Yeni fabia almak isteyenler için iyi bir inceleme

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeni fabia almak isteyenler için iyi bir inceleme

İleti hakanerdogan » 12 Ağu 2008, 21:48

onlar fabrika verisi, belli bi sınırda yazıyor adam. 200 gören TDI cılar bile var. ben çok emin olmamakla birlikte 190 gördüğümü düşünüyorum. kadrana bakabildiğimde 185 li biyerden inmeye başlamıştı. ama 180 çok rahat...
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 12 Ağu 2008, 21:50

ha bide şu 0-100 işini test edecem. cırt cırt zaten 3 e geliyor, 80-100 arası biraz zaman alıyor ama 13 küsür saniye çok geldi bana. patinajsız bi kalkışla aşağı çekilebilir.

kalkışta 1.6 zetec focusu az farkla geçiyor. (sürene bişi demeyin arkadaşım sağlam basar.) LOL
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti SEAHAWK » 13 Ağu 2008, 00:57

[quote="kadir_"][quote="hakanerdogan"]motorunu çok övmüş, ehuöhö Big%20smile  bendeki motorun aynısı  [/QUOTE]
 

Hakan kardeş "-" sini gördün dimi

 

"Düşük devirleri sevmeyen motor"
[/QUOTE]
 

Düşük devir seven turbo dizel varsa gelsin söylesin vallahi.Big%20smile Ben 2200 deki maks tork değeriyle 1.4 TDI'dan zaten beklemem ya; o maks torkunu 1750'de hatta 1500'de verdiğini belirten motorlar bile hayal kırıklığı yaratıyormuş. Kullananlar böyle söylüyor. Focus testinde de aynen söylemişler, 2000 altı yalan, 2000 üstü mükemmel diye. E nerde hani 1750'deki maksimum tork ?

 

Bütün turbo dizellerde kabaca belirlenmiş bir sınır aslında 2000 devir olayı.

 

Ama gene de 1.6 TDCI'da dışardan gözlemlediğim bir durum var: Aracın motorunda ilk sakin kalkış anında çok çabuk ıslık sesi gelmeye başlıyor. Yani daha düşük devirlerde turbo basıncı olşuyor. E değişken geometrili turbo ile olsun o kadar tabii; ama bunu da gözlemleyince test yazısında gördüğüm "2000'in üstüne kadar zayıf performans" ifadesi soru işareti yarattı bende. 2'si çelişen şeyler.

 

 

Son olarak bu konuda şunu söyleyebilirim: 2000 devir sınırı daha ziyade tırmanışta hissedilen sınır. Yani sürekli dolu dolu tork istenen anlarda. Düzlükte ise aracın şahlandığı devir bizim 2200 devirlik TDI'da bile 1800-1900 devir civarında. Değişken geometrili araçlar bizimkinden farklı olarak 1500'den itibaren coşabiliyor. (Tırmanışta onlar için de 2000 civarı söz konusu)






 

 

[quote="kadir_"][quote="hakanerdogan"]olsun o kadarda 3 silindir 1.4...    düşük devir dediğide 1250...1750 falan. zaten max torku 2200 de veriyor.

yani 2200 devir yüksek devir olarak nitelendiriliyor. 
[/QUOTE]
 

Max tork ile güç arasında fark yüzünden olabilir

 

max gücünü 4000 devirde veriyormuş
[/QUOTE]

 

 

Maks güç ile maks tork arasındaki fark olarak en az olan bir iki motordan biri diyebiliriz 1.4 TDI için. (fark tamı tamına 1800 devir) Bugüne kadar farkı daha az olan sadece bir motor gördüm. (Küçük hacimli olmayan bir dizel. Markasını hatırlamıyorum, ama fark tam 1750 devir idi. Tork 2000, Güç 3750 şeklinde)

 

Sorun bizim araçtaki turbonun değişken geometrili olmaması. VGT olmadığı için çok geniş yayılamıyor. VW mühendisleri de en verimli nokta olarak gördükleri 2200'de tutmuşlar herhalde. Bu sayede üst devirler tork bakımından dolu tutulmuş. Alt devirler ise düz yolda 1500'den itibaren yeterli. (Tırmanışta 1850-1900 devir mutlaka şart. Altı kurtarmıyor)

 

 

Bu arada; gördüğüm en yüksek maks tork devri, 100 hp'Lik 1.7 CDTI OPEL motorunun 240 Nm 2300 d/d değeri idi. Hatta maksimum güç devri de 4400 devir idi.Confused

 

 

 

[quote="hakanerdogan"] ha bide şu 0-100 işini test edecem. cırt cırt zaten 3 e geliyor, 80-100 arası biraz zaman alıyor ama 13 küsür saniye çok geldi bana. patinajsız bi kalkışla aşağı çekilebilir.

kalkışta 1.6 zetec focusu az farkla geçiyor. (sürene bişi demeyin arkadaşım sağlam basar.) LOL
[/QUOTE]

 

 

Mesele patinajsız kalkmak zaten. Ben hala bizim 1.4 TDI'ın en mükemmel kalkış taktiğini bulamadım. Patinaja yakalandınız mı deli gibi sürdürüyor, bırakmıyor patinajı. Güç-tork dağılım
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti hakanerdogan » 13 Ağu 2008, 02:40

aynen kardeş, normal kalkacan sonra kökliyecen, öle yapıyorum. tam gaz kalkışta 13 saniyede 2 ye alırsın anca. hele benim gibi 3 yıllık lastik duruyorsa üzerinde...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti carey78 » 13 Ağu 2008, 03:26

çok güzel bi bilgi paylaşıma için sağol
carey78
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 May 2008, 23:20

İleti crash » 13 Ağu 2008, 16:39

Benim bi arkadaşda cordoba TDI 75 BG olanından var.Fabia benzinliyle kalkış yapsalar cordobanın turbosu devreye girene kadar fabia ona tozunu yutturur kanımca.Yani anlayacağınız turbo devreye girene kadar adamı uyuz eder
crash
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Mar 2007, 22:02

İleti ufuk » 13 Ağu 2008, 18:32

Hem TDI için hemde fabia için yararlı bir yazı...
ufuk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Oca 2008, 12:14

İleti SEAHAWK » 14 Ağu 2008, 00:27

[quote="crash"]Benim bi arkadaşda cordoba TDI 75 BG olanından var.Fabia benzinliyle kalkış yapsalar cordobanın turbosu devreye girene kadar fabia ona tozunu yutturur kanımca.Yani anlayacağınız turbo devreye girene kadar adamı uyuz eder [/QUOTE]
 

80'lik Cordoba için konuşayım;Smile

 

Turbo belli bir süratin üstüne çıkınca devreye giriyormuş gibi düşünmeyin. Ya da açılıp kapanıyormuş gibi... 1. viteste ilk 1500 devri aştınız mı (ki 1 saniye sürmüyor) kalkış boyunca isterseniz amacınız 190 km/s'ye ulaşmak olsun, bir daha turbosuzluk çekmiyorsunuz. 3000'de vites büyütmek bile taşır ya, 4000'de vites büyüte büyete gittiğinizde çabucak yüksek süratlerde bulursunuz kendinizi.

 

Zaten 101'lik Fabia da ilk viteste her an deli dolu gidecek bir araç değil. 4000'in üstüne çıkması lazım 1.6 eşdeğeri performans verebilmesi için. 1. viteste turbo dizel ne zaafiyet yaşıyorsa 101'lik fabia da aynısını yaşar.

 

İyi bir 1.6'ya lafım yok. Bizim eski Astra 1.6 16V 1. viteste 75 km/s 2. viteste 105 vurup işi bitiriyordu direkt. Ondan sonra TDI'ın 1. vitesini çok kabız bulduğumu belirtmem gerek.Ouch
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

Önceki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir