Felicia almak niyetindeyim

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Felicia almak niyetindeyim

İleti ertgrl58 » 01 Haz 2016, 12:03

Öncelikle selamlar, foruma yeni kayıt oldum. Adım Ertuğrul.

Son günlerde 98ve sonrası bir felicia almak niyeti hasıl oldu bende. Öğrenciyim ve İstanbul'da yaşıyorum. Eğer alır isem ilk aracım olacak kendisi. Merak ettiğim sorular şunlar:

1.3 motor için enjeksiyonlu mu karbüratörlü olan mı alınmalıdır ?
Bu aracın kronik sorunları var mıdır? Sorun çıkarma sıklığı ne olur ve masrafları nasıldır?
Aşağıdaki ilanda bulunan araç çok hoşuma gitti. Yorum yapabilir misiniz ?
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita- ... 060/detay/

Buradan gelen yorumlara göre satıcı ile konuşmam şekillenecek. Şimdiden yardımcı olacaklara teşekkürlerimi sunuyorum.

İyi günler
 
ertgrl58
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 01 Haz 2016, 11:54
Ad Soyad: Ertuğrul Yeşilkaya
Nereden: İstanbul (And.)

İleti furunotr » 01 Haz 2016, 18:55

Sanırım enjeksiyonlu olanlar beygir gücü ve tork olarak daha yüksek bir değere sahip; bundan dolayı tercih sebebi olabilir...

Ben sanırım bu ayın 7'sinde 4. veya 5. kez muayeneye sokacağım aracı; demek ki demek ki 7 veya 9 yıldır bende; ben genellikle kış aylarında nerede ise hiç kullanmam; yaz uzun yola gider ve tatil beldelerinde kullanırım; araç 1,3 enjeksiyonlu ve 68 beygir station; ve aracımdan çok memnunum; beni her şekilde tatmin ediyor; ama tatmin meselesi beklentilerinizle doğrudan alakalı; öyle yüksek hacimli motor taşıyan araçlar gibi yüksek performans beklemeyin; ancak iç hacmi dışarıdan görüldüğünün aksine oldukça geniş; benzin kullanımı tasarruflu, uzun yolda sıkıştırılmasına rağmen şişmeyen bir araç; tabii kullanıma bağlı ; eğer camlar elektrikli ise elektrik motorları harici parçaları pahalı olmayan; ancak aracın yapım yılı itibariyle parçalarını bulmakta bir miktar zorlanabileceğiniz bir araç... Bu arada çok sağlam olduğunu; tamponların arka göremeyeceğiniz kısımlarında çelik destekler olduğunu; kaporta malzemesinin kavi olduğunu ve kapı içlerinde emniyet profilleri falan olduğunu da belirtmek gerek...

Bu kadar sürede araçta kronik olarak adlandırabileceğim 2 problem mevcut; bu 2 önemsiz parçayı kullandığım süreçte 2'şer kez değiştirmek zorunda kaldım...

1. Vites kolu ile şanzımanın bağlantılı olduğu yerde bir yerlerde basit bir keçe mevcut; 3-5 kuruşluk birşey onu ya yerine düzgün oturtamıyorlar; ya da aracın kronik sorunu olduğundan belirli periyotlarda değiştirmek gerekiyor galiba; 7 veya 9 yıl içinde 2 kez değiştirmek zorunda kaldım...

2. Bu da debriyaj pedalı ve fren pedalının bağlı olduğu hat üzerinde (pedalı bastığınız yerde değil onun arka tarafında söküldüğünde görülebiliyor) plastik küçük boru biçimli bir parça mevcut o aşınıyor; aşındığı zaman pedallar saçmalamaya başlıyor; freni bırakmama gibi problemler ve sonuçta çok üzerine gidip onarmazsanız debriyaj pedalı düşüyor; bu parça a 3-5 lira birşey; bunu da aracı kullandığım süreçte 2 kez değiştirmek zorunda kaldım; ancak bunların hem kendileri; hem işçiliği atla deve olmadığı için önemsemiyorum... Bu arızaların oluşması için geçen süre ya da yaptığım yol diyelim 50-60 bin kilometre civarı...

Ancak aracı alacaksanız iyi bilen biri ile gidip kontrol ettirin; eğer araç bakımlı değilse Felicia değil hangi araç olursa olsun başınıza sorun açar...
furunotr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 02 Eyl 2010, 17:05
Ad Soyad: Haluk Pirinç
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Combi GLXİ

İleti ertgrl58 » 01 Haz 2016, 19:32

Değerli bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler. Fiyatları itibariyle karbüratörlü olan araçlar (ki ilanda gönderdiğim araç da bu şekilde) daha avantajlı görünüyor. LPG uyumu için de ayrıca bir araştırma yaptım ama tam kafamda bu konuyu netliğe kavuşturamadım. Siz LPG kullandınız mı aracınızda ?
ertgrl58
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 01 Haz 2016, 11:54
Ad Soyad: Ertuğrul Yeşilkaya
Nereden: İstanbul (And.)

İleti SKDFORMAN » 01 Haz 2016, 22:51

Geçen arkadaş karbiratörlüsünü 9.5 a vermişti galiba. Aracıda cok temizdi. Kışlık yazlık lastikleri vs. vs. full bakımlıydı.
Yaşadığınız ilden bakarsanız bence daha iyi olur. Çünkü eski model aracın motor durumunu bilmeden uzun yola cıkarsınız ufak bi problem bile olsa büyür ve baş ağrıtır. Atıyorum ufak bi sensör-müşür arızası büyük arızalara yol açabilir.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti izmitlee » 02 Haz 2016, 10:53

1.3 çekişi az maalesef ama genede iyi arabalar 2 aydır 1.3 karburatorlu var bende

sehır ıcı karışık 20 krs yakıor sehır ıcı trafik ve yokuş var biraz 25 28 krs kadar çıkıyor.

şahin doğan dan sa alınabilecek bir araba
izmitlee
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 20 Nis 2016, 09:49
Ad Soyad: taner çetinkaya
Nereden: Kocaeli
Arabanız: felicia 1.3x 96

İleti blauzahn » 02 Haz 2016, 10:58

Bu araçlarda enjeksiyonluların tüp uyum problemi olabiliyor. Problemsiz olanı da kullanıcı genelde elinden çıkarmıyor çünkü yakıtları çok düşük araçlar. Gaz litre bazında konuşursak ben ankara içinde 8-9 litre arasında yakıyordum. Şehir dışında 6,5 litreye kadar düşüyordu. Bakım çok önemli, bunu unutmayın.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti ertgrl58 » 02 Haz 2016, 15:08

blauzahn yazdı:Bu araçlarda enjeksiyonluların tüp uyum problemi olabiliyor. Problemsiz olanı da kullanıcı genelde elinden çıkarmıyor çünkü yakıtları çok düşük araçlar. Gaz litre bazında konuşursak ben ankara içinde 8-9 litre arasında yakıyordum. Şehir dışında 6,5 litreye kadar düşüyordu. Bakım çok önemli, bunu unutmayın.



Ben LPG ile kullanacağım aracı karbüratörlüler ne kadar uyumlu olur acaba sorun yaşatır mı Tüp ile.

Babamın 94 model 1.4 Astrası var idi. tek nokta enjeksiyonlu idi. Sıralı sistem LPGden randıman alamadık hiç. O da 45 kw 60 beygir idi. Araba bakımlı olmasına rağmen çekmiyordu kendini. Bu araç gibi olur mu acaba
ertgrl58
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 01 Haz 2016, 11:54
Ad Soyad: Ertuğrul Yeşilkaya
Nereden: İstanbul (And.)

İleti blauzahn » 02 Haz 2016, 19:54

ertgrl58 yazdı:
blauzahn yazdı:Bu araçlarda enjeksiyonluların tüp uyum problemi olabiliyor. Problemsiz olanı da kullanıcı genelde elinden çıkarmıyor çünkü yakıtları çok düşük araçlar. Gaz litre bazında konuşursak ben ankara içinde 8-9 litre arasında yakıyordum. Şehir dışında 6,5 litreye kadar düşüyordu. Bakım çok önemli, bunu unutmayın.



Ben LPG ile kullanacağım aracı karbüratörlüler ne kadar uyumlu olur acaba sorun yaşatır mı Tüp ile.

Babamın 94 model 1.4 Astrası var idi. tek nokta enjeksiyonlu idi. Sıralı sistem LPGden randıman alamadık hiç. O da 45 kw 60 beygir idi. Araba bakımlı olmasına rağmen çekmiyordu kendini. Bu araç gibi olur mu acaba



Ben 3 sene kadar karbüratörlü kullandım. Tek sorun yaşamadım. Hava ayarı, gaz ayarı, buji değişimi, buji aralığı, subap ayarı vs. her şeyimi kendim yaptım. Yakıtım yukarıdaki gibiydi. Ş.içi daha da düşürmüştüm ama o biraz karışık tüketime giriyordu artık. Bakımlı bir karbüratörlü bence daha çok memnun eder. Enjeksiyonlu araçlardaki gibi gereksiz arızalar vermez. Lambda arızası, boğaz kelebeği, hararet müşürü vs. bunlar sürekli sorun çıkarabilen parçalar. Yalnız favorit ve felicia için en önemli olay hararet yapma ve conta yakma olayıdır. Bu sorunu olmayan bir araç bulmak çok önemli. Astradan randıman alamadıysanız bu araçtanda çekiş konusunda randıman alamazsınız. Sadece yakıt olarak astradan az yakacaktır..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti furunotr » 02 Haz 2016, 20:59

Benim bir tecrübem yok ancak karbüratörlü aracın lpg'ye uyumu daha sorunsuz diye biliyorum ve piyasadan o şekilde bilgi alıyorum ki zaten karbüratörlünün teknolojisi daha basit olduğu için sorun asgari düzeyde olacak; tabii lpg taktırma maliyeti de...

Ancak benim düşünceme göre enjeksiyonlu araçta da gayet güzel lpg kullanılabilir; burada sorun uyum meselesi değil uygulanacak lpg tertibatının seçimi ve bunu uygulamaya koyacak olan kişinin bilgisidir; eğer bunlar doğru seçilirse enjeksiyonlu araçların da karbüratörlüler kadar lpg kullanımında sorunsuz olacağını düşünüyorum...

Unutmayın her aracın teknolojisi farklı olabilmekte; zaman içinde bunu tecrübe ettim; Lada kullandığımda da bu durumun tespitini yaptım; bu tip arabaların kendine has özellikleri de olabilmekte; eğer usta Skoda üzerinde ehil değilse sorunlar yaşayabilirsiniz; en azından ben pedal ile ilgili o basit sorunumda yolda kaldığımdan dolayı farklı birine yaptırmış olduğum işi arıza tekrarlamaya başladığı için 100 km.gibi kısa bir mesafede tekrar işin ehli olan ustaya yaptırmaya mecbur oldum ki bu ustanın uygulaması beni en az 40000 km. götürecektir; çünki daha önce de aynı şeyi ona yaptırmıştım oradan biliyorum...
furunotr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 02 Eyl 2010, 17:05
Ad Soyad: Haluk Pirinç
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Combi GLXİ

İleti mrtarikaya » 30 Haz 2016, 03:39

Dostum bende 1.6 Glxi (enjeksiyonlu-polo motor) 2000 model feli mevcut
abs çift airbag hidrolik ön camlar otomatik aynalar elektrikli ve ısıtmalı yükskelik ayarlı sürücü koltuğu vs.
Araçta tüp var
Şehir içi sakin kullanımda 25-26 kuruş yakıyor (Gaz 2.3 tl den alıyorum)
başlardan biraz uğraştırdı araç ilk aldığımda beni
bazı kronik sayılabilecek sorunları vardı
yağ lambasının rolanti halinde yanması
rolantinin düşüklüğü (Gaz taktırınca iyice düüyor stop etme eğilimine giriyor)
Ancak hepsi çözüldü şuan
şuan aracımdan çok memnunum herhangi bi sıkıntısı kalmadı aylardır bu şekilde sorunsuz biniyorum
Araç belki sana ilk zaman sorun çıkarabilr ama yılmayıp çzöersen arkana bakmazsn
alırım 1 yıl sorna satarm değiştiririm diyosan almamanı öneririm uzun süreli kullanıcı isen al

Bu arada arkadaşlar gaz da sorun olur demişler 1.3 ler için bilemicem ancak şuan hiçbir sorunum yok gaz ile ilgili

Aracın motoruna gelince 1.6 lar tam bir canavardır
araç resmen kükrüyor arkamdan el sallattığım çok muadilimde araç bulunuyor
Şehir dışı 12-13 kuruş civarında yakıyor
Ben çok memnunum
şuan satılık aracım ancak memnun olmadığm için değil granada hastası olduğum için satılık onun dışında feliciaları öneririm bu fiyata alınacak mükemmel arabalardır
mrtarikaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 14 Tem 2015, 10:16
Ad Soyad: Mert Arıkaya
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Felicia 1.6 Glxi (2000)

İleti alperkaya » 02 Tem 2016, 03:14

11. aydan bu yana felicia 1.3glx kullanicisiyim araçtan memnunum tek sıkıntımız bazı parçaları bulamamak en ufak örnek kalorifer ddüğmesi kirildi ama piyasada yok malesef Çıkma desen ebesinin nikahı istiyor . ..onun dışında Şahin doğan a bakarak alınacak araçtır bakimlarini zamanında yaparsan asla yolda bbırakmaz fazla bi bakimida yok aaslında yağı suyu ufak tefek eelektronik aksam dışında. Bu model araçtan zaten cok fazla birsey beklemenin bi mantığı yok...ayagimi yerden kessin iişimi görsün diyorsanız yeter..
alperkaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 09 Kas 2015, 23:38
Ad Soyad: alper kaya
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia 1.3 glx


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir