98 flicia yakıtım arttı sabah çalışmadaki rolanti sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

98 flicia yakıtım arttı sabah çalışmadaki rolanti sorunu

İleti w3hw3t » 06 Oca 2016, 12:11

Merhabalar
Daha öncede formda motor yaptırmam hakkında yorumlar paylaşmıştım ama yine sıkıntılar bitmicek haralde
motoru yaptırdıktan sonra yaptıralı 2,000 kmre olmuştur yakıtta biraz artış oldu normaldir dedim ama son 15 gündür yakıtım iyice arttı
lpg de 30 krş yakmaya başladı sabah aracı çalıştırdıgımda ilk marşda alıyor ama araç çok titriyor çalışırken aralarda sanki anlık gidip geliyor araç 2-3 dk bekledikten sonra gaz veriyorum sanki gazı yemiyor hafif titriyerek devir yükseliyor
hareket etmeye başlayınca ilk kalkışta zor gaz yiyor titreyerek hareket ediyor biraz sallıyor yani 2. vitese alınca yine bi sallama yapıyor sonra toparlıyor ortalama 5-6 km re sonra araç ısındıgından sanırım kendine geliyor okadar para harcadım motorunuda yaptırdık aracı sevmeye çalışıyorum ama 3 ay sonra yine bi masraf çıkarıyor
bu arada motor yapımından sonra yağ filitresi yağ değişimi ve sipop ayarları daha yapılmadı acaba bu sorun bunlardanda kaynaklı olabilirmi.
 
w3hw3t
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 05 Ekm 2015, 15:55
Ad Soyad: MEHMET UÇAR
Nereden: Ankara
Arabanız: 1998 FELİCİA 1,3

İleti blauzahn » 06 Oca 2016, 12:47

Tam kapak torklama ve subap ayarı yaptırdınız mı yazıyordum ki son cümlenizi okumadığımı farkettim. Öncelikle bu işlemler için ustanıza bir uğrayın derim. Büyük ihtimalle ustanız da sizi bu işlemler için çağırmıştır. Yağ ve filtre değişimini de yaptırmanızı tavsiye ederim ilk yağ kirlenmiştir diye tahmin ediyorum..

Şu hava şartlarında kışlık lastikler ile Ankara'da kullanımda en fazla 12 lt lpg tüketmesi gerekir. Çoğu arkadaş ankarada ş.içinde o civarlarda tüketiyor ki bu da 25 krş civarı yapar. Yalnız her gün 20-30 km gidiyorum 20-30 km dönüyorum diyorsanız bu şartlarda kışın 9 lt yazın ise 8 lt'nin üzerine çıkmaması lazım.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti w3hw3t » 06 Oca 2016, 12:52

[quote="blauzahn"]Tam kapak torklama ve subap ayarı yaptırdınız mı yazıyordum ki son cümlenizi okumadığımı farkettim. Öncelikle bu işlemler için ustanıza bir uğrayın derim. Büyük ihtimalle ustanız da sizi bu işlemler için çağırmıştır. Yağ ve filtre değişimini de yaptırmanızı tavsiye ederim ilk yağ kirlenmiştir diye tahmin ediyorum..[/quote

Ustam 2,500-3,000 km sonra gel bu işleri yapalım dedi haftaya kısmetse götürcem ama yakıt işi canımı sıkıyor
birde geçen hafta otobanda biraz basayım dedim 4,000 devirde 120 km anca gördüm sonrasınada basmak istemedim ne olur ne olmaz diye. Motoruda yeniledik ama formda araştırmalarıma göre 160 ı rahat görenler var acaba benim araçtamı bir sıkıntı var..
w3hw3t
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 05 Ekm 2015, 15:55
Ad Soyad: MEHMET UÇAR
Nereden: Ankara
Arabanız: 1998 FELİCİA 1,3

İleti blauzahn » 06 Oca 2016, 12:59

Üstat motoru yavaş yavaş açın bir anda değil :) Bir de lpg ayarınında etkisi var o konuda. Genelde lpg ayarcıları belli bir devire ayarlıyorlar. Örneğin dip gaz yapıp araç belli bir hıza gelince hafif gazdan ayağınızı çekin araba biraz daha ivmelenecektir, dediğimi anlarsınız o zaman.. Bir de benzinde deneyin..

4000 devirde 120 yi görüyorsa ya baskı balatada ömrünü tamamlıyordur ya da devir göstergenizde bir arıza vardır. Bir de usta bilgilerinizi bana özelden atarsanız o konuda size biraz bilgi verebilirim..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti AhmetH » 06 Oca 2016, 15:22

Lpg ile surat iyi ayar ister hemde pek kolay degildir. Bende zamaninda 165-170 goruyordum lpg de 140-150 gidiyordum ama artik cani bitiyor arabanin. Surat yapmasi icin degil hesapli olmasi icin cabaliyorum :)

Sizin bu arada atesleme ile ilgili sorununuz var bulmanizda mumkun degil gibi duruyor.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti w3hw3t » 06 Oca 2016, 15:50

AhmetH yazdı:Lpg ile surat iyi ayar ister hemde pek kolay degildir. Bende zamaninda 165-170 goruyordum lpg de 140-150 gidiyordum ama artik cani bitiyor arabanin. Surat yapmasi icin degil hesapli olmasi icin cabaliyorum :)

Sizin bu arada atesleme ile ilgili sorununuz var bulmanizda mumkun degil gibi duruyor.



Tabi önemli olan tasarruf ama insan istiyor şöle benim arabada gitsin diye

bende ateşlemeden kaynaklı diye tahmin ediyorum inşallah çözülecek sorundur bu ateşleme işi çok paramı yedi
çokda yolda bıraktı
beyin bobin geçen sene değişti distiribitör 3 ay önce değişti çıkma takıldı ama orjinal bujiler zaten yeni neyse haftaya kadar idare edeceğim artık ustaya göstereceğiz..
w3hw3t
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 05 Ekm 2015, 15:55
Ad Soyad: MEHMET UÇAR
Nereden: Ankara
Arabanız: 1998 FELİCİA 1,3

İleti SKDFORMAN » 06 Oca 2016, 16:59

Aracım hem 160 km hız yapsın hemde 20 kuruş yaksın diye bi mantık yok bizim araçlar için. Benim araç max. 110km hız yapıyor. Çünkü ona göre ayarlı. Zaten 55 bg LPG de 45bg araba ne bekliyorsunuz ki ;)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 06 Oca 2016, 21:23

w3hw3t yazdı:motor yapımından sonra yağ filitresi yağ değişimi ve sipop ayarları daha yapılmadı acaba bu sorun bunlardanda kaynaklı olabilirmi.

Tabii ki bunlar etkilidirler.
w3hw3t yazdı:... sabah aracı çalıştırdıgımda ilk marşda alıyor ama araç çok titriyor çalışırken aralarda sanki anlık gidip geliyor araç 2-3 dk bekledikten sonra gaz veriyorum sanki gazı yemiyor hafif titriyerek devir yükseliyor
hareket etmeye başlayınca ilk kalkışta zor gaz yiyor titreyerek hareket ediyor biraz sallıyor yani 2. vitese alınca yine bi sallama yapıyor sonra toparlıyor ortalama 5-6 km re sonra araç ısındıgından sanırım kendine geliyor ...

Belki başka bir şey de olabilir ama jikle tertibatında da sıkıntı olabilir:
favorit-forman/favorit-jiklesi-t806.html?hilit=jikle
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kaandr34 » 28 Oca 2016, 18:04

Tam olarak aynı sorun başıma geldi dostum, araba ölü gibiydi. Sorunun sebebi karburatorun kirlenmesiymis temizlendi araba canavar gibi gidiyor. masraf olarak ise 100tl civarı :idea:
Kullanıcı avatarı
kaandr34
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 28 Oca 2016, 17:56
Ad Soyad: Kaan Durmuş
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia

İleti w3hw3t » 29 Oca 2016, 00:30

Çok şükür yakıtım azaldı kendi kurcamalarımla :)
aracın gaz ayarını açtım hem aracın gidişi iyileşti hemde yakıtım düştü şuan 21-22 krş arasında yakıyor
yine masraf bitmedi tabi geçen hafta kaza yaptım önümdeki aracın önüne köpek çıkınca ani fren yaptı bende yaptım ama nafile arkadan vurduk araca öndekinde çok şükür birşey yoktu yolumuza devam ettik ama benim tampon iç taraftan kırıldı ön panjur bira içeri girdi haliyle kaputtada hafif sol tarafta çok dikkatli bakında sola dogru düşme var yamuk duruyor artık bi tampon alıp takdırcam birde kazadan sonra dahada arttı yolda giderken gaza basıp çektigimde o sarsılmada sanki vitesin ordan yada sag ön tarafta küt diye ses geliyor acaba motor kulaklarındamı sorun var..
w3hw3t
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 05 Ekm 2015, 15:55
Ad Soyad: MEHMET UÇAR
Nereden: Ankara
Arabanız: 1998 FELİCİA 1,3

İleti w3hw3t » 29 Oca 2016, 00:33

Ankarada saglam işinin hakkını verecek tavsiye edebileceginiz usta varmı aracı güzelce elden geçirecek usta lazım
w3hw3t
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 05 Ekm 2015, 15:55
Ad Soyad: MEHMET UÇAR
Nereden: Ankara
Arabanız: 1998 FELİCİA 1,3


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir