Akü sürekli bitiyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Akü sürekli bitiyor

İleti kaandr34 » 28 Oca 2016, 18:00

Öncelikle merhaba, aracım 1997 model 1.3 glx felicia
akü aşırı hızlı bitiyor. mesela dün en aşağı 20-30 km yol yaptım fakaf bu sabah arabanın aküsü bitikti merkezi kilit bile açılmadı. ki bu biten akü 4 gün önce takıldı ve bu 3. akü sanayiye götürdüğümde usta kaçak göremedi motorda, yardımcı olursanız sevinirim
 
Kullanıcı avatarı
kaandr34
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 28 Oca 2016, 17:56
Ad Soyad: Kaan Durmuş
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia

İleti teksamet » 28 Oca 2016, 22:24

eğer sistemde kaçak yoksa, muhtemelen şarj ile ilgili sıkıntılarınız var demektir.

motor çalışırken ve çalışmazken voltajlarını ölç, gereken sınırlar içerisinde olmadığını göreceksin.
Eklentiler
battery voltage.jpg
battery voltage.jpg (109.86 KiB) 680 defa görüntülendi
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti furunotr » 28 Oca 2016, 23:43

Eğer akü araç tarafından şarj edilemiyorsa zaten kontrol panelinde ikaz işareti çıkar; ancak bu işaret belki problemli olup yanmayabilir; bu durumda şarj dinamosu ve özellikle konjektör kontrol edilmeli; veya araçta bir kaçak olup olmadığı; ancak yeni almış olduğunuz akü de problemli olabilir (yatık akü ise ve gerektiği şekilde stoklanmadıysa böyle bir sorun mümkün); araçta kaçak ta yok denilmiş; gerçi siz motorda demişsiniz ancak bu bir bütün olarak kontrol edilmeli (kaçak olup olmadığını siz de kontrol edebilirsiniz bir parça kablo ve 12 voltluk herhangibi araç ampulu ile; aküde kutup başının - olan kısmını söküp araçta herhangibir yer ile temas etmesini engelleyin; ampulün + kutbunu akünün + kutup başına temas ettirirken aracın herhangi iletken bir veya birkaç yerinden (şasi-motor v.s.) kablo ile ampulün - kutbuna irtibat kurun; eğer ampul yanıyorsa araçta elektrik kaçağı var demektir) veya şarj dinamosunun kollektörü problemli ve veya kömürleri de bitik olabilir; en iyisi iyi bir oto elektrikçiye gidip ilgili sistemi kontrol ettirmek ve sorunu teşhis etmek...

Benim daimi ve yıllardır gittiğim elektrikçi ustam Muammer Güler; sanayi sitesinin ismini hatırlamıyorum; şu Üsküdar'dan Dudullu yönüne giderken Çakmak köprüsüne gelmeden sol tarafta kalan ya da Dudullu'dan; Ümraniye'ye giderken eski Netaş'a gelmeden sağ tarafta kalan site; bu istikamette giderken sanrım son veya ondan önceki aradan giriliyor; sorsanız gösterirler zaten; eğer yakınsa bu ustayı tavsiye ederim; tel: 0216 6340989 ve 0555 412 88 32... İyi bir ustadır ve sorunu çözer...
furunotr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 02 Eyl 2010, 17:05
Ad Soyad: Haluk Pirinç
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Combi GLXİ

İleti AhmetH » 29 Oca 2016, 00:56

Sonradan takilma ne varsa bakin sorunu bulursunuz.
Bizde sonradan takma otomatik cam vardi akuden elektrik cekiliydi kontak acikkende calisiyordu. Dugmesi bozulmus basili kaloyormus. Anlayana kadar cile cekmistim, bazen basili kaliyor bazen kalmiyor dugmenin seklindende bakip anlayamiyorsun hissetmek onemli.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti erender » 30 Oca 2016, 21:34

eğer ölçü aletiniz varsa kolayca tespit edebilirsiniz kaçağın nereden olduğunu. ölçü aletini amper kademesine alıp aküye seri bağlayın. ( araç çalışmıyor vaziyette olsun) eğer alarm takılı değilse, akım çekecek bir şey olmayacağı için ölçü aleti değer göstermez. eğer gösteriyorsa kaçak var demektir. sigorta panelini açın ve sigortaları sırayla yerinden çıkarın. hangisini çıkarınca ölçü aleti sıfır akım gösterirse sorun o sigortanın bağlı olduğu bölümle ilglidir.
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti SKDFORMAN » 30 Oca 2016, 22:26

erender yazdı:eğer ölçü aletiniz varsa kolayca tespit edebilirsiniz kaçağın nereden olduğunu. ölçü aletini amper kademesine alıp aküye seri bağlayın. ( araç çalışmıyor vaziyette olsun) eğer alarm takılı değilse, akım çekecek bir şey olmayacağı için ölçü aleti değer göstermez. eğer gösteriyorsa kaçak var demektir. sigorta panelini açın ve sigortaları sırayla yerinden çıkarın. hangisini çıkarınca ölçü aleti sıfır akım gösterirse sorun o sigortanın bağlı olduğu bölümle ilglidir.


Ölçü aleti değer gösterir kardeşim. Belli bi değere kadar normal sayılır. yanlış hatırlamıyorsam bu değer 500mA e kadardı. (İnt. araştırabilirsiniz bu değeri)

Teyp hafızası var, saat var vs. vs. illaki bi tüketim olur.
Özellikle kış aylarında aracınızı bi kaç gün bekletiyorsanız akünüzün (+) kutup başını sökmenizi öneririm.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti erender » 30 Oca 2016, 22:58

SKDFORMAN yazdı:
erender yazdı:eğer ölçü aletiniz varsa kolayca tespit edebilirsiniz kaçağın nereden olduğunu. ölçü aletini amper kademesine alıp aküye seri bağlayın. ( araç çalışmıyor vaziyette olsun) eğer alarm takılı değilse, akım çekecek bir şey olmayacağı için ölçü aleti değer göstermez. eğer gösteriyorsa kaçak var demektir. sigorta panelini açın ve sigortaları sırayla yerinden çıkarın. hangisini çıkarınca ölçü aleti sıfır akım gösterirse sorun o sigortanın bağlı olduğu bölümle ilglidir.


Ölçü aleti değer gösterir kardeşim. Belli bi değere kadar normal sayılır. yanlış hatırlamıyorsam bu değer 500mA e kadardı. (İnt. araştırabilirsiniz bu değeri)

Teyp hafızası var, saat var vs. vs. illaki bi tüketim olur.
Özellikle kış aylarında aracınızı bi kaç gün bekletiyorsanız akünüzün (+) kutup başını sökmenizi öneririm.



Doğrudur hocam teoride konuşmuş oldum aslında uygulamış değilim. 500 mA normal değer kabul edilip işlem uygulanırsa sonuç verir diyelim o zaman.
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti kaandr34 » 04 Mar 2016, 17:57

Dostlar sorun çözüldü, tekrar akü takıldı ve sıkıntı yok. Sanırım akü konusunda şanssızım
Kullanıcı avatarı
kaandr34
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 28 Oca 2016, 17:56
Ad Soyad: Kaan Durmuş
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia

İleti SKDFORMAN » 04 Mar 2016, 18:37

kaandr34 yazdı:Dostlar sorun çözüldü, tekrar akü takıldı ve sıkıntı yok. Sanırım akü konusunda şanssızım


Sadece sizin sorununuz gibi görünmüyor bu akü problemi. Yakın zamanda hepimiz bu akülerden sıkıntı yaşayacağa benziyoruz.
Geçenlerde bi arkadaş sıfır akü almış 2-3 kez marş basınca akü zayıflıyor. Benim eski aküyle 20-30 defa basardım en az. Yeni akülerde ciddi kalite problemi var galiba... Herkes artan vergi prim vs. durumlarını biyerlerden cıkarıyo gibime geliyo. Herşey kalitesizleşmeye ve ömürleri azalmaya başladı. Üstelik fiyatları artarken...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti furunotr » 04 Mar 2016, 21:50

Akü konusu çok şaibeli bir durum; yeni nesil aküler hem eskiler kadar dayanıklı değil; hem de müdahale etmememiz için ellerinden geleni yapıyorlar...

Bir defa Mutlu akü ile problemim olmuştu; aracım genelde uzun süreler yatar; alarm da olduğu için zaman içerisinde akü 8 aylık olmasına rağmen deşarj olmuş; şarj ettirdim ama akü bir daha kendine gelemedi; 2-3 gün geçmeden full şarjlı akü boşalmaya başladı; yetkili servise götürdüm araca ..ok attı... Ya da aküyü bırak git dedi; ama yerine akü vermedi v.s.... Oto elektrikçime götürdüm araçta hiçbir kusur bulamadı; akünün bitik olduğunu söyledi; nihayetinde tam Mutlu ile mahkemelik olmak üzere idim ki aracı sattım ve kurtuldum..

Sonraki aracımda şimdi hatırlayamadığım marka bir akü vardı; bir sene sonra bu da su koyverdi; servisine götürdüm bakım yaptı ama iflah olmadı; akü göreceli olarak eski olduğu için üzerine düşmedim ve yine Mutlu aldımn; bu aküyü 3 sene sorunsuz kullandıktan sonra aracımda oluşan konjektör problemi nedeniyle kavurdum; nihayetinde 1 tane daha mutlu aldım; şehirdışında olduğum için alımda seçme şansım pek yoktu; sanırım 5 yıl içinde bu da miadını doldurdu...

Son olarak Bosch aldım iyidir diye; bir sene sonra şarj bitti; şarj etmek için aküyü söküp eve getirdim; tam kapaklarını sökeceğim ki üstteki sıcak presle yapıştırılmış plastiği onca uğraşmama rağmen sökemedim; arkadaşlar müdahele etmeyelim; gerekirse asit veya suyunu tamamlamayalım diye ellerinden geleni yapmış; bir daha da Bosch almam; ucuza sıradan akü alırım; 2 akü 2 sene gitse o paraya 2 akü ile 4 sene idare ederim...

Akü alırken tarihinin yeni olmasına; bol sirkülasyon olan yerden almaya dikkat etmek gerek; akü üzerindeki tarihler muamma; o kodları okumak atomu parçalamaktan daha zor; yine de bir şekilde kodu öğrenip akünün 1-2 aylık olanı almalı; bunun dışında akünün raf ömrü ve bekleme şartları var; doğrudan güneş almayan ve belli sıcaklığa sahip yerlerde stoklanmalı ve sanırım 3 ayda bir kaliteli bir cihazla üretici tavsiyesi ölçülerinde şarj edilmeli ki ben bunu yapacak bir babayiğit tanımadım daha...
furunotr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 02 Eyl 2010, 17:05
Ad Soyad: Haluk Pirinç
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Combi GLXİ


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir