Atesleme sistemi ve vuruntu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Atesleme sistemi ve vuruntu

İleti felicia560 » 10 May 2016, 09:38

97 karburatirlu 1.3 felicia tupsuz.
Arac sabit hizda giderken vuruntu yapiyo ileri geri seklinde.
Gaza basip hizlaninca vuruntu yok yokus asagi inislerde komprasordeyken ayni sekil vuruntu yapiyor.
Bu vuruntular sadece ayagim cok hafif gaz pedalinda sabitken veya hic basili degilken komprasor halindeyken okuyor.
İstanbuldan samsuna gittim geldim dun gozlemlerim; malum vuruntu disinda tekleme tiklama yokrampalarda arac bayiliyor dipgaz yapsam bile hiz ibresi git gide hizla dusuyor.
Bunun disinda kalktikta veya yavasladiktan sonra tekrar hizlanma olayimiz cok yavas 130km hiza ulasabiliyor ama hemen degil cok hantal 130u da gecerde ben basmadim.
Eve geldigimde once distiribitor vakum hortumunu soktum bi tur attim hicbirdegisiklik yok yani arabamda vakum hukumsuzmus onu anladim.
Bujileri tek tek soktum uclarina baktim 6 bin km once bosh marka takmistim 4 bujinin uclari kupkuru kurum bile yok araliklar yaklasik bir_bir bucuk milim civari.
Buji kablolarimi da yeni degismistim ama dkrenc ikcumleri beni sok etti yaklasik 7 ile 9 k ohm arasi cikti.
Tevzi makarasi ve distrubutor kapagini zaten yeni degismistim.
Vakum yayini degismek bana mantikli gelmiyorki ona gore de yay zaten nereden bulayim.vakumu yeni alayim dedim sanayide bulamadim yarin tekrar samsuna gitcem kargoyla almaya vaktim yok.
Worg marka buji kablosu ve brisk bujiler bugun elime gececek onlari takip deniyecem.
Samsuna giderken 500 km 170 lira benzin yakti vakum.sostemi tamamen hukumsuz iken.
Yarin yeni kablo ve bujilerle yine vakum sistemi hukumsuz bi dekilde samsuna gitcem bakalim ne kadar yakcak.
Su vakum sistemiyle alakali yarin oglegene kadar istanbul icinde halledebilecegim tavsiyeniz varsa degerlendircem.
 
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti sainz » 10 May 2016, 12:05

Distribütörün içerisindeki manyetik bobin denilen parçadan yapıyor genelde o vuruntu veya silkelemeyi. İşinin ehli bir ustanın distribütörü titizlikle kontrol etmesini öneririm naçizane.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti blauzahn » 10 May 2016, 15:04

Buji tırnak aralığı fazla görünüyor. 0.7 - 0.8 olması gerekiyor. Brisk D15YC buji orijinal bujisi bunu kullanmanızı öneririm.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti felicia560 » 10 May 2016, 17:19

Worg marka buji kablolar geldi direnc degerleri 0.5 ila 0.7 k ohm arasi degisiyor multimetrede bu degerleri gorunce cok heyecanlandim hemen taktim kablolari rampaya gidip denedim oyle yerleri kazimasa da gozle gorulur bi fark var yarin samsuna gidecem bakalim yakita farkli olcak mi brisk bujileri aldim kargodalar insanlah yarin yola cikana kadar elimde olur.
Kirmizi renk uzerinde usa yazan kablolar bir yil once kendim takmistim direnc degerleri 7 kusur k ohm soyahlar yeni aldigim worg marka kablolar direnc degerleri 0.6 k ohm fotolar asagida.


felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti blauzahn » 10 May 2016, 17:32

Mavi renk hellux marka buji kablosu da kullanabilirsiniz, 20 bin km yaptım tek sıkıntı çıkarmadı..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti felicia560 » 13 May 2016, 08:47

Samsuna gelis yaptim yeni buji kablolariyla 570 km 160 lira benzin yakti shell marka.
Bunun disinda rampalarda eskisine gore gozle gorulur fark vardi ama niye biseyler eksik gibi o da distributor vakumu iptal oldugundandir diye dusunuyorum.
Su yukarida bahsettigim vuruntu ortadan kalkti demekki buji kablolarinin zayifligindandi.
Brisk bujiler elime ulasmadi ulasinca su anki uclari epey acik olan bujilerime gore bakalim fark edicek mi.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir