DEVİRLİ KULLANMAK

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

DEVİRLİ KULLANMAK

İleti ilk aşk » 20 Oca 2008, 14:03

ARKADAŞLAR DEVİRLİ KULLANMAK NASIL OLUR ÖRNEĞİN FELİCADA HANGİ DEVİRDE VİTES YÜKSELTMELİYİZ VEYA YAKIT TASARRUFU SAĞLAMAK İÇİN NE ZAMAN VİTES DEĞİŞTİRELİM
 
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti hakanerdogan » 20 Oca 2008, 14:04

ya abi önemli olan yola uygun olanı vermek.



yokuş yukarı yolda vitesi erken yükseltip tasarruf yapayım dersen olmaz...



ama düz yoldada basıp basıp yükseltirsen olmaz. her arabanın ekonomik
ve sağlıklı çalıştığı devir aralığı vardır. bunu sürücüsü daha iyi
bilir.



ben olsam benzinli bi feliyi düzde 2500-3000 de yükseltirim vitesini... zorlandığı an hiç ısrar etme hemen indir vitesi.



uzun yolda önünüzü rampa görürseniz hızlanmaktan hiç korkmayın. rampada bayılırsanız en çok o zaman yakar.



yokuş aşağı hiç affetmeyin alın peygamber vitesine. ayağınız frende olsun. intikal zamanı çok önemli.



1. viteste kalkışlarda hiiç bağırttırmayın motoru. sakin sakin
kaldırmaya özen gösterin. kalkış çok mühim. otobanlarda kendinize
90-120 km arası bi hız belirleyin ve o hızda sabit gidin.



felicia 120 de çok yakar gibime geliyor. 90-100 iyi. önemli olan hızlanıp-yavaşlama-tekrar hızlanma evrelerini minimize etmek.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti umt_d » 20 Oca 2008, 14:20

[quote="hakanerdogan"]yokuş aşağı hiç affetmeyin alın peygamber vitesine. ayağınız frende olsun. intikal zamanı çok önemli.
[/QUOTE]
 

Arkadaşın peygamber vitesi dedigi boş vites ise eger ben buna katılmıyorum yokuş aşagıya inerken tasarruf yapayım diye boşa alıp ayagınız frenlerde olursa yakıttan tasarruf ettiginizin çok daha fazlasını fren balatasıyla yemiş oluyorsunuz.
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti umt_d » 20 Oca 2008, 14:22

Ayrıca devirli kullanmak demek 4000 devirden sonrası için geçerli. Motorun normalden daha fazla bagırdıgı bölgeler.
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti hakanerdogan » 20 Oca 2008, 15:13

önümün açık olduğu yolda niye frene basayım ki... önünüze bişey çıkabilir diye frenin üstünde dursun ayak diyorum. acil durumlar için.

çünkü boşta giderken ayağınızı kendinize çekip rahat oturacağınız için bi tehlike anında fren intikal süreniz uzayacaktır. intikal zamanından bahsetmişim zaten.

al boşa, yokuş bitince tak vitese bas git.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AV-2006 » 20 Oca 2008, 15:18

Bizim araçlarda cut-off varya..

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti hakanerdogan » 20 Oca 2008, 15:18

Tabi hocam. Felicia için söyledim. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti aytekin041 » 20 Oca 2008, 19:41

 affınıza sığınarak bu cut-off ne oluyo?
aytekin041
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 28 Tem 2007, 07:59

İleti irem » 20 Oca 2008, 20:38

arkadaşlar aracınızın çalışma prensibini iyi bilmek lazım bende glxi var bunlarda gaz ayarı sensör ve gaz kelebeği ile yapılır . gaza baınca gaz telı kelebeği açar  ve açılan dereceyı sensör ölçer ve yakıt pompalar. sonuç olarak rampa aşağı  tak 5'e in aşağı yakıt sadece rolanti değeri kadar olacaktır. araç aşağı doğru  çok fazla devirlenirse subap vakumu artar ve istem dışı gaz pedalı  biraz aşağı iiner ver az da olsa yakıt artar. 1.3 tipi motor gurubunda uzun yolda 100 km saatin altına inilirse yakıt artar sebebi motorun  devir tork ilişkisindendir anlatması uzun  normal hız 100-105 arası ıyıdır 
irem
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Eyl 2007, 22:19

İleti feliciaZK » 21 Oca 2008, 19:37

RAMPA AŞAĞI YADA ŞEHİR İÇİ KULLANIMLAR DA 1000 LE 2000 DEVİR ARASI KULLANIM SAĞLIKLIMI
 

YAKITI ÇİĞ ATAR

TASARRUF DEĞİL

ÇOK SARFİYAT OLUR DİYORLAR DOĞRUMU??
feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12

İleti AV-2006 » 21 Oca 2008, 19:44

1000 devir neredeyse rolanti.Nasıl olacak???Confused

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti umt_d » 21 Oca 2008, 20:23

Bence bu devir işinin şehiriçi ya da şehirdışı diye bir durumu yok iyi hızlanabileceginiz motorun fazla ses çıkarmayan aralıgı 2000-4000 devir arasıdır istediginiz devirde kullanabilirsiniz.
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti irem » 21 Oca 2008, 20:28

arkadaşlar yanlış anlaşılmış heralde 100-105 km hız dan bahsetmiştim buda yaklasık 2800 devır civarıdır  araca göre  bıraz farklılık gösterebiliır. en ideal devir kullanımı 1,3 motor için 2600-2900 devir yakıt için mükemmel bir seçim tabı rampa çıkılmıyorsa
irem
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Eyl 2007, 22:19

İleti irem » 21 Oca 2008, 20:34

yukarda bahsettiğim rakamlar sehırler arası  düz yol için geçerlidir.şehir içi kullanımlar şöföre kalmiş  ama şunu söylemelıyım kı devirsiz kullanım yakıtı çığ atar vede motor ömrünü  yüzde  50 kısaltır . 
irem
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Eyl 2007, 22:19

İleti ilk aşk » 21 Oca 2008, 23:31

kafam iyice karıştı
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti umt_d » 21 Oca 2008, 23:45

motor ömrü azalmasına katırmıyorum yok öyle bişey motorda bir bozukluık varsa ancak çiğ atar bence siz bu zamana kadar nasıl kullanıyorsanız öyle kullanın
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti irem » 22 Oca 2008, 01:32

sanayiye gidin önünüze gelen  ilk ustaya sorun devirsiz kullanmak motor  ömrünü azaltırmı  bakalım ne diyecek. benim  görüşüm  5 'inci viteste 1500 devirle yol alın belki siz birşey hisset meyecekiniz ama olanı anlatayım yakıt şanzıman ve tork oranları karşılaştırırsak : yakıt az verilir şanzıman en yüksek devir dişlisidedir tork yetersizdir yanma piston basıncını karşılamaz kıranga yük fazla biner subaplar varuntulu çalışmaya başlar subap itici milleri fazla basınca uğrar. sonuç: subap keser itici kollar yamulur veya kırılır  subap yatağında fazla aşınma kırang  ve piston kollarında aşırı aşınma  sonuç olarak 150000 km de sıfır motorunuz olsun diyorsanız yola devam
irem
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Eyl 2007, 22:19

İleti Yasin Genç » 22 Oca 2008, 12:34

Devirli kullanmak tak 1. vitece 4000 bin devire  tak 2 ye 5000 binde 3 e sonra böyle devam et:).Devirli kullanmak bu oluyor. Devirsiz kullanmakta
en fazla 2000 ve 2500 gaz aralığında vitesleri arttırmaktır.hatta 1500 de atan bile oluyor.

Feliciada basmamış olan varsa benzinli aracında boş yolda denesin. gayette güzel oluyor devirli kullanmak motorun hışırtısını duyuyorsunuz bide vites aralarında ayağınızı gazdan tam çekmeyin hem aracın devri düşmez hemde vites yükseltirken ayrı bir zevki olur.
Kullanıcı avatarı
Yasin Genç
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 13 Şub 2007, 23:11
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Felicia

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir