FABİA 1.2 YE JANT...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FABİA 1.2 YE JANT...

İleti skodacı » 15 Şub 2007, 23:47















Model dj-353
Jant Ebadı 5.0Jx14
Dizayn Kodu A 353 504 35 D
Bilezik Kodu ve Rengi NK001 Beyaz
















Model dj-353
Jant Ebadı 5.0Jx14
Dizayn Kodu A 353 504 35 D
Bilezik Kodu ve Rengi NK002 Fildi?
















Model dj-353
Jant Ebadı 5.0Jx14
Dizayn Kodu A 353 504 35 D
Bilezik Kodu ve Rengi NK003 G?vi
















Model dj-353
Jant Ebadı 5.0Jx14
Dizayn Kodu A 353 504 35 D
Bilezik Kodu ve Rengi NK004 Koyumavi
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 16 Şub 2007, 00:06

Jant Alırken Nelere Dikkat Edilmeli?

Bir çoğumuz çelik jant dendiğinde otomobilimizin spor ve sükseli bir görünüm kazanmasını hedefleriz. Ancak bu tür aksesuarlar sadece dış görünüme kazandırdıkları sportif görünüm dışında otomobilimizin performansına ve yol tutuşuna önemli katkıda bulunur. Otomobil teknolojisinde sürede yaşanan gelişmeler, motor ve karoser kadar jantların tasarımında da hissedilmekte. Özellikle jantın ağırlığı, ölçüleri, konstrükisyonu ve dizaynında yapılan değişiklikler, otomobillerin performansını ve yol tutuşunu önemli ölçüde arttırıyor. Ayrıca , son yıllarda araştırmalar jantın, fren sisteminin soğutulmasında da etkili olduğunu tespit etmiş durumda. Araç yol alırken, jantın rotasyonuyla sirküle edilen hava, kolların arasından fren diskine iletiliyor, böylece frenlerin daha verimli olması sağlanıyor.

Peki Jant Ölçüsü Nasıl Olmalı ?

Bu tamamen otomobilin motor gücü, ağırlığı ve büyüklüğü gibi unsurlarca belirlenmekte. Yüksek güç üreten bir motorun gücünü yola aktarabilmesi için çekişinin iyi olması, bunun için de lastik yüzeyinin uygun genişlikte olması gerekiyor. Dolayısıyla lastikle jant genişliği uyumlu olmalı. Küçük sınıftaki otomobiller için 12 inçten başlayan jant çapı, büyük ve yüksek performanslı otomobillerde 20 inçe kadar çıkıyor. Jant malzemesinin dayanıklılığı da önemli bir faktör. Ülkemiz yol şartları göz önüne alınacak olunursa, sağlamlığı daha da önem kazanıyor. Kalitesiz bir jant, darbelere dayanıklı olmadığı taktirde ölümcül kazalara neden olabilir. Çelik ve hafif metal alaşımlı olmak üzere iki gruba ayrılan jantlar, motorsporlarından elde edilen tecrübelerle geliştiriliyor. Böylece daha sağlam ve uzun ömürlü olması sağlanıyor.

Avantajlı Olan Hangisi?

Çok parçalı olan Jant kesinlikle daha avantajlıdır. İki veya üç parçadan oluşan bir jantın, tek parçalıya göre önemli bir avantajı, daha sağlıklı ve tamir edilebiliyor olmasıdır. Herhangi bir darbe nedeniyle jantın kenarı hasar gördüğünde, sadece o parçanın değiştirilmesi mümkün olabiliyor. Ancak tek parçalı bir jant zarar gördüğünde yenisiyle değiştirmek gerekiyor. Çok parçalı jantın bir diğer kolaylığı, her tip otomobilde kullanılabilmesi. Farklı ölçülerdeki ara parçalar kullanılırken, jantın karosere göre içeri veya dışarıya doğru konumlanması sağlanıyor. Böylelikle iz genişliği de değiştirilerek, aracın yere tutunma gücü artırılabiliyor. Göbek olarak adlandırılan bölüm de yine lastiklerin öz genişliğini etkiliyor. Uluslararası olarak ET harfleriyle simgelenen ofset değeri, jant dış kenarının (O çizgisi) poryaya olan uzaklığını ifade ediyor.

Jant alırken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur üreticilerin belirlediği değerlerin dışına çıkılmaması. Türkiye'de hem yerli hem de ithal birçok jant markası var. Jantların TSE EN ve CE belgelerine dikkat edilmeli Din ve GS ise Avrupa'da geçerli normlardandır.

23.05.2003

Kaynak: Otomotivtr.com
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti 10TOPRAK » 16 Şub 2007, 14:04

Cool paylaşım için saoll..
10TOPRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 23 May 2006, 13:41

İleti skodacı » 16 Şub 2007, 21:48

5,0J x 14”


 


5,0J Jantınızın en olarak ölçüsüdür


 


14” de inç olarak çap ölçüsüdür.


 



 


Araçlarımıza jant takarken mümkün mertebe orjinal ölçüyü tercih ederiz, ancak jant büyüdükçe görsel olarak birşey ifade eder.hatta mümkün mertebe orjinal ebadında tavsiye ederiz.


 


Jantınızı orjinal ebadının dışında bir jant ile değiştir diğiniz de lastik ölçülerinizinde hem orjinal ölçülerinize muadil bir ebatla hemde yeni ebat yantınıza göre bir lastik ebatla da değiştirmeniz gerekecektir.


(5,0J x 14”) yazıldığı gibi okumaya çalışmayın herhangi bir çarpım söz konusu değil. 5’e 14”diye de yazabiliriz. 5x14 den çıkan sonuç birşey ifade etmiyor.
7 J   jantta lastik taban kısmının oturdgu en

16 inç ise jantın çapı

 







Jant Tanımlama İşaretleri
4J X 13 H2























4
JANT GENİŞLİĞİ , İNÇ CİNSİNDEN(ANMA GENİŞLİĞİ)
J
FLANŞ YÜKSEKLİĞİ KODU(TİPİ)
X
TEK PARÇA JANT
13
JANT ÇAPI , İNÇ CİNSİNDEN
H
TEK TÜMSEK
H2
ÇİFT TÜMSEK
AH2 ASİMETRİK TÜMSEK

 

Jant ve paralelinde doğal olarak lastik ebatlarınızı büyütürseniz akselerasyonunuz yavaşlar, yakıt tüketiminiz artar, lastik yanakları daha basık hale geleceği için sürüş konforunuz azalır, kabinde daha çok lastik sesi duymaya başlarsınız ve otomobil daha sert sürüş özellikleri kazanır. Buna karşılık otomobil daha i
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ilker_617 » 17 Şub 2007, 16:21

paylaşım için teşkkrler...(emeğe saygı)

ilker_617
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 16 Ekm 2006, 20:54
Nereden: Trabzon
Arabanız: FABİA 1.2HTP 2005

İleti lazianke » 17 Şub 2007, 19:16

peki 14 jantı (185/60/14) 15 e çıkarıp yanağı inceltsek olmaz mı? teknik olarak sorun olur mu?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 17 Şub 2007, 20:03

lastiğin çabucak  balon yapması kaçınılmaz olur...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 18 Şub 2007, 02:36

sağol skodacı, bir de bu balon yapmanın nedeni nedir?
      peki yukarıda verdiğim ölçüler ile fabianın normal bir teker çapıyla aynı olan jant+lastik tutturulursa da balon sorunu olur mu? 

      ağabeyimde polo goal tdi var bildiğim kadarıyla fabia ile aynı platform üzerine konmuş. ama 15 jant kullanıp yanılmıyorsam 55 yanak  lastik kullanmışlar. onda da balon sorunu olmaz mıydı? yardımcı olursan sevinirim.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 18 Şub 2007, 13:08

Yanak küçültmek demek lastiğinizin yanak ölçüsünün azalması anlamına geliyor,diyelimki 60 yanak ise lastiğiniz 55 yanağa düşüyor,AMA buna karşılık jant ebatınız 14 inchden 15 inche çıkıyor mesela.Pek bi kayıp olmuyor yani...
aracınızın üzerinde olan fabrika çıkışlı lastik ve jantınız diyelim ki 195/65/15  ölçülerinde siz bunu  muadil olarak 205/55/16  ile değiştire bilirsiniz    burada  205 taban Genişliği   55  yanak Genişliğidir (205 in  yüzde 55 idir bu oran)   16 olanda jantın çapıdır.  dolayısı ile   195 in yüzde 65     205 in yüzde 55 ine  muadildir.
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir