sabah zor calısma

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

sabah zor calısma

İleti öğretmen07 » 19 Eyl 2008, 09:22

 benm 2001 faiba var arac lpg.aracın motoru sogukken 2 kere de alıyoo sonra stop edıyoo. 3 ye marsa bastıgım zaman devırı yukseltip stop etmesın dıyorum fakat arac gaz yemıyor. 4. de arac hemen calısıyoo bu seferde lpg ye gecerken stop edıyoo 5. seferede sorun olmuyor? sorun n olabılır acaba? araba bakımdan yeni cıktı hava fıltresı yag ı bujisi vs. degisti. araca gaz ayarı da yaptırdım?sadece aku bıraz zayıf onu bılıyorum ılk sefer de calısamama sebebı o ama sonra niye stop ediyoo anlamadım
 
öğretmen07
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2008, 04:17

İleti BaTeRRiiSStt » 19 Eyl 2008, 10:53

Değişen bugilerden kaynaklanıyor olabilirmi acaba. çıkan bujilerin aynısındanmı taktılar?
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti öğretmen07 » 19 Eyl 2008, 11:31

yok hocam antalya cag otomotivde yapıldı bakımı! tahmin etmiyorum oole bi sey yapacaklarını!
öğretmen07
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2008, 04:17

İleti yonetici » 19 Eyl 2008, 12:24

LPG kitinin motor soğukken benzine geçmesini sağlayan parçasında bir sıkıntı çıkmış olabilir direkt LPG ile başlatıyorsa çalıştırmak zor olacaktır.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti öğretmen07 » 19 Eyl 2008, 15:37

motor sıcakken sorun yok anlamıyorum neden oluyo?
öğretmen07
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2008, 04:17

İleti yonetici » 19 Eyl 2008, 15:40

Tamam işte eğer bahsettiğim gibi bir sorun varsa motor sıcakken olmaz çünkü sıcak motor LPG yi kolaylıkla buharlaştırıp yakılmaya hazır hale getirebilir.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti power_octavia » 19 Eyl 2008, 19:17

gaz kelebğinde sorun olabilir kirli olabilir temizlettir komple, veya lpg de kullandığın için benzin pompasının basıncı düştüğünden sabahları geç çalışma olur.
power_octavia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Mar 2008, 02:42

İleti öğretmen07 » 19 Eyl 2008, 21:23

[quote="power_octavia"]gaz kelebğinde sorun olabilir kirli olabilir temizlettir komple, veya lpg de kullandığın için benzin pompasının basıncı düştüğünden sabahları geç çalışma olur.[/QUOTE]

gaz kelebegi temizlendi bakımda ama benzin popmpası mantıklı geldi bi ona baktırayım saolun yardımlarınız icin :)
öğretmen07
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2008, 04:17

İleti power_octavia » 19 Eyl 2008, 21:31

eğer benzin pompasındaysa sorun zaten benzin pompasını değiştirmen gerekicek.... benzin pompasının basıncını ölçtürmen yeterli.. yeni benzin pompası takılırsa... araç lpg ye geçtiği zaman benzin pompasına giden elektriği kesen bir sistem yapmanı öneririm aksi taktirde bi kaç ay sonra tekrar aynı sorunla karşılaşırsın. saygılar
power_octavia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Mar 2008, 02:42

İleti AhmetH » 19 Eyl 2008, 22:49

depoda benzin varsa o anahtarı yapmasına gerek yok  kanımca..
 

bu arada sorun tamamen ayar sorunuda olabilir

 

bu araçların  beyni (ECU) öğrenebiliyor..

 

şöyle;

 

şimdi  benzinle kullandığınızı  hiç lpg takmadığınızı var sayın..

 

sürekli sakin biçimde  kullanırsanız motor  zamanla sizin kullanım tarzınıza  uygun ayarlıyor kendini.

buna "closed loop lambda control"  diyorlar.  yani  hani  şu  meşhur  oksijen sensörü  sayesinde aracı  sürekli kullandığınız  devirlerde  ince  yakıt ayarları yapılıyor  ve  bu  bilgi  anında  ECU  ya  kaydediliyor .

 

Bu  anlık  yakıt  dengesi  ayarlamasına  "STFT"  "Short term fuel trim"  deniyor.  bu  anlık yakıt ayarlaması ECU  üzerindeki  yakıt  haritası feyz alınarak  belirli bir yüzde dahilinde değişir. (sanırım %10 )

 

Nedir  bu  kısa dönem  yakıt ayarları.. ?

 

mesela  oktan..

 

araç  oktan  farkını vuruntu sensörü marifetiyle  anlarsa  vuruntu kesilene kadar ateşlemeyi rötara çeker .

 

yakıt kalitesi yada aracın eksik bakımından sebep  faktörler..

 

o anki kullanım koşulları dahilinde (motor yükü, gaz konumu vs.) bir  türlü  ECU  üzerinde ayarlı hava  yakıt  ayarı  tutmuyorsa  bu olayda   Lamda yani  oksijen sensörü  marifetiyle egzozda  fakir karışım  yada  zengin karışım olarak tespit ediliyorsa

belirli % dahilinde bu  ayarın  tutması  için  araç  zengin karışıma  veya  fakir  karışıma alınır..

 

ve  tüm  bu  ince  ayarlar  belirli  bir süre  sürekli aynı kalıyorsa  bunlar ECU  ya "LTFT" "Long term fuel trim"  yani  uzun dönem  yakıt dengesi olarak  kaydedilir  ve  aracın  aküsü  sökülmedikçe veya elektronik yolla müdahale olmadan silinmez.

 

Kısa  dönem yakıt  dengesi  STFT  ise  çok  anlık  güncellendiğinden  kontak  kapatılınca  resetlenir..

 

yani araç  "STFT" bilgilerini  "LTFT"  oluşturmak için kullanır..

 

 

Gelelim  bu  okunması  zor ve uzun  mesajımın LPG  ile  ilgili olan  kısmına..

 

Şimdi  mevcut  LTFT  bilgileri   var  iken araca LPG  takılır  ise  veya  mevcut  LTFT  değerleri silinmiş iken (akü sökülmesi)  LPG  montajlanır  veya  ayarlanırsa

araç  yeniden  öğrenmeye  LPG  ile  başlar..

 

unutmamak  gerekir  LPG  benzin  enjektörlerinden  tetik  almaktadır araç  hiç LPG ile  çalıştığını  bilmemektedir...

 

dolayısı  ile  yeni  öğrenmesini  LPG  ye  göre  yapmaktadır..

aracın  yeni  öğrendiği  LTFT  değerleri  LPG  ile  sıkıntısız  olur..

 

ancak  işte  aracın  benzin ile ilk  çalıştığı anlarda  mevcut  LTFT   LPG  ye  göre  olduğundan  ve  araç   bu  kısacık  benzin - LPG  geçişinde  benzine göre LTFT  ayarlayamadığından  böyle  sorunlar  ortaya çıkıyor..

 

bilinmesi
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti kadir_ » 19 Eyl 2008, 22:49

sorun 1. olarak aküden olabilir ilk çalıştırırsın devir normal olur gittikçe düşer sonra stop eder 2. de çalışır 2. ihtimal pis benzinden olabilir ilk bastığında almaz  ikincide alır 3. ihtimal lpg nin motordaki sus sıcaklığı yazın 30 derece olunca devreye girer kışın bunu 40 yaparlar ondan olabilir bu üç ihtimalden biridir tahminim
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti fabiamania » 20 Eyl 2008, 00:55

[quote="AhmetH"]depoda benzin varsa o anahtarı yapmasına gerek yok  kanımca..
 

bu arada sorun tamamen ayar sorunuda olabilir

 

bu araçların  beyni (ECU) öğrenebiliyor..

 

şöyle;

 

şimdi  benzinle kullandığınızı  hiç lpg takmadığınızı var sayın..

 

sürekli sakin biçimde  kullanırsanız motor  zamanla sizin kullanım tarzınıza  uygun ayarlıyor kendini.

buna "closed loop lambda control"  diyorlar.  yani  hani  şu  meşhur  oksijen sensörü  sayesinde aracı  sürekli kullandığınız  devirlerde  ince  yakıt ayarları yapılıyor  ve  bu  bilgi  anında  ECU  ya  kaydediliyor .

 

Bu  anlık  yakıt  dengesi  ayarlamasına  "STFT"  "Short term fuel trim"  deniyor.  bu  anlık yakıt ayarlaması ECU  üzerindeki  yakıt  haritası feyz alınarak  belirli bir yüzde dahilinde değişir. (sanırım %10 )

 

Nedir  bu  kısa dönem  yakıt ayarları.. ?

 

mesela  oktan..

 

araç  oktan  farkını vuruntu sensörü marifetiyle  anlarsa  vuruntu kesilene kadar ateşlemeyi rötara çeker .

 

yakıt kalitesi yada aracın eksik bakımından sebep  faktörler..

 

o anki kullanım koşulları dahilinde (motor yükü, gaz konumu vs.) bir  türlü  ECU  üzerinde ayarlı hava  yakıt  ayarı  tutmuyorsa  bu olayda   Lamda yani  oksijen sensörü  marifetiyle egzozda  fakir karışım  yada  zengin karışım olarak tespit ediliyorsa

belirli % dahilinde bu  ayarın  tutması  için  araç  zengin karışıma  veya  fakir  karışıma alınır..

 

ve  tüm  bu  ince  ayarlar  belirli  bir süre  sürekli aynı kalıyorsa  bunlar ECU  ya "LTFT" "Long term fuel trim"  yani  uzun dönem  yakıt dengesi olarak  kaydedilir  ve  aracın  aküsü  sökülmedikçe veya elektronik yolla müdahale olmadan silinmez.

 

Kısa  dönem yakıt  dengesi  STFT  ise  çok  anlık  güncellendiğinden  kontak  kapatılınca  resetlenir..

 

yani araç  "STFT" bilgilerini  "LTFT"  oluşturmak için kullanır..

 

 

Gelelim  bu  okunması  zor ve uzun  mesajımın LPG  ile  ilgili olan  kısmına..

 

Şimdi  mevcut  LTFT  bilgileri   var  iken araca LPG  takılır  ise  veya  mevcut  LTFT  değerleri silinmiş iken (akü sökülmesi)  LPG  montajlanır  veya  ayarlanırsa

araç  yeniden  öğrenmeye  LPG  ile  başlar..

 

unutmamak  gerekir  LPG  benzin  enjektörlerinden  tetik  almaktadır araç  hiç LPG ile  çalıştığını  bilmemektedir...

 

dolayısı  ile  yeni  öğrenmesini  LPG  ye  göre  yapmaktadır..

aracın  yeni  öğrendiği  LTFT  değerleri  LPG  ile  sıkıntısız  olur..

 

ancak  işte  aracın  benzin ile ilk  çalıştığı anlarda  mevcut  LTFT   LPG  ye  göre  olduğundan  ve  araç   bu  kısacık  benzin - LPG  geçişinde  benzine göre LTFT  ayarlayamadığından  böyle  sorunlar  ortaya çıkıyor..

 
fabiamania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Nis 2007, 18:17

İleti öğretmen07 » 20 Eyl 2008, 06:32

[quote="AhmetH"]depoda benzin varsa o anahtarı yapmasına gerek yok  kanımca..
 

bu arada sorun tamamen ayar sorunuda olabilir

 

bu araçların  beyni (ECU) öğrenebiliyor..

 

şöyle;

 

şimdi  benzinle kullandığınızı  hiç lpg takmadığınızı var sayın..

 

sürekli sakin biçimde  kullanırsanız motor  zamanla sizin kullanım tarzınıza  uygun ayarlıyor kendini.

buna "closed loop lambda control"  diyorlar.  yani  hani  şu  meşhur  oksijen sensörü  sayesinde aracı  sürekli kullandığınız  devirlerde  ince  yakıt ayarları yapılıyor  ve  bu  bilgi  anında  ECU  ya  kaydediliyor .

 

Bu  anlık  yakıt  dengesi  ayarlamasına  "STFT"  "Short term fuel trim"  deniyor.  bu  anlık yakıt ayarlaması ECU  üzerindeki  yakıt  haritası feyz alınarak  belirli bir yüzde dahilinde değişir. (sanırım %10 )

 

Nedir  bu  kısa dönem  yakıt ayarları.. ?

 

mesela  oktan..

 

araç  oktan  farkını vuruntu sensörü marifetiyle  anlarsa  vuruntu kesilene kadar ateşlemeyi rötara çeker .

 

yakıt kalitesi yada aracın eksik bakımından sebep  faktörler..

 

o anki kullanım koşulları dahilinde (motor yükü, gaz konumu vs.) bir  türlü  ECU  üzerinde ayarlı hava  yakıt  ayarı  tutmuyorsa  bu olayda   Lamda yani  oksijen sensörü  marifetiyle egzozda  fakir karışım  yada  zengin karışım olarak tespit ediliyorsa

belirli % dahilinde bu  ayarın  tutması  için  araç  zengin karışıma  veya  fakir  karışıma alınır..

 

ve  tüm  bu  ince  ayarlar  belirli  bir süre  sürekli aynı kalıyorsa  bunlar ECU  ya "LTFT" "Long term fuel trim"  yani  uzun dönem  yakıt dengesi olarak  kaydedilir  ve  aracın  aküsü  sökülmedikçe veya elektronik yolla müdahale olmadan silinmez.

 

Kısa  dönem yakıt  dengesi  STFT  ise  çok  anlık  güncellendiğinden  kontak  kapatılınca  resetlenir..

 

yani araç  "STFT" bilgilerini  "LTFT"  oluşturmak için kullanır..

 

 

Gelelim  bu  okunması  zor ve uzun  mesajımın LPG  ile  ilgili olan  kısmına..

 

Şimdi  mevcut  LTFT  bilgileri   var  iken araca LPG  takılır  ise  veya  mevcut  LTFT  değerleri silinmiş iken (akü sökülmesi)  LPG  montajlanır  veya  ayarlanırsa

araç  yeniden  öğrenmeye  LPG  ile  başlar..

 

unutmamak  gerekir  LPG  benzin  enjektörlerinden  tetik  almaktadır araç  hiç LPG ile  çalıştığını  bilmemektedir...

 

dolayısı  ile  yeni  öğrenmesini  LPG  ye  göre  yapmaktadır..

aracın  yeni  öğrendiği  LTFT  değerleri  LPG  ile  sıkıntısız  olur..

 

ancak  işte  aracın  benzin ile ilk  çalıştığı anlarda  mevcut  LTFT   LPG  ye  göre  olduğundan  ve  araç   bu  kısacık  benzin - LPG  geçişinde  benzine göre LTFT  ayarlayamadığından  böyle  sorunlar  ortaya çıkıyor..

 
öğretmen07
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2008, 04:17

İleti AhmetH » 20 Eyl 2008, 06:58

200 civarıydı   tam  fiyat bilmiyorum.


 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir