5 sayfadan 1. sayfa

Lambda Sensörü mü?

İletiTarih: 26 Ağu 2008, 23:25
Fırat Cağlar
Merhabalar. 65binde 2001 model 1.4 101 hp Fabia Elegance sahibiyim.

Sorunum şöyle. 3bin km önce sıralı sistem lpg taktırdım. Taktırdığım hafta içinde motor arıza lambası yandı. Ustaya gittik bilgisayara bağladı ve söndürdü. Ve sonradan araştırdım ki fabiaların çöğunda görülüyormuş. Lamba yandıktan ertesi gün de tüpün rutin bakımı için gittik (takıldıktan bir hafta sonra yani, bakıma götürmemiz gerekiyormuş) gaz filtresi takıldı. Ve 5 gün öncesine kadar gayet mutluydum (km de şehiriçinde klima hep açık olmasına rağmen 18 - 19 kuruş arası, ama bazen rampada araba zorlanınca otomatik olarak benzine geçiyordu, bunun sebebini hala çözemedim) ta ki yeniden motor arıza lambası yanana kadar. Ustaya götürdüm, elektriksel bir arıza olduğunu söyledi.


Şimdi olay burdan sonra başlıyor. Usta arabayı bakıma aldı ve lambda sensörünü değiştirdi. Motor arıza lambası söndü. Bir yarım saat kadar deneme yapmamıza rağmen de yanmadı. Sonra ben tekrar eski lambda sensörüyle deneme yapmamızı önerdim ve ilginçtir, motor arıza lambası yine yanmadı. Bir yarım saat kadar sürdük yine, sorun çıkmadı. Lambda sensörünü değiştirmedik, motor arıza lambası sönmüştü çünkü. Ama servisten çıkıp bir 100 metre gittikten sonra birden motor arıza lambası yandı ve sönmedi, sinirlendiğimden servise götürmedim.

Ve dün gece forumda 20 kere arabayı çalıştırmadan kontağı açıp kapatınca motor arıza lambasının söneceğini öğrendim. Tam okumadım ama sanırım LPG takılan fabialarda  bu lamba sürekli yanıyormuş ve kontağı 20 kere açıp kapattıktan sonra lamba sönüyormuş. Ben de az önce bir deneyeyim dedim ve sonuç tahmin edebileceğiniz gibi: lamba söndü!


Yarın uzunca bir test sürüşü yapacağım, ama size yine de sormak istiyorum, sizce sorun lambda sensörü mü? Veya başka birşey mi var? Yada LPG'mi?

Fikirlerinizi/önerilerinizi merakla bekliyorum :)

İletiTarih: 26 Ağu 2008, 23:41
symirna35
Vag com a bağlandı mı araç. Hata olarak ne gösteriyor ?

İletiTarih: 26 Ağu 2008, 23:43
symirna35
pardon bilgisayara bağlandı demişsin zaten. Hata mesajı lammbda sensörü müydü ?

İletiTarih: 26 Ağu 2008, 23:47
Fırat Cağlar
Usta kontrol ederken çok kısa bir süre gözüm çarptı ama, 3 adet hata vermişti. "... kopukluk var." bölümünü hatırlıyorum, son satırdı :) Yarın ustayı arayıp tam hata mesajını öğreneyim, foruma yazayım. Teşekkür ederim :)

İletiTarih: 26 Ağu 2008, 23:48
symirna35
Bende de yanmıştı motor lambası. EGR valfi hatası çıkmıştı.

İletiTarih: 26 Ağu 2008, 23:51
symirna35
Skoda iyi araba, güzel araba ama bu tür arızaları kanser eder adamı Cry

İletiTarih: 26 Ağu 2008, 23:51
derude
fabialar lpg kiti seçiyor maalesef...
 

taktırdığınız kitin markası nedir?

İletiTarih: 27 Ağu 2008, 00:00
Fırat Cağlar
e-Gas marka. Beni tamamen italyan malı olması cezbetmişti, bu markanın çalışanıyla da bir ufak bir tanışıklığım olduğundan tereddüt etmedim. Sıralı sistem tabii ki.


@symirna35

Aman gözünü seveyim, ağzını hayra aç :) Tüptür, 60000 bakımıdır şudur budur derken 5 kuruş param kalmadı zaten :) Ama skodamdan yine de memnunum, şimdiye kadar hiç yolda bırakmadı. Öyle ki İzmir'den Antalya'ya kadar neredeyse yağsız geldim, Antalya girişinde arabadan sürtme sesi gelmeye başlamıştı hatta, yine de yolda bırakmadı. Ve araba alırsam öncelikli tercihim yine VW grubu olacak :)

İletiTarih: 27 Ağu 2008, 00:02
Crzyboy

Nerde bağlandı lpg hangi semttesin ¿


İletiTarih: 27 Ağu 2008, 00:05
Fırat Cağlar
Ben konyaaltındayım. LPG'de sanayide eski araba pazarının karşısındaki Benzin istasyonunun yanında takıldı, e-Gas'ın kendi yeri var orda.

İletiTarih: 27 Ağu 2008, 01:43
symirna35
[quote="Fırat Cağlar"] e-Gas marka. Beni tamamen italyan malı olması cezbetmişti, bu markanın çalışanıyla da bir ufak bir tanışıklığım olduğundan tereddüt etmedim. Sıralı sistem tabii ki.


@symirna35

Aman gözünü seveyim, ağzını hayra aç :) Tüptür, 60000 bakımıdır şudur budur derken 5 kuruş param kalmadı zaten :) Ama skodamdan yine de memnunum, şimdiye kadar hiç yolda bırakmadı. Öyle ki İzmir'den Antalya'ya kadar neredeyse yağsız geldim, Antalya girişinde arabadan sürtme sesi gelmeye başlamıştı hatta, yine de yolda bırakmadı. Ve araba alırsam öncelikli tercihim yine VW grubu olacak :)
[/QUOTE]
 

valla ne yalan söyliyeyim ben bir daha alırsam toyota ya da honda alıcam TongueBig%20smile

İletiTarih: 27 Ağu 2008, 05:02
Slicer
Benimde bundan sonraki aracım kesinlikle Toyota olacaktır.

İletiTarih: 27 Ağu 2008, 07:50
bekmezci_1905

Neden ya bu kadar mı bıktınız Skoda'dan?Halbuki sizin araçlar yeni benimkine göre benim bıkmam gerekmez mi?


 


İletiTarih: 27 Ağu 2008, 10:13
serdar5306
toyota çok yakıyor bizim ailede var 2005 sol 1.6 benzin sarfiyatı yüksek rahat geniş araba konforlu ama binmesi mesele

İletiTarih: 27 Ağu 2008, 15:36
maozkan64

Bir araç Türkiye'de imal ediliyorsa ben ona güvenmem arkadaş. Aslında bunu üzülerek söylüyorum ama ne yazık ki gerçekler böyle. Japonya'da imal edilen bir Toyota ile Türkiye'de imal edilen bir Toyota arasında dağlar kadar fark var. Çok örneğini gördüm bu olayın.


Bizim Skoda'lar doğrudan yurt dışından geliyor, tabii ki kaliteli oluyor.

İletiTarih: 27 Ağu 2008, 17:07
BaTeRRiiSStt
[quote="Fırat Cağlar"] Merhabalar. 65binde 2001 model 1.4 101 hp Fabia Elegance sahibiyim.Sorunum şöyle. 3bin km önce sıralı sistem lpg taktırdım. Taktırdığım hafta içinde motor arıza lambası yandı. Ustaya gittik bilgisayara bağladı ve söndürdü. Ve sonradan araştırdım ki fabiaların çöğunda görülüyormuş. Lamba yandıktan ertesi gün de tüpün rutin bakımı için gittik (takıldıktan bir hafta sonra yani, bakıma götürmemiz gerekiyormuş) gaz filtresi takıldı. Ve 5 gün öncesine kadar gayet mutluydum (km de şehiriçinde klima hep açık olmasına rağmen 18 - 19 kuruş arası, ama bazen rampada araba zorlanınca otomatik olarak benzine geçiyordu, bunun sebebini hala çözemedim) ta ki yeniden motor arıza lambası yanana kadar. Ustaya götürdüm, elektriksel bir arıza olduğunu söyledi. Şimdi olay burdan sonra başlıyor. Usta arabayı bakıma aldı ve lambda sensörünü değiştirdi. Motor arıza lambası söndü. Bir yarım saat kadar deneme yapmamıza rağmen de yanmadı. Sonra ben tekrar eski lambda sensörüyle deneme yapmamızı önerdim ve ilginçtir, motor arıza lambası yine yanmadı. Bir yarım saat kadar sürdük yine, sorun çıkmadı. Lambda sensörünü değiştirmedik, motor arıza lambası sönmüştü çünkü. Ama servisten çıkıp bir 100 metre gittikten sonra birden motor arıza lambası yandı ve sönmedi, sinirlendiğimden servise götürmedim.Ve dün gece forumda 20 kere arabayı çalıştırmadan kontağı açıp kapatınca motor arıza lambasının söneceğini öğrendim. Tam okumadım ama sanırım LPG takılan fabialarda  bu lamba sürekli yanıyormuş ve kontağı 20 kere açıp kapattıktan sonra lamba sönüyormuş. Ben de az önce bir deneyeyim dedim ve sonuç tahmin edebileceğiniz gibi: lamba söndü! Yarın uzunca bir test sürüşü yapacağım, ama size yine de sormak istiyorum, sizce sorun lambda sensörü mü? Veya başka birşey mi var? Yada LPG'mi?Fikirlerinizi/önerilerinizi merakla bekliyorum :)
[/QUOTE]
Bana göre bu arıza lambda sesnsöründen değil lpg den kaynaklı gibi görünüyor.Zaten bu arabaların çoğunda lpg sonrası motor arıza ışığı yanıyor.

İletiTarih: 27 Ağu 2008, 17:41
binbirotomotiv
Lambda sensörünün gorevi eksozdan cıkan eksoz gazındaki oksijen mıktarini olcer. benzinli arabaya gore ayarlıdır. Lpgde cıkan oksijen farklı olur buda aracın beyninin lambda sensorunun yanlıs okudugunu dusunuyor olabilir. Arıza lambasını bu sebebden yaktırabilir

İletiTarih: 27 Ağu 2008, 20:43
Fırat Cağlar
Artık ben de öyle düşünüyorum. Çağrı Skoda'ya uğramış babam arabayla birlikte. Kendilerinde de bu sorun olduğunu, dert edilmemesi gerektiğini söylemişler. Lambayı söndürmüşler, 1,5 saat kadar yanmayan lamba sonradan yine yanmış. Bunun üzerine babam da ustayı arayıp hata çıktısını almamış. Bu motor ışığıyla mutlu mesut yaşamayı öğrenicez demek ki.

Düzenleme: Ama bu da benim için Skoda'nın eksi hanesine yazılmış bir durumdur. :)