Skoda Felicia Fun TEST

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Skoda Felicia Fun TEST

İleti loveskoda » 25 Mar 2008, 02:28









Felicia Fun (1999)
Genel Bilgiler
Kurbağa Prens

Yük taşıma amacıyla klasik pikap olarak kullanılabilen Felicia Fun, arkadaki portatif koltukları açıldığında dört kişinin oturabildiği ve büyük bagaj alanı sunan bir hobi aracına dönüşüyor.
Skoda´nın Türkiye´de başarılı satış rakamlarına ulaşan Favorit modelinin takipçisi Felicia´nın hatchback, station ve pikap versiyonlarından sonra Fun adlı hobi aracı da seçenekler arasına eklendi. Avrupa´da 1998 yılının yaz aylarında satışa sunulan Felicia Fun, arkadaki portatif iki koltuk açıldığında 2+2 oturma düzenine sahip bir pikaba dönüşüyor. Sadece sarı renkte üretilen Fun, ülkemize 1.3 lite 68 HP´lik motorla ithal ediliyor.

Karoser, iç mekan
Skoda tasarımcıları, küçük pikap sınıfında en çok satılan modellerden biri olan Felicia Pick-Up´a bazı karoser parçaları ekleyerek çok fonksiyonel ve şık görünümlü bir araç yaratmışlar. Fun (4245 mm) standart Felicia Pick-Up´tan (4115 mm) 130 mm daha uzun, 45 mm daha geniş. Bu boyut farklılıkları önde bullbara benzeyen bir şekle sahip tampon, yanlarda da çamurluklar ve eteklerde kullanılan karoser kitinden doğuyor. Karoser renginden daha koyu bir sarıya boyanan ön ve arka tamponla, karoser kiti araca daha ilginç ve dikkat çekici bir görünüm veriyor. Fun´ın en önemli özelliği istenildiğinde 2 kişilik bir pikaptan, 4 kişilik bir yarı cabrio yarı pikapa dönüştürülebilmesi. İki kişi için çok geniş olmayan ancak yeterli mekana sahip kabinin arka kısmına gizlenen iki adet portatif koltuk bir dizi basit işlemle açılıyor. Arka koltukları açmak için öncelikle ön koltuk sırtlıklarının arasındaki bir pimi çekerek kilidi açmak gerekiyor. Daha sonra arka koltuk sırtlıklarına ev sahipliği yapan, kabinle kasayı ayıran camlı bölüm açılıyor. Bu bölüm arka amortisör kulelerinin önündeki kilitlere oturtulduktan sonra ön koltukların altına doğru kayarak gözden kaybolan minder çekilip yerine oturtuluyor. Böylece Felicia Fun´da iki kişi için daha yer açılmış oluyor. 1920 ve 30´lu yıllarda birçok coupe ve cabrio otomobilde kullanılan bu koltuklara ``kaynana koltuğu'' adı veriliyor. Üstü ve yanları açık olan bu koltuklarda emniyet kemeri ve kafalık ihmal edilmemiş. Kaynana koltuklarını kapatmak için açarken yapılan işlemlerin tersini yapmak gerekiyor. Arka koltuklara geçmek için sağ ön koltuk öne doğru katlanıyor. Skoda, Fun´ın sevimli olması için elinden geleni yapmış. Bunun en güzel kanıtı da yan direklere ve arka kapağa yerleştirilen kurbağa prens logosu. Diğer Felicia´larla aynı kokpiti paylaşan Fun´ın iç mekanında da sarı renk bol miktarda kullanılmış. Aracın kapısını açar açmaz açık sarı renkli direksiyon simidi, vites kolu ve körüğü dikkati çekiyor. Gösterge tablosunda daha koyu renkli bir sarı kullanılmış. Kokpitte gösterge tablosu ve orta konsol siyah renkli plastikten yapılırken kokpitin diğer kısımları açık renkte üretilmiş. Modern kokpitte, uzun siperlik gösterge tablosunun yanısıra orta konsolun üst kısmındaki havalandırma ızgaraları ve ön sis farları, arka sis lambaları ve dörtlü ikaz lambası düğmelerini de kapsıyor. Fun´ın far kumandaları kokpitin soluna yerleştirilmiş; ancak alışıldık şekilde yuvarlak bir kumanda bulunmuyor. Far sistemine park lambaları için ayrı, kısa hüzmeli farlar için ayrı iki düğmeyle kumanda ediliyor. Uzun hüzmeli farlar için yine sinyal kolunu çekmek gerekiyor. Vites kolunun önüne yerleştirilen iki adet sabit bardaklık ve eşya gözü işe yarıyor. Kapı içi cepleri de yeterince büyük. Araç iki kişilikken 835 litrelik bagaj hacmi sunuyor. Ancak koltuklar açıldığında bu hacim 330 litreye kadar düşüyor. Ancak kazanılan iki kişilik alan buna değer.
Motor, performans
Skoda Felicia Fun´da diğer Felicia´larda da kullanılan 1.3 litrelik çok noktadan enjkesiyonlu, 8 supaplı motor kullanılıyor. 5
 
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti ünsal » 25 Mar 2008, 02:32

paylaşım için teşekkürler ...

AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti AhmetH » 25 Mar 2008, 04:57

autoshow  testi...
 

o  sayısı  arşivimde var, hatta  Süreyya  İzgi   test  etmişti.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir