FELİCİADAMI HATA BENDEMİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FELİCİADAMI HATA BENDEMİ

İleti ///M_POWER » 14 Nis 2008, 23:42

aracta 5 yetıskın ve ıkı cocuk ve artı pıknık malzemelerı vede dık rampa


vede dık rampada durup kaldırmaya calıstınız arac kalkıs yapmadı

asagıyukarı aracta 500kg yuk var

 

valla hocam rampanın dıklıgı fazlaysa bu yukle o rampada durup ve sonra kalkıs yapamaman bence normal

 

baskı balatan ne kadar saglam bılmıyorum ama orta hallı bı baskı balata ıle bu sorunlar yasanır

 

ama baskı balatan yenı olsa bıle bu sartlarda rampada kalkıs yapamaman bence normal
 
///M_POWER
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Şub 2008, 01:47

İleti KATARİN » 14 Nis 2008, 23:46

bence de araba da ben 5 yetişkin iki çocukla dik yokuşu çıktım ama cıkana kadar 2 ye atamadım :)
KATARİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2008, 22:45

İleti esercelik24 » 15 Nis 2008, 00:42

sorunun sende olmadığını düşünüyorum . . . arkadaşın da dediği gibi baskı balatası aklıma geliyor çünkü bitmeye yakın olan balata kaçırıyor üstelik hem yüklü hemde rampa yukarı olunca daha da belli eder kendini . . .    ben 1.3 felicia ile arka koltukları çıkarıp bir ara yük taşımıştım rampada olsun düz yolda olsun sorun yaşamamıştım. . .

99 Felicia Glx-i 1.3 Mpi bir efsaneydi... (SATILDI)
Honda Civic 2007 1.6 İ-Vtec
Kullanıcı avatarı
esercelik24
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 90
Kayıt: 21 Mar 2008, 14:13
Ad Soyad: Eser ÇELİK
Nereden: İzmir
Arabanız: Honda CiViC 1.6 İ-Vtec

İleti ilk aşk » 15 Nis 2008, 01:18

skoda nasıl yokuşta kalkmaz abi şahin kartal mı bu

ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti Felicia Glx-i » 15 Nis 2008, 03:55

[quote="ilk aşk"]bujilerle alakası yok taktırdığın buji doğru üç tırnak bosch doğru tercih.karbiratörlü olsaydı o zaman tek tırnak olacaktı[/QUOTE]

ya abi iyi güzelde benim felicia da orjinal bujileri vardı. tek tırnaktı 2000 Glxi bende 3 Tırnak taktırdım enfes ötesi tabide. nasıl tek tırnak takmışlar onu anlamadım.
Felicia Glx-i
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2006, 02:07

İleti AhmetH » 15 Nis 2008, 05:10

debriyajla ilgili sıkıntınız  olabilir.
 

ama  motoru stop  ettirttiğine  göre   daha  iş  yapar  diyebiliriz.

 

 

her türlü  yokuşta   kalktık..    en  kötü  ihtimal   patinaja  kalıyor..

 

yada  debriyajı  yediriyorum devir düşmesin  diye.

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti parsanoto » 15 Nis 2008, 10:59

3 tırnak her buji randıman vermez..takılan bujinin numarası önemli.bosch marka buji takmışsınız ama hangi numarasını..bu araçlarda 98-99 modellerde ilk olarak çek malı olan BRISK marka dr15tc numaralı 3 TIRNAK  buji kullanıldı üretimde hatta fabıa 68 hp lerle aynı buji..daha sonraki üretimlerde CHAMPION marka rc89pyc numaralaı tek tırnak buji kullanıldı..yalnız bu tek tırnak bujiyi diğerlerinden ayıran özellik buji nin elektrodu sivri ucludur ve platinum serisi diye geçer..bu numaralı bujide diğer 3tırnaklardan daha verimlidir..

parsanoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 12 Oca 2008, 14:10

İleti harbi » 15 Nis 2008, 12:47

arkadaşım tabiki  1.3  motorun etkisi olur ama kalkmamagibidurumu bazı aksamların yıprandığını gösteriyor .  maskı balatanı kontrol ettir  (  sende yaparsın araba park halinde 4.vitese tak elfirenini sıkıcek ve paz vererek debriyaj dan ayağını yavaş cek arac stop etmiyorsa baskı balata bitik ama arama stop ediyorsa normal  )
dik rampalarda elfirenini kullanarak yüksek devirde kalk.
harbi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 03 Arl 2007, 16:51

İleti formenci » 15 Nis 2008, 12:52

evet baskı balata olabilir
formenci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 24 Ekm 2007, 18:49

İleti sainz » 15 Nis 2008, 14:52

100-105 NM torku olan ve tam yüklü bir Felicia' nın rampada kalkamıyor olması bence normal. Tabii burada rampanın ne kadar dik olduğu da önemli. Debriyaj balatası iyice bitik olsa, stop etmez.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BlueVRS » 15 Nis 2008, 15:00

Arkadaşlar BOSCH marka bujiler gerçekten tecrübelerimle sabit olarak iyi buji değildirler diyebilirim bobinden gelen kıvılcımı silindir içine yanma odasına göndermek yerine dışarıda halka halinde zayi ettiğini karanlıkta gözlerimle gördüm,Champion buji çok daha iyidir,ama skoda nın ilacı orjinal bujisi olan BRISK tir,özellikle de teknolojisi Çek e ait olan motorlarda.


 

Bu açıklama dan sonra yokuşta stop eden felicia a gelince bazen benim octavia da stop ediyor,bu tamamen debriyajın kavrama noktasına getirilişi esnasında verilen gaz miktarının yeterli miktarda ayarlanması.Silkeleme yaptı dediğin içinde debriyaj o an için kaçırmıştır debriyaj çapı ufak diyorum.
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti ///M_POWER » 15 Nis 2008, 18:05

bosch marka bujıye ıyı degıl dıyen arkadasların araba bılgısınden suphe ederım
 

ve bu arabanın yokusta o kadar yukle kalkamaması sankı ımkansızmısmı gıbı yok baskı balata yok aktarım organları yok bujıler ısın ıcıne sokuluyor

 

arkadaslar cok dık bı rampada ıcınde 500kg askın yukle bı kalkmayı deneyın bakalım araclarınızla kac kısı kalkabılecek 1,3 felıcıa ıle

 

dıkkat edın arkadas yokusta kalkıs yapamadım dıyor yanı araba cıktı cıktı yokusun orta kaldı demıyor
///M_POWER
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Şub 2008, 01:47

İleti feliciaZK » 15 Nis 2008, 19:03

ARKADAŞLAR VERDİĞİNİZ BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜRLER


 


ARABAMALDIĞIM DAN BUYANA BUJİLERİNE BAKTIRTMAMIŞTIM


SERVİSTE DÖRT BUJIDEN ÜÇÜ ÜÇ TIRNAK BİRİ TEK TIRNAK VE KÖTÜYAĞLI GİBİ SİYAH ÇIKTI DÖRT ADET ÜÇ TIRNAK BOSH MARKA ÜÇ TRNK BUJI TAKTIRDIM  HAVA FİLT YENİLEDİM


 


ARABANIN GİDİŞİ YAVAŞLADI


TAVSİYE EDİLEN OPETTEN BENZİN ALDIM


KATKI ENJKTR TEMİZLEYİCİDE KATTIM BENZİNE


SONUÇ KONUNUN BAŞINDAKİ RAMPA HADİSESİ


SERVİS DEBRİYAJ BASKI BALT İÇİN İYİ ORTA DEMİŞTİ


   SİBOP AYARI ÇEKİŞTE  ÖNEMLİ FAKTÖRMÜDÜR

feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12

İleti cocoarmani » 22 Ekm 2008, 04:51

2 yıldır kullanıyorum vallaha cayır cayır tırmanıyor hemde nasıl taş çıkartıyor yenilerine debriyaj balatalarını bir göster yada ayar yaptır derim
cocoarmani
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Ekm 2008, 20:11

İleti felicia1388 » 22 Ekm 2008, 11:46

bence araçta bişey var ben karadeniz turunda arbada 5 kişi bagaj dolu yaylalara tırmandım keçi gibi çıkıyor ne toprak nede asfalt çok farketmiyor sadece çok dik rampada deviri kalkış sırasında biraz yüksek tutacaksın okadar.
felicia1388
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Tem 2008, 12:18

İleti serrrkan » 22 Ekm 2008, 13:18

% 100 BASKI BALATALARINI DEĞİŞMEN GEREKİYOR. DİĞER  PARÇALARLA ALAKASI YOK
serrrkan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Haz 2008, 14:55

İleti binbirotomotiv » 22 Ekm 2008, 16:15

Balata kacırsa araba stop etmez aksine dah cok gaz yer. Motorunu bir göster tabi normal yoldaki  gibi kalkmadın degil mi daha fazla gaz verdin değil mi
binbirotomotiv
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Ağu 2008, 02:06

İleti feliciaZK » 22 Ekm 2008, 16:36

HATA BENDEDE OLABİLİR BOŞ GİBİ DAVRANDIM ZANNEDERSEM FAZLA GAZ VE YÜKSEK DEVİRLERDE STOP ETMEZDİ
SERVİSTE BALATALARIN ORTA DEDİ YENİ OLSA YAPMAYABİLİRDİ DEDİ

AMA BENİM FELİ 120 SONRASI HIZLARDA SAPITIYOR GİBİ GİDİYOR SANKI MOTORUN RUTİN ÇALIŞMASI DEĞİŞİYOR YA DEVAMLI Ş.İÇİ KULLANIMDAN ALIŞIK DEĞİL YADA BUNLAR BÖYLEMİ
feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12

ÖncekiSonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir