fabiada kaç km.de baskı-balata değiştirdik?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fabiada kaç km.de baskı-balata değiştirdik?

İleti lazianke » 25 Eyl 2008, 21:26

arkadaşlar benim gibi faibası olup da debriyaj balatası değişen kaç kişi var. km lerle birlikte belirtebilir miyiz?
lazianke: 55 bin km.de...
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti 9336 » 25 Eyl 2008, 21:54

Önceki aracım Fabia'ydı, 5 sene kullandım, 34.600 kilometrede sattım. Rutin bakımlar dışında herhangi bir değişim olmadı. Şu an 2005 model Oktavia(33.400km'de) var. Yaklaşık 26.000km'de baskı balata değiştim. Bu kadar çabuk baskı balata harcaması açıkcası çok canımı sıkmıştı.
Kullanıcı avatarı
9336
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 29 May 2008, 12:25
Ad Soyad: Halil KANDEMİR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: OCTAVIA A4 (2005)

İleti hakanerdogan » 25 Eyl 2008, 22:30

2006 model 0 km, şu an 26.000 debriyaj çok iyi durumda. zaten kötü vites geçiş-kalkışlarım yoktur ne benim ne pederin(zaten haftada bi biner) orijinal baskısı duruyor, orjinal lastikleri duruyor, orjinal fren balataları duruyor...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 26 Eyl 2008, 00:12

[quote="9336"]Önceki aracım Fabia'ydı, 5 sene kullandım, 34.600 kilometrede sattım. Rutin bakımlar dışında herhangi bir değişim olmadı. Şu an 2005 model Oktavia(33.400km'de) var. Yaklaşık 26.000km'de baskı balata değiştim. Bu kadar çabuk baskı balata harcaması açıkcası çok canımı sıkmıştı. [/QUOTE]
sizinki gerçekten de erken bir değişim olmuş.

aslında konu şuradan aklıma takıldı. debriyaj baskı-balata başlıklarını içeren çok sık konu açılıyor.bu durum dikkatimi çekti. forumdaki km anketimden hatırladığım kadarıyla da km si aşırı olan arkadaşlar pek yok. o halde niçin baskı-balata konuısu sık gündeme geliyor? ya bizler iyi sürücü değiliz, ya sorun yaşayanlar kötü trafik şartlarında araç sürüyorlar ya da fabiaların baskı balata ömrü uzun değil...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti raftboy » 26 Eyl 2008, 00:16

benim araç 105000 devirdi. debriyaj yukarda kavrıyo. ustaya gösterdim daha bişey yok baya gider dedi. bu güne kadar arıza olarak sadece turbo hortumu patladı. oda 57 ytl idi. çok şükür başka hiçbir sorun çıkarmadı.
raftboy
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Mar 2006, 00:18

İleti erolfabia » 26 Eyl 2008, 00:26

2006 fabia , 20.000 km.de henüz problem yok çok şükür...
erolfabia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 14:55

İleti HTP » 26 Eyl 2008, 11:29

70000 de sorun yok
HTP
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 208
Kayıt: 24 Nis 2008, 14:00
Ad Soyad: ibrahim çakır
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 HTP

İleti lazianke » 26 Eyl 2008, 11:32

benle, 9336 dan başka değiştiren kimse yok da niçin her gün baskı balata konusu açılıyor anlamadım!!!
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti BlueVRS » 26 Eyl 2008, 13:24

Bizim k.pederin ilki 22.000 km de bitti şu an 46.000 km de aracı 2.debriyajın bitmesi yakın gibi..Araç sıfırdan beri onda..
 

2002 model 1.4 68 hp fabia..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti hakanerdogan » 26 Eyl 2008, 13:43

[quote="BlueVRS"]Bizim k.pederin ilki 22.000 km de bitti şu an 46.000 km de aracı 2.debriyajın bitmesi yakın gibi..Araç sıfırdan beri onda..
 

2002 model 1.4 68 hp fabia..
[/QUOTE]

erken yemiş be abi, yada istanbul diyede olabilir, ben pek az dur kalklı trafiğe girdiğimi hatırlıyorum, sürekli çevreyolu...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 26 Eyl 2008, 16:21

[quote="BlueVRS"]Bizim k.pederin ilki 22.000 km de bitti şu an 46.000 km de aracı 2.debriyajın bitmesi yakın gibi..Araç sıfırdan beri onda..
 

2002 model 1.4 68 hp fabia..
[/QUOTE]
siz teknik kısımdan anlıyorsunuz. niçin 22000 de baskı balata değişir?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti HTP » 26 Eyl 2008, 16:39

1 yerine 3 te kalkarsan debriyaji cok gec ceker uzerine devamlı yük bindirirsen, yokuslu yollarda dur kalk yapar ve kavrama noktasını tutturamassan, debriyaj, 10 bin bile gitmez benim arabam eger babamda olsa idi 30000 km yi görmezdi sanırım.Ama ben 100.000 de devirebilirim diye düsünüyorum.
HTP
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 208
Kayıt: 24 Nis 2008, 14:00
Ad Soyad: ibrahim çakır
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 HTP

İleti serdar5306 » 01 Ekm 2008, 09:59

85000 km yi devirdim sorun yok çok şükür ayağınızı debriyajda kullanırsanız çabuk aşınır birde fazla yarım debriyaj yapmayın fazla ısınıp çabuk balata eskitir

2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti ejder14 » 02 Ekm 2008, 22:16

122000 nde   2001 68bg 1.4
ejder14
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Haz 2006, 21:42

İleti ufuk » 02 Ekm 2008, 23:51

81000 km benden önceki sahibi değiştirdi mi bilmiyorum....Şuan için sorun yok....
ufuk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Oca 2008, 12:14

İleti kobalt » 03 Ekm 2008, 02:01

91500 octavia 2001,sorunsuz kullanıyorum orjinal baskı balatayı.
kobalt
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 14 Nis 2007, 02:39

İleti derude » 03 Ekm 2008, 19:31

Km 40.000 devam...

derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti BlueVRS » 04 Ekm 2008, 14:08

[quote="lazianke"][quote="BlueVRS"]Bizim k.pederin ilki 22.000 km de bitti şu an 46.000 km de aracı 2.debriyajın bitmesi yakın gibi..Araç sıfırdan beri onda..
 

2002 model 1.4 68 hp fabia..
[/QUOTE]
siz teknik kısımdan anlıyorsunuz. niçin 22000 de baskı balata değişir?
[/QUOTE]
 

Bir forumda 1200 km deki bir audi'nin debriyaj değiştirdiğini ve garantiye sokmadıklarını okumuştum,çok dik bir rampada park etmiş ve tekrar kaldırmak üzere aracı zorladığında debriyajı yakmış..Yani yeteri kadar yüklenilirse bayiden alıp eve getirene kadar bile yakmak mümkün debriyajı (özellikle kuvvetli motorlarda).

 

Bir başka örnek, japon grubunda 1,3 motorlu bir aracın başlarda debriyajı 1.5 motorlusuna nazaran küçük çaplı iken yaşanan sorunlar nedeni ile sonraki yıllarda 1.5 lerin büyük çaplı debriyajı 1.3 lerin de montajında kullanıldı.

 
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir