71' C dedimi fan çalışıyo

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

71' C dedimi fan çalışıyo

İleti ünsal » 30 Eyl 2006, 22:32

arkadaşlar fanın hemen devre ye girip motoru soğutması normalde,
 bunu 71 C gösterdiği gibi yapması ilerde sorun yaratırmı ?

 

bazı arkadaşlar motorun devamlı soğuk kalacağından fazla yakar işte,verimli olması için hararetin 80-90 da devreye girmesi gerek diyolar sizce .......Ying%20Yang
 
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti yonetici » 02 Ekm 2006, 11:50

Sadece felicia değil hemen hemen piyasadaki bütün motorlar için 70 derece düşük bir çalışma sıcaklığı.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ünsal » 02 Ekm 2006, 15:52

bu durum normal dimi....
o zamanYing%20Yang
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti yonetici » 02 Ekm 2006, 17:23

[quote="minik"]bu durum normal dimi....
o zamanYing%20Yang
[/QUOTE]
 

Normal değil motorunuz biraz daha ısnabilmeli 90 derece altına fan çalışırken bile düşmemeli. 90 derece felicia motoru için hararet değil ideal çalışma sıcaklığıdır. Felicianın fanı 100-110 civarlarında devreye girer.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ünsal » 02 Ekm 2006, 21:27

110 da tehlikeli diye biliyorum ama Ying%20Yang madem orjınal müşürü geri takayım
servis bu konuda 70 i ideal dedi ... bende oh kurtuldum şu hararetten diye seviniyom..

bunun bana ne gibi dez avantajı olur bu konuda aydınlatırsan ..

 

teşekkür ederim ...

 

 
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti yonetici » 03 Ekm 2006, 10:59

90 derece arabalarda öylesine belirlenmiş bir sıcaklık değil. Benzinin en iyi yanması için gerekli ortam sıcaklığı yapılan araştırmalara göre 90 derece bulunmuş. Bu yüzden 90 derece altı sıcaklıklar hiçbir içten yanmalı motor için tam olarak uygun değildir. Ayrıca felicianın hararet göstergesi zaten 70 yada 60 tan başlıyor. Neredeyse fabrikanın göstermeye bile tenezzül etmediği bir motor sıcaklığı ile araç kullanıyorsunuz. Soğuk motor daha çok benzin tüketir ve daha az performaslı olur. 110 derece civarında fan devreye girip sıcaklığı aşağı çekebiliyorsa sorun yoktur ama fan devreye girdiği halde sıcaklığı aşağı indiremiyorsa sistemde bir sorun var demektir. Ayrıca soğutma sisteminizde yaz kış 2 litre antifiriz + su karışımını bulundurun. Boş su koyarsanız araba harareti kontrol altına almakta zorlanır çoğu zamanda başaramaz.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ünsal » 04 Ekm 2006, 00:06

antifiriz var,bu konuda servis yanlış yönlendirdi daha önce hemen 90 oluyodu 91 dedimi fan açıyodu hararet hep 90 dı yani yani sağlıklı olanı servise tekrar gidip eskisini taktırıcam....
 

açıklama için teşekkür ederim emir ..Smile..
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti felicia » 06 Ekm 2006, 06:06

arkadaşlar bir hatırlatma yapmak istiyorum. felinin fan muşuru radyatörün çıkışında konumlandırılmıştır. yani fan açılma komutu radyatörü terk eden su sıcaklığı 90C ye ulaştığında verilemektedir. başka bir deyişler motordan çıkan su radyatörde soğuyup tekrar motora döndüğü anda muşur ölçüm yapmaktadır. yani motordan çıkan suyun sıcaklığı 90 dereceinin epey üzerindedir. araçlarımızda 82-90C muşur kullanmak çok sınırda bir uygulamadır. benim kanaatim muşuru 68-80 ama termostatı 90C olarak seçmektir. bu sayede daha güvenli bir iş yapmış oluruz.
felicia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Mar 2006, 00:20

İleti yonetici » 06 Ekm 2006, 11:00

Sitemizdeki "Kendin Yap" bölününde felicianın radyatör suyunun değiştirilmesi ile ilgili bir yazı var oradaki resimlerdende anlaşılacağı üzere hararet müşürü soğutma suyunun motoru terk ettiği noktada bulunmaktadır. Ayrıca müşürün hemen altındada benim anladığım kadarıyla termostat yeralıyor. Yani radyatörün çıkışında termostat olması gibi bişey sözkonusu değil termostat olması gerektiği bibi motoru terkeden suyun sıcaklığına göre devreye giriyor.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ünsal » 06 Ekm 2006, 14:06

 biraz daha dikkatli inceleyim bu konu da çok hassasım
herşey bu yüzden kaynaklanıyo  bilgileriniz için teşekkür ederim ...arkadaşlar 
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti sainz » 06 Ekm 2006, 16:57

[quote="felicia"]arkadaşlar bir hatırlatma yapmak istiyorum. felinin fan muşuru radyatörün çıkışında konumlandırılmıştır. yani fan açılma komutu radyatörü terk eden su sıcaklığı 90C ye ulaştığında verilemektedir. başka bir deyişler motordan çıkan su radyatörde soğuyup tekrar motora döndüğü anda muşur ölçüm yapmaktadır...[/QUOTE]





İyi ya işte, demek radyatörde soğumasına rağmen fan müşirine 90 derece üzerinde bir sıcaklıkla gelmişse su, soğutma yetmiyor demektir ve fan devreye girip ekstradan hava akımıyla soğutmaya yardımcı olacaktır. Düz açık yolda, örneğin 5. vites 90 km/s sabit hızla seyrederseniz, eğer soğutma sisteminde de bir sorn yoksa, fan hiç açılmayacaktır. Fan destek için vardır, mesela sıkışık trafikte.Clap
 

[quote="?"]90 derece arabalarda öylesine belirlenmiş bir sıcaklık değil. Benzinin en iyi yanması için gerekli ortam sıcaklığı yapılan araştırmalara göre 90 derece bulunmuş...[/QUOTE]

Benzinin yanması için gereken sıcaklık değil de, motor yağlarının, yağlama görevlerini tam olarak yerine getirebildikleri sıcaklıktır 90 derece.Smile

 

[quote="?"]Sitemizdeki "Kendin Yap" bölününde felicianın radyatör suyunun değiştirilmesi ile ilgili bir yazı var oradaki resimlerdende anlaşılacağı üzere hararet müşürü soğutma suyunun motoru terk ettiği noktada bulunmaktadır...[/QUOTE]

Arkadaşın dediği müşir fan müşiri ama. Yani fanı çalıştırmaya yarayan müşir.Ermm
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ünsal » 06 Ekm 2006, 19:50

        Confused    Ying%20Yang...?
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti felicia » 07 Ekm 2006, 01:48

doğru sayın admin, termostsat motor üzerinde ve thermostat'ın hemen çıkışında da sıcaklık sensörü var. Aksini söylemek zaten hata olur. kastettiğim thermostat ta odur zaten.
 

ayrıca resimdeki bahsedilen müşir orjinal olan değil, sonradan akuple edilendir. bu sistemi ben kendi aracıma uyguladım, fotoğraflarda benim aracımdan çekilmiştir.

 

 

 
felicia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Mar 2006, 00:20

İleti ünsal » 08 Ekm 2006, 03:30

fan müşüründen sonra ilk çalıştırmada stop etmeye ve gürültülü çalışmaya başladı neden olur bu havalar soğudu motor ısınmıyo diyemi?
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti yonetici » 08 Ekm 2006, 03:43

İlk çalıştırma sırasındaki sorunlarınız fan müşürü ile alakası yoktur çünkü bütün motorlar soğuk çalışmaya başlar önceden ısıtma gibi bir durumumuz yok Smile
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ünsal » 08 Ekm 2006, 18:55

Smile teşekkür ederim

AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir