skoda fabia neden zor kalkıyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

skoda fabia neden zor kalkıyor

İleti iceman70 » 20 Eyl 2008, 12:06

megane,grande punto,linea,corolla sürdüm hepsi mükemmel kalkıyor ama fabia'nın debriyaj biraz garip rahat kalkılmıyor sürekli konsantre olcan debriyaja. sizdede öyle oluyor mu

 
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti lazianke » 20 Eyl 2008, 12:08

aracınızın debriyaj balatası bitmeye başlamasın???
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti sensey » 20 Eyl 2008, 12:11

yaw gaza basmıyon mu sen hiç yoksa bu araç dizel mi?
sensey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Ağu 2008, 20:15

İleti iceman70 » 20 Eyl 2008, 12:21

benzinli.araç 26binde gaza basıyorum fakat ne diyim diger araçlar gibi rahat degil mesela debriyajı çok salmak gerekiyor kalkması için.
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti fıratt » 20 Eyl 2008, 13:02

genelleme yapman yanlış gayette iyi kalkıyor fabia,kendi aracınla diğer fabia aracları kyaslaman gerekiyor git servise aynı kasadan bi fabiayı sur zaten izin veririler kendileri dahi onerir aradaki farkı anlarsın benim aracımdada aynı sorun vardı sırasıyla lambda sensoru,debraj seti derken en son yakt yoguşum unitesinde buldular sorunu yani yanmayan yakıtı yoguşturup tekrar yakıt deposuna donuşumunu sağlayan bi unite bu kalkta yakıtı tam yetiştiremiyor buda aracta silkelemeye neden oluyor,zaten okadar maliyetli bi parçada değil 60 ytl civarı 10 işçilik versen sorunun hallolur.ozellikle servise gittin zaman bu durumuda goz onunde bulundurmalarını soyle iyi anlayan biri olmadıkça bu sorunu çozemez,çunku sorununa sebeb olacak biçok faktor mevcut
fıratt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 398
Kayıt: 16 Oca 2008, 19:47
Ad Soyad: fırat
Nereden: Adana
Arabanız: su aracım yok

İleti lazianke » 20 Eyl 2008, 13:10

debriyajın ortada kavraması vw gurubunda görülen bir özellik. siz bunu kastediyorsanız. debriyaj kullanma mantığınızı değiştirin derim. debriyajı aşağıda kavramaya başlayıp ortalarda ve yukarıda serbest kalan bir kullanım mantığı yerine, dibine kadar indirmeden ortanın biraz altına kadar basarak kullanırsanız ve alışırsanız problem kalmaz. çünkü skodada debriyaj orta ve üst kısımlar arası çalışıyor...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 20 Eyl 2008, 13:27

yukarda kavrar. ben hiç sonuna kadar basmam, ne kalkerken ne vites atarken, yarısından belki biraz fazla basarım, alıştığım için, çok daha kısa bi mesafede kullanıyorum debriyajı.
daha seri oluyor bazen...


öbür araçlarınki evet haklısın aşağıda kavrar.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti BaTeRRiiSStt » 20 Eyl 2008, 13:48

[quote="lazianke"] debriyajın ortada kavraması vw gurubunda görülen bir özellik. siz bunu kastediyorsanız. debriyaj kullanma mantığınızı değiştirin derim. debriyajı aşağıda kavramaya başlayıp ortalarda ve yukarıda serbest kalan bir kullanım mantığı yerine, dibine kadar indirmeden ortanın biraz altına kadar basarak kullanırsanız ve alışırsanız problem kalmaz. çünkü skodada debriyaj orta ve üst kısımlar arası çalışıyor... [/QUOTE]
arkadaş bundan bahsedıyordur zaten bende kalkıslarda cok serı olamıyorum bu debrıyaj yuzunden cok kaldırsam stop edıyor araba mecbur dıkkatlıce yavas yavas kaldırıyorum bende bu sefer agır bır kalkıs yapıyorum..
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti sainz » 20 Eyl 2008, 13:49

VW Caddy kullanmıştım. Favorit' te en sonuna kadar bastığım için bana da bir garip gelmişti debriyaj pedalı. Bir de Favorit' te sol ayağımın topuğunu yerden kesmeden debriyaja basabiliyorum ama Caddy' de öyle yapamadım. Kamyoncu usulü kullanabilmiştim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti mehmetunal48 » 20 Eyl 2008, 17:34

benim octinin debriyajıda aynı hala stop yaptırırm yani.alışamadım bir türlü debriyajına nedendir acep?Disapprove
mehmetunal48
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ekm 2007, 15:59

İleti iceman70 » 20 Eyl 2008, 19:58

demekki bütün herkeste aynı bu debriyaj'ın yukarıdan kavraması napalım alışcaz artıkLOL

iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti miyidogan » 20 Eyl 2008, 20:09

Fabia nın debriyajı ve alt devirlerdeki isteksizliğine alışmak lazım. Zamanla alışınca alt devirlerin ekonomikliği hoşunuza bile gidecek :)
miyidogan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 29 Oca 2008, 15:58

İleti umt_d » 20 Eyl 2008, 21:17

[quote="sensey"]yaw gaza basmıyon mu sen hiç yoksa bu araç dizel mi? [/QUOTE]
 

dizel gibi iyi kalkan araba mı var :)
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti SEAHAWK » 20 Eyl 2008, 21:58

[quote="umt_d"][quote="sensey"]yaw gaza basmıyon mu sen hiç yoksa bu araç dizel mi? [/QUOTE]
 

dizel gibi iyi kalkan araba mı var :)
[/QUOTE]
 

 

Gaz vermezsen diğer bütün benzinliler bizim dizellerden iyi kalkar.

 

Düşük hacimli dizellerde çok düşük devirlerde sanıldığı kadar çok tork üretilmiyor. Hatta tork kabızı olduğu söylenebilir. Avantaja geçmek için 1200-1300 devrine ulaşmak ve geçmek gerekiyor.

 

1.6 benzinli otomobil kullanmadıysanız farkı anlamaz zor olabilir.

 

===============

 

 

Tabii bunlar çok da önemli değil. Zaten bütün araçlarda ve özellikle de dizellerde, yakıt pompasının sağlığı için biraz gaz vererek kalkmak gerekir. Çok düşük devirde yapılan güç talebi, yakıt pompasını yorar.

 

TDI'cı arkadaşlar düzde en azından 1200 devir civarında gaz verip kalkmayı alışkanlık edinirlerse mazot pompalarını daha iyi koruyacaklardır.

 

Unutmayalım; debriyaj debriyajdır, aşınır, vakti gelince gerekli parçalar nispeten makul değerler karşılığında yenilenir.

 

Ama yakıt pompaları muhtemelen diğer tüm parçalar arasında en çok masrafa yol açabilecekler listesinde en üst sıralardadır.

 

=============================

 

 

Ayaküstü Güzin Abla gibi mesaj verdim vallahi.LOL
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti hakanerdogan » 20 Eyl 2008, 22:19

bir usta sölemişti benim camı değişen, olum bunu güzel kaldır, istop etmedende 1 dakka bekle demişti. yoksa yakıt pompası ve turbo arızası için arabayı bi daha satın alırsın dedi LOL


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti i-bo » 22 Eyl 2008, 20:03

1.2 motorsa zaten kalkmaz boşuna nefes tüketme kız arabası onlar
i-bo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Şub 2008, 02:11

İleti elegance » 22 Eyl 2008, 21:24

[quote="i-bo"]1.2 motorsa zaten kalkmaz boşuna nefes tüketme kız arabası onlar [/QUOTE] bu dedigini alper abi duymasın
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti azakoglultd » 22 Eyl 2008, 21:54

[quote="elegance"][quote="i-bo"]1.2 motorsa zaten kalkmaz boşuna nefes tüketme kız arabası onlar [/QUOTE] bu dedigini alper abi duymasın[/QUOTE]

duydum bile . arkadaşı tanımıyorum ama latifelerimi umarım kaldırabilir LOLLOLLOL

Bak şimdi arkadaşım küheylanın üstüne keloğlanı bindirirsen ya üstünden atar yada yerinden kımıldamaz.

Amaa küheylanın üstüne bir cengaveri bindirirsen bak o zaman kişneme sesini sen bile taaa ordan duyarsın ha es kaza yolda felan da görmeyeyim ancak egsoz dumanımı yutarsın şifa niyetine.LOLLOLLOL
azakoglultd
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Şub 2007, 03:22

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir