şehir içi yakıt

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

şehir içi yakıt

İleti şahinbey » 12 Eyl 2008, 00:33

[quote="AhmetH"]Rodaj olayı başlı başına  konu..
 

acımadan basın.  ilk  yağ  değişiminden sonra duacı olursunuz bana
[/QUOTE]
İnanın bana bende öyle yapıyorum...
 
şahinbey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Eyl 2008, 23:59

İleti hakanerdogan » 12 Eyl 2008, 00:37

banada aracı ilk aldığımda ilk 1000 km sakin olun demişlerdi.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti baha » 12 Eyl 2008, 00:49

[quote="şahinbey"]Benim aracım daha çok yeni(2009 Octavia tour) 50 ytl benzin ile 160 km yaptı ancak dediğim gibi arac daha çok yeni..birde şunu öğrenmek istiyorum aracı genelde agresif kullanırım bunun motora bir zararı varmı..? Serviste rodaj süresi diye bir şeyin olmadığı söylendi bana bu ne derece doğru?
Saygılar..
[/QUOTE] rodaj diye bir şey yok emin olabilirsin sadece aynı hızsda devamlı gitme değişik hızlardada git korkmadan bas hayırlı sürüşler
baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti şahinbey » 12 Eyl 2008, 01:13

[quote="baha"][quote="şahinbey"]Benim aracım daha çok yeni(2009 Octavia tour) 50 ytl benzin ile 160 km yaptı ancak dediğim gibi arac daha çok yeni..birde şunu öğrenmek istiyorum aracı genelde agresif kullanırım bunun motora bir zararı varmı..? Serviste rodaj süresi diye bir şeyin olmadığı söylendi bana bu ne derece doğru?
Saygılar..
[/QUOTE] rodaj diye bir şey yok emin olabilirsin sadece aynı hızsda devamlı gitme değişik hızlardada git korkmadan bas hayırlı sürüşler[/QUOTE]
Teşekkürler...
şahinbey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Eyl 2008, 23:59

İleti AhmetH » 12 Eyl 2008, 01:14

Rodaj  vardır.
ve uygulaması  kontrollü basarak   gerçekleşir.

 

google a  yeni  otomobillerde rodaj  yazarsanız  benim  yazdığım  yazıya ulaşırsınız.

 

bu konuyu bir çok  forumda  tartıştım  ve  ciddi bir  itiraz  gelmedi ..

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 12 Eyl 2008, 01:15

dikkat  edilmesi  gereken  tek  nokta  yağ  değişimidir



lütfen  yağı  ve  filitreyi   km si  gelmeden  değiştirin.  hemde  1000 km  içinde
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti şahinbey » 12 Eyl 2008, 01:26

[quote="AhmetH"]

dikkat  edilmesi  gereken  tek  nokta  yağ  değişimidir



lütfen  yağı  ve  filitreyi   km si  gelmeden  değiştirin.  hemde  1000 km  içinde[/QUOTE]
1000km...çok erken değilmi?.Servis 15000km'de değişecek demişti..
şahinbey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Eyl 2008, 23:59

İleti AhmetH » 12 Eyl 2008, 01:36

sakın Ouch
 

1000 km  sonunda 50 - 60 ytl  nize  kıyıp  filitre ve  yağı  değiştirin   özel  bir serviste  veya ısrar edip  yetkili serviste..

 

15.000 km  boyunca aynı  yağın  yeni üretim veya yeni toplanmış motor içinde  dolaşması ne demek anca  bilen bilir.

 

Honda   firması  tüm araçlarını 1500 bakımına  çağırır  ücretsiz..   buyurun  burdan  yakın Wink

 

sonra  honda neden sorunsuz  veya  sağlam..  adamlar   tüm motor sporları  dallarında  bir motor  nasıl üretilir  çözdüler..

rodajıda  çözdüler..

 

kullanıcıya  bırakılan  kısmında  bilgi  verilmiyor  ama  yağ & yağ  filitresi  değişimini  yapmak  için  çağırıyorlar servise ..

 

 

rodajdaki  amaçlardan biri  motorun  temiz  kalması.  düşünün  rodajda  bişeyler  alışıyorsa   aşınıyorsa   çapak  vs   ne  oluşuyorsa  yağda  kalır.

 

ve  bu  yağın 15.000 km  boyunca  motorda  dönüp  durması  çok  saçma

 

aracın  motoru  fabrikada  rodajlanıyor  derler  birde..  oda  muamma dır..

ilk çalıştırma yağı  boşaltılıyormu  diye  kimse  garanti edemez.

 

fabrikada  ilk çalıştırıldığından  beri  boşaltılmadan 15.000 km  aynı yağın  durması  gerçekten  düşündürücü..

 

2000 km  içinde  ben  değişmesi taraftarıyım..

 

hatta  asıl  yapma motorlarda  modifiyeli motorlarda  çok  daha farklı detaylar  var..

 

ama işin  özü  yağ değişecek
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti şahinbey » 12 Eyl 2008, 01:51

İçime kurt düştü..Çok sağol bilgilendirmen için.Şu an aracım 270 km de 1000 km yi beklemelimiyim yoksa hemen yarın değiştireyimmi?
şahinbey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Eyl 2008, 23:59

İleti AhmetH » 12 Eyl 2008, 02:03

motor elde  toplansa  idi değiştirin  derdim..
 

aslında inanın  rodaj  bitti sizin  için..

 

üretim kalitesi  malzemelerin  yüzey  kalitesini  inanılmaz  arttırdı..  yüzeylerin Ra  değerleri (yüzey kalitesi)  çok  iyi.(google da araştırabilirsiniz bu terimi)

 

dolayısı  ile  alışacak  bişey  yok..  tek amaç segman  oturtmak  onuda  basarak  yapıyorsunuz zaten..

 

 

dolayısı  ile  VW  teknolojisine  güvenmek  lazım  ilk  çalıştırma konusunda..

 

ilk yağ ile  kalması  imkansız. çok  sakat..  sonuçlar  doğurur   çünkü  sadece  yağ  yok  ilk  çalıştırmada ..  özel  toplama pastaları  özel  gresler  vb  ile  ilk çalıştırmaya kadar  olan  aşamada motorun  toplanması  esnasında aşınması engelleniyor..

 

dolayısı  ile  ilk  çalıştırma  anından  sonra  yağın  derhal  akıtılıp  yağa karışan bu pastaların greslerin akıtılması lazım..

 

 

dolayısı  ile  sizin  yapacağınız  korkmadan  bastırmak (hararete dikkat)

 

ve 1000 - 1500  km  civarı   yeni  yağınızı doldurtmak..

 

 

bu  noktada   akan  yağ   incelenerek motorun  durumu  değerlendirilir. yağda  sim  varmı  büyük  metal  partikül  kopmuşmu  vs..

 

size  temin  ederim  tertemiz  yağ  akacak  veya hafif  simli  bir  yağ  akacak.

 

dizelse  kapkara  akacak  vs..

 

Grup N  yarış aracı  hazırlamadığınız  için  bu  detaylara bakmanız  gereksiz Smile

 

aklınızda bulunsun  diye  söylüyorum.

 

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti baha » 12 Eyl 2008, 02:06

[quote="şahinbey"]İçime kurt düştü..Çok sağol bilgilendirmen için.Şu an aracım 270 km de 1000 km yi beklemelimiyim yoksa hemen yarın değiştireyimmi?[/QUOTE] ya içine kurt düşmesin rodaj eski teknolajilerde kaldı ben dün bir honda beat marka sıfır motor aldım rodajı nasıl olacak diye servisine sordum adamlar güldü sadece aynı hızla devemlı gitme birde bas dediler motor sağır olmaması içinmiş
baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti AhmetH » 12 Eyl 2008, 02:13

öyle  motosikletler  rodajlıyoruzki  aklınız durur 250 lik regal raptor la  yürüyor arkadaşımın kıytırık mondial ı.
 

ustaların  dediği  benim  dediğimin  aynısı

 

rodaj  demek  segman  oturması  demek. bişeylerin alışması oturması demek

 

segmanların  iyi  oturması demek  iyi kompresyon  tutmak  demek   performans  demek..

basmazsanız  segmanlar  zayıf oturur.. motor  kompresyon kaçırır  motor sağır  kalır..

Siz  Honda  Beat  ınızaın  yağını   çapak  partikül  çıkmayana  kadar  değiştirin.

 

sonra  siz  beat le  hız göstergesini  sona  dayayabilirken  aynı  model diğerleri 90  üzerine çıkmakta  zorlanacak.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti baha » 12 Eyl 2008, 02:17

ben ilk defa 4 zamanlı motorlarda rodaj diye burada duyuyorum arabası sıfır olan arkadaş korkmadan binsin içi rahat ederek
baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti mygokhan » 12 Eyl 2008, 20:54

[quote="AhmetH"]motor elde  toplansa  idi değiştirin  derdim..
 

aslında inanın  rodaj  bitti sizin  için..

 

üretim kalitesi  malzemelerin  yüzey  kalitesini  inanılmaz  arttırdı..  yüzeylerin Ra  değerleri (yüzey kalitesi)  çok  iyi.(google da araştırabilirsiniz bu terimi)

 

dolayısı  ile  alışacak  bişey  yok..  tek amaç segman  oturtmak  onuda  basarak  yapıyorsunuz zaten..

 

 

dolayısı  ile  VW  teknolojisine  güvenmek  lazım  ilk  çalıştırma konusunda..

 

ilk yağ ile  kalması  imkansız. çok  sakat..  sonuçlar  doğurur   çünkü  sadece  yağ  yok  ilk  çalıştırmada ..  özel  toplama pastaları  özel  gresler  vb  ile  ilk çalıştırmaya kadar  olan  aşamada motorun  toplanması  esnasında aşınması engelleniyor..

 

dolayısı  ile  ilk  çalıştırma  anından  sonra  yağın  derhal  akıtılıp  yağa karışan bu pastaların greslerin akıtılması lazım..

 

 

dolayısı  ile  sizin  yapacağınız  korkmadan  bastırmak (hararete dikkat)

 

ve 1000 - 1500  km  civarı   yeni  yağınızı doldurtmak..

 

 

bu  noktada   akan  yağ   incelenerek motorun  durumu  değerlendirilir. yağda  sim  varmı  büyük  metal  partikül  kopmuşmu  vs..

 

size  temin  ederim  tertemiz  yağ  akacak  veya hafif  simli  bir  yağ  akacak.

 

dizelse  kapkara  akacak  vs..

 

Grup N  yarış aracı  hazırlamadığınız  için  bu  detaylara bakmanız  gereksiz Smile

 

aklınızda bulunsun  diye  söylüyorum.

 

 

 

 
[/QUOTE]

Teşekkür ederim Ahmetcim bu bilgiler için..

Şimdi ben aracımı 3500 km de almıştım..Ve hemen o km lerde bakımını yaptırmıştım..Umarım dediklerine göre faydası olmuştur.:)
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti AhmetH » 12 Eyl 2008, 23:05

hesaba kitaba  vurunca göreceksiniz..


normal  bir  sürücü  aracını  3000 devir  civarı  kullanırsa    ilk  100  km  içinde  aracın  pistonları  540.000 defa  inip  çıkıyor..
 

540.000 defa   temas  edipte  birbirine  alışamayacak  bir yüzey  söylermisiniz  bana ?

 

demek ki  bazı  şeyler  çok  hızlı  gelişiyor .  işte  ondan  rodaj  yok  deniyor  yeni  araçlarda

 

oysaki  o kısacık  dönemde  bilinçli  yapılacak  kullanım  tarzı  aracın  gelecekteki  karakterini  belirliyor..

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti şahinbey » 12 Eyl 2008, 23:16

Herkese verdikleri (Benim için çokdeğerli)bilgiler için teşekkür ediyorum...gerçi başlıktaki konu biraz dağıldı ancak bu bilgilerinde herkes için faydalı olacağını düşünüyorum..Tekrar herkese çok teşekkür ederim.
şahinbey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Eyl 2008, 23:59

İleti weyis » 12 Eyl 2008, 23:21

[quote="AhmetH"]

hesaba kitaba  vurunca göreceksiniz..


normal  bir  sürücü  aracını  3000 devir  civarı  kullanırsa    ilk  100  km  içinde  aracın  pistonları  540.000 defa  inip  çıkıyor..
 

540.000 defa   temas  edipte  birbirine  alışamayacak  bir yüzey  söylermisiniz  bana ?

 

demek ki  bazı  şeyler  çok  hızlı  gelişiyor .  işte  ondan  rodaj  yok  deniyor  yeni  araçlarda

 

oysaki  o kısacık  dönemde  bilinçli  yapılacak  kullanım  tarzı  aracın  gelecekteki  karakterini  belirliyor..

 

 
[/QUOTE] ahmet hocam,motoru yaptırdıktan sonra rodaj tavsiyelerinizi aynen uygulamaya çalıştım.gerçekten çok işe yaradı.arabanın çalışmasından tutunda,çekişine ve gücüne kadar çok çok katkı sağladı.
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti AhmetH » 12 Eyl 2008, 23:27

[quote="weyis"][quote="AhmetH"]

hesaba kitaba  vurunca göreceksiniz..


normal  bir  sürücü  aracını  3000 devir  civarı  kullanırsa    ilk  100  km  içinde  aracın  pistonları  540.000 defa  inip  çıkıyor..
 

540.000 defa   temas  edipte  birbirine  alışamayacak  bir yüzey  söylermisiniz  bana ?

 

demek ki  bazı  şeyler  çok  hızlı  gelişiyor .  işte  ondan  rodaj  yok  deniyor  yeni  araçlarda

 

oysaki  o kısacık  dönemde  bilinçli  yapılacak  kullanım  tarzı  aracın  gelecekteki  karakterini  belirliyor..

 

 
[/QUOTE] ahmet hocam,motoru yaptırdıktan sonra rodaj tavsiyelerinizi aynen uygulamaya çalıştım.gerçekten çok işe yaradı.arabanın çalışmasından tutunda,çekişine ve gücüne kadar çok çok katkı sağladı.[/QUOTE]
 

 

ne demek  Veysi abi  herkesin anlayabileceği  seviyede  anlatmaya çalışıyorum .

 

isteyene  teknikte  konuşurum detay seviyesinide arttırırım..  birçok çok  platformda tartıştık  ben sanayide  birçok  motorun  rektifiyesinde  bulundum  parçaları  ve  aşınma karakterlerini  inceledim. arkadaşlarım  uyguladılar sonuçlar hep  olması gerektiği gibi.

her türlü rodajın  bu  şekilde  gerçekleştiğini  hem  tecrübe  ettim  hem  teknik  olarak  tartışıp doğruladım.

 

faydam olduysa ne mutlu..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir