Pickup 1.3 Hararet yapiyormu?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Pickup 1.3 Hararet yapiyormu?

İleti khan.cross » 28 Tem 2008, 11:15

Selam arkadaşlar,

yeni üye oldum ve hafta sonu 98 model Skoda Felicia Pickup 1.3 aldım.
Araba gayet temiz fakat rampalarda çok fazla ısıniyor, termometre kırmızı çizgilere kadar çıktı.
Düzlerde ve inişlerde araba 70-90 derece ancak yapiyor.
Motor ısınıncada radiatör taşıma kabı'dan paslı su taşiyor.

Ne normal ne normal değil onu öğrenmek istiyorum. Yardımcı olurmusunuz?

Tşk
Gökhan
 
khan.cross
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Tem 2008, 11:04

İleti Balki, Burak » 28 Tem 2008, 11:54

Eger kırmızı cızgılere kadar cıktıysahararet o noktolarda arabayı durdurman gerekır bence cok zararlı dıye bılıorum...Motoru elıne alma ıhtımalın var.Tabi ben acemıyım daha deneyımlı arkadaslar sana daha tok yanıtlar verebılır
Kullanıcı avatarı
Balki, Burak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 14 Tem 2008, 16:07
Ad Soyad: Burak BALKI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 306

İleti kmustafat » 28 Tem 2008, 12:46

temostatını değiştir pek pahalı bişey değil zaten
kmustafat
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 20 Mar 2007, 19:09

İleti PİCK-UP » 28 Tem 2008, 13:54

bende 2000 model skoda feli pickup sahibiyim. arabayı 2000 yılında sıfır aldım ve 8 yıldan beri kullanıyorum daha hareret denen birşeyle karşılaşmadım , çünkü aracımın düzenli bir şekilde yagını değiştirtdim. ve her yag değişiminde hava yag filtresi ile beraber antifiriz de koyarım ihmale gelmez böyle şeyler. sen belki antifiriz i ihmal ediyorsun aman diim dikkat et aracına.
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti khan.cross » 28 Tem 2008, 14:15

yurt dışından engine ice getiriyorum. elimde kalmadı ama ondan koyacam gelirse
antifriz görevi yapiyor fakat 10 dereceye kadar indiriyor sıcaklığı.
 birazdan sanaya gidiyorum baktırtacam motora
khan.cross
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Tem 2008, 11:04

İleti alwaysloser » 28 Tem 2008, 14:37

öyle önemli bi sorunu olduğunu düşünmüüyorum termostat değiştirebilirsiniz fan görevini yapmıyodur yada vorular az da olsa tıkalıdır radyatör su kabnıda paztan arındırın derim ben
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti sainz » 28 Tem 2008, 15:13

Genleşme kabında pas olması demek, tüm sistemde de pas olması demek.Wink Tüm sistemin içindeki suyu boşaltıp, hatta genleşme kabından sürekli su takviyesi yapıp sistemi iyice temizleyip bir de o şakilde gözlemlemekte fayda var bence.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti khan.cross » 29 Tem 2008, 14:16

biraz araştırdım ve arkadaşları sordum. bu skoda pickuplar hararet yapiyormuş. radiatörü kendi soğuk memleket için yeterli olan ufak takmışlar. başka radiatör takiyorlarmış, daha büyük, 4 petekli, traktör radiatörü. sanaydan geliyorum, araba şu an orda. bakalım ne olacak.

ayrıca engine ice koyacam radiatör soğutucu olarak. oda 10 derece fark ediyor.
khan.cross
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Tem 2008, 11:04

İleti khan.cross » 29 Tem 2008, 21:57

daha derin radiatör takıldı
yazlık radiatör muşulu da takıldı

problemde değişen bi şey yok

bir skoda ustaya gösterdim, bana sabahtan dedi radiatörle uğraşma, arabanın başka sıkıntısı var dedi.
piston segman gidikdir kesin dedi, gömlek ve belkide silinder kapakda bozukdur dedi.

ayvayı yedik, aldık başımıza bela!
daha 2 gün oldu arabayı alırken
ve komik tarafı, düzlerde sorun yok, sırf rampada sıçiyor makina!!

napcam?
khan.cross
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Tem 2008, 11:04

İleti kale » 29 Tem 2008, 22:05

üst kapak contası yanık olabilir
kale
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 09 Şub 2008, 14:52

İleti khan.cross » 01 Ağu 2008, 10:23

hayırlı cumalar!

arabanın termostat, silindir kapak ve conta değişti.
problem devam ediyor, hararet saatı sonuna kadar dayaniyor rampalarda.

nedir anlamadım gitti!!!
khan.cross
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Tem 2008, 11:04

İleti khan.cross » 05 Ağu 2008, 00:28

problemi çözdük!

1. silindir kapak bittmişti, çok fazla taşlandığı için sıfır kapak taktım ve sıfır conta
2. rektefiyeci dediki bu arabalarda seğer gömleklerde yükseklik ayarı var, onları tutmiyorsa hararet yapabilir. gömleklerin altına bakır pullar geliyor. ayrıca silindir taşlandı.
ben olayı gördüm ve hikaye buldum, çünki gömlekler çok az aşağıda yada yukarda olsa bile silindirkapak contası hepsini kapatiyor çünki çok kalın conta!
3a. bence bu arabanın asıl sorunu 1. radiatör, 2. fan, 3. su devirdayimda hava olması.
3b. arabada LPG bağlı ve LPG'nin beyini su genleşme deposundan yüksek. Su devirdayim yapsa bile LPG beyindeki olan su hava yapar çünki suyun olduğu en yüksek bölgesi orasıdı.

Çözüm:
1. LPG bu kez iptal ettik su sadece orijinal sisteminde devirdayim etsin.
2. Renault Süper radiatör taktım, gerçekten büyük radiatör ve su kannaları fazla.
3. Radiatörün üstüne büyük ve güçlü Tofaş fanı taktım, eşit fan Toyotaların 2000cc motorlarda da varmış biliyorum.
4. Radiatörün orijinal şekilini bozmamak için orijinal su genleşme deposunu iptal ettim. Renault tek çıkışlı su deposunu taktım.
5. Fan muşur için tornacıda T-aparat yaptırdım. Onu üstdeki kalın su hortumun arasına ekledim. Altda müşürü taktik ve üstden hava alma sibopu taktık.
6. Sonra suyu doldururken termostatdaki hararet gösterge müşürü açtık, oradan su taşırına kadar su deposundan su ekledik.
7. Hava alma sübapı açtık ve genleşme deposuna üfledik sibopdan hava gelene kadar.
Bitti!
khan.cross
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Tem 2008, 11:04

İleti Crzyboy » 05 Ağu 2008, 00:33

Hayrını gör...
[url=http://img134.imageshack.us/i/22462428.jpg/][IMG]http://img134.imageshack.us/img134/9449/22462428.th.jpg[/IMG][/url]
[font=Times New Roman][size=3][b][font=Verdana]'93 ?koda Favorit 135L ~ Beyaz..[/font][/b][/size][/font]
Crzyboy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 24 Kas 2007, 15:19
Nereden: Antalya
Arabanız: '93 Favorit 135L

İleti sainz » 07 Ağu 2008, 12:59


[quote="khan.cross"]...1. silindir kapak bittmişti, çok fazla taşlandığı için sıfır kapak taktım ve sıfır conta
2. rektefiyeci dediki bu arabalarda seğer gömleklerde yükseklik ayarı var, onları tutmiyorsa hararet yapabilir. gömleklerin altına bakır pullar geliyor. ayrıca silindir taşlandı.
ben olayı gördüm ve hikaye buldum, çünki gömlekler çok az aşağıda yada yukarda olsa bile silindirkapak contası hepsini kapatiyor çünki çok kalın conta!...[/QUOTE]

 

Conta gömleklerin üzerini kapatabilir ama silindir kapağı tork anahtarıyla sıkıldığında gömleklerin üzerinin olması gerektiği gibi kapandığına nasıl emin olabildiniz?

Favorit-Felicia motorlarının silindir kapakları silindir kapağı contası değiştirilirken biraz taşlanır ki dümdüz bir yüzey elde edilebilsin zira alüminyum döküm olan kapağın contaya basan yüzeyi yüksek hararetlerde maalesef hemen eğriliyor. Ancak bu taşlama payı azdır ve taşlama seviyesine bağlı olarak en fazla iki sefer taşlanabiliyor, üçüncü taşlamada sıkıştırma oranı çok artmış olduğundan hararet problemi başgösteriyor.

 

[quote="khan.cross"]...5. Fan muşur için tornacıda T-aparat yaptırdım. Onu üstdeki kalın su hortumun arasına ekledim. Altda müşürü taktik...[/QUOTE]


 

Bu uygulamayla, fan müşiri fana, motordan henüz çıkmış olan suyun sıcaklığına göre kumanda edecek. Orijinalinde radyatörden çıkıp henüz motora girmeden önceki suyun sıcaklığına göre kumanda etmesidir. Bence de mantıklı olan budur. Radyatörden geçen su radyatör panjurundan gelen havayla soğur ve motor bloğunun etrafında dolanmak üzere tekrar motor bloğuna geri döner. Sıkışık trafikte panjurdan rüzgar alamayacağı için motora girecek olan su hâlâ sıcak olacaktır ve bunun üzerine fan destek olmak amaçlı devreye girecektir. Termostattan hemen sonraya fan müşiri takmak bana göre çok mantıksız. Sıkışık trafikte fan hiç durmaksızın çalışabilir.

 

[quote="khan.cross"]......üstden hava alma sibopu taktık...

6. Sonra suyu doldururken termostatdaki hararet gösterge müşürü açtık, oradan su taşırına kadar su deposundan su ekledik...[/QUOTE]

 

Favorit-Felicia otomobillerin motorlarının soğutma sisteminde hava kalmaması için zaten 6. maddede açıkladığınız uygulama yapılır. Tekrardan hava alma supapı çok gereksiz bir aparat bence.

 

Aracınıza takmış olduğunuz daha büyük radyatöre göre fan müşiri ve termostat uygulaması yapılmalı. Çünkü Favorit' te ve Felicia' nın karbüratörlü modellerinde termostat açtığında hararet göstergede aşağı düşer ve az bir miktar tekrar artarak sabit hızla gidilen ortamlarda sabit olarak kalır. Daha büyük radyatörde termostat açıldığında sabit kalacağı seviyeye kadar ısınması epey zaman alacaktır çünkü ısıtması gereken su miktarı artık daha fazladır.

 

Epey eleştirel yazdım kusuruma bakma zira Favorit' in veya karbüratörlü Felicia' nın hararet problemi olunca ustalar (!) türlü türlü formüller üretiyorlar, işin bir ileri safhasını düşünmüyorlar ve sanki fabrikadaki mühendisten çok daha fazla bir akademik kariyerleri varmış gibi ahkâm kesiyorlar ve ben de dayanamayıp yazıyorum.

 

Son söz; sizin içinize sindiyse güle güle kazasız belasız kulanın İnşaallah.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BlueVRS » 07 Ağu 2008, 13:17

Abi sektör canlanıyor elleme...LOL
 

Piyasadaki ustalarımız genellikle piyasa arabası olan tofaş ve reno arabalarda tecrübelenmişlerdir,Skoda kendine has özellikleri olan bir araç olduğundan üzerinde bilgi ve tecrübe sahibi olmuş özel ve yetkili servislerinde yapılacak inceleme ve bakım-tamir işlemleri en iyi sonucu verecektir,aracın gereğinden fazla sıcak çalışması (hararet) iyi olmadığı gibi gereğinden düşük sıcaklıklarda çalışması da başlı başına sorun olacaktır..Araç üzerinde yapılan işlemler tamamen daha fazla soğutmaya yönelik yapılmış işlemler benim anladığım kadarı ile.. tamam belki hararet yapmaz bundan sonra ama aracın en iyi performans ile çalışmasını sağlayacak sıcaklıkta tutabilecekmi bu farklı uygulamalar?

 

Skoda araçlar için en idealini aracı yapan fabrika düşünmüş ve yapmıştır fan,radyatör,vb.diğer ekipmanları..Skoda için en iyisi yine kendi parçalarıdır..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti BlueVRS » 07 Ağu 2008, 13:21

Mesela antfriz sadece soğutma amaçlı bir ürün değildir,sistemi korozyona (paslanmaya) karşı korur hararetide önler..yaz-kış motor suyunda 2lt antfriz bulunmaz ise yaylaların serin havalarında dolaşsak nafile..


 

Shell antfriz favorimdir..Hatta hastasıyımdır..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti sainz » 07 Ağu 2008, 13:27

[quote="98Pickup"]...Skoda araçlar için en idealini aracı yapan fabrika düşünmüş ve yapmıştır fan,radyatör,vb.diğer ekipmanları...[/QUOTE]


Çünkü bin türlü hesaplama ile bulunuyor o değerler.Wink

[quote="98Pickup"]...Shell antfriz favorimdir..Hatta hastasıyımdır.[/QUOTE]

Ne gibi bir hastalık yaptı sende Shell antifriz?Ermm
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BlueVRS » 07 Ağu 2008, 13:37

[quote="sainz"]
[quote="98Pickup"]...Shell antfriz favorimdir..Hatta hastasıyımdır.[/QUOTE]

Ne gibi bir hastalık yaptı sende Shell antifriz?Ermm
[/QUOTE]
 

İçimi çok yumuşak..LOLLOL

 

Abi sıfır pas..Rengi sürekli masmavi kalıyor..Yedek depoda pas rengini görmek istemem asla..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

Sonraki

Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir