SİBOPAYARI

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

SİBOPAYARI

İleti feliciaZK » 11 Nis 2008, 16:53

BUJI VE HAVA FİLTRESİNİ DEĞİŞTİRDİM
SİBOP AYARI VE ÖNEMİ HAKKINDA BİLGİ İSTİYORUM

NE KADARA AYARINI YAPARLAR EXTRA ŞEYLER ÇIKMA İHTİMALİ OLABİLİRMİ

MOTOR SOĞUKKEN YAPILMA SEBEBİ NEDİR?????

 

BİLGİ VERİRSENİZ SEVİNİRİM
 
feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12

İleti PİCK-UP » 11 Nis 2008, 18:17

git bir ustaya sibop ayarı yap de yapsın fazla birşey tutmaz tahmin etmiyorum.
motor sogukken yapılma sebebi motor sogukken araba atak olmadıgı için sogukken yapıyorlar ki hem daha iyi ve daha atak olsun ısındımıda daha iyi kaçsın diye...  LOL

Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti 34SCU59 » 11 Nis 2008, 18:19

bujileri çift tırnak taktırsaydın yada 3 çok fark ediyor
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti derude » 11 Nis 2008, 18:50

Sübap ayarı; sübap ile sübap maşaları-çekiçleri arasında olması gereken boşluktur. Bu boşluk ise motorun zamanlarının düzgün gerçekleşebilmesi için gereklidir. Örneğin sübaplar sıkıysa (olması gereken boşluk az ise), "sıkıştırma" zamanında  kompresyon sübaplardan kaçar. Ya da tam tersi sübaplar gevşek ise egsoz ya da emme zamanları tam gerçekleşemez. Buda motorun sabah ilk marş ta geç çalışması, yakıt sarfiyatının artması, çekişten düşme, sübaplardan şıkırtı şeklinde ses gelmesi, rolantinin dalgalanması  gibi sorunlara neden olabilir. Sübap ayarı sıcak da yapılabilir ama emme ve egsoz açıklıklarının değerinin bilinmesi gerekir. Ama sağlıklı olanı tam soğumuş motorda yapılan  ayardır.
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti ndamkaya » 11 Nis 2008, 18:51

KARDEŞ SÜBAB AYARI YAPTIRMADAN ÖNCE İSTERSEN ENJEKTÖR TEMİZLEYİCİ KULLAN 3 KERE KULLANDIKTAN SONRA DÜZELMEZSE SÜBAB AYARI YAPTIR.
İYİSİ 9 YTL

KÖTÜSÜ 3 YTL

 
ndamkaya
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 22:03

İleti AhmetH » 11 Nis 2008, 19:22

supap  ayarının  amacı  çalışma  boşluğu  demek..


motor  ısınınca  genleşiyor..   burda   daha  önceden  verilmiş  bir  boşluk  olmazsa   veya  boşluğun  ayarı  yanlış  ise   boşluk  tamamen   kapanıp sıkıntı  yaratabilir..

 

hatta   boşluk  tamamen   kapanıp  supap   biraz  olsun  basık bile  kalabilir..

 

 

bu  arada  egzoz  supapları   her zaman  emme   supaplarından  daha  fazla  ısındığından  egzoz  supapının  ayar  boşuğu  emme  supapından  büyüktür.

 

 

bu  araçlar  için   motor soğukken

 

emme  supapı boşluğu 0.15mm

 

egzoz supapı boşluğu  0.20mm

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti mxengine » 11 Nis 2008, 21:28

[quote="34 SCU 59"]bujileri çift tırnak taktırsaydın yada 3 çok fark ediyor[/QUOTE]
 

bu buji tipi ultrasonic diye geçenmi ben getz e ultrasonic takmıstım cok degişmişti çekişi gazın tepkisi bide bir depoda 30km daha uzun gidiyo
mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti weyis » 11 Nis 2008, 21:34

[quote="mxengine"][quote="34 SCU 59"]bujileri çift tırnak taktırsaydın yada 3 çok fark ediyor[/QUOTE]
 

bu buji tipi ultrasonic diye geçenmi ben getz e ultrasonic takmıstım cok degişmişti çekişi gazın tepkisi bide bir depoda 30km daha uzun gidiyo
[/QUOTE] ultrasonic dediğiniz üç tırnaklımı
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti formenci » 11 Nis 2008, 21:53

3 tırnaklı dahamı iyi olur?
formenci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 24 Ekm 2007, 18:49

İleti AhmetH » 11 Nis 2008, 23:13

üç   tırnak  bujiden  üç  kıvılcım  atlıyor  diye düşüneniniz  yoktur  umarım Smile
 

zira  hepsi  boş  işler..

 

en  üstün şekilde modifiye  edilmiş  yarış  motorunun bujisinde  tırnak  bile  yok sıkıştırma oranı bozulmasın diye.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti LiLPlayya » 11 Nis 2008, 23:21

Sanırım bu üç tırnak bujinin esprisi kıvılcımın atacağı noktanın fazlalığı ve doğal olarakta ateşlemenin daha rahat yapılması. Tabi bu kendi varsayımım
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti AhmetH » 11 Nis 2008, 23:32

basınca  ve  elektrodun  ısınmasına göre   kıvılcımın   atladığı  tırnak  değişiyor.
 

ben  makinada  test  ettim  bunu  kendim  gördüm .

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti weyis » 11 Nis 2008, 23:52

[quote="AhmetH"]basınca  ve  elektrodun  ısınmasına göre   kıvılcımın   atladığı  tırnak  değişiyor.
 

ben  makinada  test  ettim  bunu  kendim  gördüm .

 
[/QUOTE] yani bir faydası yokmu diyorsun
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti AhmetH » 12 Nis 2008, 00:07

evet  bizim 1.3  motorlara faydası yok.
 

hacim  büyüdükçe  beklentiler  değiştikçe   ihtiyaçlara  çözümler gelecektir..

 

 

 

örnek  vermek  gerekirse  opel 1.6  motorları  çift  tırnaklı bujiye sahip..

 

yani  bizim  favorite  felicia  ya  3  tırnak  takmanın  hiç  espirisi  yok..

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti mxengine » 12 Nis 2008, 00:09

valla benim 1.3 getzimde gazın tepkisi cok degişti
mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti feliciaZK » 12 Nis 2008, 16:11

enjektör temizleyici yakıta konulandanmı
subap ayrı ile alakasını anlayamadım
feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12

İleti AhmetH » 12 Nis 2008, 17:12

supap  ayarı  zor  birşey  değil.
 

yaptırın  içinizde  kalmasın.  15  dakikalık  iş..

 

ben  kendim  yapıyorum..  filer bile  aldım  onun  için..

 

sağlam  bir  düz  tornavida   filer takımı (sentil)  ve  10 yıldız  lazım.

 

gerisi  tecrübe..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir