97 felicia glx periyodik bakım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

97 felicia glx periyodik bakım

İleti serkan1357 » 30 Tem 2008, 13:43

97 felicia glx periyodik bakımı ne kadar tutar?araç biraz fazla benzin yiyo periyodik bakımı dışında bir masrafı olurmu acaba?
 
serkan1357
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Tem 2008, 17:57

İleti Balki, Burak » 30 Tem 2008, 14:38

Aynı sorun bendede vardı..Karburator temızlendı bujıler ve memeler degıstı...Bırde arabanın bılmem neresi kopmus 150 ytl aldı benden...Tanıdık bır yer arabayı aldıktan sonra hem yakıtta hemde performansta cok sey degıstı..Usta arkadasımız parayı degıl musterı memnunıyetını dusunen bırısı oldugu ıcın parayı her zaman 2. plana atıyor...Cok olaganustu bırsey yoksa arabanda 200ü gecmez dusuncesındeyım
Kullanıcı avatarı
Balki, Burak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 14 Tem 2008, 16:07
Ad Soyad: Burak BALKI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 306

İleti serkan1357 » 07 Ağu 2008, 14:04

arabayı verdim bugün alıyorum.400 ytl veriyorum o da acil olanlara.biraz ütülmüş gibiyim ama bundan sonra sanayiye giderim artık.
serkan1357
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Tem 2008, 17:57

İleti Balki, Burak » 07 Ağu 2008, 14:42

400 ytl cok fazla degılmı ya:s Arızalarını sor ıstersen neyı varmıs dıye
Kullanıcı avatarı
Balki, Burak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 14 Tem 2008, 16:07
Ad Soyad: Burak BALKI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 306

İleti serkan1357 » 07 Ağu 2008, 15:08

sordum hatta fax bile çektirdim.biraz sayıyım neler yapıldığını;rot balans ayarı 4 teker,flanş karbüratör alt,termik bobin distribütör,komple termostat,kastik aks körük dış sağ-sol,fren merkezi arka ve yağ,filtre vs. faxta fiyatı yüksek olanlar bunlar bide 110 ytl işçilik
serkan1357
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Tem 2008, 17:57

İleti sainz » 07 Ağu 2008, 16:30

[quote="serkan1357"]...termik bobin distribütör...[/QUOTE]

Bu parça acaba distribütörün içindeki manyetik bobin dediklerinin daha bir afilli söylenmiş hali mi?

[quote="serkan1357"]...komple termostat,kastik aks körük dış sağ-sol,fren merkezi arka...[/QUOTE]

Bunlarda bir sıkıntı yoksa değiştirilmeyebilirlerdi aslında ama değişiyor olması da çok kötü değil bence. Özellikle de aks körükleri çok önemli. 5 liralık masraftan kaçınca 50 liraya çıkıyor o masraf bir-iki ay içerisinde.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti serkan1357 » 07 Ağu 2008, 16:46

[quote="sainz"][quote="serkan1357"]...termik bobin distribütör...[/QUOTE]

Bu parça acaba distribütörün içindeki manyetik bobin dediklerinin daha bir afilli söylenmiş hali mi?

[quote="serkan1357"]...komple termostat,kastik aks körük dış sağ-sol,fren merkezi arka...[/QUOTE]

Bunlarda bir sıkıntı yoksa değiştirilmeyebilirlerdi aslında ama değişiyor olması da çok kötü değil bence. Özellikle de aks körükleri çok önemli. 5 liralık masraftan kaçınca 50 liraya çıkıyor o masraf bir-iki ay içerisinde.
[/QUOTE]
 

valla hocam hiç bilmiyorum daha ilk defa bakıma verdim.yapılması gerekenlerin çoğunu yaptırmadım da yani.debriyaj biraz yukarda kavrıyodu "kalsın gittiği yere kadar" mantığıyla baskı balatayı yaptırmadım.su pompası radyatör bilmemneyi dedi o da toplam 230 tutuyo.şu an acil olmadığı için onu da es geçtim.son olarak araç biraz sola çekiyo amortisör dedi 70-80 ytl de o, tabi onu da geçtim.göçtük valla ben bu kadar beklemiyodum.bundan sonra bi şikayetim olmadan zor götürürüm bakıma..
serkan1357
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Tem 2008, 17:57

İleti sainz » 07 Ağu 2008, 16:52

[quote="serkan1357"]...debriyaj biraz yukarda kavrıyodu "kalsın gittiği yere kadar" mantığıyla baskı balatayı yaptırmadım.su pompası radyatör bilmemneyi dedi o da toplam 230 tutuyo.şu an acil olmadığı için onu da es geçtim.son olarak araç biraz sola çekiyo amortisör dedi 70-80 ytl de o, tabi onu da geçtim...[/QUOTE]

Sen de benim gibi biriktirmişsin.

 

Debriyajı nazik kullanırsan ve durumu da çok kötü değilse idare edersin elin rahatlayana kadar.

 

Devir daim pompası ve radyatörde sıkıntı yoksa, periyodik olarak değişen parçalar değillerdir. Amortisörden kaçıyorsun ama rot ayarı da bozulmuştur ve bu da lastiğin en azından bir tanesinin dengesiz aşınmasına neden olur.

 

Usta her şeyi yapıyor ama karbüratör temizliğinden bahsetmemişsin. Liste de yok mu yoksa sadece sen mi bahsetmedin? Özellikle karbüratör ayarları ve avans ayarını titizlikle yapmasını tembihleyin. Favorit ve karbüratörlü Felicia' nın en önemli ayarlarıdır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti serkan1357 » 08 Ağu 2008, 16:57

flanş karbüratör yazdım.saol bilgiler için

serkan1357
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Tem 2008, 17:57

İleti sainz » 09 Ağu 2008, 12:03

[quote="serkan1357"]

flanş karbüratör yazdım.saol bilgiler için

[/QUOTE]
Karbüratörün flanşını değiştirmek ayrı, karbüratöre temizlik-bakım-ayar yapmak ayrı işlemlerdir.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Felicia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir