Kurum Sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Kurum Sorunu

İleti LiLPlayya » 16 Şub 2008, 12:58




Arkadaşlar 1700 km önce krank haricinde motor yaptırdım. Son bi kaç gündür sabahları çalıştırdığımda özellikle benzinle çalıştırdığımda "por por por" şeklinde çalışıyor ve bu kurumu atıyor terlemeyle birlikte bana çok aşırı geldi bu hali. Neden bunu yapar? Çok moralim bozuldu. Şimdi ustaya gidip güzel bi badana boya yapmak geliyo içimdenAngry. İlk önce sizin fikirlerinizi sorayım dedim.
 
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti reprisal_hunter » 16 Şub 2008, 13:32

kardeş arabanda boğulma varmı yani bence egzoz tıkalı ola bilr temzlenmesi regeke bilir
Kullanıcı avatarı
reprisal_hunter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 04 Tem 2007, 20:35

İleti LiLPlayya » 16 Şub 2008, 13:46

Boğulma yok. Egzoz olabilir ama son susturucu geçen hafta değişti el yapımı takdırdım. Benzini haddinden fazla yakıyor. 1700 kmde yağını yarıladı. Birde motor yapıldıktan sonra sanki hedırs varmış gibi güçlü bi ses yapıyor.  Gidişide çok iyi ama durum buConfused
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti reprisal_hunter » 16 Şub 2008, 13:55

walla ben egzozdan süpelendim benim arababa böyle bir sorun var ama bu kadar fazla kurum atmıyor + benim egzozun değişmesi gerekiyor zaten çürümüş egzozum  :((   bu arada egzozunda yapım hatasıda ola bilir içinde önüne bir parca gelmiştir orada kurum toplanmıştır sonra atıyordur bilemiyorum tam olarak nasıl bir egzoz
Kullanıcı avatarı
reprisal_hunter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 04 Tem 2007, 20:35

İleti LiLPlayya » 16 Şub 2008, 20:48

Motordan orta susturucuya kadar çift oradan sonrada teke biniyo
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti yonetici » 17 Şub 2008, 00:03

Katalitik konvertörlü felicia ise konvertörün içi dağılmış olabilir. Genelde bu durumda egzozdan parça fırlatma görülüyor.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti LiLPlayya » 17 Şub 2008, 00:12

Konvektörün olup olmadığını nasıl anlayabilirim. Parçadan kastınız nedir?
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti yonetici » 17 Şub 2008, 00:56

[quote="LiLPlayya"]Konvektörün olup olmadığını nasıl anlayabilirim. Parçadan kastınız nedir? [/QUOTE]
 

Katalitik konvertör (katalizör) egzoz manifoldundan hemen sonra arabanın egzoz hattına bağlı aşağıdaki gibi bir parça. Gerçi resimdeki çürümüş içi gözüküyor.

 

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti LiLPlayya » 17 Şub 2008, 01:00

Geçenlerde lifte kaldırıldı. Baskı balata değişimi nedeni ile böyle bişey görmedim. Bu arada ilgilendiğin için teşekkür ederim
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti AhmetH » 17 Şub 2008, 01:03

Usatnız  aracın  rodajını  nasıl  yapmış  acaba ?
 

yağını  yarılaması  hayra alamet  değil..

 

 

araç karbüratörlümü ? kaç model

 

yorum yapmak  istiyorum  ama  çok  az  bilgi  var
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti yonetici » 17 Şub 2008, 01:04

O zaman egzozu iyice bir sallayın içerde bir şakırtı varmı birazda zaman tanıyın bakalım bir değişme olacakmı. Egzozda yıllardır biriken kurumlar bir şekilde kalkmış olabilir doğrudan motordan gelebilecek bir atığın usulüne uygun yapılmış bir egzozdan çıkması çok mümkün değil. Çünkü egzozun içerisi bir nevi labirent gibidir içerideki bir madde hiç takılmadan bu hattı geçip dışarı çok kolay ulaşamaz.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti LiLPlayya » 17 Şub 2008, 01:06

Araç 98 model glx motor yağını 10/40 atmış alışması içinmiş ve yağ şu anda çamur gibi
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti AhmetH » 17 Şub 2008, 01:15

Usta  motoru adam akıllı toplayamamış.. çok  net.
 

 

yağın  çamur  gibi  olması  ise  kompresyonu  kartere  kaçırdığını  gösteriyor.

 

bu  egzozun püskürttüğü  ise  yanık  yağ  olabilir.

 

supap lastiklerinden  şüphelendim ben..

 

 

motor  sorununuz  var  bence..   ustam  sen  tam  ne  yaptın   buna  diye  kalem  kalem  yazdırın..

 

özellikle  motoru  ilk  kez  nasıl  çalıştırmış    gaz   vermişmi  rölantidemi  bekletmiş öğrenin..

 

ilk  çalıştırma  yağını  değiştirmişmi  sorun ..

 

eğer  hala  aynı yağ  ile  gidiyorsanız   derhal  değiştirin

 

 

 

kullanım  tarzınız  sıkıştırma  ağırlıklı  olsun.

 

müsait  yollarda 3-4-5   inci  viteste   devir  2000 lerdeyken  tam  gaz   hızlanmaya  başlayın

 

 

ve   viteste  ayağınızı  gazdan  çekerek  tekrar  2000 devirlere  düşün  tekrar  tam  gaz  hızlanın  tekrar  düşün  benzer şekilde  motoru  yüke sokun , motoru  sıkıştırın.

 

 

sorun  hala  aynı  ise   motoru açıp  bakmaktan  başka  çağre  yok
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 17 Şub 2008, 01:18

ayrıca  karbüratör  ayarınızda  sağlıklı  değil.
 

onuda  bilgisayarla  yapmasını isteyin .
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ///M_POWER » 17 Şub 2008, 01:57

arac sabahları benzınle ılk calıstıgında sankı benzını bıtmıste artık son zerrelerı yakıyormuscasına calısıyor bır muddet


ve daha sonra normal calımaya bındıgınde ve aradan 3-4dk gectıgınde bı gaz verıyoruz ve resımde goruldugu yaglı vede maxımum kurumlu sekılde dısarı terlemeyı atıyor
 

sızın arabalarınızda komprosor normalde kac cıkar

yanı komprosor testıne soktunuz normalı nedır

 

bu aracta anormal olan seyler var gozle gorueln

yanı karburator ayarı kara duzen yapıldı gaz ayarı desenız oyle daha dune kadar arabanın moor ıcı sıcaklıgı 70 derecelerı zor buluyordu

v.s

 

bence suankı problem tamamen ve tamamen subab lastıklerıyle alakalı

 

arabada gıdıste pek ıyı degıl hatta soyle soleyım 95-96 model bır sahıne gucu yetemıcek gıbı

 

sızce problem nedı
///M_POWER
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Şub 2008, 01:47

İleti LiLPlayya » 17 Şub 2008, 02:04

Motor parçalarını bana liste verdi kendim aldım. Ana gövde ve krank
haricinde tamamı değiştirldi. Listeyi şimdi buldum biraz karışık ama
derlediğim kadarıyla yazıyorum.



1 Takım Piston, gömlek v.s. 170 ytl

1 Takım Conta 30 ytl

Yağ 30 ytl

Yağ filtresi 5 ytl

1 Takım yatak 10 ytl

Buji kabloları 15 ytl

8 adet sibop lastiği 8 ytl

üst kapak 90 ytl

işcilik 100 ytl



bana toplamda 480 lira civarına mal oldu. Listede olmayan ufak tefek şeyler alındı yapıldı. Diğer sorduklarınızı hafta içinde sorup buraya aktarıcam. 
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti ///M_POWER » 17 Şub 2008, 02:10

evet sormakta fayda sor ki bazı seyleri halledelim
sora sora bagdat bulunurmus:D
///M_POWER
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Şub 2008, 01:47

İleti AhmetH » 17 Şub 2008, 02:11

bu arada  motor  rektefiyesinde  ihmal  edilen  ama   çok  önemli  olan  nokta    yağ  pompası   değişimi..
 

dediğim  gibi  karbüratör  ayarını  verin.   bariz  zengin  çalışıyor   belli..

 

yağ  yakması  kesilmezse   ileride  tekrar  yönlendirmeye  çalışırız.

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir