Trigeri set olarak değil sadece kayış değiştirmek

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Trigeri set olarak değil sadece kayış değiştirmek

İleti miyidogan » 19 Eyl 2008, 23:53

Merhaba,
 

Daha önce de triger setleri ile yazıldı çizildi ama bu kez farklı bir sorum var. Benim fabia 40 binde, 2004 çıkışlı. Skoda diyor ki ya 90 bin km ya da 4 yılda bu trigeri değiştir. Burada kullanım ve zaman ile aşınan şey kayışın kendisi aslında diye düşünüyorum. Yani 4 binde bir arabanın triger setini komple değil de bu zamanla eskimesi beklenen kayışı değiştirsem sadece 50 liralık bir malzeme. İşçilik fazla olur belki ama bu tip bir uygulama yapan oldu mu aranızda? Özel servisteki ustam 70 binde değiştiririz ben bu km lerde sorun çıkaran bir skoda daha görmedim diyor ama ben en azından kayışı değiştirerek riski azaltayım diyorum ne dersiniz? 
 
miyidogan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 29 Oca 2008, 15:58

İleti AhmetH » 20 Eyl 2008, 00:35

kayış kolay kolay kopmaz ama  rulmanlarla gergi sistemi  boşluk yapabiliyor.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti power_octavia » 20 Eyl 2008, 01:05

Bu işler birazda şans işi fakat sadece kayışı değişmende sakınca yok değiştirebilirsin.
power_octavia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Mar 2008, 02:42

İleti lazianke » 20 Eyl 2008, 02:29

işçilikten fiyat farkı olmayacaktır. el değmişken değiştirseniz daha iyi elbette. km dolmasa da kayış eskiyor ve sertleşiyor, zamanla yüzeyde çatlaklar olabiliyor ve kopabiliyormuş. evet hangi ustayla konuşsam km dolmadan kayış kopma olayına rastlamadım diyor ama internette satılık fabialar arasında trabzondan bir kopma olayı yaşamış satılık bir araç vardı.
imkanınız varsa set değiştirin derim.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti maozkan64 » 20 Eyl 2008, 03:38

Benim arabada da trigger setini değiştirdik, ustam bu setin 60.000 km. sorun çıkarmadan çalışacağını, 60.000 km. den sonra yeniden değişmesi gerektiğini söyledi.
Octavia Collection 2004
Kullanıcı avatarı
maozkan64
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 41
Kayıt: 19 Tem 2008, 17:39
Ad Soyad: Mehmet Alaeddin ÖZKAN
Nereden: Kayseri
Arabanız: Octavia Collection 2004

İleti miyidogan » 20 Eyl 2008, 11:01

Teşekkürler cevaplar için. Bu değişimi garantili olarak yetkili serviste mi yaptırmalıyım. Ustama yaptırsam garanti filan olmayacak problem olur mu? Bir de Bosch Car Service var 300 YTL ye değiştiriyoruz dediler ama galiba onlarında garantisi yok. Yakın zamanda değiştiren arkadaş varsa fiyat ve nerde değişim yaptığı hakkında bilgi verebilir mi?
 

Teşekkürler.
miyidogan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 29 Oca 2008, 15:58

İleti parsanoto » 20 Eyl 2008, 11:21

tek kayışı değiştirmekle,komple set değiştirmek arasında oynucak rakam maximum 150 ytl.o yüzden tek kayış değiştirip rsik almak mantıklı değil.

parsanoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 12 Oca 2008, 14:10

İleti hakanerdogan » 20 Eyl 2008, 13:35

yani bencede bi ton işçilik ödemişken onuda aradan çıkarın uzun süre rahat edin. bi 4 yıl daha mesela...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti sainz » 20 Eyl 2008, 13:44

hiç alakası yokken, hazır o kısımlar sökülmüşken devir daim pompasını da değiştirin diyor servis manueli.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti miyidogan » 20 Eyl 2008, 13:46

devir daimde eklendi iş büyüyor Smile
miyidogan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 29 Oca 2008, 15:58

İleti hakanerdogan » 20 Eyl 2008, 13:46

[quote="sainz"]hiç alakası yokken, hazır o kısımlar sökülmüşken devir daim pompasını da değiştirin diyor servis manueli.Wink[/QUOTE]

bence aşırı mantıklı, yarın bi gün devirdaim bozulursa 3 kuruş parçaya 5 kuruş işçilik vermemeli.

LOL
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti miyidogan » 20 Eyl 2008, 13:47

Nedir bu işlerin parça hariç işçiliği ki bu kadar mı çok ??
miyidogan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 29 Oca 2008, 15:58

İleti sainz » 20 Eyl 2008, 13:51

Eğer ustanıza güveniyorsanız, o kısım açıldığında değişimi gereksiz gibi görünen parçaların durumuna bakılır, eğer iyi durumdalarsa değiştirilmeyebilir. Favorit' in kullanım kılavuzunun servis bölümünde 50.000 km.' de eksantrik zincirinin değişimi öngörülüyordu ama ben gerekli değilken sırf rutine uymak için değiştirilenini hiç görmedim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti lazianke » 20 Eyl 2008, 13:58

[quote="hakanerdogan"] [quote="sainz"]hiç alakası yokken, hazır o kısımlar sökülmüşken devir daim pompasını da değiştirin diyor servis manueli.Wink[/QUOTE]

bence aşırı mantıklı, yarın bi gün devirdaim bozulursa 3 kuruş parçaya 5 kuruş işçilik vermemeli.

LOL
[/QUOTE]
skoda servis ustasının söylediğini belirtiyorum, 500000 km ya yanaşmış ve bir çok kez tirger değişip su pompası aynen devam eden araçlar var. servislerin devirdaim pompası değiştirmeleri tamamen maximum bilimsel teknik vehim hesabından kaynaklanıyor. trabzonun y.servisi bile pompa sağlamsa değiştirmeyi önermiyor. çünkü kolay arıza yapan bir parça değilmiş...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti kobalt » 20 Eyl 2008, 15:52

2004 model ve 40000 çıkışlı bir aracın trigerini değiştirmek için bir yıl daha bekleyin bence,eğer 65-70000 civarını bulmadıysanız seneye sadece kayış değiştirin,devirdaim kesinlikle gereksiz sorun çıkartmadıysa.Rulmanların ömrü çalışma saati,dolayısıylada km ile ilgili kayış ise elastik özelliğinden dolayı zamana bağlı deforme olabiliyor.Her şekilde değişim için erken.Bence tabi:)
kobalt
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 14 Nis 2007, 02:39

İleti hakanerdogan » 20 Eyl 2008, 17:02

[quote="lazianke"][quote="hakanerdogan"] [quote="sainz"]hiç alakası yokken, hazır o kısımlar sökülmüşken devir daim pompasını da değiştirin diyor servis manueli.Wink[/QUOTE]

bence aşırı mantıklı, yarın bi gün devirdaim bozulursa 3 kuruş parçaya 5 kuruş işçilik vermemeli.

LOL
[/QUOTE]
skoda servis ustasının söylediğini belirtiyorum, 500000 km ya yanaşmış ve bir çok kez tirger değişip su pompası aynen devam eden araçlar var. servislerin devirdaim pompası değiştirmeleri tamamen maximum bilimsel teknik vehim hesabından kaynaklanıyor. trabzonun y.servisi bile pompa sağlamsa değiştirmeyi önermiyor. çünkü kolay arıza yapan bir parça değilmiş...
[/QUOTE]


fabiaların soğutma sistemleri gerçekten mükemmel. ben pek hararet-soğutma sorunu yaşayan görmedim duymadım, hiç bir zamanda göstergem 90 ı şaşmadı, 40 derecedede, -20 dede....
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 20 Eyl 2008, 17:27

Hakan kardeş aynen öyle 2 seneyi geçti daha hararetin 90 ı aştığını görmedim...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 20 Eyl 2008, 17:29

VW el atınca eski tip skodaların çoğu kronik arızaları gitmiş.  Aslında skoda şöle böle diye övünecek falan hiç bir şey yok. biraz adama dünmüşse direk VW işidir. kaputun altı, elektronik-mekanik tüm aksamlar komple VW...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir