rölantide yanan yağ lambası

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

rölantide yanan yağ lambası

İleti yusuf01 » 07 Arl 2006, 02:01


 arkadaşlar aracım rölantide çalışırken yanabilecek en kötü lamba olan yağ lambası göz kırpar gibi hafif bir şekilde yanıp yanıp sönüyor.

bu konu daha öncede işlenmiş ama benim durumum farklı,sadece rölantide yanıyor oda bazen oluyor yani bir istikrar yok.bu durumda kesin teşhisi ne yetkili servis, nede özel servisler yapabildi.

-yağ 300km önce değişti castrol 10/40

-yağ filitresi değişti.(malesef yerli yan sanayi takmıştım.)

-motor ısısının düşük yada normal.(90derece) seviyede olması bir şeyi etkilemiyor.

-devir750-800rpm iken yanıp yanıp sönüyor.900-1000rpm' e ulaşınca hemen sönüyor.

-vites boşta sert firen yapınca lamba sürekli yanıyor.

-araçta yağ eksiltme ve performans kaybı yok

-yağ müşürü denendi sağlam

-araca test cihazı bağlandı ve cihaz hiçbir hata tespit edemedi.

 

kullanım kitapçığında,düşük devirlerde bu durumun olabileceği yazıyor,serviste aynı şeyi söyledi ama yanan lamba yağ lambası olunca pek tatmin olduğumu söyleyemem.ışıklarda duruduğumda bile gaz vererek lambayı sönük tutmaya çalıştım ama yinede umarım motora bir zarar vermemişimdir.biz yinede yağ filitresini orjinali ile değiştirdik.şu anda düzeldi.

 

yorumlarınızı  ve tecrübelerinizi paylaşmanızı diliyorum. saygılarımlaOuchOuch
 
yusuf01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 20 Kas 2006, 00:40

İleti yusuf01 » 07 Arl 2006, 02:03

aracım felicia 95 glxi
yusuf01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 20 Kas 2006, 00:40

İleti yonetici » 07 Arl 2006, 05:21

2001 model feliciada başıma geldi. Arkadaşım yağ değişim zamanını iyice geçirmiş yağ katılaşmış düşük devirde yeterince pompalayamadığından yağ lambası yanıyordu. Sizin herşey normalse rölanti devriniz düşük olabilir 900 devir civarında olması gerekir.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ünsal » 08 Arl 2006, 00:35

bütün yağ seviyeleri normal mi ? bi kısa devre söz konusu olabilir mi?
 ayrıca termostat kaçlık 90 ile 70 arası olamsı gerekiyo hararet ...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti yusuf01 » 08 Arl 2006, 15:29

rölanti ayarı otomatik diye biliyorum, sanırım müdahale şansım yok. boğazın bir ihtimal kirlenmiş olması rölanti ayarının tam yapılamamasına neden olabilirmi acaba.birde bu durumda motora zarar verme ihtimalimiz nedir sizce?
 

 

 

 
yusuf01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 20 Kas 2006, 00:40

İleti yusuf01 » 08 Arl 2006, 15:36

motor yağı seviyesi normal,şanzıman yağıda motor yağı ile birlikte yeni değişti ama seviyesine birdaha baktırmadım bir baktırayım.müşürün eşektrik tesisatına baktılar problem yokmuş.termostat 88c lik, aracın ısınması normal,ama gördüğüm kadarıyla ısı düşükkende normalkende aynı sıkıntıyla karşılaşa biliyorum. 

yusuf01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 20 Kas 2006, 00:40

İleti yonetici » 09 Arl 2006, 01:07

95 model feliciada enjeksiyon sistemi olduğunu sanmıyorum araç karbüratörlü değil mi? Eğer karbüratörlü ise rölanti ayarı yapılabilir. Yağ seviyeniz normalse şu ihtimaller var. Bazı ihtimaller çok spesifik şeyler olsa bile yinede yazdım.
 

- Yağ basınç sensörü arızalıdır.

- Yağ pompasında sorunlar vardır ömrü dolmuştur

- Yağ pompasının dişlilerinden bir yada birkaçı sıyrılmıştır

- Karteri vurmuşsunuzdur eğrilip pompanın emme yaptığı yeri tıkamıştır düşük motor devrinde az yağ emiyordur.

- Yağ filitresi tıkalıdır.

- Motor yağı olması gerekenden kalındır.

- Motor yağı değişim zamanı geçmiştir yağ katılaşmıştır.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti yusuf01 » 09 Arl 2006, 02:48

aracım enjeksiyonlu, ilk çıkan modeli sanırım, zaten öğrendiğim kadarıyla bu modelden 100adedin altında getirilmiş.


bahsettiğiniz bütün ihtimallere baktıracağım.sorunu çözebilirsek sizlerlede hemen paylaşırım.

 

hepinize ilginizden dolayı teşşekkür ederim.Smile
yusuf01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 20 Kas 2006, 00:40

İleti ünsal » 09 Arl 2006, 03:14

peki beyine adaptasyon yaptırdınız mı?
 -bakımdan sonra bu çok önemli yoksa araç hiç bir şekilde düzgün çalışmaz (ayrıca bende karbiratörlü diye biliyorum 95 modeli ama )

-boğaz şikayeti rolantiyi etkiliye bilir ama  genelde biraz daha farklı oluyor araç stop ediyo yüksek süratte kasılıyo vites aralıklarında stop ediyo geç çalışa biliyo bu tür bir şikayetiniz varmı ?

çözebilirsek ne mutlu bize Smile
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti yusuf01 » 11 Arl 2006, 01:00

adaptasyon yaptırmadım. nedir bu adaptasyon biraz izah edermisiniz.
 

saygılarClap
yusuf01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 20 Kas 2006, 00:40

İleti ünsal » 11 Arl 2006, 02:34

araçta herhangi bir parça değiştiği zaman o parçayı tanıtmak demek gibi bişey ayrıca güncelleme yapılmış oluyo beyine yapması gerekenler söyleniyo gibi farz edin , ayrıca bi arıza olduğunda bilgisayara bağladıklarında arızayı size söylüyo zaten mesela bakım yapıldığında ,müşür değiştiğinde ,boğaz temizlendiğinde vs. ayarlar o anki duruma göre komutlandırılıyor diyebiliriz (beyinli araçlarda elle ayar yapılmaz tüm bunları beyin yapar rolanti ayarı,yakıt vs.)  elimden geldince açıklamaya çalıştım eksileri arkadaşlar tamamlasın ..Smile..
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti yusuf01 » 14 Arl 2006, 01:12

TongueARKADAŞLAR SANIRIM SORUNU GİDERMEYİ BAŞARDIK.Tongue
BİR HAFTA ÖNCE YAN SANAYİ OLAN YAĞ FİLTRESİNİ(YAN SANAYİ AMA ÜZERİNDE SKODA AMBLEMİ VARDI VE SKODA İÇİN ÖZEL ÜRETİLMİŞTİR YAZIYORDU, ALDANMAYIN!) ORJİNAL YAĞ FİLTRESİ İLE DEĞİŞTİRDİK.YAKLAŞIK BİR HAFTADIR ARACI TEST EDİYORUM VE HİÇ YAĞ LAMBASI YANMADI(İLK ÇALIŞTIRMA DIŞINDA TABİ).KEŞKE YERLİ MALZEMEDE KALİTELİ OLSAYDIDA FRANSIZ ÜRETİMİ OLAN ORJİNAL YAĞ FİLİTRESİNİ KULLANMAK ZORUNDA KALMASAYDIK.

NEYSE BİR TECRÜBE DAHA KAZANMIŞ OLDUK.PAYLAŞIMLAŞIMDA BULUNAN TÜM ARKADAŞLARA TEŞEKKÜRLER.....Approve
yusuf01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 20 Kas 2006, 00:40

İleti kehanet » 19 Şub 2007, 03:46

dostum çok uzak gözüksede bişey sölicem sana, benimde bi ara öyle oluyodu çözemedim ama sonra çok kötü bi süprizle karşılaştım şile yolunda arabanın vantilatör kayışı koptu az kaldı motoru yakıyodum kayış iyi işlem görmeyince arabanın yağ ışığı yanabiliyor bence kayışına baktır yada ronald ayarın düşüktür bu 2 sine baktır ama kayışa dikkat et dostum!
kehanet
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Oca 2007, 03:34

İleti yusuf01 » 19 Şub 2007, 18:44

kayışın kontrolü yapıldı bir problem yok çok şükür.ayrıca rölanti ayarına müdahale şansım yok otomatik çünkü.ama benim sorun filitre değişimden sonra tamamen düzeldi ve birdahada olmadı. senin problemini yazmanda iyi oldu, bilgi sahibi olduk.teşekkürler
yusuf01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 20 Kas 2006, 00:40


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir