Felicia ve diger araclarda motor gucunu arttirma

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Felicia ve diger araclarda motor gucunu arttirma

İleti muratkaracaus » 13 Nis 2008, 02:15

merhaba arkadaslar oncelikle arabam 96 model felicia 1.3lx   lpg li ve ogrenciyim. malum 1.3 motor ve beygir gucu oldukca dusuk. hala arabam orjinal ayarlarinda yani ne otomatik cami ne klimasi ne de ekstra bir seyi var. ben gorunuse pek onem vermiyorum. ama motorum saat gibi calisiyor.Big%20smile. onemli olan da bu..
 

Simdi soyleyecegim 2 seyi ben yaptim ve 10-12 beygir kadar kadar guc kazandi aracim yag eksiltme sona erdi....

 

arkadaslar bu soyleyeceklerim her araca uygulanabilir ozellikle enjektorlu araclarda daha da fayda saglayacaktir...

 

oncelikle ne kadar felicia kullanan gorduysem 20-50 yag kullaniyorlar bu tamamen yanlis 20-50 yag demek hem gucden calmak hemde yakittan calmaktir. peki 10-40 yag kullanirsak yag kacirir diyeceksiniz. yag degisimi yapacaginiz zaman MOTOR SILK diye olan yag katkisi var bor iceren. Iste bu katkiyi 10-40 yag ile kullandiginiz zaman hem yagin viskozitesinin dusuklugu pistonun hareketini daha raht yapmasini saglayacak.. segmani bor ile kaplayan Motor Silk te catlaklari doldurp surtunmeyi dusurerek gucu artiracaktir..sadece bunu yapmak sizi ziyadesiyle tatmin edecektir....ben 10-40 yagi kendi aracim icin soyluyorum... arabaniz 2000den sonra ki enjktorlu modelleden ise daha ince yag kullanabilirsiniz...ama MOTOR SILK kullanmak sartiyla...motor silk internetten satiliyor.....

 

2. soyleyecegim seyi eger isin ehli olmayana yaptirmayin sakin ama sakin. ben ankara da yasiyorum burada ivedik organize de bir usta var gercekten usta ona yeni buji goturdum. Usta buji tirnak araligini 0.5milim dusurdu ve guc5-6beygir kadar artti... aldigim buji tirnak araligi 0.7milimetre idi. bu islem enjektorlu arabalarda cook daha iyi ise yariyor.AYRICA BU MODIFIKASYON SADECE LPG LI ARACLAR ICINDIR...

 

 

 

akliniza takilanlari sormak isterseniz bekliyorum 
 
muratkaracaus
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Nis 2008, 01:49

İleti tayel » 13 Nis 2008, 02:19

benim aracım lpg li değil. merakımdan soruyorum. bu işlemleri yaptıktan sonra bir cihazla aracın beygirini ölçtünüz mü? selamlar
tayel
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 14 Şub 2007, 18:30

İleti 34SCU59 » 13 Nis 2008, 02:31

1.SOYLEDİGİN İÇİN Performans ihtiyacınız ne ise, ona uygun bir yağ seçin. Evet, sentik yağlar mineral yağlara oranla hatırı sayılır derecede pahalıdırlar, ancak daha uzun ömürlüdürler ve sağladıkları koruma da mineral yağlara oranla çok daha fazladır. Mümkün olan en dar viskozite aralığını seçin. Daha geniş viskozite aralığı daha fazla polimer demektir ve daha fazla polimer de motorunuz için iyi değildir. Ör: 10W-30 ve 10W-40. 10W-40, 10W-30’a göre daha fazla viskozite aralığına sahiptir. Her iki yağın da soğuk havadaki akışkanlıkları aynıdır, ancak 10W-40 viskoziteli yağa sıcak koşullarda daha performanslı olabilmesi için daha fazla polimer eklenmiştir. Bulunduğunuz iklimde yazlar aşırı sıcak değilse ve motorunuz aşırı performanslı değilse neden kullanılsın? Piyasada bulabileceğiniz en ince bazlı yağı değil, bulunduğunuz iklimin kurtardığı en ince bazlı yağı seçin. Yani, ince derken, yok yere 0W bazlı yağ seçmeyin, 15W baz kurtarıyorsa 15W baz, emin olamayıp fazla güvenemiyorsanız, 10W baz... Ör: 10W-40 ile 20W-50 aynı aralığa sahiptir, ancak 20W-50 de baz 10W-40’tan daha yüksek olduğundan (10 yerine 20) daha az polimer eklemekle de görevini yerine getirir.YANİ YANLIŞ ÇÜNKÜ DAHA İNCE OLDUGUNDAN PİSTONLAR DAHA ÇOK VURUP AŞINIR


2. SOYLEDİGİN EĞER ARACIN BATARYALI ATEŞLEME SİSTEMİNE DAYALI İSE 0.6 - 0.8 ARALIGINDADIR.ZATEN FİİLER ÇAKISINDAN ÖLÇEBİLİRSİN.ARACIN KARBURATORLÜ İSE LPG DE KARBURETORUN İŞİ OLMUYOR.BUJI TIRNAGINI ARALIGINI DÜŞÜRMEK SADECE SENİN ARABADA (LPG DE) GAZ KELEBEGİNİ KONTROL EDERSİN HEPSİ BU AMA ÖMRÜ AZ OLUR NEDENMİ ÇÜNKÜ UÇLARI KÖMÜR GİBİ OLUR VE DAHA SONRA KOMPLE TEMİZLETMEK ZORUNDA KALIRSIN...SAYGILAR
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti 34SCU59 » 13 Nis 2008, 02:38

YANİ ANLAYACAGIN ARACIN YÜKSEK PERFORMANSLI DEĞİLSE YAĞIN HP İLE ALAKASI YOK AMA ÇİFT TIRNAK BUJI 3 TIRNAK BUJİ İLE SADECE DE ARACIN GAZ YEMESİ VE YÜRÜMESİ ARTAR HP İLE ALAKASI YOK.ÖNCEDEN MODİFİYEDE SAHİNLER DOĞALAR VARDI PİYASADA BU İŞTE ESKİ OLAN BİLİR ÇİFT TIRNAK BUJİ,KAPAK TAŞLAMA,EGZOZ,B10 KARBURATORLERLE ARACI YÜKLÜYORLRDI ŞİMDİ İSE ELEKTRONİK İLE YÜKLÜYORLAR ANLAYACAGIN ARACIN BİRDE LPG Lİ YANİ SEN BENZİNLİ KULLANIR GİBİ KULLANIYORSUN TEK FARK O ODA BUJILARDEN ESKİ BUJİLERİ TAKARSAN ANLARSIN DEMEK İSTEDİKLERİMİ
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti ardabey » 13 Nis 2008, 02:48

Yeri gelmişken bende bir şey sormak isterim,Kat. iptali beygir gücünü artırırmı..?
ardabey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Nis 2008, 01:23

İleti 34SCU59 » 13 Nis 2008, 02:54

Katalizör egzost'un filtresi gibidir.. Bazı zehirli gazları ve egzost'dan çıkan fazla sesi keser.. Bu tamamen en basit ve özetli görevi..

İptal olursa araçtan daha çok ses çıkar ve havayı biraz daha kirletirsin..

İptal olduğunda back pressure düştüğü için, alt devirler biraz zayıflar fakat üst devirler biraz daha güçlenir..
sadece bunu yapar abicim devamlı yuksek devirde kullanmadıgın için ise hem kalkıslarda sırkelenme hemde yakıt çok olur
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti ardabey » 13 Nis 2008, 02:57

Teşekkürler...Anladığım kadarıyla pek işe yarayan bir işlem değil.
ardabey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Nis 2008, 01:23

İleti 34SCU59 » 13 Nis 2008, 02:58

kimsede demesin filtre ile egzoz ile hp artar diye bu işleri bile sorun bilmeyen artar der.sadece kalkışlarda seri olur hızda devamlılık kazanır yanı 100km/h 10 sn çıkıyorsan seni 8 sn düşürebilir başka bir ise yaramaz ama turbo dersen turbosu olana sor o sana hikaye gibi yazar turbonun zevki ayrıdır.örnek bir araç veretim.seat leon 1.4 TSİ 125 hp turbolu ve orj bir değer ufar bir yazılım ile direk 180 hp çıkarabilirsin hiç dokunmadan farklar bunlardır
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti ardabey » 13 Nis 2008, 03:02

Peki bizim araçlarda(octilerde) böyle bir yazılım değişikliği yapılıyormu?

ardabey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Nis 2008, 01:23

İleti 34SCU59 » 13 Nis 2008, 03:12

[quote="ardabey"]

Peki bizim araçlarda(octilerde) böyle bir yazılım değişikliği yapılıyormu?

[/QUOTE]
 

tabiki yapılıyor elektronik sisteme cevap veren araçlar bunlar hatta poweroctivia nickli arkadasımız blow-off satıyordu daha açılmamıs ona sorabilirsin 180 istiyordu 150 derse al derim ama turbolu araçlarda kullanıyor sende turbo varmı bilmiyorum ama onunla irtibata gecersen daha bilgili bende onun gibi insanlardan oğreniyorum cevrem sanayıde oldugu için bütün tuningli araçları gözlerimle gorme ve araç sahipleri ile konusma sansım oluryor hatta yaptıklarını bile dükkanlardan izliyorum
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti ardabey » 13 Nis 2008, 03:15

Teşekkürler..Clap
ardabey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Nis 2008, 01:23

İleti AhmetH » 13 Nis 2008, 05:28

bu  yazılan iki  madde  ile  güç  artışı  olmaz..
 

hatta   dinamometreye  çık  58  hp (43kw)  bile  çıkmaz  aracın..   kaldıki  10- 12  hp ...

 

 

1.3  motorlu  felicialara   basit  olarak  güç artışı  yapılamaz. bunu bilir  bunu  söylerim.

 

güç  artışı  olarak  hissttiğiniz  aslında  olması  gereken  yada  olması  gerekene  en  yakın  güçtür.. bunu  aracın  bakımsızlığı  veya  ayarsızlığından  farketmemişsinizdir.

 

bakımdan/ayardan  sonra  hissettiğiniz aslında  olması  gereken  kondüsyondur.

 

 

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti muratkaracaus » 13 Nis 2008, 13:49

ahmet arkadasim bu Motor silk kullanimi eski arabalarda daha cok fayda veriyor. arabanin suan ki beygirini olctur ve bu dedklerimi yap sonra arttmis mi artmamis mi bi bak.... bunu yaptim diyorum:)yapmamis olsam fayda gormemis olsam artistligine soylemem.
SOYLEMEYI UNUTTUGUM SEY bunlara ek olarak %10 yakit tasarrufu sagladim.

 

SAYGILAR
muratkaracaus
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Nis 2008, 01:49

İleti 34SCU59 » 13 Nis 2008, 14:30

[quote="muratkaracaus"]ahmet arkadasim bu Motor silk kullanimi eski arabalarda daha cok fayda veriyor. arabanin suan ki beygirini olctur ve bu dedklerimi yap sonra arttmis mi artmamis mi bi bak.... bunu yaptim diyorum:)yapmamis olsam fayda gormemis olsam artistligine soylemem.
SOYLEMEYI UNUTTUGUM SEY bunlara ek olarak %10 yakit tasarrufu sagladim.

 

SAYGILAR
[/QUOTE]
 

yakıt tasarrufu doğrudur ama kesinlikle bir hp güç artısı yapamazsın git dyno ölçtur bak gorursun heleki 10-12 hp bir güçden bahsediyorsan...hiç birşey kolay kazanılmıyor.bunu unutma
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti sainz » 14 Nis 2008, 14:37

[quote="muratkaracaus"]...MOTOR SILK diye olan yag katkisi var bor iceren....segmani bor ile kaplayan Motor Silk te catlaklari doldurp surtunmeyi dusurerek gucu artiracaktir...[/QUOTE]


 

Tamam işte. Segmanla silindir cidarının arası aşınmadan dolayı açılmıştı ve bu yağ katkısı ile o aralık bir şekilde dolduruldu. Yani araç 58 HP gücüne yaklaştı. 58 HP' nin üzerine artı olarak bir güç koymaz bu işlem.

 

Kapak taşlama da Favorit' te fark etsin etsin 5 HP fark eder. Kapak taşlayarak sıkıştırma oranını arttırmış olursunuz. 136L' nin sıkıştırma oranı 9,5:1 iken, kötü benzin gibi nedenlerle 135L serisinden sonra sıkıştırma oranını 8,8:1' e düşürdüler. 136L 63HP iken 135L ve sonrası 58,5 HP oldu.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 14 Nis 2008, 14:43

Bence de motor silk (eğer geçekten işe yarıyorsa) anca ilk haline yaklaştırır. O da %100 değil, yani ne yaparsan yap fabrikadan çıktığı haline gelmez.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti harbi » 14 Nis 2008, 15:36

arkadaşlar bunları ben hepsini sıra ile  yaptım . katalyoster iptalı araca bir rahatlık veriyor not: zaten belirli bir km den sonra  katalyoster değiştirilmesi lazım. ben bizzat kendim baktım cıkan katalyostere güneş ışığını bile göremiyorsunuz.
 

yağ değişimi 10/40 katkısız kullandım .

bujileride ustam ayarladı araba gercekten kalkışları güzel vites aralarıda  geciş süresi düştü

 

ama bir önemli işlevde LPG li araclaricin söylüyorum hava filitresinden sonrakı sıcak havayı soğuk hayı acıp kapatan aparatı söktürün .araba devamlı sıcak vada kalsın. 
harbi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 03 Arl 2007, 16:51


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir