şehir içi yakıt

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

şehir içi yakıt

İleti SEAHAWK » 12 Eyl 2008, 23:35

Diyelim ki rodajı tam doğru yapamadık. Sonrasında neler yapabiliriz ? Telafi etmenin kolay bir yolu var mıdır ?
 
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti weyis » 12 Eyl 2008, 23:38

[quote="AhmetH"][quote="weyis"][quote="AhmetH"]

hesaba kitaba  vurunca göreceksiniz..


normal  bir  sürücü  aracını  3000 devir  civarı  kullanırsa    ilk  100  km  içinde  aracın  pistonları  540.000 defa  inip  çıkıyor..
 

540.000 defa   temas  edipte  birbirine  alışamayacak  bir yüzey  söylermisiniz  bana ?

 

demek ki  bazı  şeyler  çok  hızlı  gelişiyor .  işte  ondan  rodaj  yok  deniyor  yeni  araçlarda

 

oysaki  o kısacık  dönemde  bilinçli  yapılacak  kullanım  tarzı  aracın  gelecekteki  karakterini  belirliyor..

 

 
[/QUOTE] ahmet hocam,motoru yaptırdıktan sonra rodaj tavsiyelerinizi aynen uygulamaya çalıştım.gerçekten çok işe yaradı.arabanın çalışmasından tutunda,çekişine ve gücüne kadar çok çok katkı sağladı.[/QUOTE]
 

 

ne demek  Veysi abi  herkesin anlayabileceği  seviyede  anlatmaya çalışıyorum .

 

isteyene  teknikte  konuşurum detay seviyesinide arttırırım..  birçok çok  platformda tartıştık  ben sanayide  birçok  motorun  rektifiyesinde  bulundum  parçaları  ve  aşınma karakterlerini  inceledim. arkadaşlarım  uyguladılar sonuçlar hep  olması gerektiği gibi.

her türlü rodajın  bu  şekilde  gerçekleştiğini  hem  tecrübe  ettim  hem  teknik  olarak  tartışıp doğruladım.

 

faydam olduysa ne mutlu..
[/QUOTE] gerçekten işe yaradı teşekkür ederimThumbs%20Up 



ama motoru yığdırma işini pek yapamadım işin aslı biraz ondan korktum.
 

sizin bu rodaj işini bende sanayideki bazı ustalarla konuştum.çoğu olumlu yaklaştılar ama motoru yığdırma işine pek sıcak bakmadılar.bazılarının kafasına yattı ama tavsiyeye yanaşmadılar.

yağ değişimi konusunda ilk koyduğumuz yağı değişmesinede,gerek yok dediler ama sizin söylediğiniz,içeride kalan parçaların dışarı atma konusunda,size katılıyorum ve bir ay içinde üç defa yağını değiştim.
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti AhmetH » 13 Eyl 2008, 00:49

[quote="SEAHAWK"]Diyelim ki rodajı tam doğru yapamadık. Sonrasında neler yapabiliriz ? Telafi etmenin kolay bir yolu var mıdır ?[/QUOTE]
 

Yoktur.

 

Rodaj  daha  doğrusu  segman oturması  bir  kere  gerçekleşir oda  motor yeniykendir.. ve

 

motor bitene kadar  motorun karakterini belirler. (yağ yakması , çekişi , yakıt tüketimi , kompresyonu  vs.)

 

tek  çözüm  silindirlerin yeniden honlaması  ve  yeni  segmanlarla tekrar  başlamaktır.

 

yani  yeni motor yaptrmaktır.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 13 Eyl 2008, 00:51

[quote="weyis"]gerçekten işe yaradı teşekkür ederimThumbs%20Up 



ama motoru yığdırma işini pek yapamadım işin aslı biraz ondan korktum.
 

sizin bu rodaj işini bende sanayideki bazı ustalarla konuştum.çoğu olumlu yaklaştılar ama motoru yığdırma işine pek sıcak bakmadılar.bazılarının kafasına yattı ama tavsiyeye yanaşmadılar.

yağ değişimi konusunda ilk koyduğumuz yağı değişmesinede,gerek yok dediler ama sizin söylediğiniz,içeride kalan parçaların dışarı atma konusunda,size katılıyorum ve bir ay içinde üç defa yağını değiştim.
[/QUOTE]
 

 

abi  yığdırma  dediğin   vitesteyken gaz  kesmek  mi ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti weyis » 13 Eyl 2008, 02:16

[quote="AhmetH"][quote="weyis"]gerçekten işe yaradı teşekkür ederimThumbs%20Up 



ama motoru yığdırma işini pek yapamadım işin aslı biraz ondan korktum.
 

sizin bu rodaj işini bende sanayideki bazı ustalarla konuştum.çoğu olumlu yaklaştılar ama motoru yığdırma işine pek sıcak bakmadılar.bazılarının kafasına yattı ama tavsiyeye yanaşmadılar.

yağ değişimi konusunda ilk koyduğumuz yağı değişmesinede,gerek yok dediler ama sizin söylediğiniz,içeride kalan parçaların dışarı atma konusunda,size katılıyorum ve bir ay içinde üç defa yağını değiştim.
[/QUOTE]
 

 

abi  yığdırma  dediğin   vitesteyken gaz  kesmek  mi ?
[/QUOTE] evet
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti AhmetH » 13 Eyl 2008, 02:26

abi  o dediğinden  yana bir  sıkıntı oluşmaz.
motor o esnada  karter tarafından  yağ buharı  emiyor  gayet  faydalı  aslında ustalar ne  sakınca gördü  merak  ettim  bir  müsaitlikte  öğrenip  yazarsan çok  sevinirim. Rodaj konusundaki  tüm  yorumlara açığım  herşeyi kayıda  almak değerlendirmek istiyorum Smile

 

neyse  3  defa  yağ  değiştirerek  yapman  gerekeni   en  iyi  biçimde  yapmışsın.

 

eğer  hararete  dikkat  edipte   yeri  ve  devri  geldiğinde  tam  gaz  yüklendiysen    en  doğru  rodajı  yapmışsınız demektir..

 

allah  iyi  günlerde  eskitmek nasip  etsin.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti şahinbey » 13 Eyl 2008, 02:29

Bir ay içinde üç defa yağ değişimi biraz abartılı değilmi....
şahinbey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Eyl 2008, 23:59

İleti AhmetH » 13 Eyl 2008, 02:42

toplanan  motor  favorit  motoru  ve komple  rektefiye  gördü.
toleranslar ne kadar  büyük  olsada  parçalar  malum   uzak doğu..

 

 

size  şöyle  söyliyeyim.  motor içinde  olası  sürtünme  sonucu  bir  parça atımı  söz konusu ise  bu  parçalar   önce  kartere dökülür.

tabi  araç  çalışıyor  olduğundan   karterde  mühiş bir  çalkalanma  var  krank  dönüşünden  kaynaklanan..

 

o  olası  çapaklı yağ   yağ  pompası  tarafından  emilip  filitreye  basılıp  filitreden  sisteme  tekrar  pompalanıncaya  kadar   kaç  yüzeye  sıçrıyor  kaç çalışan  parçanın  arasına  giriyor  siz düşünün ..

 

diyeceksiniz  ki   yok  artık canım  o kadar  önemli  olmamalı..Smile

 

çıkan  parçalar  aşırı  büyük  çapak  değilse  sim  tarzı ise  tolere  ediliyor ama  nasıl...

 

yataklar mesela  yumuşak  malzemeler.. bu parçalar  buraya  girerse  yataklara  gömülüyorlar resmen..

 

asfalta  atılan  sakızlar  gazoz kapakları  gibi  düşünün  mutlaka  görmüşsünüzdür

asfalta  gömülürler  veya  asfaltla  bütünleşirler..

 

işte  bu  çapaklarda  aynen  böyledir.

 

tolere  edilirler  sorun çıkarmazlar  ama   iç  sürtünmeyi  arttırırlar..

 

bir  motorun  iç sürtünmeye  verdiği  kayıp  gerçekten büyüktür.

 

doğru  rodajla  ve   kaliteli bir  yağ  ile   bir  motor  100  hp  ise  105 - 110   hp  arası güç  verebilir.

imkan  vardır  yani  buna .

 

yağ değişimi  ondan  önemlidir.   tabi   model yılı  arttıkça  işlem  kaliteleri  arttıkça  bu kadar  yağ değişimi  gereksiz  olsada  yinede  ilk 1000 - 1500 km içinde  yağ  değişmesi  bu yönden  faydalıdır.

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti şahinbey » 13 Eyl 2008, 02:54

Teşekkürler açıklayıcı bilgiler için...Bana bir ayda rodaj için üç defa yağ değişimi abartılı geldi...Ancak mutlaka bir sebebi vardır..Heleki kullanılan malzemeler uzak doğu menşeli ise.
şahinbey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Eyl 2008, 23:59

İleti AhmetH » 13 Eyl 2008, 03:20

Rodaj   tamamen  bir  meslek  sırrı gibidir   zordur açıklanmak genellenmek istemez  hiç kimse..
 

sürekli  bir  kalıp  uydurulur ..   işte  0km  ile  500  km  arası  gazın  %50  sinden fazla basma vs  gibi

 

kimisi  der ilk 1000km  çok  sakin  gidin   vs..

 

ancak  motorun  içinde  dönen olaylar  hiçte genellenebilir değildir.

düşünün  ralli takımları   formula 1  motosiklet pist şampiyansındaki  motosikletler..

 

bunların  nasıl  bir  karakterde  üretildiği  nasıl  rodajlandığı nın detayları    tam  bir  sırdır..

 

istesenizde açıklanmayan bilgilerdir. özeldir  tecrübedir ..

 

 

rodajın  tek  amacı  segmanların  gömleklere (silindir iç yüzeyine)  mükemmel  bir  uyum sağlamasıdır.  asla  aradan  kompresyon  sızdırmamasıdır..

 

aradan  kompresyon  sızarsa yanma  efektif  olmaz  

efektif olmaz ise  fazla yakıt yakılır

kartere yanmış gazlar  sızdığından  yağ  asitleşir..

asitleşen  yağın  kimyevi  özelliği değişir.

yağlama sorunları olası olur

segmanların  silindir iç yüzeyine  tam  basmadığı  yerlere yağ film yapar zamanla kalıcı  film  tabakası  oluşur  segmanlar  bu  bölgelerde  oluşan  bu  camsı  tabaka  üzerinde kayar  silindir yüzeyi ile  temasları  kesilir.

yağ yakılır .. 

 

ve  daha  bir  sürü  ekstrem  detay...

 

 

 

 

işte  tüm  bunlar  sizler  gibi son  kullanıcıyı  ilgilendirmediğinden   (ilgilendirmemesi  gerektiğinden) üretici  firmalar  bu  riskli  dönemi  en  iyi  şekilde  atlatacak  önlemleri  almak  zorundalar. ve  onlar  sizin  için  araçları  sıkıştırıyorlar  emin   olun..

 

motorunuz araca  takılmadan  önce  fabrikada  motor dinamometrelerinde  tüm yük değerlerinde  test  ediliyor..

 

yani yeni olan motor daha araca takılmadan  sağlıklımı değilmi  diye  orda  test ediliyor.

işte  o  aşamada  motor  kırılırsa  kırılır  ve  araca takılmaz  yenisi  gelir ..

 

mantık  böyle  işliyor..   işte  bu  aşamadan  sonra  segman  oturması işlemleri devam ediyormu  ilk  çalıştırma  yağı  boşaltılıyormu  vb  bilgiler  sır..

 

bu  yüzden  artık  rodaj  yok  densede   basarak  motor  açma  ve  yağ değişimleri  hala  tartışılmaktadır.

 

ve  benim  yeni  araç  alan  kişilere  tavsiyem  ileride  araçlarını nasıl  kullanacaklar  ise  öyle  kullansınlar..

 

çünkü  gerçekten  nasıl  başlarsa  öyle  gidiyor.

 

 

ilerde aracını sıkıştırarak  kullanacak  biri  1000 - 2000  hatta  kimi  çevrelerce 5000 km  boyunca beklemek  zorunda  olmamalı..

 

neyi  bekliyor ki ?&nbs
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti berat555 » 14 Eyl 2008, 02:16

valla benimde ist şehir içi 7,2lt iyi bence şehirler arasıda 5,5lt yakıyor bizzat denedim 1000km yolda
berat555
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 25 Ekm 2007, 12:07
Nereden: Adana
Arabanız: fabia II 2008 1.6 Elagance

İleti muğlalı sanita » 19 Eyl 2008, 18:15

bende 1.4 68 bg fabia var.şehir içi ortalama 7.2 7.4 arası yakıyor ama şehir dışı 90-100 km ile 5.3 litre yaktı. yol bilgisayarı verilerine göre .ama pompayla aynı olmuyor pompaya göre 5.7 litre yaktı.

 
muğlalı sanita
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2008, 17:50

İleti elegance » 19 Eyl 2008, 18:22

arabaya rodajda basmayın derler ya şimdi basmamızmı gerekiyo yani
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti AhmetH » 19 Eyl 2008, 21:15

genelde  son kullanıcılar sizin gibi  kolay  cevaplar istiyor LOL


cevap  evet..

 

ama  dikkat  etmek  gereken  yerler  var.

 

misal  hararet..   motorun  çalışma  sıcaklığında  olması..   basmaktan kastımızın  ne  olduğunu anlamak..tam gaz vermenin  neden önemli olduğunu anlamak..yağ değişimin neden önemli olduğunu anlamak..rodajda  ne olduğunun  bilincine  varmak..

 

yada  kafa yormaktan ziyade klasik  bilinen  rodaj  1000 km sakin gitmektir mantığını gütmek

yada  detaya bile  takmadan  madem rodaj yok  asılırım  kardeşim demek Approve
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti elekci » 20 Eyl 2008, 01:10

Arkadaşlar konuna başlığına uyması icabıyla burada bir soru sormak istiyorum. geçen ay uzun yola cıkmadan once arabanın tüm bakımlarını yaptırdım. lastiklerini sıfırladım fakat yakışında gözle görülür bir fark göremedim. nedeni ne olabilir. hatta son zamanlarda düşen benzin fiyatlarına rağmen göremedim. şehir içinde hiç basmam çok sakin kullanırım....

Enjektör temizliği (enjeksiyon makinasıyla)
Buji (bosh) 4 adet
Benzin filtresi
motor yagı 4 lt 10w40
yağ filtresi:
Hav filtresi:
Askı kolu (tek)
polen filtresi
Kelebek boğaz temizliği



kısaca yaptırmadııgm şey kalmadı ama yok anlayamadım neden düşmedi yakıtı...
yardım edebilecek arkadaşlar sevinirim...

elekci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Tem 2007, 11:45

Önceki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir