EL FRENİ TUTMAMASI !...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

EL FRENİ TUTMAMASI !...

İleti FABIACI » 19 Oca 2009, 12:22

ARKADAŞLAR,
DÜN İSTANBULDA ÇOK DİK BİR YOKUŞTA PARK ETMEK ZORUNDA KALDIM.ARACIN ELFRENİNİ ÇEKİP KONTAĞI KAPATTIĞIMDA TAM AYAĞIMI FREN PEDELINDAN ÇEKTİĞİMDE ARACIN GERİ KAYDIĞINI FARK ETTİM. ACABA EL FRENİ TAM ÇEKİLİ HALDE İKEN ARACIN KAYMASI NEDENDİR?
 
FABIACI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Eyl 2007, 16:52

İleti tolga_kaan_ » 19 Oca 2009, 14:27

1-) ya tam gerdirmemişsindir el freni kolunu
2-) el fren telinde boşluk olabilir
3-) disk / balatalarda  aşınmaya bağlı tutmamazlık olabilir.
4-) diğer

tolga_kaan_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 50
Kayıt: 04 Tem 2006, 00:08

İleti hetepe » 19 Oca 2009, 14:30

Belli bir kullanımdan sonra arka balata takımında boşluklar olabiliyor.Söktürüp, boşluklarını aldırırsanız sorun uzun bir süreliğine hallolmuş olur.Ucuz bir işlemdir.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti mehmetcom » 19 Oca 2009, 18:59

bende de aynı sorun vardı motorcuya gittim el frenini ayarlattırdım
mehmetcom
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 24 Kas 2008, 21:38

İleti cemo » 19 Oca 2009, 21:06

anadolcular az çekmedi bu elfireninden yokuşta önce bi kaldırım buluyosun sonra kırıyorsun direksiyonu oooh çiçek gibi... el freni de ne oluyo eskiden el freni mi vardı
cemo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Arl 2008, 16:46

İleti hakanerdogan » 19 Oca 2009, 21:15

[quote="cemo"]anadolcular az çekmedi bu elfireninden yokuşta önce bi kaldırım buluyosun sonra kırıyorsun direksiyonu oooh çiçek gibi... el freni de ne oluyo eskiden el freni mi vardı [/QUOTE]

sonra ne düzen kalyor ne bişey, araba kendinden driftli gidiyor Smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AhmetH » 19 Oca 2009, 21:53

ayak  freni basıncın büyük kısmınıa yakınını ön frenleri sıkmak için kullanıyor.
yokuşa  park edince   el frenini çekiyorsunuz  arkalar tam sıkılıyor ayrıca ayak freni ile önlerde tam sıkılı ancak  stress büyük çoğunluk önlerde.

ayak frenini bırakınca  stress önlerden kalkıp direk arkaya biniyor  yani el frenine.

bu noktada aracın  kıpırdanması  normal.

 

yapabileceğiniz  en doğru davranış   motosikletçilerin  yöntemidir.  yükü motora bindirmekSmile

 

yani stop edin vitesi 1 de bırakın ve ilerleyin  yük  motora binsin sonra  elfreni ile aracı  sabitleyin.

birçok  tecrübeli motosikletçi  yokuş aşağı motoru  yan  ayakta  bırakınca durmayacağını bilir.

viteste değilse motor öne kaçar. viteste olsa bile  yük vitese  binene kadar  öne kaçar bu esnada  yan ayaktan kayarsa motosiklet devrilir.Smile

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hakanerdogan » 19 Oca 2009, 22:03

mantıklı, ama bende özellikle yükü duran motora değilde, balataya bindirmeye özen gösterir, öyle ayak freni+debriyajı bırakırım.

sence hangisi daha sağlıklı hocam?
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AhmetH » 19 Oca 2009, 22:11

hiç farketmez.
 

öyle dik yokuşa denk gelirsiniz  el  freni  çekili halde araç motora yük binene kadar sürüklenir. yada vites boşta ise artık  kader  kısmet araç  durduğu yere kadar kayar.

 

el frenine  çok güvenmeyin  çok  dik  yokuşları  kullanırken  ayak  frenine de güvenmeyin.

başıma  geldi  öner kilitli arkaya kaydığımı bilirim Smile

 

şunu unutmayın yeter .  ayak freni   büyük  çoğunluk önleri sıkıyor   el freni %100 arkayı  sıkıyor.

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hakanerdogan » 19 Oca 2009, 22:21

toprak zeminde köyde bu durumu yaşadım, hatta panik yapıp babama bağırdığımı hatırlıyorum...



kendileri bahçeye gitmek için arabayı alır, gider ve gece döner, ama o
kadar sarp bir yere park etmiştir ki aracı, uçuruma 0 mesafede sol
kapı. ve rahat 30 derece var. ben o kadar usta değilim.



çalıştırdım, önce az ileri gidip, kenardan alıp geri gelmeyi akıl
edemedim. ve öyle iniş çıkış ki, aracı askıya aldım, ileri gidip geri
gelmek sonradan çaktı kafamda. ama arabayı bi türlü kaldıramadım, pati
çekip çekip duruyor. köylü başıma toplanır, ve sonunda bizimkilerde seslere gelir, sıkıştım çıkamıyorum, ve içimden sövüyorum bu adam bunu buraya nasıl çıkardı... sağ yanım kayalık, sol yanım uçurum, 4 metre rahat var.

sadece bizim traktörü koyarız oraya, çok çıktım traktörle ama araba hiç öyle değil...

vesselam beni izleyenler, panik hali, baskı, son bi gaza gömdüm, ama ayağımı frenden kaldırmadan, çok toz duman oldu ve balata koktu... çıkamadım...

peder in ulan aşşağı dedi, arabanın yanına da gelemiyor, binmek için yanında yer bile yok...

bende kızıp el frenini çektim, kapıyı açıp aşağı uçmadan inmeye kalkarken freni bıraktığım gibi sürüklendi hemen geri bastım....

El freni arabayı tutmuyordu. LOL

sonra köy odasının kalaslarını getirip teker yolu dizdiler bende tam 4 tane 5*10 luk kırıp çıktım LOL
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti mygokhan » 19 Oca 2009, 22:56

Mutlaka motor frenine yüklenip el frenini çekerim.

Rampada kalkarkende el freni ile kalkıp kavramaya zarar vermemeye çalışırım..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir