bilmiyorum
İstanbuldan artvine 1200 km geldim son on km kala mitir iflas etti.aradim arkadasi cektik musait biyere vurda yaptirmak istemiyorum tir ustunde istanbula getircem.bakalim
 
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti sainz » 23 Eyl 2015, 21:48

Çok geçmiş olsun.
Gerçekten çok üzüldüm.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 24 Eyl 2015, 00:06

geçmiş olsun hocam.

trigeri değitirdiniz marşı değiştirdiniz, hadi marş motoru neyse en fazla iterek çalıştırırsın yolda bırakmaz.

ama triger zincirini kendiniz değiştirmeseydiniz keşke, muhtemelen değiştirirken bir aksaklık yaptınız farkında olmadan. buda birkaç yüz km de ortaya çıkar.

örnek vereyim. bundan 3 yıl önce ankaradan yola çıktım; lada vega 1.5L 8V aracım vardı, tüneli geçtim hendek yakınlarında araç bir anda devir kesmeye başladı ve stop etti sağa çektim, tekrar çalışmadı gece saat 11 civarı.
aradım bi çekici ile hendek oto sanayi ye çektik, akşam orda bıraktım aracı sabah bi kontrol ettik ki triger kayışı sıyırmıştı,
yenisini taktık devam ettim yola ist da işimi bitirdim, ankara döndüm ortalam 800 km yapmıştım dönene kadar,

ankaraya gelince ustama götürdüm, trgiere bi bak dedim, bir açtıki triger kapağını 800 km önce değişen triger kayışının yarısı yok, yandan gergi rulmanı yemiş sadece yarısı duruyor. yanlış işçilik ve montajdan dolayı bu hale gelmişti,

sonra komple triger yeniden değişti ve uzun süre kullandım aracımı.

haa bu arada lada vega 1.5L 8V motorlarda triger kopsa veya sıyırsa bile piston ve sübaplar birbirine vurmuyor, ruslar bunu ona göre ayarlamış. çok nadir motor tiplerinde vardır bu özellik. bilginize...

siz siz olun bu tarz önemli parçaları profesyonel bir ustaya değiştirtin.

tekrardan geçmiş olsun, hayırlı bayramlar.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti felicia560 » 24 Eyl 2015, 16:12

Sagolun beyler..
Bu arizanin trigerle alakasi yokki burdada usta olmayip kapisinin altindazincir degistiren arkadaslar var onlarinda destegiyle yardimiyla ben zinciri degistim zinciri en kotu ohtimal yanlis takarsin sente bozulir sonra soker duzeltirsin ki bende de oyle oldu iki kez soktum taktim sivi contasini da itina ile surdum ki bir damla bile yag kavagi yoktu benim.motor saat gibiydi bi sikinti yoktu.
Lakin contasi yanikti su eksiltme olayi vardi ve bayramda ne kiralik ne emanet bi arav bulamadim kendi aravimla gelmek zorunda kaldim dualar esliginde hopaya kadar gelsim :)
Dedigim gibi yol boyunca hararetim 110 c de idi ve kirmizinin ustunde olmadigindan onemsemedim kirmiziya gelmezse sikinti olmaz bu sekil giderim diye dusundum ki tam 1200 km de o sekil geldim ara sira suyuna baktin eksiltiyo mu diye eksilmedi..
En sonunda o meshur tingirtingir calisma sesi gelince saga cektim stop ettim kaputu actimki yanik yag kokusu ve distiribitor kapagindan cikan yagin buharlarini gordum yag cubugunu cikardim yag yok suya baktim su yok yakmis bitmis ama yagi nasil bi anda yalar biter suya karistirmada. Orasini anlamadim..
Trigeri degisirken karter sokulu sekilde 1 hafta kaldi arac ici tozlanmistir yagi ucuz alayim iki bin km biner sonra defisirim diye 4 litresi 30 liraya denizatinin ingilizcesi isminde olan bi yag aldim. Acaba yag mi incip segmanlardan sizdi ki vok dusuk bi ihtimal hem yag lambam hic yanmadi..
Yag lambam da arizali degil kontak acikken stop halindeyken yaniyor.
Bu nasil bi is anlamadim.
Contadan olsa suyu yagi birbirine karistirirdi yoldaki kontrollerimde anlardim.
Oyle bisey de olmadi.
Yag nereye gitmis olabilir fikri olan va rmi eksilse yag lambasi yanmazmiydi...
icimi rahatlatan tek sey motor kitlenmedi saga cekil ben stop ettim parasinda degilim yeni motor alsan 3 liraya mal
Olur ki arabanin mazisi derin ve benim icin cok degerli ama insanlah eskisinden guzel olcak..
Rektefeye ihtiyaci varsi 250 bindeydi ve hic acilmamisti motoru...
Felicianin 1.9 dizel motorunu bulup onu mu taksakki 1.3 karburatorlu motor beni hic tatmin etmedi koca kombi arac icin yetersiz gibi.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti AhmetH » 24 Eyl 2015, 16:40

Gecmis olsun iyi bayramlar olacagi varmis,
Yaglama kesilmemistir 1 litre yag kalsa bile isik yanmiyor. Muhtemelen conta yandi suyuda yagida silindire alip egzozdan atti.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Baab » 25 Eyl 2015, 11:23

Geçmiş olsun benimde feliciya yataksardı traktör gıbı ses cikiyor yağ var alt cizgide suda var ama yer yapmış diyor usta bayram arifesinde oldu kaca mal olur onuda bılmıyorum yardımcı olurmusunuz parca nerden ucuz alabilirim
Baab
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 21 Eyl 2015, 20:26
Ad Soyad: SÜLEYMAN BILGISEVEN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Feliciya

İleti felicia560 » 27 Eyl 2015, 19:01

Ne kadara mal olur sorunusunun cevabi arabaya bakan ustanin. Tecrubesine ustaligina insanligina vijdanina aq'suna kalmis bisey.
Ben arabami sirf bu yuzden artvinde elletmedim gece trafik tenha iken artvinden trabzona cekerek goturdum mitor ustasi olan cocukluk arkadasima emanet ettim ben bugun istanbula baska aracla geldim.
Benim arac 250 bindeydi conta yanikti zaten ve asiri komprasor kaciriyodu.
Planimiz yataklar piston takimlari gomlekler ust blok subaplar ne var ne yok yenilenecek.
Tabi bu ha deyince olmayacak zamana biraktim tapildiginda gidip alacaz trabzondan.
Senin sorunun cevabina gelince..
Ornegin benim arac ust kapak yamulmus ve yataklar gitmis ust kapagi elli liraya taslasam yatak takimini yuz liraya alsam yuz yuzelli de iscilik versen 300 kusure yapilir ama idarelik olurdu.
Ben komple motor yaptircam cunki aracimin buna ihtiyaci var :) omurluk binecem.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti felicia560 » 03 Ekm 2015, 16:09

motor acıldı conta yanmasından dolayı sogutma suyu egzostdan atılmıs susuz calısan devırdaım patlamıs

yagsız calıstı yatak sardı dıye sandıgım ses patlayan dagılan devırdaımın sesıymıs.

ayrıca olay anında bulamadıgım 4 lıtre yag nasıl olduysa su an karterın ıcınde yatıyor :)

krankta yataklarda pıstonlarda segmanlarda bısey yok

ust blok curumus degısecek okadar arkadaslar artı devır daım artı blok contası :)
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir