Orta Devirlerde Yıgılma!!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Orta Devirlerde Yıgılma!!

İleti HTP » 08 Kas 2008, 01:55

Arabam 1.2 fabia 73000 km de bugune kadar hic bir problem yasamadım bir kere 3. enjektor tam basıncla puskurtmuyordu biraz titresimli calisiyordu 38000 kmde onu temizlettim baska sorun olmamıstı, taki bugune kadar araba 3500 4000 devirden sonra sanki gaza tepki vermemeye hafif yıgılma yapmaya basladı ozellikle yokuslarda daha cok hissediliyor.Arabam hem gazda hemde benzinde aynı tepkiyi veriyor. Konu hakkında bilgisi olanlardan veya aynı sorunu yasayanlardan tecrubelerini aktarmalarını rica ediyorum.Selamlar.
 
HTP
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 208
Kayıt: 24 Nis 2008, 14:00
Ad Soyad: ibrahim çakır
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 HTP

İleti sainz » 08 Kas 2008, 13:57

Hem gazda hem benzinde aynı hareketi tekrarladığına göre büyük ihtimalle ateşlemede bir problem var.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ahmedennes » 08 Kas 2008, 14:22

aynı problem benım 2000 model octawıamdada oluodu gazda gıtmıodu araba sankı motor sıkısıo gıbı oluodu teklıodu sarsıntılı calısıodu bujı kablolarını deıstırdım 15-20 gun kadar problem olmadı ama suan 2 gundur gazda da yapıo benzındede yapıo artık benzınde kullanıorum ama her wıtesde 3000 dewırden sonra yıgılıo araba pazartesı serwıse goturcem enjektorlerden suphelenıorum sızcede dogru karardamıyım
ahmedennes
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Mar 2008, 22:54

İleti AhmetH » 08 Kas 2008, 14:36

sıkıntı yaşayanlar bujilerini  en son  ne zaman  değiştirmiş veya kontrol etmiş yazabilir mi ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti zHd » 08 Kas 2008, 14:56

2001 Fabia aracımda benzer bir sorun yaşadım. Biraz ilerlemiş bir versiyonu olabilir. Aracım sürekli devirden düşüyor, bayır yukarı stop etmek zorunda bırakıyordu beni.. Bu sorunla ilgili olarak Bursa Tomurcuk Oto'da araca işlem yapıldı ve problem ortadan kalktı..  Değişen parçalar faturadaki gibi aynen şu şekilde...
 

1. Transformatör                                                  269,32 YTL

2. Termostat, Komple                                           60,03 YTL

3. Termostatın sökülüp takılması                          58,50 YTL

4. Diagnostik                                                        13,50 YTL

5. Mekanik İşçiliği                                                 105,75 YTL

6. Endüksiyon Bobini Sökme Takma x 4 Adet       22,50 YTL
zHd
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 08 Kas 2008, 14:38

İleti kadir_ » 08 Kas 2008, 23:18

Bende benzer bi sorun vardı servis bulamadı ama söküp taktılar kontrol ettiler düzeldi bi ara yine yaptı yine kurcaladılar düzeldi
 

Bendeki sorun 60 km/h kadar kesik kesik alıyodu gazı sonra açılıyodu araç
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti HTP » 11 Kas 2008, 13:51

Haftasonu benzini fulledim benzinde kullandım. Tamircim depoyu en az ceyrek hatta yarım depoda kullanırsan benzin pompası icin daha iyi olur dedi. Sonuc itibari ile bayagi bir benzin kullanımından sonra ozellikle dip gaz kullanarak denedim araba simdi daha iyi calisiyor bunun etkisi olacagını sanmıyorum ama sorun her ne ise su an duzeldi. Not: Tüm bakımlar 3000 km once yapildi hersey tertemiz.
HTP
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 208
Kayıt: 24 Nis 2008, 14:00
Ad Soyad: ibrahim çakır
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 HTP

İleti parsanoto » 11 Kas 2008, 14:38

[quote="zHd"]2001 Fabia aracımda benzer bir sorun yaşadım. Biraz ilerlemiş bir versiyonu olabilir. Aracım sürekli devirden düşüyor, bayır yukarı stop etmek zorunda bırakıyordu beni.. Bu sorunla ilgili olarak Bursa Tomurcuk Oto'da araca işlem yapıldı ve problem ortadan kalktı..  Değişen parçalar faturadaki gibi aynen şu şekilde...
 

1. Transformatör                                                  269,32 YTL

2. Termostat, Komple                                           60,03 YTL

3. Termostatın sökülüp takılması                          58,50 YTL

4. Diagnostik                                                        13,50 YTL

5. Mekanik İşçiliği                                                 105,75 YTL

6. Endüksiyon Bobini Sökme Takma x 4 Adet       22,50 YTL
[/QUOTE]
 

ARKADŞIM YANLIŞ ANLAMADA BURDA MEKANİK OLARAK NE YAPILDI.TERMOSTATI SÖKÜP TAKMAK 10 DAKİKALIK Bİ İŞ. 58 LİRA İŞÇİLİK,MEKANİKTE 105 LİRA İŞÇİLİK.KALDIKİ BU ARAÇLARDA ENDİKSİYON BOBİNİ YOK.22,5X4= 90 LİRA NEYİN İŞÇLİĞİ DİYE DÜŞÜNÜYORUM TAHMİNİM BUJİ ATEŞLEME TRANSFARMATÖRÜ İŞÇİLİĞİ 2 TANE CİVTASI 1 TANE SOKETİ OLAN

ÜSTTEN 5 DAKİKADA SÖKÜLÜP TAKILABİLEN Bİ PARÇA.NASIL BU İŞÇİLİK PARALARINI VEREBİLYORSUNUZ ŞAŞIYORUM.SANIRIM BU FİYATLARA BİDE + KDV VARDIR.

BU YAZDIĞIM YORUM SENİN YAZDIĞIN PARÇA VE İŞÇİLİKLERE GÖRE.EKSTR Bİ İŞLEM VARMI ONU BİLEMEM.
parsanoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 12 Oca 2008, 14:10

İleti HTP » 12 Kas 2008, 13:11

Zhd galiba seni biraz kazıklamıslar bunu soylerken uzgunum ama artık kime guvenebilecegimizi bilmiyorum sokup takma diye listeye eklemis ve para almıs cok sasırdım dogrusu.
HTP
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 208
Kayıt: 24 Nis 2008, 14:00
Ad Soyad: ibrahim çakır
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 HTP

İleti hetepe » 12 Kas 2008, 13:16

Genelde şehiriçi kullanılan arabalarda enj.kurumlanması ve blokta sağırlaşma olabiliyor.Arada sırada şehirdışı yollarda yüksek devirle kullanım bu tür sorunları engelleyebilir.1/4 deponun altında kullanmak -özellikle yazın- benzin pompasının mil yataklarında sorun oluşturabiliyor.

D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti 10TOPRAK » 12 Kas 2008, 13:17

LPG li araçlardan benzin ibresi yarım depo olmak zorunda yoksa çısss...
10TOPRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 23 May 2006, 13:41

İleti merasity » 12 Kas 2008, 15:07

[quote="10Y@ĞMUR"] LPG li araçlardan benzin ibresi yarım depo olmak zorunda yoksa çısss...[/QUOTE]

Neden yarım depo olmak zorunda anlamadım. üstelik LPG li. araç zaten benzin kullanmıyor neden yarım depo olsun. üstelik sürekli fazladan ağırlık, yakıt srfiyatını etkiler az da olsa.
merasity
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Kas 2008, 01:18

İleti BaTeRRiiSStt » 12 Kas 2008, 15:51

Ceyrek depo olması lazım en azından cunku benzın pompası sureklı benzını sisteme pompalıyor ve sistemde aynı benzını dolastırıyor diye bılıyorum.
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti HTP » 12 Kas 2008, 17:07

[quote="BaTeRRiiSStt"] Ceyrek depo olması lazım en azından cunku benzın pompası sureklı benzını sisteme pompalıyor ve sistemde aynı benzını dolastırıyor diye bılıyorum.[/QUOTE]

Aynen oyle :)
HTP
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 208
Kayıt: 24 Nis 2008, 14:00
Ad Soyad: ibrahim çakır
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 HTP

İleti kadir_ » 12 Kas 2008, 22:33

[quote="merasity"] [quote="10Y@ĞMUR"] LPG li araçlardan benzin ibresi yarım depo olmak zorunda yoksa çısss...[/QUOTE]

Neden yarım depo olmak zorunda anlamadım. üstelik LPG li. araç zaten benzin kullanmıyor neden yarım depo olsun. üstelik sürekli fazladan ağırlık, yakıt srfiyatını etkiler az da olsa.[/QUOTE]
 

Ya sen lpg den anlamıyosun yada ne dediğini bilmiyosun.

 

Sıralı sistemde araba benzinde çalışır ve yazın motor sıcaklığı 30 derece olana kadar benzinle çalışır ve sonra gaza geçer kışınsa bu değeri lpgciler 40 derece yaparlar

 

Yarım depo olursa genelde depo boşalmadan koyduğumuzdan benzin sürekli devirdaim olup aynı kalıyor.
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti 10TOPRAK » 13 Kas 2008, 13:27

Doğru cevap alkışşşşşş......
10TOPRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 23 May 2006, 13:41

İleti merasity » 13 Kas 2008, 17:55

[quote="kadir_"] [quote="merasity"] [quote="10Y@ĞMUR"] LPG li araçlardan benzin ibresi yarım depo olmak zorunda yoksa çısss...[/QUOTE] Neden yarım depo olmak zorunda anlamadım. üstelik LPG li. araç zaten benzin kullanmıyor neden yarım depo olsun. üstelik sürekli fazladan ağırlık, yakıt srfiyatını etkiler az da olsa.[/QUOTE]
 

Ya sen lpg den anlamıyosun yada ne dediğini bilmiyosun.

 

Sıralı sistemde araba benzinde çalışır ve yazın motor sıcaklığı 30 derece olana kadar benzinle çalışır ve sonra gaza geçer kışınsa bu değeri lpgciler 40 derece yaparlar

 

Yarım depo olursa genelde depo boşalmadan koyduğumuzdan benzin sürekli devirdaim olup aynı kalıyor.
[/QUOTE]

Gayet iyi biliyorum sıralı sistemin nası çalıştığını. ne dediğimi de iyi biliyorum. ben zaten benzini çeyrekten aşağı indirmem. ama arkadaş yarım depo olsun deyince, acaba bilmediğim bişey mi var dedim. elbetteki benzin devirdaim oluyor, depoyu boş bırakacak değiliz.
merasity
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Kas 2008, 01:18


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir