TDI icin Turbo ömrü - kurum baglaması

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TDI icin Turbo ömrü - kurum baglaması

İleti mustisahin » 07 Oca 2009, 11:29

Arkadaslar,
 

TDI icin Turbo ömrü konusunda görüslerinizi bildirebilirmisiniz?

Turbo arıza vermeden simdiye kadar en fazla kilometre kactır, sizin gördügünüz duydugunuz, yada kurum baglamaması icin tavsiyeleriniz?

 

Bikac gündür yabancı bir skoda forumda bu konuyu paylasıyorum,

Tamamen kullanıma baglı oldugunu söylüyorlar, uzun kullanımlardan sonra turbonun sogumasına icin izin verin diyorlar, yolculugun son km lerinde(5 km civarı) sakin kullanın,

ve arabayı istop etmeden öncede mutlaka bosa alıp 10 saniye rolantide calısmasına izin verinki, turbo sogusun diyolar, illaki kurum baglayacak diyede bisey yok, cok uzun zaman kullanabilirsin diyolar, örnek fabia tdi icin 200 bin km kullanan, passat tdi icin 200 bin km üzeri, audi i.9 tdi icin 260 bin km üzeri, station fabia icin 385 bin km civarı kullanan var diyolar,

 

sasırdığım baska bir konu, ben hep iyi yakıtın turbo ömrünü etkiledigini zannederdim,

Fakat uzun turbo ömrü icin YAG' ın önemli oldugunu söylediler, özel VW 505.01 yag kullanırsan ve yag degisimlerini zamanında yaptırırsan uzun süreler sorunsuz kullanırsın diyolar,

 

Bu konuda sizlerinde görüslerini alabilirmiyim lütfen?
 
mustisahin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 09 Ekm 2007, 16:03

İleti umt_d » 07 Oca 2009, 12:39

Tüm bakımlarını zamanında yaparsan yağ'ını 505.01 onay kodlu yağ ile değiştirirsen arabayı hiç zorlamazsan ne çok düşük devir ne de yüksek devir genelde 2000-3000 devir aralığında kullanırsan yakıtını düşük kükürtlü kullanırsan en az 500,000 sorun yaşamadan kurum yapmadan kullanırsın yabancı forumlardaki adamlar iyi bakamamış arabasına,1.9 octavia 683,000 yaptı bunu biliyoruz 1.4 fabia da herşey ^dört dörtlük olursa hiç sorun yaşamazsın geçen gün bi taksiye bindim 1.3 multijet motoru vardı 587000'de hiçte sorun yaşamamış
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti tahtaboat » 07 Oca 2009, 20:26

Benim 2002 model otomatik vites 1.9 Octavia 90 hp vardı 110 bin km de almıştım 3 yıl kullanıp otomatik şanzuman arızası nedeniyle tat vermeyince 260 bin km sattım.Motorda tık yoktu.Bu motorların 20 bin km de mazot filtresini hava filtresini ve zamanında yagını degiştir tık demez hararet en zor şartlarda bile 91 derece olmamıştı.


 

tahtaboat
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Mar 2007, 14:54

İleti lazianke » 07 Oca 2009, 20:39

turbo ömrü kullanıma bağlıdır.

sorunsuz 250 bin yapmış ticari tdi oktvia gördüm ve aynı şahıstan 500 bin yapmış tdi oktavia duydum.

umt_d nin 505 01 onay kodlu yağ konusuna artık katılmıyorum. (şahsi görüşümdür)
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti kadir_ » 07 Oca 2009, 22:57

Valla TDI bilmem ama yüce autoda servisteki çocuklar 1.9 tdı turbosundan çok şikayet geldiğini söyledi.
 

Ben benzinli kullanıyorum şu ana kadar 1 kere değiştirdim turbo fazla devirli kullanınca ve arabanın motorunun 2-3 dk çalışmasını vs pek yapmadım bundan oldu sanırım.Octinin turbosuda işçilikle 1500 ytl civarında olması lazım
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti hakanerdogan » 08 Oca 2009, 00:39

efendi, devrinde, istop etmeden bekleyerek, bakımı aksatmadan, gaz pedalını toynaklamadan kullanınca hiç bişey olmaz kolay kolay. hor kullanımda problem yapar. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti yonetici » 08 Oca 2009, 00:41

Turbonun sadece tek tarafı kurum bağlayabilir oda egzoz gazının geçtiği kısım olur. Bundada kullanılan yakıt kalitesi ve aracın bakım durumu önemli rol oynar. Eğer aracın egzoz gaz çıkışı ne kadar kirli ise o kadar çabuk kurum yapar. Diğer kullanım önerilerinin kurum yapma ile pek ilgisi yok sadece turbonun mekanik ömrünü uzun tutmaya yönelik tedbirler.

 

[quote="lazianke"]

505 01 onay kodlu yağ konusuna artık katılmıyorum. (şahsi görüşümdür)
[/QUOTE]

 

Bende uzun süre önce yağ konusunda fikirlerimi değiştirdim üzerinde otomobiller için olduğu yazan 10/40W her yağ benim için aynıdır. Hatta bırakın otomobili geçenlerde benim motorun 10/40W yağı ile arbanın eksik yağını tamamladım Big%20smile Düşündüm motorsikletlerinde araba kadar motor hacmi vs. var ve onlardada kullanılan yağ değişmiyor demekki bu yağın motor hacmi ile hiç alakası yok. Hem bir motor arabadan çok daha yüksek devir çeviriyor üstelik hava soğutmalı olduğundan sıcağın olumsuz etkisine daha çok maruz kalıyor. Tüm bunlara dayanabiliyorsa neden arabaya konulamasın dedim ve en ufak bir şüphe duymadan ekledim. Bu saatten sonra bir daha castrol falanda almıyorum benzinciden ucuz ne yağ varsa onu alıp koyucam zaten hangisine baksam arkasında yarı sentetik yazıyor kötü yağda kalmadı piyasada.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti hakanerdogan » 08 Oca 2009, 00:44

benim amcam kendimi bildim bileli karbüratörlü tiposunda dökme yağ kullanır, LPG li araç, canavar gibide gidiyor 250.000 dolaylarında, hiç motor inmedi, kompresyon 110 un biraz altında 107 dolaylarında silindir başına.

tek sorun rölantide durmasıydı motorun, onuda 1500 devre ayarlattık Smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 08 Oca 2009, 01:19

[quote="hakanerdogan"]efendi, devrinde, istop etmeden bekleyerek, bakımı aksatmadan, gaz pedalını toynaklamadan kullanınca hiç bişey olmaz kolay kolay. hor kullanımda problem yapar.  [/QUOTE]
olay budur.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti mustisahin » 09 Oca 2009, 13:02

Arkadaslar, yeni nesil Turbolar su sogutmalıymıs,  bizimkiler yagla soguyormus, yani kontağı kapatınca, yag pompası duruyo, ve turbonun sogumasına izin vermiyoruz,
Bu yüzden, Ingilteredeki servisler, kontagı kapatmadan dinlendirmek, IYI YAĞ kullanmak(zamanında) ve benzin deposunu dolu gezmek turbo ömrünü uzatırmıs,
mustisahin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 09 Ekm 2007, 16:03

İleti sainz » 09 Oca 2009, 13:18

[quote="mustisahin"]Arkadaslar, yeni nesil Turbolar su sogutmalıymıs,  bizimkiler yagla soguyormus, yani kontağı kapatınca, yag pompası duruyo, ve turbonun sogumasına izin vermiyoruz...[/QUOTE]

O uygulama tam olarak soğumayla alakalı değil de turbo millerinin yağsız kalmasıyla alakalıdır. Nasıl ki vantilatörün fişini çektiğinizde pervanesi bir müddet daha dönmeye devam eder. Eğer gazlayarak kullandıysanız ve ardından aracı park edip kontağı kapatırsanız yağ pompası yağ basmayı bırakır. Ancak vantilatör örneğindeki gibi turbo dönmeye devam eder fakat bu arada yağlama olmayacağı için turbo milleri yağsız kalır ve ileriki zamanlarda problem çıkması kuvvetle muhtemeldir.

Bu arada turbonun millerine yağ basılması bir nebze de olsa soğutma görevi görür ama kontak hemen kapatıldığında bu soğutmadan da mahrum kalır.

[quote="mustisahin"]...Ingilteredeki servisler, kontagı kapatmadan dinlendirmek, IYI YAĞ kullanmak(zamanında) ve benzin deposunu dolu gezmek turbo ömrünü uzatırmıs,[/QUOTE]

Yakıt deposunun dolu olmasının ne faydası oluyormuş acaba?Confused
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti mustisahin » 09 Oca 2009, 13:44

evet haklısın, dolu gezmek derken, devirli kullanmayı kastetmis, yani devirli kullanmakda turbo ömrünü uzatırmıs, ama benim hatırladığım dizel araclarda dolu depo gezmek daha yararlı, dizel pompası acısından az yakıtla gezmek sakıncalı biliyorum,

mustisahin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 09 Ekm 2007, 16:03


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir