Debriyaja basınca kesilen ses Felicia 98 1.3 Glx

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Debriyaja basınca kesilen ses Felicia 98 1.3 Glx

İleti zaferbarut » 27 Arl 2015, 23:45

Selam arkadaşlar. Aracımdan önceden yüksek hızlarda uğultu şeklinde ses geliyordu. Son zamanlarda düşük hızlarda da bu uğultu sesi gelmeye başladı. Aynı zamanda araç boşta iken sesli çalışıyor. Debriyaja basınca ses kesiliyor ve motorun sesi normale dönüyor. Sizce sorun sanzimandan olabilir mi. Zira bazen vitesleri 1 e atamadigim oluyor. Önce 2 ye sonra 1 e bakıyorum. Tabi bu olay bazen oluyor. Bir arada uzun yola çıkarken yolda kalmıştım. Şanzıman yağı komple bitmişti. Usta şanzıman yağını koydu ve bir süre sonra bu şanzıman başını agritir dedi. Biraz karisik anlattım ama sizce sorun nerden olabilir. Yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.
 
zaferbarut
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 08 Kas 2015, 12:43
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: FELİCİA 98

İleti teksamet » 27 Arl 2015, 23:56

öncelikle geçmiş olsun,

ilk olarak şanzıman yağını kontrol et muhtemelen yağ kaçakları ile karşı karşıyasın. önce bu kaçağı gider.

bundan sonra ilk senkromeçler, o şanzımanlarda tam senkromeç sistemi yok bildiğim kadarı ile, o yüzden geçmeyen viteslerin veya zor geçen viteslerin varsa debriyaj a 2. kere basman gerekecek, bu çok komik gibi görünsede böyle bir çözümü var, çünkü ilk bastığında baskı tam ayrılmıyor veya senkromeçler karşıdaki dişliyi tam frenleyemiyor ve vitesin geçmiyor veya zor geçiyor. vites zor geçişleri ni bu şekilde çözdüysen bilgi verirsin.

gelelim rolantide çalışırken fazla ses geliyor, debriyaja basınca ses kesiliyor, muhtemelen yağsız kalan şanzıman bu sıkıntıları açtı, kilitleyebilirde çok kötü olur kilitlerse,
şanzımanın içindeki rulmanlar sen motoru çalıştırınca da dönmeye başlar, araç boşta olsa bile, ( o yüzden yazın veya kışın debriyaja basıp aracı çalıştırmak çok sağlıklıdır ) işte bu rolantide iken bile dönen harekteli parçalar ses yapıyor, sen debriyaja basınca bu dönme işlemi durduğu için seste doğal olarak azalıyor.

senin şanzımanı baktırman lazım kısa sürede, aksi takdirde yüksek süratlerde kilitlerse çok riskli olur. kartal sanayide çok iyi skodacı bir usta var, ona gitmeni tavsiye ederim.

eğer yerini bilmiyorsan sana daha detaylı bilgi verebilirim.

umarım açıklayıcı olmuştur.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti phenomx3 » 28 Arl 2015, 00:06

Şanzımanda yağ kaçakları var kesin iyice baktır ve kaçakları gider. Benim başıma da gelmişti. Hiç sıkıntı yapmıyordu vites geçişi olsun başka bişey olsun ama birdençok sesli çalışmaya başlamıştı götürdük şanzımana 2 litre yağ koydular zaten 2.5 lt alıyor. kısa süre sonra yine baktırdım 1 litre kadar koydular sonra hemen yaptırdım motor yağ kaçakları da vardı şanzımanla beraber yaptırmıştım. Önce motoru alttan üstten yıkattım 2-3 gün kullandıktan sonra ustaya bıraktım kaçak olan yerleri tespit edip gereken conta keçe hepsini değişmişti..
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti zaferbarut » 28 Arl 2015, 00:09

Vites olayını deneyecegim inşallah dediğiniz gibi olur. Debriyaja basıp aracı calistirniyorum. Motor sogukken gaza basmadan aracı calistiramiyorum. Debriyaj ve gaza beraber bassam sıkıntı olur mu.
zaferbarut
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 08 Kas 2015, 12:43
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: FELİCİA 98

İleti teksamet » 28 Arl 2015, 00:36

motor soğukken aşırı gaz vermeyin,

debriyaj a moror ilk çalıştırırken basın, motor çalıştıktan sonra hemen debriyaj ı bırakın. boşu boşuna basılı tutmanıza gerek yok, ne kadar basılı tutarsanız o kadar zararlı. ( bu zarar şöyle açıklanabilir, iki elinizde de poşetler var, asansöre bindiniz yukarı çıkıyorsunuz ama poşetleri yere bırakmadınız, yine elinizde tutuyorsunuz )

umarım anlamışsınızdır.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 28 Arl 2015, 11:00

zaferbarut yazdı:Vites olayını deneyecegim inşallah dediğiniz gibi olur. Debriyaja basıp aracı calistirniyorum. Motor sogukken gaza basmadan aracı calistiramiyorum. Debriyaj ve gaza beraber bassam sıkıntı olur mu.

Profilinizde herhangi bir şey yazmıyor ancak eğer aracınız karbüratörlü ise sabah çalıştırırken gaza bir sefer ve sonuna kadar basın ve basılı haldeyken motoru çalıştırın. Çalıştırır çalıştırmaz da gazı bırakın. Jiklenin devreye girmesi için böyle yapılması lazım. Motoru çalıştıma anında debriyaja basabilirsiniz ancak çalıştırınca ya vitesi 1' e alıp hareket edin ya da vitesi boşa alıp debriyajı bırakıp o şekilde bekleyin.
teksamet yazdı:... o şanzımanlarda tam senkromeç sistemi yok bildiğim kadarı ile ...

120L serisinde bile Škoda otomobillerin şanzımanları geri vites hariç senkromeçlidir.
"Tam senkromeç" ifadesini de ilk defa duyuyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 28 Arl 2015, 17:45

sainz yazdı:
zaferbarut yazdı:Vites olayını deneyecegim inşallah dediğiniz gibi olur. Debriyaja basıp aracı calistirniyorum. Motor sogukken gaza basmadan aracı calistiramiyorum. Debriyaj ve gaza beraber bassam sıkıntı olur mu.

Profilinizde herhangi bir şey yazmıyor ancak eğer aracınız karbüratörlü ise sabah çalıştırırken gaza bir sefer ve sonuna kadar basın ve basılı haldeyken motoru çalıştırın. Çalıştırır çalıştırmaz da gazı bırakın. Jiklenin devreye girmesi için böyle yapılması lazım. Motoru çalıştıma anında debriyaja basabilirsiniz ancak çalıştırınca ya vitesi 1' e alıp hareket edin ya da vitesi boşa alıp debriyajı bırakıp o şekilde bekleyin.
teksamet yazdı:... o şanzımanlarda tam senkromeç sistemi yok bildiğim kadarı ile ...

120L serisinde bile Škoda otomobillerin şanzımanları geri vites hariç senkromeçlidir.
"Tam senkromeç" ifadesini de ilk defa duyuyorum.




siz eski rus arabalarını hiç kullanmadınız herhalde, o arabalarda 2 kere debriyaja basmadan hayatta vites değiştiremezdiniz,

skoda da eski bir demirperde ülkesinde üretildiğinden dolayı, bu teknolojide üretiliyorlardı, sonraları biraz düzelttiler,

tam senkromeç ifadesini ilk defa duymanıza şaşırıyorum doğrusu, sizin kadar tecrübeli birisi fazla araştırma yapmadı demekki.

tam senkromeç ifadesi bazı modellerin tanıtım broşürlerinde olur, teknik özellikler kısmında
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 28 Arl 2015, 22:24

teksamet yazdı:siz eski rus arabalarını hiç kullanmadınız herhalde, o arabalarda 2 kere debriyaja basmadan hayatta vites değiştiremezdiniz,

Onlar senkromeçsizler işte.
teksamet yazdı:...tam senkromeç ifadesini ilk defa duymanıza şaşırıyorum doğrusu, sizin kadar tecrübeli birisi fazla araştırma yapmadı demekki.
tam senkromeç ifadesi bazı modellerin tanıtım broşürlerinde olur, teknik özellikler kısmında

Google' da da araştırdım ama karşıma hiç tam senkromeçli veya yarı senkromeçli gibi bir ifade çıkmadı. Çok merak ettim hangi marka-modeldir o tam senkromeçi kullanan acaba?
Link verbilirseniz sevinirim.
teksamet yazdı:... skoda da eski bir demirperde ülkesinde üretildiğinden dolayı, bu teknolojide üretiliyorlardı, sonraları biraz düzelttiler ...

120L modelini kısa mesafe de olsa kullandım ve hiç de çift debriyaja ihtiyaç duymadım. Sizin bahsettiğiniz 1960 model Moskvich araçlar sanırım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 28 Arl 2015, 23:17

moskviç olur, lada olur, aleko olur, volga olur,

bu tip araçlar, eski rus araçlarıdır, hala kullanan arkadaşlarım var.

motor ve şanzıman sistemi o kadar sağlam ki, triger sisteminde zincir dahi kullanmadan tasarlanmışlar, geçenlerde görünce hayran kaldım. şimdiki modellere bu sistemi neden yapmıyorlar sizce?

bu tam senkromeçli ebaresini bende araştırdım,

araç alırken bir sürü marka ve modelin kılavuzlarını toplamıştım, onları karıştırırken gördüğümü iyi hatırlıyorum, ama o broşürler nerdedir hiçbir fikrim yok, eğer bulursam scanleyip buraya koyacağım.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 29 Arl 2015, 10:32

teksamet yazdı:... motor ve şanzıman sistemi o kadar sağlam ki, triger sisteminde zincir dahi kullanmadan tasarlanmışlar, geçenlerde görünce hayran kaldım. şimdiki modellere bu sistemi neden yapmıyorlar sizce? ...

Zincir yok da kayış mı var? Yoksa direkt dişli sistemle mi yapmışlar?Motor yapılarını maalesef bilmiyorum onların.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 29 Arl 2015, 21:00

sainz yazdı:
teksamet yazdı:... motor ve şanzıman sistemi o kadar sağlam ki, triger sisteminde zincir dahi kullanmadan tasarlanmışlar, geçenlerde görünce hayran kaldım. şimdiki modellere bu sistemi neden yapmıyorlar sizce? ...

Zincir yok da kayış mı var? Yoksa direkt dişli sistemle mi yapmışlar?Motor yapılarını maalesef bilmiyorum onların.



direk dişli sistemi yapmışlar, ve motor yağından yağlanmasını sağlamışlar.

hala kullanıldığına göre demekki çok sağlam bir sistem tasarlamışlar.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti Safariali » 29 Arl 2015, 21:39

images.jpg
images.jpg (24.97 KiB) 2468 defa görüntülendi


Problem burada
Aluminyum kaynakla giderilebilir
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti AhmetH » 30 Arl 2015, 19:35

belli ki yağsızlık kanser belirtisi verdirmiş.

söküp dağıttırmaktansa şanzıman yağ katkıları oluyor. Temiz yeni bir şanzıman yağına bu katlılardan birini alıp kullanarak masrafı 1-2 yıl daha ötelemek olası.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti zaferbarut » 30 Arl 2015, 23:08

Arkadaşlar yorumlariniz için teşekkür ederim. Sorun şanzıman yağında ki kacaktaymis. Km telinden geliyordu yağ. Usta yağı tamamladı ve ses kesildi. Tamiri için uğraştı yine sorun olursa gel komple indirmemiz gerekiyor şanzımanı dedi. İnşallah çıkmaz bir arıza bakalım artık. Ben motor yağının da kaçak olabileceği dusuncesindeyim. Sizce böyle bir şey olabilir mi tamiri çok mu zordur teşekkür ederim.
zaferbarut
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 08 Kas 2015, 12:43
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: FELİCİA 98

İleti feliş » 31 Arl 2015, 10:59

Arkadaşlar o ses benim felişte de var debriyaj bilyasından kaynaklanıyor ben ustama sordum sorun olmaz dedi ama debriyaja basmadığım zaman felaket ses yapıyor bilemedim ne yapacağız.
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti AhmetH » 31 Arl 2015, 11:05

Yag + katki bidaha yaparsa inip revizyon. Kullanim kitapciginda kesinlikle katki koymayin diyor ayrica :D
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir