Önemli Tavsiye

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Önemli Tavsiye

İleti rio35 » 21 Ağu 2008, 15:58

 Özellikle yeni araç kullanan arkadaşlara bir tavsiyem var.İki yıllık üretici garanti süresi bitmeden;aracınızın servis süresi gelmese de yetkili bir serviste bir sorun varmı yokmu kontrol ettirin.Daha sonra oluşabilecek bir sorunda tek başınasınız!.
  Sekiz yıl Felicia Combi Lx kullandıktan sonra arabamı 2006 yılında Fabia 1.2 HB Classic ile yeniledim. 2 yıl boyunca sorunsuz olarak kullandım.Arabamı çok sevdim ve herkese de tavsiye ettim.Taa ki ikinci yıllık bakıma kadar.İkinci bakım için arabamı bulunduğum şehirdeki iki resmi servisten birine götürdüm.15.700 km deki aracımda yakıt sarfiyatından tutun donanımına kadar hiçbir şikayetim olmadığını,aracımdan son derece memnun olduğumu da belirterek servise bakım için bıraktım.Tek ekstra isteğim balans kaynaklı direksiyon titremesinin giderilmesi oldu.

     Aracımı teslim almak için gittiğimde kötü haberi aldım.Bilgisayarlarında aracımda EGR VALFİ kaynaklı bir problemin tespit edildiği birkaç işlem sonrasında sonuç alınamazsa parçanın değişeceği tarafıma bildirildi.Bu benim açımdan sıkıntılı bir dönemin başlangıcı oldu.

    Uzun lafın kısası  10 günlük parça bekleme ve arabasızlık sonrası parça yenisiyle değiştirilip tarafıma fatura edildi.

     Ne kötü bir tesadüfki arabamın servis zamanı ışığının yanması garanti bitiminin ertesi günüydü.Ve ben bir sorunum olmaması ve o sıralar araba kullanmadığım için servise ışık yandıktan 12 gün sonra gitmiştim.

     Yakıttan kaynaklanan sorunlarda Skoda kendini muaf tutuyor bildiğiniz gibi.Yüce Oto ile yaptığım görüşmede bu konu kendime hatırlatıldı ve ayrıca parçanının 'iyi niyet garantisi'kapsamı dışında olduğu bana sadece %10'luk bir iskontoyla sorunumun çözümüne yardımcı olacaklarını söylediler.Olanları kabul etmekten başka çarem yoktu.

   Yıllardır benzinimi Shell'in bulunduğum yere 3 km uzaklıkta olan resmi istasyonundan  almakta olduğumu bu süreçte karşıma çıkan herkese söyledim.Sonuçta  benzini bakkaldan almıyoruz.Yakıt kaynaklı sorunlarda firmanın kendini sorumlu tutmamasını içime sindiremiyor ve isyan ediyorum.Ayrıca hayatımda ilk kez de araba kullanmıyorum.

     Ümitsiz bir şekilde Shell'e de müracat ettim.Dün servis nezaretinde arabamdan yakıt örneği alındı.Gerçi problem tek seferlik bir akaryakıt tüketiminden değil genel kullanımdandı ama yine de aldılar.Sonuç temiz çıkarsa servis ücretini karşı taraftan alabilirmişim.Ama ben maddi manevi yorgun düştüm bu mücadeleden.

      Değerli vaktinizi aldığım için çok üzgünüm.Ama paylaşmak istedim.Skoda ve VW grubu araçlar benim için bu saatten sonra kocaman bir soru işaretidir.Cry
 
rio35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Tem 2007, 18:56

İleti ilk aşk » 21 Ağu 2008, 16:02

paylaşım için teşekkürler ama yılmayın derim
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti alwaysloser » 21 Ağu 2008, 16:11

diğer markaların politikasınıda bilemezsiniz servise götürene kadar araçta sorun yokmuş sizde sorun olsada olmasada araca biraz önem gösterirseniz hiç bişe olmayacaktır


her araçta sorun olur

2008 laguna ile direksiyon kitlenmesi olayını okumuştum bu sitede
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti rio35 » 21 Ağu 2008, 16:21

sn. alwaysloser, aracıma gerekli önemi göstermediğimi nereden biliyorsunuz? elbette her markada sorunlar çıkabilir sonuçları değişiklik olabilir.ama ben Skoda kullanıcısıyım .beni Skoda'nın tutumu ilgilendirir öncelikle. aracımın iki yıllık  kullanımı süresince servis bakımlarını yaptırmış,bunu dışında motorda bizim bakabileceğimiz kısımlarını muntazaman kontrol etmiş(yağ,su,akü vs.),bugüne kadar 10 ayrı marka araba kullanmış 18 yıllık bir şöför olarak üzerime düşen vazifeleri yerine getirmiş biri olduğumu düşünüyorum.


   amacım kimseyle özellikle bir tartışma ortamı yaratmak değil,siz sayın Skoda kullanıcılarını naçızane uyarmaktır.saygılarımla.....

rio35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Tem 2007, 18:56

İleti BlueVRS » 21 Ağu 2008, 16:30

VW doğuş grubunun bu tip arızalarda garanti kapsamında dahi verdiği en sık yanıt şu: ''kullanıcı hatası''..Garantide olsa bile belkide hatayı sizde bulurlardı..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti mygokhan » 21 Ağu 2008, 16:32

Maalesef bu tip sorunlar vw group servislerinde sıkça yaşanıyor..Aynı durumu bende yaşadım.Benimki küçük ve ucuz bir parça olduğundan sesimi çıkartmadım..Ama bu tip olaylar çoğu firmada var maalesef..Çok az üretici garanti olayında esneklik tanıyor..

Ben hep skoda servisinden şikayetçiyim..Ama Servis yüzünde skodadan vazgeçmem..Garantili araçta zaten 2 sene kafan rahat..Sonrasından da artık şansa kalmış..

Skoda da gerçekten garip arızalar olduğu bir gerçek..Eee ne yapalım, gülü seven dikenine katlanır..:)
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti 9336 » 21 Ağu 2008, 17:28

Başınıza gelenler gerçekten çok üzücü. Kurulmuş saat gibi garanti bitiminde bu tip arıza vermesi de ayrı bir şansızlık. Skoda araçlar aslında çok iyi araçlar ama ne yazık ki bu sitede sıklıkla belirttiğimiz gibi en büyük hendikapı yetkili servisler. Her ne kadar yakıtlarımızın Avrupa normuna uygun olduğu falan söylense de bu tip arızayı sadece Skoda araçlar vermiyor. Arkadaşta Honda var aynı arızayı onda da verdi. Ama VW grubu araçlarda bu arızalara daha sık raslanıyor maalesef. Tekrar geçmiş olsun.
Kullanıcı avatarı
9336
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 29 May 2008, 12:25
Ad Soyad: Halil KANDEMİR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: OCTAVIA A4 (2005)

İleti ufuk » 21 Ağu 2008, 19:12

geçmiş olsun....

ah skoda ah böle ara sıra yapmasan numaralar...
ufuk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Oca 2008, 12:14

İleti ömerfelek » 21 Ağu 2008, 22:14

garantim bitmiş die sakın üzülme arkadaşım garantin olsa bile kullanıcı hatası diyolar benim eksozom çürümüştü komik ama gerçek kullanıcı hatası sulu ortam dediler ama ne yapıcan 280 ytl dediler dışarda 110 a yaptırdım
ömerfelek
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Ekm 2007, 15:53

İleti ayhani » 21 Ağu 2008, 22:50

Tüketici mahkemesine başvurun derim
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti hetepe » 22 Ağu 2008, 10:35

Öncelikle geçmiş olsun .Yazınızda çekiş ve yakıt tüketiminden taraf bir sorun yaşamadığınızı belirtmişsiniz.Ama servis bilgisayarında görünen EGR arızası ne kadar doğruydu acaba? Ben alıştığım kullanımda bir sorun görmezsem servis de dahil olmak üzere kimsenin bir sözüne parça değiştirmem.Bununla beraber ben de bir 1.2 htp kullanıcısıyım, 10 000 km de değiştirilmesi gereken benzin filtresini servis 36 ooo e kadar kullandırdığı için yakıt pompasını kaybetmiş bulunuyorum.Yani servis en doğru değil, hele skoda servis hiç...Thumbs%20Down
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti rio35 » 22 Ağu 2008, 12:46

geçmişolsun dilekleri için sağolun. aracım henüz 2 yıllık olduğu için öncelikli tercihim yetkili servis oldu.sözlerine itimat ettim çünkü bundan sonraki aşama daha maliyetli bir arıza da olabilirdi ve bu arızayı dikkate almadığım için daha büyükleri riskini de göze almam gekecekti.şimdi en azından takılan parçanın 2 yıl garantisi olduğunu biliyorum.bu durumdan hoşnut olduğum sanılmasınböyle teknik bir araba servis konusunda da insanın elini kolunu bağlıyor.benzin filtresi konusuna gelince,servis kitapçığında bile değişimin 30.000 km bakımında olduğu yazıyor... 
rio35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Tem 2007, 18:56

İleti hetepe » 22 Ağu 2008, 14:53

Evet kitapçıkta öyle yazıyor ama, konunun uzmanı olanlar Tr koşullarında benzinin çok temiz olmadığını ve filtrenin erken tıkanabileceğini bu işin içinde olan herkesin bilmesi gerektiğini söylüyorlar.Sizce hava filtresi toz toprak içindeki ülkemizde 15 000 km dayanabilir mi?(Kitapçık 15 000 bakımında değiştirin diyor.)
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti PİCK-UP » 22 Ağu 2008, 15:38

bizimde 2005 mod. vw transporter tdi 130hp var.
araç 12 yıl paslanmazlık garantisi 5 yıl boya garantisi vardı..
araç hala bizde sıfır aldık daha herhangi bir sorun ile karşılaşmadık çok şükür. araca %95 i ne oldugunu bilmeden düz mazotu koyarak çogunun 2. kez pompayı yedikleri ve turboyu bozduklarını servisde bizzat gördüm ve biz sıfırından beri hiçbir zaman düz mazot koymadık sürekli euro ve katkılı euro mazotlarından kullandık ve diger araçlar 170-180 i zorla görürken bizde katkılı euro kullanmanın iyiligi olarak 210-220 i kolaylıkla görebiliyoruz.
yani burda demek istedigim her zaman servis önerisini göz önünde bulundurmalıyız sıfır alırken euro koyun diye uyardılar bizde uyduk aracı yıllık bakımlarına sokuyoruz bu da tahmini 450-500 arasında tutuyor aracımız şu anda 23,000 km tşk.


Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti symirna35 » 26 Ağu 2008, 03:09

Yetkili servis mi aman aman. Aynı sorun bende de vardı. Servise gittim bana EGR valfini tuz ruhu ile tamizlemeyi teklif ettiler. Bir daha önünden bile geçmedim. 1 ay önce çıkma orjinal EGR yi 120 ytl ye aldım 30 ytl işçilikle taktırdım. Şimdi kafam rahat. Herkese sorunsuz sürüşler dilerim...
symirna35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Ağu 2007, 20:28


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir