fabia karter muhafaza sacı ?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fabia karter muhafaza sacı ?

İleti çerkezoğlu » 23 Kas 2008, 16:31

kardeş ben çorumda 100 ytlye taktırdım. hiç durma hemen taktır.
 
çerkezoğlu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Oca 2008, 23:00

İleti hakanerdogan » 23 Kas 2008, 20:44

neyseki 0 km aldığımda hediye olarak taktırttık. kartelin üzerinde rahat bi 8-10 km gitmişimdir.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti merasity » 23 Kas 2008, 23:18

8-10 km olayı nası oluyo?
merasity
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Kas 2008, 01:18

İleti lazianke » 23 Kas 2008, 23:32

[quote="merasity"]8-10 km olayı nası oluyo?[/QUOTE]
hakan kardeş altını sürttüğü mesafeleri hesaplamış :)
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 24 Kas 2008, 00:07

Ömer hocamın dediği gibi çok sürttüm babında... 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti merasity » 24 Kas 2008, 01:02

:) çok gerekli bi parça, orası belli. çok masraf yaptım, nereye kadar gidecek bilmiyorum
merasity
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Kas 2008, 01:18

İleti symirna35 » 27 Kas 2008, 02:15

Fabialara karter koruma takılmamasının nedeinin ; kaza anında motorun düşüp sürücü ve yolcuyu sıkıştırmaması diye duymuştum. Bu durumu göz önüne alırsak karter koruma taktırmamız ne derce doğru olur arkadaşlar. Yorumlarınız bekliyorum. Selamlar...
symirna35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Ağu 2007, 20:28

İleti merasity » 27 Kas 2008, 02:20

ben bugün taktırdım, fiyatta daha fazla inmediler, 100 liraya taktık. kaza anında motorun düşmesi bence zor bi olay. mutlaka arada kalır. (Allah kimseye göstermesin, düşüyo mu düşmüyo diye)
merasity
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Kas 2008, 01:18

İleti hakanerdogan » 27 Kas 2008, 02:24

[quote="symirna35"]Fabialara karter koruma takılmamasının nedeinin ; kaza anında motorun düşüp sürücü ve yolcuyu sıkıştırmaması diye duymuştum. Bu durumu göz önüne alırsak karter koruma taktırmamız ne derce doğru olur arkadaşlar. Yorumlarınız bekliyorum. Selamlar...[/QUOTE]


http://www.skodam.com/forum_posts.asp?TID=12964
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti symirna35 » 28 Kas 2008, 01:42

[quote="hakanerdogan"]
[quote="symirna35"]Fabialara karter koruma takılmamasının nedeinin ; kaza anında motorun düşüp sürücü ve yolcuyu sıkıştırmaması diye duymuştum. Bu durumu göz önüne alırsak karter koruma taktırmamız ne derce doğru olur arkadaşlar. Yorumlarınız bekliyorum. Selamlar...[/QUOTE]http://www.skodam.com/forum_posts.asp?TID=12964[/QUOTE]

Hakan kardeş söylediğin senin görüşün verdiğin linkteki topikte. Buu yazdığımı bana servis söylemişti. Ama hala tam olarak bu konuda yeterli cevap alabilmiş değilim.
symirna35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Ağu 2007, 20:28

İleti hakanerdogan » 28 Kas 2008, 01:55

benim düşüncem şahsıma ait, sizi bu doğrultuda yönlendiremem, zaten test edilip ispatlanmış bir bilgim veya kanıtımda yok.



ama yine yazayım, ben önden şiddetli bir çarpmanın yaratacağı şase
gerilmesine o muhafaza sacının kesinlikle dayanamayacağını düşünüyorum,
kaldı ki üstüne motoru bıraktığında bi kaç incecik vidanın motoru
taşıyacağını da sanmam.



ayrıca araç motoru bırakınca öle komple alaşşağı olup kaybolup gitmiyor, alçaltıyor.


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti serdar5306 » 28 Kas 2008, 02:15

kaza anını o kadar düşünmeyin bence zaten motor düşecek kadar şiddetli çarpışmada motor düşsede düşmesede içindekinin durumu vahim olur ama normalde altını vurmak çok masraflı olur taktırın bence
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti derude » 28 Kas 2008, 02:26

 

Karter koruma ben de taktırdım.  Çünkü yaşadığım yer ve yollar bunu mecbur kılmıştı.

 

Tabi ne kadar gerekliydi, tartışılır.

 

Bu zamana kadar forumda karter patlatan ya da delen fabiacıya rastlamadım, hatırlamıyorum.

 

Varsa bile, belki binde bir bile değildir.

 

Elzem olduğunu düşünmüyorum bir diğer ifadeyle.

 

Tabi bir de güvenlik konusu var.

 

Üreticinin, motor bağlantı noktalarını kaza anında kolayca kırılması ve  motorun aşağıya kayması yönünde tasarladığı belli oluyor.

 

Aklın yolu bir ise motorun kaza anında karoserin altına girip darbeyi tolere edeceği söyleneblir.

 

Aksi durumda oldukça sağlam olan ve bırakın 300 kiloluk motoru nerdeyse arabayı bile tutabilecek dayanıklılıkta dört saplamayla demir aksama tutturulmuş karter muhafaza; motorun aşağıya düşmesini engeller.

 

Tabi bu da  kabinin kaza anında motor tarafından ezilmesine neden olabilir.

 

Ayrıca altta olduğu için kaza  anında belki en son hasar  görecek kısım karter muhafaza olacaktır.

 

Maliyet konusuna gelince, karter delinmesi yolda bırakacak kadar ciddi bir durumken üretici bunu gözardı ediyorsa elbette daha önemli bir sebebi vardır.

 

Kabaca yürütülen bu mantıkla biz bu sonuca varabiliyorsak, üretici bizden çok daha iyi hesapladığı kesin.

 

Sonuç olarak bu durumu;

 

Maliyeti azaltmak yerine,  güvenliği herşeyden önce tutan  Alman menşeili otomobillerin üretim mantığında aramak daha doğru olacaktır.

 

Tabi üreticinin koyduğu bu kriterlerin,  şahıslar için önceliği değişebileceğinden, taktırıp taktırmama keyfiyeti de kişiye göre değişebilir.  

 

Sevgiyle...

 

 
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti symirna35 » 28 Kas 2008, 02:29

[quote="derude"] Karter koruma bende taktırdım.  Çünkü yaşadığım yer ve yollar bunu mecbur kılmıştı.
 

Tabi ne kadar gerekliydi, tartışılr.

 

Bu zamana kadar forumda karter patlatan yada delen fabiacıya rastlamadım, hatırlamıyorum.

 

Varsa bile belki binde bir bile değildir.

 

Elzem olduğunu düşünmüyorum bir diğer ifadeyle.

 

Tabi bir de güvenlik konusu var.

 

Üreticinin, motor bağlantı noktalarını kaza anında kolayca kırılması ve  motorun aşağıya kayması yönünde tasarladığı belli oluyor.

 

Aklın yolu bir ise motorun kaza anında karoserin altına girip darbeyi tolere edeceği söyleneblir.

 

Aksi durumda oldukça sağlam olan ve bırakın 300 kiloluk motoru nerdeyse arabayı bile tutabilecek dayanıklılıkta dört saplamayla demir aksama tutturulmuş karter muhafaza motorun aşağıya düşmesini engeller.

 

Ayrıca altta olduğu için kaza  anında belki en son hasar  görecek kısım karter muhafaza olacaktır.

 

Tabi bu da  kabinin kaza anında motor tarafından ezilmesine neden olabilir.

 

Maliyet konusuna gelince, karter delinmesi yolda bırakacak kadar ciddi bir durumken üretici bunu göz ardı ediyorsa elbette daha önemli bir sebebi vardır.

 

Kabaca yürütülen bu mantıkla biz bu sonuca varabiliyorsak, üretici bizden çok daha iyi hesapladığı kesin.

 

Sonuç olarak bu durumu;

 

Maliyeti azaltmak yerine,  güvenliği herşeyden önce tutan  Alman menşeili otomobillerin üretim mantığında aramak daha doğru olacaktır.

Tabi üreticinin koyduğu kritelerin, şahıslar için önceliğ, değişebileceğinden taktırıp taktırmama keyfiyeti de kişiye göre değişebilir.

Sevgiyle...
 

 

 

 

 

 
[/QUOTE]

Üstad Teşekkürler. Katılıyorum sana...
symirna35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Ağu 2007, 20:28

İleti hakanerdogan » 28 Kas 2008, 02:34

çarpma tarzına şiddetine göre değişir tabi, ama fikir olsun. araç emirkaan abinin geçen yıllarda pert ettiği fabiası. 101 lik idi galiba. choice olmalı.




hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti symirna35 » 28 Kas 2008, 02:34

[quote="serdar5306"] kaza anını o kadar düşünmeyin bence zaten motor düşecek kadar şiddetli çarpışmada motor düşsede düşmesede içindekinin durumu vahim olur ama normalde altını vurmak çok masraflı olur taktırın bence [/QUOTE]

Cana geleceğine mala gelsin hocam :)
symirna35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Ağu 2007, 20:28

İleti symirna35 » 28 Kas 2008, 02:35

Karter muhafaza varmıydı acaba araçta ?
symirna35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Ağu 2007, 20:28

İleti hakanerdogan » 28 Kas 2008, 02:38

 olup olmadığına dair bir fikrim yok, ama aracın içi oldukça stabil kaldı ve motorda kartel seviyesinden yukarda duruyor, o kadarda fazla inmiyor.

ama kesinlikle kesin bir bilgi falan değildir, her kazanın türü farklıdır, kesinlikle bir tavsiyedede bulunmuyorum.

 





hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

ÖncekiSonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir