Lambda Sensörü mü?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Lambda Sensörü mü?

İleti Crzyboy » 27 Ağu 2008, 21:17

aa Çağrı skoda benim servis LOL

 
[url=http://img134.imageshack.us/i/22462428.jpg/][IMG]http://img134.imageshack.us/img134/9449/22462428.th.jpg[/IMG][/url]
[font=Times New Roman][size=3][b][font=Verdana]'93 ?koda Favorit 135L ~ Beyaz..[/font][/b][/size][/font]
Crzyboy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 24 Kas 2007, 15:19
Nereden: Antalya
Arabanız: '93 Favorit 135L

İleti mrt » 08 Eyl 2008, 12:23

Arkadaşın anlattıklarına bakılırsa sensörden olmadığı anlaşılıyo bu sıkıntı büyük ihtimalle lpg kitinden veya yakıttan kaynaklanıyor(20 kere kontak açıp kapatma bilgisini ben yazmıştım foruma) mantıklı düşünüldüğünde eğer motor lambası yandığında başka herhangi bir arızayla karşılaşılmıyorsa(stop etme ,gaz yememe) o zaman lambayı kendiniz söndürüp lpgli kullanmaya devam edebilirsiniz zaten piyasada bugün bir çok lpgli araçta taksilerde dahil motor ikaz lambası hepsinde yanmaktadır teşekürlerimle
mrt
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Tem 2008, 18:13

İleti Shadoww » 08 Eyl 2008, 12:30

Çok ilginçtirki benim oksijen sensörümde yeni takılmış olmasına rağmen hala yanıyor.    Bir kaçd efa makinaya taktırdım ışığı söndürdüler ama sonra gene yandı aracım lpg li değil ama, sorun ne anlamadım oksijen sensörünü değiştirmek tam bir çözüm olurmu bilmiyorum çünkü daha öncede yandığı için bosh marka takılmış ama durum hala aynı şaşırdım kaldım.
Shadoww
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Ağu 2008, 19:05

İleti binbirotomotiv » 08 Eyl 2008, 12:39

[quote="Shadoww"]Çok ilginçtirki benim oksijen sensörümde yeni takılmış olmasına rağmen hala yanıyor.    Bir kaçd efa makinaya taktırdım ışığı söndürdüler ama sonra gene yandı aracım lpg li değil ama, sorun ne anlamadım oksijen sensörünü değiştirmek tam bir çözüm olurmu bilmiyorum çünkü daha öncede yandığı için bosh marka takılmış ama durum hala aynı şaşırdım kaldım. [/QUOTE]
 

Bazı arabalarda 2 tane lambda sensoru vardır. sizinkinde var yok bilmiyorum ama birinin sorunun digerinin arızası gıbı gosterebiliyor olabilir sadece ihtimal dahilinde
binbirotomotiv
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Ağu 2008, 02:06

İleti hakkurt » 08 Eyl 2008, 12:51

benim octide tüp taktırdıktan sonra arıza lambası yanmaya başladı...
 

ama sorun tüpte değilmiş bakım yaptırırken usta bi hortum gösterdi.. ne hortumu diye sormayın pek anlamam... fiyatı 115 ytl onu değiştirdikten sonra bir daha arıza lambası falan yanmadı....
hakkurt
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Eyl 2008, 14:07

İleti HTP » 08 Eyl 2008, 13:03

[quote="binbirotomotiv"] Lambda sensörünün gorevi eksozdan cıkan eksoz gazındaki oksijen mıktarini olcer. benzinli arabaya gore ayarlıdır. Lpgde cıkan oksijen farklı olur buda aracın beyninin lambda sensorunun yanlıs okudugunu dusunuyor olabilir. Arıza lambasını bu sebebden yaktırabilir[/QUOTE]

Lpg servisi yapan bayi de bu acıklamayı yaptı fahat sistemi kandracak bir alet varmis onu alacaklarından bahsetti ve bu sorun (ısık yanması) sonsuza kadar rafa kalkacak.
HTP
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 208
Kayıt: 24 Nis 2008, 14:00
Ad Soyad: ibrahim çakır
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 HTP

İleti BaTeRRiiSStt » 08 Eyl 2008, 13:50

[quote="HTP"] [quote="binbirotomotiv"] Lambda sensörünün gorevi eksozdan cıkan eksoz gazındaki oksijen mıktarini olcer. benzinli arabaya gore ayarlıdır. Lpgde cıkan oksijen farklı olur buda aracın beyninin lambda sensorunun yanlıs okudugunu dusunuyor olabilir. Arıza lambasını bu sebebden yaktırabilir[/QUOTE]

Lpg servisi yapan bayi de bu acıklamayı yaptı fahat sistemi kandracak bir alet varmis onu alacaklarından bahsetti ve bu sorun (ısık yanması) sonsuza kadar rafa kalkacak.[/QUOTE]
aynen öyle..o aletten benim araca taktılar bir daha arıza ışığı falan da yanmadı....
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti Fırat Cağlar » 08 Eyl 2008, 18:41

Bu aletten nerede bulunur? LPG taktırdığım yerde bulabilir miyim?

Yani sadece rahatsızlık veriyor o kadar. Gidişinde falan herhangi bir problem yok. Ama bazen de sönüyor, oley tam söndü derken yanıyor :) Bir şeye dikkat ettim, araba içinde şu kelimeleri kullandığımız zaman lamba kısa süre içerisinde yanıveriyor:

Zeynel usta, çağrı skoda, servis, sensör, lamba, lambda, bakım, LPG, allah belasını versin bizi masrafa sokacaktı bir de, oley baba bak lamba söndü!...

Lambayı söndürmek içinse bir kelime bulamadım daha, araştırmalarım tüm hızıyla devam ediyor :D



Bu arada lamba yanadursun, bugün okula giderken bir arıza lambası daha yandı: Sağ far yanmıyor. Sadece ampulü değiştirsem olur mu? Komple farı mı değiştirmeliyim? Tavsiyeleriniz?


Teşekkür ederim.
Fırat Cağlar
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 29 May 2008, 02:38

İleti kaya » 12 Eyl 2008, 00:15

[quote="mrt"]Arkadaşın anlattıklarına bakılırsa sensörden olmadığı anlaşılıyo bu sıkıntı büyük ihtimalle lpg kitinden veya yakıttan kaynaklanıyor(20 kere kontak açıp kapatma bilgisini ben yazmıştım foruma) mantıklı düşünüldüğünde eğer motor lambası yandığında başka herhangi bir arızayla karşılaşılmıyorsa(stop etme ,gaz yememe) o zaman lambayı kendiniz söndürüp lpgli kullanmaya devam edebilirsiniz zaten piyasada bugün bir çok lpgli araçta taksilerde dahil motor ikaz lambası hepsinde yanmaktadır teşekürlerimle
[/QUOTE]
 

 

Motor arıza lambası dediğiniz devir saatinin ortasında yanan ''EPC'' midir?
kaya
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 16 Tem 2008, 23:53

İleti FWD » 12 Eyl 2008, 09:57

[quote="Fırat Cağlar"]Bu aletten nerede bulunur? LPG taktırdığım yerde bulabilir miyim?

Yani sadece rahatsızlık veriyor o kadar. Gidişinde falan herhangi bir problem yok. Ama bazen de sönüyor, oley tam söndü derken yanıyor :) Bir şeye dikkat ettim, araba içinde şu kelimeleri kullandığımız zaman lamba kısa süre içerisinde yanıveriyor:

Zeynel usta, çağrı skoda, servis, sensör, lamba, lambda, bakım, LPG, allah belasını versin bizi masrafa sokacaktı bir de, oley baba bak lamba söndü!...

Lambayı söndürmek içinse bir kelime bulamadım daha, araştırmalarım tüm hızıyla devam ediyor :D



Bu arada lamba yanadursun, bugün okula giderken bir arıza lambası daha yandı: Sağ far yanmıyor. Sadece ampulü değiştirsem olur mu? Komple farı mı değiştirmeliyim? Tavsiyeleriniz?


Teşekkür ederim.

[/QUOTE]

Lambanı söndürmezsen egsozunu tıkarım deyince sönüyor. LOL
FWD
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Tem 2008, 00:52

İleti Fırat Cağlar » 08 Ekm 2008, 00:29

lambda sensörünü değiştirmeye karar verdik, parçacı 180 ytl dedi. 101 hp lik fabia hakkında fiyat bilginiz var mı? 180 ytl uygun mu? (işçilik hariç)
Fırat Cağlar
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 29 May 2008, 02:38

İleti AhmetH » 08 Ekm 2008, 01:18

forumun çeşitli yerlerinde yazdım  ben   bu  sorun  tamamen LPG ayar  sorunudur.
 

hiç  lambda  sensöründe  sorun  aramayın.  180 ytl  zarara  girersiniz..

 

 

Lambda  sensörünün  dizeli  benzini  LPG  si   yoktur  , garibanın tek  görevi  egzoz gazındaki oksijen  miktarına  göre  motorun   zengin  veya  fakir  karışımda  çalıştığını  beyine (ECU)  bildirip  ince  ayar  yapmasını (fuel trim)  sağlatmaktır..

 

LPG  sisteminiz  ayarsız  olduğundan ECU  ne  yaparsa  yapsın  kendisine  müsade  edilen  esneklik değerlerinde trim ayarı  yaptığı halde kendisini  fakir veya zengin karışımda kalmaktan kurtaramıyorsa 

 

sahip  şu  işe  bir  el at  bak   zenginde  veya fakirde  kalıyor motor  bak  havayı  kirletiyorsun  olmuyor  böyle  düzeltemiyoruz manasında  size egzoz emisyon  kontrol  ışığını yakar Embarrassed

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 08 Ekm 2008, 01:29

okurum  derseniz  neden  yandığını  anlaşılır  bir  dille  bir  forum  üyesi  açıklamıştı  2006  senesi.
 

kendisi  ile  başka bir  forumda  yeni  yeni  yaygınlaşan sıralı LPG  sistemlerini irdeliyorduk

neden  sonra laf bu  arıza ışığına  geldi  ve  kendisi  güzel  bir  yazı  yazdı ..

 

aynen  alıntıdır.

 

[QUOTE]

 

çok güzel sorular sormuşsun; bu soruların altında yatan mantığı sakın unutma...
detaylarını mühendisler cevaplasın, ama ben bildiklerimi söyleyeyim. aracın gazda veya benzinde olsun farketmez, ECU'su sürekli devrede olduğu için avans vs her ne varsa, her şeyini orjinal ECU'su kontrol ediyor. Yani ECU sürekli devrede olduğu için motorun her sensöründen veri almaya ve bu topladığı verilere göre hesaplamalar yapıp motora ne kadar yakıt göndermesi gerektiğini belirlemeye ve buna göre enjektörlere püskürtme sinyali göndermeye devam ediyor. işte gaz beyni bu noktada devreye giriyor ve ECU'dan gelen enjektör sinyallerini alıyor gaza uygun biçimde belirli katsayılarla değiştirip düzenleyip gaz enjektörlerine gönderiyor. bu sayede motora benzin yerine lpg enjekte edilmiş oluyor. ama ne olursa olsun enjektör sinyallerinin başlangıç noktası ECU. yani ne kadar yakıt püskürtüleceğine ECU karar veriyor. Bu karar sinyali sadece yolda giderken gaz beyni tarafından değişikliğe uğratılıp gaz enjektörlerine yönlendiriliyor.
Bu işlemde gaz beyninin ECU'dan gelen enjektör sinyalleri üzerinde doğru değişiklikleri yapması (yani ayarlı olması) çok önemli. eğer ayarsız olursa ECU'dan gelen enjektör sinyallerini gaz enjektörlerine yanlış aktarıyor demektir. bu durumda motor ECU'nun istediği şekilde çalışmıyor demektir. Bunun ne gibi zincirleme bir etkisinin olacağına aşağıdaki basit örnekle bakalım.
(burada vereceğim değerler olayı basit ve herkes tarafından anlaşılır kılmak için tamamen atmasyon değerlerdir. bilen birileri çıkıp da böyle olmaz diye ukalalık etmesin!)
Arabamın ECU'su, gaz pedalı, motor sıcaklığı, LAMBDA vs. sensörlere bakarak hesap kitap yaptı ve motorun 10gr. benzine ihtiyacı olduğunu hesaplayarak "10gr. benzin püskürt" manasına gelen enjektör sinyalini oluştursun. şimdi bu 10 gram benzinin benim motorum için LPG cinsinden karşılığı 12 gram lpg olsun. eğer benim LPG sistemim tam ayarında (kalibrasyonda) ise lpg beyni bu sinyali yakalayıp içindeki komutu "12gr. LPG püskürt" şeklinde değiştirerek gaz enjektörlerine göndermesi lazım. bu durumda motora gerçekte 12 gram lpg püskürtülecek ve gerçekte 10 gram benzin püskürtülmüş gibi bir iş görecektir. bu durumda egsoz gazını okuyan lambda ve lambda'yı okuyan ECU motorun ne zengin en de fakir olduğunu, yani tam ayarında olduğunu ve yaptırmak istedikleri işi aynen yaptığını tespit edecekler ve tekrar tekrar 10gr. yakıt göndermesini istedikleri sürece motor tarafından sorunsuz olarak bu işin yapıldığını göreceklerdir.

Şimdi ayarsızlık örneği olarak iki farklı duruma, sırasıyla, (10gr. benzin karşılıı 12gr. lpg gerekirken) 10gr ve 15gr lpg gönderilme durumlarına bakalım.

-ECU 10gr benzin gönder diyorken motora 12gr yerine 10gr. lpg gidiyor olsun. bu durumda motordaki yanma fakir kalacağından ECU, lambda sensörü üzerinden bu fakirliği ölçecek ve yaptırmak istediği işin karşılığını motordan alamadığını düşünecektir. böyle bir durumda bir sonraki çevrimde 10gr'lık benzin miktarını yavaş yavaş artırarak fakir karışımı önlemeye çalışacak. ne zamana kadar? kendi programı izin verdiği sürece o çalışma şartı için 12gr. benzin gönderme durumuna kadar gelecek ve bunun karşılığı motora gerçekten ihtiyaç duyduğu 12gr. lpg gönderilmeye başlanacak ve herşey düzgün çalışmaya başlayacak. Eğer ECU programı hesaplama neticesinde 10gr. buluyorken gerçekte 12gr. benzin (yani hesaplamanın %20 daha fazlasını) göndermesine müsade etmeyecek şekilde yapılmışsa, sözgelimi en çok %10 fazlasına müs
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti yonetici » 08 Ekm 2008, 10:45

[quote="Fırat Cağlar"]lambda sensörünü değiştirmeye karar verdik, parçacı 180 ytl dedi. 101 hp lik fabia hakkında fiyat bilginiz var mı? 180 ytl uygun mu? (işçilik hariç) [/QUOTE]
 

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti Fırat Cağlar » 08 Ekm 2008, 18:11

Ahmet Bey, dediğinizi çok iyi anladım. 

Benzinle 50 km yol yaptık ama benzinde de yanmaya devam etti. Depoda LPG yoktu. LPG beyni araba benzindeyken aradan çıkıyor, böylece ECU'nun bu hatayı düzeltip lambayı söndürmesi gerekmez miydi? Tekleme vs gibi sorunlar da olmuyor. 

Fırat Cağlar
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 29 May 2008, 02:38

İleti denizkent » 08 Ekm 2008, 22:12

[quote="mrt"]Arkadaşın anlattıklarına bakılırsa sensörden olmadığı anlaşılıyo bu sıkıntı büyük ihtimalle lpg kitinden veya yakıttan kaynaklanıyor(20 kere kontak açıp kapatma bilgisini ben yazmıştım foruma) mantıklı düşünüldüğünde eğer motor lambası yandığında başka herhangi bir arızayla karşılaşılmıyorsa(stop etme ,gaz yememe) o zaman lambayı kendiniz söndürüp lpgli kullanmaya devam edebilirsiniz zaten piyasada bugün bir çok lpgli araçta taksilerde dahil motor ikaz lambası hepsinde yanmaktadır teşekürlerimle
[/QUOTE] ya kardeş ben 20 defa kontak açıp kapattım sonra çalıştırdım sönmedi benim epc ışığı. nasıl yaptınız siz?
denizkent
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 45
Kayıt: 02 May 2007, 15:05

İleti AhmetH » 09 Ekm 2008, 02:33

[quote="Fırat Cağlar"]

Ahmet Bey, dediğinizi çok iyi anladım. 


Benzinle 50 km yol yaptık ama benzinde de yanmaya devam etti. Depoda LPG yoktu. LPG beyni araba benzindeyken aradan çıkıyor, böylece ECU'nun bu hatayı düzeltip lambayı söndürmesi gerekmez miydi? Tekleme vs gibi sorunlar da olmuyor. 

[/QUOTE]
 

Benzinde 50 km yol yapmak ile yakıt haritasının lambda verilerine göre yeniden update olması olası  ancak kesin veya etkili değil .

 

sonuçta yakıt haritası aynı bir excel dökümanı gibidir  atıyorum 15x15 satır sütun dan 225 adet hava yakıt karışım bilgisi  bulunsa ;  sizin  50 km boyunca stabil  gittiğiniz  3-5  kutucuğun  güncellenme ihtimali vardır.

 

yakıt haritasının ne kadar bilgi içerdiği ve bilgilerin güncellenmesi  için aynı kutucuğun  ne kadar süre işlemde kalması gerektiğini kesin bilmiyorum.

 

düşünün şehirler arası bir yolda 90km sabit hızla gidip, sabit olarak gaza  yarısına  kadar  bassanız ve  motor  devri bu esnada 3000 devirde sabit  olsa ;  sadece  gaza  yarısına kadar basılması durumu ve 3000 devire  karşılık  gelen kutucuk işlemdedir ve güncellenir.

dolayısı ile lamda sensörünün LPG kullanımı ile hata bulup  fabrika verisini güncellediği halde sorun verdiği kaç kutucuk var bilemeyiz.

ışığın arda sönmesi ve yanması  bundan sebepledir. çünkü sürekli işleme giren kutucuklar değişir.

 

 

 

 

size  tavsiyem  aküyü  söküp  ECU nun resetlenmesini  bekleyin.(1-2 saat) yada işi  bilen bir serviste vag-com   bağlatarak  öğrenilmiş uzun dönem yakıt dengesi  kayıtlarını (LTFT = Long Term Fuel Trim ) sildirin.

 

böylece tüm  kutucuklar fabrika kayıtlarına  resetlenir.   bu  aşamada  Lambda  uyarısınıda sildirin (veya akü söküldüyse oda resetlenir zaten)

 

tahminim lambda sensörü sağlam  ise  bu işlemleri yaptıktan sonra benzinde kullandığınız

süre zarfında uyarı ışığı  yanmayacaktır.

 

eğer yanarsa aracın kendi  yakıt sisteminde bir sorun aramak lazım.

 

İşte herşeyin yolunda gittiği varsayılırsa  bu işlemlerden sonra yapılacak düzgün bir gaz ayarı ile sorununuz kalmayacak.(yüksek devirde LPG den benzine  geçtiğini yazmışsınız buda  bariz  olarak  ayar  yada  yanlış montaj belirtisi..  motora  LPG yetiştiremiyorum  bari  benzinde gitsin diyor LPG beyni)

 

ancak benim duyduğum bir iki  montaj sorunuda bu hatalara sebep verebilir.

mesela gaz  hortumları kıvrımlı geliyordur fiziksel olarak bir enjektör diğerinden az LPG püskürtmek zorunda kalıyordur  veya LPG  enjektörleri aracın motoruna uygun gelmiyordur gibi...
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Fırat Cağlar » 12 Ekm 2008, 15:21

Akünün (+) kutup başını söktük, ama tam çıkarmadık, kutup başının aküye temas etmemesi için de akü ve kutup başı arasına poşet koyduk, 1 - 2 saat civarı bekleyelim bakalım. :) Bir de aküyü söktükten sonra kapıların kitlenmemesini anahtarın pilinin bitmesine yorduk, aküyü söktüğümüz aklımıza gelmedi bir an :)

Eğer lamba yanarsa sorun ya lambda sensöründe ya da lambda sensöründe :) Çünkü yakıt karışımını da serviste kontrol ettirdik, ayrıca gaz ayarı da yapıldı.

Teşekkür ederiz.

Fırat Cağlar
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 29 May 2008, 02:38

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir