fren aahhhh fren

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fren aahhhh fren

İleti demirhan » 21 Kas 2008, 23:28

arkadslar benim arac classic 2006 TDI yalnız önemli bi şikayetim var arabayı duruduramıyorum yaw  araba 65000 de nasıl olack bu iş bilemiyom frenler gereginden fazla zayıf biraz sert  basayım anında kızaklıyor tamam lastikler biraz eski di ama ilk aldıgımdan bu yana frenlerden sıkıntım war bu ABS denilen melet kac kurusa patlar bana acep Cry
 
demirhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Kas 2006, 10:55

İleti mygokhan » 21 Kas 2008, 23:37

Sonradan ABS takılamıyor maalesef.

Şu an ABS li arabaya biniyorum.Önceki skodam ABS sizdi..Sıkıntı oluyordu şimdi rahatım..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti demirhan » 21 Kas 2008, 23:46

ben takılıyor diye biliyorum ama
demirhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Kas 2006, 10:55

İleti mxengine » 22 Kas 2008, 00:05

bende getz vardı bir ara abs yoktu sadece önde disk fren gerçekçen çok rezaletti frenleri esp li octaviama göre.Ben baya araştırdım getz varken freni nasıl düzeldiriz diye daha büyük disk daha büyük fren balataları daha büyük fren beyni falan filan derken 1500 ytl ye yakın bi masraf gerekiyordu.Bence hiç ugraşma frenle sat aracını abs li bir fabia al.
mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti yexplorer » 22 Kas 2008, 00:43

frenden değildir lastiktendir. okulun yolunu yeni yaptılar ama çok dik tam sağ yaparak ana yoldan giriyoruz girişte hafif bi tümsek var dolayısıyla 1 de çıkmak zorunda kalıyorum 2004 yapımı  4 mevsim michlen pilot vardı yol kilit parke üzeri hafif kumlu hergün asr devreye giriyordu dönüşte bazende zevk olsun diye basınca abs devrede. kış geldi diye bridgestone blizzar kışlıkları taktım ne abs nede asr var artık keçi gibi maşallah tırmanıp gidiyor. ama bende fren konusunda aracın limitleri öğrenmek için yarın büyük ihtimalle 100-0 testi yapacağım
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti yexplorer » 22 Kas 2008, 00:46

takılır ama eğreti durur tam verim alamazsın sonuçta tekerlek gibi birşey değil bir sensörler falan en iyisi sat abs ve  mümkünse esp li al ( varmı bilmiyorum)
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti derude » 22 Kas 2008, 01:55

Daha öncede konuşuldu defalarca söylendi ve ortaya çıkan ortak sonuç;


Abs takılır ama taktırmaya değmeyeceği gibi sorunsuz olacağını kimse garanti edemez.
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti alpko » 22 Kas 2008, 02:06

benim de frenler erimis, degistirdim rahatladim.. zink diye duruyor artik..
alpko
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Eyl 2008, 19:37

İleti demirhan » 23 Kas 2008, 22:45

fren yüzünden aracı satmakta hiç mantıklı gelmedi dogrusu yorumlarınız tesekkür ederim arkadaslar bi caresine bakacam artık en azından abs takılıyosa bu halinden cok daha iyi olacagı kesindir herhalde demi
demirhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Kas 2006, 10:55

İleti mygokhan » 24 Kas 2008, 00:08

Önce lastik, sonra balatalar ve disk kontrolü, sonrasında fren sistemi hidroliği kontrol, sonucunda daha iyi bir fren performansı..;)
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti hakanerdogan » 24 Kas 2008, 00:14

bende çok aşırı acil bir durum olmadığı müddetçe ABS yi hiç kullanmıyorum, yani devreye girmiyor. hep keyfi sokmuşumdur devreye. iki-üç kez anca acil fren kökleyip ABS titretmişimdir.

normalde aracım gayet güzel duruyor. yani aracı durduramamanın sebebi ABS den yoksunluğu olmamalı. şayet çok kızaklıyorsa, yada ABS li bir araçta zırt pırt devreye giriyorsa sorunlarınız lastiklerinizdir. fren balatalrınızda eskimiş olmalıdır.

ABS her frene basışta daha güzel bir durma sağlamaz. Sadece kızaklamayı önler, kızaklanacak kadar sert frenlerinizde aracı kaydırmaz.

kabak lastikli bir aracın kurtarıcısıda ABS olamaz. bence bakımlı frenleri ve yeterli seviyede lastiği bulunan bir Fabianın frenleri oldukça tatminkar düzeydedir.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti yexplorer » 24 Kas 2008, 01:48

abs hakan ın dediği gibi durma sağlamaz fren esnasında kontrolü kolaylaştırır.  lastik iyi olduktan sonra kolay kolay devreye girmez normal zeminde
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti xavi » 24 Kas 2008, 02:12

BENCE SİZ FİRENLERİNİZİ KONTROL ETTİRİNİZ. BENİM ARAÇTA DA YOK ABS AMA HİÇ SORUN ÇIKARMIYO FRENLER
xavi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Ekm 2008, 18:36

İleti mbarman » 24 Kas 2008, 12:13

önce lastikler kontrol edilmelidir. geniş taban lastikler sanılanın aksine yol tutuşu kötüleştirir. bu yüzden lastik değişecekse bir slt ölçüyü almak herzaman güvenlidir
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti derude » 25 Kas 2008, 00:28

[quote="mbarman"]önce lastikler kontrol edilmelidir. geniş taban lastikler sanılanın aksine yol tutuşu kötüleştirir. bu yüzden lastik değişecekse bir slt ölçüyü almak herzaman güvenlidir[/QUOTE]
 

Nasıl yani???

 

Lastikler ne kadar dar olursa yol tutuşu o kadar artar mı aracın?
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti hakanerdogan » 25 Kas 2008, 00:41

Lastik taban genişliği hakkında özet geçeyim.

kuru asfalt zeminde daha kalın lastik daha iyi tutunma, daha iyi kavrama demektir, daha rahat viraz alma manasına gelir. Tabi aracın motor gücüne, fren kabiliyetine uygun biçimde. Misal veriyorum fabiama 205/55/16 jant lastik takmak orjinalinden daha güvensizdir.

aracı yorar, durdurmasıda zorlaşır. ama uygun şasede ve motor gücünde büyük lastik=iyi tutunma.

gelelim karlı zemine, işte işler burda tersine döner. kuru yere ne kadar çok (ne kadar kalın) bassan o kadar kar. ama kaygan zemindede mantıken tam tersi. ince olacak ki kaygan zeminin üstünde yüzmeyecek, batacak gidecek.

zira kış lastiklerini genelde bi boy küçük seçerler.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti yexplorer » 25 Kas 2008, 01:37

[quote="hakanerdogan"]Lastik taban genişliği hakkında özet geçeyim.

kuru asfalt zeminde daha kalın lastik daha iyi tutunma, daha iyi kavrama demektir, daha rahat viraz alma manasına gelir. Tabi aracın motor gücüne, fren kabiliyetine uygun biçimde. Misal veriyorum fabiama 205/55/16 jant lastik takmak orjinalinden daha güvensizdir.

aracı yorar, durdurmasıda zorlaşır. ama uygun şasede ve motor gücünde büyük lastik=iyi tutunma.

gelelim karlı zemine, işte işler burda tersine döner. kuru yere ne kadar çok (ne kadar kalın) bassan o kadar kar. ama kaygan zemindede mantıken tam tersi. ince olacak ki kaygan zeminin üstünde yüzmeyecek, batacak gidecek.

zira kış lastiklerini genelde bi boy küçük seçerler.
[/QUOTE]
 

Clap 

doğru kuzeyde yapılan ralliler de ince ve çok havalı lastik kullanılır temas az olsun diye
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti demirhan » 26 Kas 2008, 22:34

fizik öğretmeni olarak neden kışın dar lastik kullanılır bide ben anlatayım lastiklerin dar olması demek aracın tabana uygulayacagı basıncın artması anlamına gelir arac tabana ne kadar fazla basınç uygularsa tabana o kadar rahat oturur
yani;

basınc=agırlık\yüzey alanı

demek
demirhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Kas 2006, 10:55

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir