felicialarda önemli noktalar hangileri

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

felicialarda önemli noktalar hangileri

İleti ünsal » 18 Kas 2006, 01:31

arkadaşlar felicia enjeksiyonlu modellerin enjeksiyon temizliği,boğaz temizliğinden başka temizlenmesi gereken noktalar nereleri (bujıler ,hava fil.,bujı kabloları hariçinde )
bu konuda yanıtlarınızı bekliyorum .....
 
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti ünsal » 19 Kas 2006, 01:24

bi fikri olan yokmu ..?
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti ünsal » 15 Arl 2006, 01:23

1- hararet tüm skodalarda aynı dikkat etmemiz gerekiyo
2- bakımdan sonra ve parça değişiminde adaptasyon yapılması(tüm beyinli skodalarda)

3- gaza yavaş yavaş yüklenirseniz daha iyi baymadan hızlanır(birden yüklendiğinizde yığılma olabiliyo / devire göre)

4- arka cam sileceği biraz nazik kullanmanız gerekiyo ayarı hassas olduğundan takılıp devamlı çalışıyo

5- benzin 95 oktan tavsiye ediliyo nedense daha verimli ( tartışılır bir konu )

6- en büyük eksiği klima

7- felicia'ların büyük bir kısmında triger kayışı yok zincir bulunmaktadır

8- ön takım biraz naziktir dikkat etmeniz gerekir (tüm önden çekiş araçlarda olduğu gibi)

9- lx-i/glx-i lerde beyin mevcuttur / lx-glx ler karbiratörlüdür 

10- glx'ler 58 hp dir / glx-i'ler 68 hp dir

   şimdilik bunlar yorumlarınızı ekleyip çoğaltabiliriz arakadaşlar ...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti ünsal » 21 Oca 2007, 23:46

sizi siz olun sakın felicia'ların boğaz kelebeğini zorda kalmadıkça elletmeyin veya temizletmeyin sonra başınız ağrır çoğu zaman çabuk bozulan bir parça ....

AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti barutoglu » 20 Kas 2007, 01:53

[quote="minik"]
7- felicia'ların büyük bir kısmında triger kayışı yok zincir bulunmaktadır


[/QUOTE]

Bizim arabada var mı hocam GLX İ MPİ 2000 MODEL ? Ya da bu zincir triger kayışı demek değil mi

 
Sür çıkar ağyârı dîlden ta tecelli ede Hakk
Padişah girmez saraya hane ma'mur olmadan.
Kullanıcı avatarı
barutoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 17 Eyl 2007, 00:37
Ad Soyad: Gazi BARUT
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 FABİA SP COMBİ 16V GRANİT GRİ ATİKER FAST SYS

İleti ilk aşk » 20 Kas 2007, 01:56

kardeşim minik forumu bir ışık gibi aydınlatıyorsun . sen de olmasan .......
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti ünsal » 20 Kas 2007, 01:59

[quote="barutoglu"][quote="minik"]
7- felicia'ların büyük bir kısmında triger kayışı yok zincir bulunmaktadır


[/QUOTE]

Bizim arabada var mı hocam GLX İ MPİ 2000 MODEL ? Ya da bu zincir triger kayışı demek değil mi

 
[/QUOTE]
 

evet triger demek ama zincir var kopma riski daha az ve daha uzun ömürlü (gevşemediği sürece değişmesine gerek yok  ses yapmaya başlayınca değişmesi gerektiği anlaşılıyor...)
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti AhmetH » 20 Kas 2007, 02:12

Şunu belirtmek isterim.
 

Triger   denen  bir  sistem  yok  dünya  üzerinde :)

 

 

Egzantrik kayışı    yada  egzantrik  zinciri  dememiz  lazım.

bizm triger kayışı   ingilzce  dişli kayış (toothed belt)  olarak  geçiyor 

 

 

gerçekten  merak  ediyorum  bu  kelimenin  dilimize  nerden  geldiğini.

Arkadaşlar  ile  bu konuyu  tartışırken  Tiger marka bir  kayıştan  söz  edildi.  heralde  isim  ebesi  bu olabilir.

 

 

 

Konuya  eklemek  istediğim  karter   havalandırma  sistemi  temizliği.

 

motor  yıprandıkça  "üfürme"  denilen  kompresyon kaçağı  baş  gösteriyor. bunu bertaraf  eden  sistem  ise  karter  havalandırma.

 

zamanla  yağ buharı  pislik  vb  maddeler  bu  hortumu  tıkayabilir.

 

 

 

 

bence  temizlemekten  ziyade   mümkün olduğunca  aracı   dekompresyona  bindirme  ile  kirlenmesi  engellenebilir.

 

 

bunu  yapmak  için  müsait meyilli yol  bulunduğunda  araç  vitesteyken  ayağımızı  gazdan   çekmek  yeterlidir.

 

motor yakıt  yakmaz.  ama  döndüğü  için  silindirlerde  vakum  oluşur.

bu esnada karter  havalandırmadan  hava emer (yağ buharı).
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir