Gaz ayarı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Gaz ayarı

İleti mrtugi » 07 Nis 2008, 13:37

izmirli arkadaşlar, lpg  gaz ayarını yaptırıp kullanımdan memnun olan varsa, gaz ayarını nereden yaptırdığını öğrenebilirmiyim. 20 ytl lik gazla(1.70 litre) 70 km anca yapıyorum.bi türlü ayar tutturamadım.yardımlarınızı bekliyorum tşk.
98 felicia lx pick up.
 
mrtugi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Şub 2008, 14:11

İleti mrtugi » 07 Nis 2008, 16:26

arkadaşlar yok mu fikir verecek, yardım edecek birileri...Confused
mrtugi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Şub 2008, 14:11

İleti LiLPlayya » 07 Nis 2008, 17:34

Aracın karbüratörlümü
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti mrtugi » 07 Nis 2008, 18:42

[quote="LiLPlayya"]Aracın karbüratörlümü
[/QUOTE] evet
mrtugi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Şub 2008, 14:11

İleti LiLPlayya » 07 Nis 2008, 18:56

Arkadaşım gaz ayarı sürekli bozulacağı için bence kendin yap deneme yanılma yöntemi ile en iyi sonucu bu şekilde alırsın.
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti FLEYLAK » 07 Nis 2008, 18:57

bunu resimli anlatacak arkadaş varmıdır??
 

Hani şu vana şu işe yarar gibilerden?
FLEYLAK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Kas 2007, 13:13

İleti mrtugi » 07 Nis 2008, 19:16

[quote="FLEYLAK"]bunu resimli anlatacak arkadaş varmıdır??
 

Hani şu vana şu işe yarar gibilerden?
[/QUOTE] valla bencede varsa resimli anlatım çok iyi olur
mrtugi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Şub 2008, 14:11

İleti LiLPlayya » 07 Nis 2008, 20:28

Buyrun arkadaşlar.




Buradaki vana gaz beyninin üzerinde bulunuyor. Bu vana gaz beyinine giren sıcak su vanası. Gazın buharlaşma oranını burdan ayarlayabilirsiniz. (Benim şu andaki ayarım tamamen kapalı konumdan 4 tur sola çevrilmiş halde)



Buda farklı bi açıdan görünümü



Burdakide malumunuz gaz ayar vana(ları)sı. (Burdaki vana genelikle tektir. Ben kendim sonradan alıp taktım. Daha ince ayar yapabilmek için)

Benim tavsiyem karbüratörün hava alan ağzını ambalaj bantı gibi bişeyle yarı yarıya kapatın. Rolantın 600-800 arasında olmasını sağlayın.





LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti favo29 » 07 Nis 2008, 22:14

Benzinde de bir ölçsen iyi olur.Belki aracın yakıt sistemiyle ilgili bir sıkıntısı vardır.
favo29
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Arl 2007, 17:36

İleti hema123 » 07 Nis 2008, 23:51

favorit topiğinde bu mevzuya değinmiştim. aşağıdaki gibidir. saygılarımla.

 

 

sevgili arkadaşlar, şu benzin-lpg konusuna biraz girmek istiyorum:

1- lpg dönüşümü aracın fab. güç değerlerini %2 - %5 oranında azaltır. yani bizim favolar 58 yerine 55 bg felan olur. bunu da bizim farketmemiz epey zordur.


2- lpg yakıt sarfiyatı, aynı şartlarda benzin sarfiyatından %10 - %20 fazla olur. mesela: 100 kmde 90 km/h sabit hızda 7 lt benzin tüketen bir araç 7.7 veya 8.4 arası lpg harcar. fakat lpg nin lt fiyatı epey düşük olduğundan işletme maliyeti düşük kalır.  örnek:


benzin sarfiyatı : 3.22 x 7 / 100 = 22.54 ykr kilometrede ise;

lpg sarfiyatı       : 1.71x7.7 / 100 = 13.16 ykr kilometrede' dir.

bu da yaklaşık % 40 civarında bir işletme maliyeti avantajı sağlar

 

3- bundan daha az yakması mümkün mü? teorik olarak evet. gaz ayarını kısarsak az yakar gibi gelebilir. ama pratikte olumsuz sonuçlar verir. aracın çekişi düşer, telafi için gaza yükleniriz= fazla yakıt sarfiyatı. benzine geçince araba şahlanır= hayal kırılkığı

 

4- iki numaradaki ideal ayarı nasıl yakalarız:

     a) karbüratörlü araçlarda sıkça görülen "hava giriş hortumunun bandajla daraltılması uygulamasına derhal son verilmelidir. aksi halde atmosferik emişli motorun az hava alması yakacağı yakıt miktarını düşürür. = zengin karışım = verimsiz yanma = çiğ gaz atma olarak bize geri döner. bunu telafi etmek isteyen akılsız ustalar gaz ayarını kısarlar = 1300 cc 58 bg olan aracımız, 900 cc 40 bg gibi davranmaya başlar. oysa hava sürtünmesi-araç ağırlığı vs sabit kaldığından = araba çekmez, hiç de az yakmaz.

      b)hava filtresi, bujiler, disribütör kapağı ve bobini, buji kabloları gibi elemanlar sağlıklı olmalıdır. avans ayarı 0.5 - 1 mm daha geride olmalıdır. subap boşlukları emme-egzost 0,25-0,25 mm olmalıdır. westinghouse hortumu ve diyaframında patlak-kaçak olmamalıdır. eğer olursa emme manifolduna buradan kaçan hava yanma verimini düşürür (= fakir karışım) yine aynı şekilde karbüratör alt bağlantı takozu deformiteleri de hava kaçağı ve fakir karışım sebebidir.

      c) lpg ayarı: 3000 devirde egzost CO (=karbonmonoksit =çiğ gaz) oranı sıfır olacak şekilde ilk ayar yapıldıktan sonra, rölantide de sıfr CO olacak şekilde yapılmalıdır. tabii ki bunun tespiti de "egzost gazı analizi" ile mümkündür. artık birçok usta bu cihazı kullanarak ayar yapıyor. eğer ustanız gaz verip vınnnn-vınnnn seslerini dinleyerek ayar yapıyorsa yandı gülüm keten helva. ideal karışım oranı hacimsel olarak %2.4 lpg ve %97.6 hava olmalıdır. eğer lpg oranı artar ise(=zengin karşım) mevcut hava yine kendisinin %2.4 ü kadar lpgyi yakar ve kalanı kullanılmadan atılır, ayrıca çoğalan lpg giren havayı da azaltacağı için güç kaybı katlamalı olur. yok eğer hava oranı artarsa lpg azalacağı için yanacak malzeme az olur ve güç düşüklüğü yaşanır.

       d) sonuç olarak aracımın gücü azalmasın, %40 civarı da yakıt tasarrufu yapayım diyorsak, bütün bu maddelere harfiyyen uymamız gereklidir.  aracım 10 ykr yaksın vs diyen absürt beklenti sahipleri içinse hayal kırıklığı kaçınılmaz olacaktır

saygılarımla.
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41

İleti sonerx » 08 Nis 2008, 01:07


Ben kendim yaptım ve 0.165 (165000 Tl)kuruş a kadar düşürdüm.Aşağıdaki yazı alıntıdır:
eger sürekli bozuluyorsa beyinin(regülatörün) brc yazan yerini karsında düşünürsen hemen sagda prinç renginde bir vida var. araba çalışır durumdayken o vida başını biraz sık ve ya gevşet ama biraz.motorun çekişini kulak yoluyla duyarsın o zaman bırak tehlikeli birşey yok bunu yapmakta en fazla araban çok gaz yakar başka hiçbir dezavantajı yok.ama daha önce dedigim gibi usta birir yapsın.Sorun hala devam ediyorsa cihazda bir sorun var demektir.Aracın karbüratörlü olması bir avantajdır dezavantaj degil.çok daha iyi verim verir.
Yada arabanda bir sorun var demektir. Benzin sıvı bir yakıttır gaz ise kuru bir yakıttır Bu sebeple araçta olan herhangi bir sorunun benzine göre daha çabuk gösterir. o açıdan aracınızı da kontrol ettirmeniz lazım ateşleme sistemini yani(buji-buji kabloları vs)
Bayan ne anlar demeyin.Bilginin ve cehaletin kadın ,erkegi yoktur

Hortum üstündeki vanadan gaz ayarı yapılır bu aracın çekişiyle ilgili.. Bu tip bir ayarı ancak aracı kullanarak deneme yanılma yöntemiyle yapabilirsin.. Rolanti ayarını beyin adı verilen LPG karbüratörü üzerindeki ayar vanasından yapabilirsin Buradaki ayar vidası LPG karbüratürüne giren hava miktarını ayarlar.. Devir sayacından rolantini kontrol etmelisin motor sıcakken normal gösteren ayar motor soğukken düşük gözükecektir bunuda göz önünde bulundurmalısın gaz ayarı yaparken arada bir ani gaz verip bırakmalı motorun gazı yiyip yemediğini kontrol etmelisin..

arkadaşlar bende broadwey kullandım (gazlı). bende lovato vardı makineci olduğumdan ve zırt pırt tamirciye gitmek istemediğim için gaz ayarınıöğrenmiştim.
gaz ayarı yapmanız için araçta devir göstergesi olmalı.
bir arkadaşınız gaz pedalına basarak( boşta) 3000 devir de sabit bir şekilde tutması lazım.sizde genelde allen veya normal vida başlıklı beyinden çıkan geniş telli hortumun üzerinde ayar vidası vardır arkadaşınız deviri sabit bir şekilde tutarken siz de yavaş yavaş bahsettigim vidayı saga dogru kapatın
bir yerde motorun sesi nin bariz şekilde değiştiğini duyacaksınız bir miktar tekrar sola dogru açtıgınızda motor sesi tekrar normale döndüğü yerde bırakın .(bu vida fazla açıksa gazınız fazla yakar kapalıysa çekişten düşer)
burada önemli olan gaza basn kimsenin motor sesi degişsede 3000 devirde
sabit tutması ses değişiyor diye gaza basmaması.
rölanti içinse motorun çok iyi ısınmış bir haldeyken beynin üstünde bulunan ayar vidasını tatlı bir şekilde saga -sola hafifçe çevirerek motorun sarsılma olmadan tatlı bir şekilde çalıştıgı yeri bulmak fakat bu ayardan sonra genelde sabahları veya soguk havalarda rölanti devri düşebilir motor sıcakken ayarladıktan sonra kesinlikle zırt pırt ellemeyin biraz ısınınca normale döner....
ben 1-2 kere dışında sürekli ayarımı kendim yaptım..inşallah işinize yarar..selamlar
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti LiLPlayya » 08 Nis 2008, 01:14

Sonerx Bende aynı yöntemle yapıyorum. Detaylı anlatım için teşekkür ederim
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti sonerx » 08 Nis 2008, 01:20

dimi yani...usta!!! takıyor bilgisayar gibi bir şeye tamam dır deyip yolluyor birde bakıyom ki araç 325 yakıyor.Açıyorum kaputu vanayı 2 tur döndürüyorum araç yine canavar gibi gidiyor.ve yakıtta düşüyor.
en sonunda kendi işimi kendim yaptım.ayrıca kendim fizikçi olduğumdan birazda yorum yaptım ve ideal ayara ulaştım bana kalsa...vesselam..
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti hema123 » 08 Nis 2008, 02:26

[quote="sonerx"]dimi yani...usta!!! takıyor bilgisayar gibi bir şeye tamam dır deyip yolluyor birde bakıyom ki araç 325 yakıyor.Açıyorum kaputu vanayı 2 tur döndürüyorum araç yine canavar gibi gidiyor.ve yakıtta düşüyor.
en sonunda kendi işimi kendim yaptım.ayrıca kendim fizikçi olduğumdan birazda yorum yaptım ve ideal ayara ulaştım bana kalsa...vesselam..[/QUOTE]
 

bu da olur. ama en sağlıklısı işin eğitimini almış bir ustanın CO analizörü ile yapmasıdır. her şey beyin(=lpg buharlaştırıcı) de bitmiyor. diğer saydıklarım çok çok önemli. kaldı ki beyin üzerindeki start gazı ayar butonunun konomu da rölanti ayar vidası kadar önemlidir. mesela avans ayarı iyi yapılmamış bir aracı kimse randımanlı çalıştıramaz. yolda kalmayacak kadar her ayarı kendim yapabiliyorum. ama nihayette işten anlayan bir ustaya tam ayar yaptırırım her zaman. sevgili sonerx bence ustanı değiştir.

saygılarımla.
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41

İleti sonerx » 08 Nis 2008, 02:35

her karbüratörcü alıyor bir cihaz ve lpg ölçüyor.ustayı değişsem ne değişecek ki...
Bu işin fazla bir uzmanı yok..
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti hema123 » 08 Nis 2008, 10:39

[quote="sonerx"]her karbüratörcü alıyor bir cihaz ve lpg ölçüyor.ustayı değişsem ne değişecek ki...
Bu işin fazla bir uzmanı yok..[/QUOTE]
 

aslında yanlış söyledim. forumda sadece bir kişiye hitap etmek uygun değil. forumun amacı da tahminim karşılıklı konuşmaktan ziyade toplu bilgi paylaşımı olsa gerek. bu nedenle aslında "usta değiştir"derken sizi kastetmemiştim. genel bir prensip olarak bahsettim. uzman meselesine gelince; evet haklısınız az, ama var. kendini yetiştirme merakı olmayan amele zihniyetli birçok insan ustayım diye piyasada cirit atıyor. aralarında az sayıda eğitimli ustayı bulmak ise her zaman mümkün olmuyor. işte forum vs platformların sağladığı avantajlardan biri de bu ve benzeri bilgiye ulaşmada bizlere yol gösteriyor olması. lpg konusunu nette ararsan emin ol birçok türkiye çapında, ciddi çalışan ve şubeleri, eğitimli elemanları olan firmalar bulacaksın.

saygılarımla
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir