Skoda Felicia Kalorifer peteği Temizleme

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Skoda Felicia Kalorifer peteği Temizleme

İleti mrtarikaya » 05 Arl 2015, 11:32

Arkadaşlar daha önce bu temizliği yapmış olan varmı
Aracımın kaloriferi çon cansız ve hep ılık ılık üflüyor
İyice kış vaktinde hiç işe yaramicak sanırım oetek tıkalı
değişim için göğüs sökülecek vs. 400-500 tl masraf istiyolar
Acaba kendi peteği temizleyen var mı yardımcı olabilir misiniz nasıl sökerm temizliğini nasıl yaparım
Aracım felicia 2000 model 1.6 mpi Glxi
 
mrtarikaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 14 Tem 2015, 10:16
Ad Soyad: Mert Arıkaya
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Felicia 1.6 Glxi (2000)

İleti KorsanKedi » 05 Arl 2015, 13:37

Benim elektrikçim göğüsü sökmeden motor kısmından değiştirmişti. Oldukça uğraştırmıştı ama değiştirmişti.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti mrtarikaya » 05 Arl 2015, 17:11

Peki Sökme işini geçtim de peteğin sıcak su girişi ve çıkışı nerde bi resimle onu gösterbilr misinz acaba ?
mrtarikaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 14 Tem 2015, 10:16
Ad Soyad: Mert Arıkaya
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Felicia 1.6 Glxi (2000)

İleti KorsanKedi » 06 Arl 2015, 01:23

mrtarikaya yazdı:Peki Sökme işini geçtim de peteğin sıcak su girişi ve çıkışı nerde bi resimle onu gösterbilr misinz acaba ?

Gösterme imkanım maalesf yok. 1 hafta önce sattım aracımı.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti mrtarikaya » 06 Arl 2015, 10:08

Anladım hayırlı olsun
mrtarikaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 14 Tem 2015, 10:16
Ad Soyad: Mert Arıkaya
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Felicia 1.6 Glxi (2000)

İleti kiyakfeli » 18 Arl 2015, 21:45

motor tarafından kapağı sökülmüş ve motoru çıkarışmış resmi aşağıdaki gibi. sökmek kolay. önce metal klipsler var onları çıkarıyorsunuz. düşmemesi için dikkat edin. sıcak su giriş kısmı kaloriferin sürücü değilde ön yolcu tarafındadır.
DSC_1296 - Kopya.jpg
felicia kalorifer


temizledikten sonra çekilmiş foto
DSC_1297 - Kopya.jpg
biraz temizlenmiş hali
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti cano » 18 Arl 2015, 23:49

Kardeş kalorifer iyi ısıtmıyorsa bir kaç nedeni olabilir.motor soģutma suyu hattında kullanılan termostatın derecesi düşüktür. kışlık termostat 84 yada 86 derece olması lazım.kalorifer peteği tıkalı olabilir.kalorifer peteģini sôkmek için aracın sol tarafına akünün olduģu yere gecin.akünün bağlantılarını sôküp yerinden çıkarın.kalorifer peteğinin su giriş ve çıkış baģlantılarını kelepçelerden gevşetip çıkarın.sonra kalorifer musluģunu açıp kapatan telli bir baģlantı var onuda vida bağlantılarından çıkarın.daha sonra kalorifer peteģini yavaş yavaş akünün durduģu yere doģru çekerek çıkarın.peteği çıkardıktan sonra icini iyice temizleyin.temizleme işini porçôz ile yapabilirsiniz.yanlız porçözü fazla bekletmeyin peteği delebilirsiniz.sonra tekrar yerine taktıkdan sonra soğutma suyunun havasını almayı unutmayın.Tüm bu işlemleri yaptıkdan sonra kaloriferinizin iyi ısıtması lazım.
cano
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 Eyl 2015, 23:43
Ad Soyad: Can DOĢANAY
Nereden: Ankara
Arabanız: 1994 skoda forman

İleti mrtarikaya » 20 Arl 2015, 22:15

Peki termostatın kaç derecelik olduğunu nasıl anlayabilirim
Sökmeden anlamanın bi yolu var mı acaba ?
mrtarikaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 14 Tem 2015, 10:16
Ad Soyad: Mert Arıkaya
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Felicia 1.6 Glxi (2000)

İleti cano » 20 Arl 2015, 22:25

mrtarikaya yazdı:Peki termostatın kaç derecelik olduğunu nasıl anlayabilirim
Sökmeden anlamanın bi yolu var mı acaba ?


sôkmeden anlayamassın.
cano
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 Eyl 2015, 23:43
Ad Soyad: Can DOĢANAY
Nereden: Ankara
Arabanız: 1994 skoda forman

İleti mrtarikaya » 20 Arl 2015, 23:54

Peki kendmz sökebilr myz kolay bişey mi yoksa bi ustaya götürmek mi lazım
mrtarikaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 14 Tem 2015, 10:16
Ad Soyad: Mert Arıkaya
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Felicia 1.6 Glxi (2000)

İleti cano » 21 Arl 2015, 00:48

mrtarikaya yazdı:Peki kendmz sökebilr myz kolay bişey mi yoksa bi ustaya götürmek mi lazım



elin tornavida tutuyorsa birazcık bu işlerden anlıyorsan kendin sôkebilirsin.arabanın ön tarafına geçin tam karşınızda motora yaģ konulan o üst kapağın sağ tarafında bir ucu radyatôre(kalın hortum)diger ucu antifiriz yada su konulan küçük bidona giden,birde yan tarafında bir kablo bağlantısı olan yerdeki hortum bağlantılarını kelepçelerden gevşeterek çıkarın.eğer antifiriz varsa altına ince bir kap koyun sonra tekrar doldurursunuz.hortum baģlantılarını çıkarttıģınız yerdeki metal olan parcayı üçtane altıgen başlı (10 anahtar olması lazım )vida tutuyor.bu vidaları sôkün.metal parçayı ayırdığınızda termostat karşınıza gelecektir.derece termostatın üzerinde yazar.sonra sôktüğünüz gibi tekrar geri takarsınız.yanlız sôkerken termostatın yônüne dikkat edin aynı šekilde araya sıvı conta sürerek tekrar takın.
cano
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 Eyl 2015, 23:43
Ad Soyad: Can DOĢANAY
Nereden: Ankara
Arabanız: 1994 skoda forman

İleti SKDFORMAN » 21 Arl 2015, 00:54

mrtarikaya yazdı:Peki termostatın kaç derecelik olduğunu nasıl anlayabilirim
Sökmeden anlamanın bi yolu var mı acaba ?


Elbette var.
Hararet gösrergeniz doğru gösteriyorsa aracı ilk çalıştırdığınızda hararet yükselip yükselip max. gösterdiği an termostatınızın değeridir. Daha sonra zaten termostat açar ve hararet göstergeniz geriler. İşte o gerilemeye başlamadığı an termostatın değeridir. Üstünde yazan değerden daha net değerdir bence bu.

Örn. benim termostat 74C ama ilk çalıştırmada bazen 90C da bazence 80C de acıyo. Yani üstünde yazan değer belki yeni takdığınızda doğru çalışır ama zamanla değişiyo çalışması.

Not: Kalbiratörlü 1.3 için söylüyorum ama sizin araçta aşağı yukarı böyledir.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti SKDFORMAN » 21 Arl 2015, 01:00

cano yazdı:
mrtarikaya yazdı:Peki kendmz sökebilr myz kolay bişey mi yoksa bi ustaya götürmek mi lazım



elin tornavida tutuyorsa birazcık bu işlerden anlıyorsan kendin sôkebilirsin.arabanın ön tarafına geçin tam karşınızda motora yaģ konulan o üst kapağın sağ tarafında bir ucu radyatôre(kalın hortum)diger ucu antifiriz yada su konulan küçük bidona giden,birde yan tarafında bir kablo bağlantısı olan yerdeki hortum bağlantılarını kelepçelerden gevşeterek çıkarın.eğer antifiriz varsa altına ince bir kap koyun sonra tekrar doldurursunuz.hortum baģlantılarını çıkarttıģınız yerdeki metal olan parcayı üçtane altıgen başlı (10 anahtar olması lazım )vida tutuyor.bu vidaları sôkün.metal parçayı ayırdığınızda termostat karşınıza gelecektir.derece termostatın üzerinde yazar.sonra sôktüğünüz gibi tekrar geri takarsınız.yanlız sôkerken termostatın yônüne dikkat edin aynı šekilde araya sıvı conta sürerek tekrar takın.


Baştan aşağı yanlış bilgilendiriyosunuz gibi geldi. Arkadaşın aracı 1.6 enj. motor. Resimlere ve diğer arkadaşların yorumlarına bakılırsa bizim araçlar gibi akünün yanında değil petek. O yüzden bu şekilde sökemessiniz. Termostatı bilmiyorum ama termostat tarifinizde yanlış galiba. 1.6 motor komple değişikti bildiğim kadarıyla...
Yanlışım varsa affola.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti mrtarikaya » 21 Arl 2015, 12:39

SKDFORMAN yazdı:
mrtarikaya yazdı:Peki termostatın kaç derecelik olduğunu nasıl anlayabilirim
Sökmeden anlamanın bi yolu var mı acaba ?


Elbette var.
Hararet gösrergeniz doğru gösteriyorsa aracı ilk çalıştırdığınızda hararet yükselip yükselip max. gösterdiği an termostatınızın değeridir. Daha sonra zaten termostat açar ve hararet göstergeniz geriler. İşte o gerilemeye başlamadığı an termostatın değeridir. Üstünde yazan değerden daha net değerdir bence bu.

Örn. benim termostat 74C ama ilk çalıştırmada bazen 90C da bazence 80C de acıyo. Yani üstünde yazan değer belki yeni takdığınızda doğru çalışır ama zamanla değişiyo çalışması.

Not: Kalbiratörlü 1.3 için söylüyorum ama sizin araçta aşağı yukarı böyledir.

Peki size bi sorum olucak
Benim hararet göstergemde derecler yazmıyo sadece çizgiler var


Resimdeki gibi benim hararet göstergem
Hararet ise sabitlendiğinde kırmızıyla gösterdiğim hizada oluyor
Acaba kaça tekabül ediyor
Termostatım kaç derece
Aracımın kaloriferi ısıtmıyor (peteği porçözle yıkadım ancak hala aynı bu termostat ile alakası olabilir mi)

Yardımlarınız gerek göğüs sökmeye 450 tl diyolar malzemeyle bide göğüsün tıkırdaması felan olucak yazık olucak
mrtarikaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 14 Tem 2015, 10:16
Ad Soyad: Mert Arıkaya
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Felicia 1.6 Glxi (2000)

İleti cano » 21 Arl 2015, 15:20

SKDFORMAN yazdı:
cano yazdı:
mrtarikaya yazdı:Peki kendmz sökebilr myz kolay bişey mi yoksa bi ustaya götürmek mi lazım



elin tornavida tutuyorsa birazcık bu işlerden anlıyorsan kendin sôkebilirsin.arabanın ön tarafına geçin tam karşınızda motora yaģ konulan o üst kapağın sağ tarafında bir ucu radyatôre(kalın hortum)diger ucu antifiriz yada su konulan küçük bidona giden,birde yan tarafında bir kablo bağlantısı olan yerdeki hortum bağlantılarını kelepçelerden gevşeterek çıkarın.eğer antifiriz varsa altına ince bir kap koyun sonra tekrar doldurursunuz.hortum baģlantılarını çıkarttıģınız yerdeki metal olan parcayı üçtane altıgen başlı (10 anahtar olması lazım )vida tutuyor.bu vidaları sôkün.metal parçayı ayırdığınızda termostat karşınıza gelecektir.derece termostatın üzerinde yazar.sonra sôktüğünüz gibi tekrar geri takarsınız.yanlız sôkerken termostatın yônüne dikkat edin aynı šekilde araya sıvı conta sürerek tekrar takın.


Baştan aşağı yanlış bilgilendiriyosunuz gibi geldi. Arkadaşın aracı 1.6 enj. motor. Resimlere ve diğer arkadaşların yorumlarına bakılırsa bizim araçlar gibi akünün yanında değil petek. O yüzden bu şekilde sökemessiniz. Termostatı bilmiyorum ama termostat tarifinizde yanlış galiba. 1.6 motor komple değişikti bildiğim kadarıyla...
Yanlışım varsa affola.


Evet benim anlatımlarım 1.3 karbüratôrlu skodalar içindi.motor ve ateşleme sisteminin har8icinde diger bôlümlerinin 1.3 karburatôrlülerle aynı olduģunu düşünmüştüm.yanlış bilgilendirmelerim için özür dilerim.
cano
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 Eyl 2015, 23:43
Ad Soyad: Can DOĢANAY
Nereden: Ankara
Arabanız: 1994 skoda forman

İleti SKDFORMAN » 21 Arl 2015, 17:04

mrtarikaya yazdı:

Resimdeki gibi benim hararet göstergem
Hararet ise sabitlendiğinde kırmızıyla gösterdiğim hizada oluyor
Acaba kaça tekabül ediyor
Termostatım kaç derece
Aracımın kaloriferi ısıtmıyor (peteği porçözle yıkadım ancak hala aynı bu termostat ile alakası olabilir mi)

Yardımlarınız gerek göğüs sökmeye 450 tl diyolar malzemeyle bide göğüsün tıkırdaması felan olucak yazık olucak


Kardeşim bende felicianın göstergesinden pek anlamıyorum. Bende 94 forman var. Tam yarı 90C benim araçta.
Şimdi göstergene bakarak tahminde bulunuyorum. Net bilgi değil.
Senin işaretlediğin nokta 70C ye tekamül ediyor. 90C olsa yukarlar 200C ü bulur. Buda zaten imkansız. Bence senin termostat 70C civarları.
Bu arada benim araçtada gösterge aynı yerde dururken kalorifer ılık üflüo. Sendede ısıtmaması normal.
Bence termostatı değiştirirsen sorunun yüzde 90 çözülür.. 88C lik termostat takmanı öneririm.
Göğüsü söktürmek bi dert evet. Son ihtimal olarak düşünün siz onu.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti mrtarikaya » 21 Arl 2015, 17:17

o zaman ben bi termostat değişimi yapayım en iyisi
Bilgiler için teşekkğr ederim
mrtarikaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 14 Tem 2015, 10:16
Ad Soyad: Mert Arıkaya
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Felicia 1.6 Glxi (2000)


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir