FELİCİADA MOTORUN ROLANTİ SESİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FELİCİADA MOTORUN ROLANTİ SESİ

İleti feliciaZK » 29 Tem 2008, 16:18

2000 GLXİ FELİCİA ARABAM 81000 KMDE
MALUM FELİCİALARIN TRİGERİ ZİNCİR OLDUĞUNDAN BİRAZ SESLİ ÇALIŞIR

 

DAHA ÖNCE DAHA SESSİZ ÇALIŞIYOR GİBİ GELDİ BANA, BU ARALAR BİRAZ DAHA  ZİNÇİR SESİ GELİYOR SANKİ MOTOR ISININCA 700-800 DEVİRLERDE ROLANTİDEYKEN BELLİ EDİYOR

 

İÇERİDEN DEVİR ROLANTİDEYKEN  MOTOR ÇALIŞMASI NORMAL DEVİR SAATİNDEN BAKILDIĞINDA SABİT (800 DE)DURUYOR

 

ROLANTİDEYKEN KAPUTU AÇTIM MOTORU DİNLEDİM

AMA MOTORU DİNLERKEN DURUM FARKLI MOTOR SESİ İYİCE DİNLENİNCE SES BİR ARTIYOR BİR DÜŞÜYOR GİBİ OLUYOR

ACABA BENMİ ÇOK VESVESE YAPIYORUM YAKITTANMI YOKSA HERŞEY NORMALMİ ?
 
feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12

İleti PİCK-UP » 29 Tem 2008, 16:40

değişme vakti gelmiş.. 60 lira birşey ama işçilik çok tutar haberin olsun.
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti baha » 02 Ağu 2008, 03:17

feliciaların trigeri zincirmi alla alla 1998 ve üzeri ben kayış diye biliyorum ama
baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti sainz » 02 Ağu 2008, 12:42

[quote="feliciaZK"]2000 GLXİ FELİCİA ARABAM 81000 KMDE
MALUM FELİCİALARIN TRİGERİ ZİNCİR OLDUĞUNDAN BİRAZ SESLİ ÇALIŞIR

 

DAHA ÖNCE DAHA SESSİZ ÇALIŞIYOR GİBİ GELDİ BANA, BU ARALAR BİRAZ DAHA  ZİNÇİR SESİ GELİYOR SANKİ MOTOR ISININCA 700-800 DEVİRLERDE ROLANTİDEYKEN BELLİ EDİYOR

 

İÇERİDEN DEVİR ROLANTİDEYKEN  MOTOR ÇALIŞMASI NORMAL DEVİR SAATİNDEN BAKILDIĞINDA SABİT (800 DE)DURUYOR

 

ROLANTİDEYKEN KAPUTU AÇTIM MOTORU DİNLEDİM

AMA MOTORU DİNLERKEN DURUM FARKLI MOTOR SESİ İYİCE DİNLENİNCE SES BİR ARTIYOR BİR DÜŞÜYOR GİBİ OLUYOR

ACABA BENMİ ÇOK VESVESE YAPIYORUM YAKITTANMI YOKSA HERŞEY NORMALMİ ?
[/QUOTE]

Biraz komik kaçabilir ama Bostancı buluşmasında metalik mavi bir Felicia vardı, sizin araç oydu sanırım. Hatta ileri-geri bir manevra sırasında kime söylediğimi hatırlamıyorum ama "eksantrik zinciri istiyor bu araba" bile demiştim.

Eksantrik zinciri supapların açılma zamanlamasında etken olduğu için, rölantide ufak da olsa dalgalanma olur, eğer ki eksantrik zincirinde bollaşma oluuşmuşsa zira supaplar krank milinin konumuna göre açılması gereken zamandan daha geç açılacaktır. Ayrıca, eğer karbüratörlü tip ise motor, avans ayarı da sabit kalmıyor.

Triger zincirinde problem yoksa ve gene benzer bir ses duyuyorsanız, supap ayarları da bozulmuş olabilir. Supap ayarları iyice bozulduğunda, dikiş makinesine benzer bir ses çıkartıyor motor rölantide.

[quote="baha"]feliciaların trigeri zincirmi Allah Allah 1998 ve üzeri ben kayış diye biliyorum ama[/QUOTE]

Felicia 1.6 motorların eksantrik kumandası kayışlıdır. 1289 cc. olanlar zincirlidir. Hatta Fabia 1.4MPI motorlar da zincirlidir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sainz » 02 Ağu 2008, 12:44

Forumda daha önce de yazmıştım. Tekrar yazayım buraya.Wink
 


Favorit İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular – Eksantrik Zinciri


 


Eksantrik zincirinin değişim zamanının geldiğini nasıl anlarım?


 


Eksantrik zinciri veya eksantrik kayışı, krank milinden aldığı hareketle eksantrik milinin dönmesini, dolayısıyla da supapların açılmasını sağlar. Kranktan alınan hareket, bazı motorlarda bir kayışla, bazı motorlarda ise zincirle eksantrik milini döndürmektedir. Triger zinciri olarak da tabir edilir.


Eksantrik zincirinin bollaşması, supapların açılmasına kumanda ettiği için, motorun sağlıklı çalışmasını engeller.


 


Peki Favorit, Forman, Felicia ve Fabia’nın 1.2HTP ve 1.4 68 HP motorlarında kullanılan motorlardaki eksantrik zincirinin bollaştığını nasıl anlarız?


Favorit, Forman ve Felicia’ da eksantrik zincirini gerecek herhangi bir mekanizma yoktur. Krank milinde bir adet, eksantrik milinde bir adet dişli vardır ve eksantrik zinciri de bu dişliler üzerinde sarılı vaziyettedir. Bu nedenle de eksantrik zincirindeki bollaşmalar hemen hissedilebilir. Fabia 1.4 68HP motorların yapısını tam olarak bilemiyorum ama forumda ‘’Favorit motorunun hacminin 1.4’ e çıkarılmış halidir’’ şeklinde yapılan yorumlardan yola çıkarak, bunların da bu şekilde olduğunu tahmin ediyorum. 1.2HTP motorlar daha farklı bir yapıda oldukları için eksantrik zinciri gergi mekanizması olacağını tahmin ediyorum. Eksantrik zinciri bollaştıkça bu gergi, zinciri gerer ancak bunun da belli bir toleransı olduğunu düşünüyorum. Yani belli bir zamandan sonra gergi, zinciri boşluk yapmayacak şekilde geremeyecektir.


Favorit’ te eksantrik zincirinin bollaşmış olduğunu nasıl anlarız?


1-İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti feliciaZK » 04 Ağu 2008, 20:26

SAİNZ KARDEŞ,BENİM FELİCİA G GRİ 2000GLXİ
BENİM FELİŞTE TAM OLARAK ZİNCİR ŞIKIRTISI YOK AMA VESVESE YAPIYORUM HERHALDE ZAMANA BIRAKACAM ZAMANLA ARTARSA DEĞİŞTİRTİRİM

ŞU ANDA 81000 KM DE DAHA ÖNCE DEĞİŞTİMİ BİLMİYORUM
feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12

İleti sainz » 07 Ağu 2008, 13:02

[quote="feliciaZK"]SAİNZ KARDEŞ,BENİM FELİCİA G GRİ 2000GLXİ
BENİM FELİŞTE TAM OLARAK ZİNCİR ŞIKIRTISI YOK AMA VESVESE YAPIYORUM HERHALDE ZAMANA BIRAKACAM ZAMANLA ARTARSA DEĞİŞTİRTİRİM

ŞU ANDA 81000 KM DE DAHA ÖNCE DEĞİŞTİMİ BİLMİYORUM
[/QUOTE]

 

Hafif hafif bir şıkırdama varsa ve zincir değil diyorlarsa, supap ayarı da istiyor olabilir. Supapların ayarları bozulduğunda da şıkırtılı çalışıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti 34SCU59 » 23 Eyl 2008, 10:45

[quote="feliciaZK"]SAİNZ KARDEŞ,BENİM FELİCİA G GRİ 2000GLXİ
BENİM FELİŞTE TAM OLARAK ZİNCİR ŞIKIRTISI YOK AMA VESVESE YAPIYORUM HERHALDE ZAMANA BIRAKACAM ZAMANLA ARTARSA DEĞİŞTİRTİRİM

ŞU ANDA 81000 KM DE DAHA ÖNCE DEĞİŞTİMİ BİLMİYORUM
[/QUOTE]
 

 

senin arabayı biliyorumm:))) zincirli arabalarda bakımı sadece kontroldur...sıkılması filan gerekir....bakım kmside 90.000 km bakım olur benim arac 200.000 km geldi hala aynı zincir.....bbir 100.000 daha yapsa opup basıma koyarım diğer sitelerdende arastırdım 400.000 km kadar gideni var....ama olaki değiştirirsen orjınalınden kaçma........zaten yan sanayisi yok diye biiliyorum..
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir