FABİA 90.000 BAKIMI YAPTIRAN VAR MI ?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FABİA 90.000 BAKIMI YAPTIRAN VAR MI ?

İleti sduman » 02 Şub 2009, 14:22

arabanın orjinal Km.si az  kullanılmış servis bakımlı bir araç.
 
sduman
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Oca 2009, 12:06

İleti miyidogan » 02 Şub 2009, 22:04

[quote="cetrefilli"] [quote="miyidogan"]Trigger kayışı şakaya gelmiyor, lastik olduğu için zamanla özelliğini yitiren bir malzeme. Benim de 2004 fabiam var geçenlerde değiştirdim. Km düşük olduğu için sadece kayış değiştirdim devirdaim pompası ve gergi makaralarını değiştirmedim. 160 lira tuttu.

 

Aman ihmal etmeyin acil bir şekilde değiştirin kafanız rahat etsin.
[/QUOTE]
slm arkadaşlar miyidoğan kardeş senin arabanın aynısından bendede var kardeş yaklasık 40000 km de senin yaptığın gibi sadece kayışı değişitrmek yeterli mi yoksa set olarak mı değiştirmek gerekir... simdiden tesekkür ediyorum
[/QUOTE]
 

Ben birkaç ustaya sordum araştırdım sonuçta mekanik parçaların 90 bin km rahatça gittiği söylendi.  Ama 50 binde kayış koparan fabia görmüşler yani burada asıl risk kayıştır. LAstik olduğu için durduğu yerde özelliğini yitiriyor. Ama tabii Skoda SET olarak 90 bin km ya da 4 yıldan hangisi önce dolarsa değiştirin diyor. Ben yetkili servisten devirdaim+triger seti değişim fiyatı aldım hatta kampanya indirimi vardı 700 e yakın fiyat çıkardılar. Özel servis 400 civarı bir rakama yapıyor. Yani arabanıza,cüzdanınıza bakıp karar vereceksiniz. Benim kararım sadece kayış değiştirmek yönünde oldu bence de mantıklı olan bu. 90 binde triger seti+devirdaim i garantili bir işçilikle yetkili serviste değiştireceğim.

 
miyidogan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 29 Oca 2008, 15:58

İleti ümit » 04 Şub 2009, 00:56

umut kardeş bende kırşehirde oturuyorum 2004 fabia 1.4 elegancım var ve bende memurum bu skoda servisinin bana adresini ve telefon numarasını verirsen bende 60.000 bakımı yaptıracağı servis 285 lira fiyat çıkarttı
ümit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 27 Arl 2008, 03:37

İleti pretoryan » 10 Şub 2009, 01:42

Arkadaşlar hepinize merhabalar...

Aylardır bu forum sitesi takip ediyorum ve pek çok konuda faydalandım, nihayet bu günde foruma üye olmaya karar verdim. 90000 bakımı konusu benimde bayağı merak ettiğim bir konuyda ve bayağı araştırdığım için müsadenizle tecrübelerimi paylaşayım.

1. benim aracım 79000 Km de

2. Aracım için belirtiyorum Fabiş 1.4 101 Beygir 16V

3. Bu aracın üretici ve distribütöre bağlı servislerine göre 90000 bakımı isimli en ağır (maddi olarak) bakımı 90000 Km de yapılıyor. Tabii burada şuna dikkat çekmek lazım araç eğer 4,5-5 yaşını 90000 gelmeden doldurmuşsa aslolan yıldır.

4. Bu bakımda standart değişmesi gereken parçalar; Triger seti (triger kayışı,V kayışı, kayış gergi kolları), Devir daim pompası, Motor yağı, Yağ filitresi, Hava filitresi, bujiler, yakıt filitresi, polen filitresidir.

5. Bir arkadaşım sormuş bu bakımı ciddiye almalımıyım diye? Naçizana anlatabildiğim kadarıyla anlatayım: Aracımızın motoru en azından ehliyet kursundan hatırlayacağınız üzere silindir,piston,sibop krank mili vb. aksamlardan oluşuyor. triger setini özellikle önemli kılan kısım pistorn mil ve siboplar. motor mili silindirler içerisinde pistonların sıkıştırdığı ve bujinin ateşlediği yakıt karışımının patlaması neticesinde pistonların aşağı yukarı hareketi sayesinde dönüyor. Bahse konu patlamanın olabilmesi içinde gerekli yakıt ve havanın silindir bloğu içerisine girmesini sağlayan ve patlama sonrasıda ortaya çıkan atık gazı tahliye içinde siboplar var ve bunların hepsi silindirin içerisine doğru hareket ediyor. Eeee diyeceksiniz şimdi piston yukarı çıkarken sibopların silindirin içerisine doğru hareket etmemesi gerekirki zaten böyledir yani kapalı oldukları için zaten yakıt ve hava pistonun yukarrı hareketi ile sıkışır. Şimdi düşününki 5 inci viteste 3000 dv/dk ile 90 Km/S hızda gidiyorsunuz ve triger isimli kayış koptu, pistonların ve sibopların açılıp kapanmasını sağlayan bu kayışın kompası demek heleki dakikada 3000 devir yapan bir motorda, 4 silindir olduğunu düşünürsek çok kaba bir hesapla 750 kez her silindir aşağı yukarı hareket eder ne olur. pistonlar siboplardan bağımsız kabaca habersizdir. Pistonla silindir çarpışıncada siboplar eğilir piston delinebilir hatta motor bloğunda delinme dahi olabilir ki olanını çok gördüm (bu arada aracımızın motorunun aliminyum alaşımlı olduğunuda hatırlatmak isterim). Eh artık takdir sizin

6. Ben iki hafta önce bu bakımı yaptırdım özel bir serviste yani (dışarda) 600 Tl verdim.

7. başka başlıklar altında görmüş olabilirim ama 160 yada 260 Tl ile bu bakım riske atılacak bir bakım değil. Dışarıdada malzemeyi ithal alman yada ispanyol isterseniz arada çok bir fark yok.

8. Bu bakımı yaptırı iken devir daim pompasının değişimi sırasında antifiriz eksileceğinden eklenecektir, bu na lütfen dikkat ediniz. Petrol ofisinin yeşil antifirizinden koydurtmayın Fabişimizin üreticisi olan gurubun kullandığı vr kaputu kaldırdığınızda yazan antifirizden koyulmasını takip ediniz. 

9. Motora katkı maddesi koymayı tavsiye yada telkin eden uyanık tamirciler çıkabiliyor bu konuya dikkatinizi çekmek isterim. Gerek kullanılan yağın üreticisi castrol gerek üretici firma gerekse servislr ve almanya kaynaklı forum siteleri bunu kesinlikle kabul etmiyor.

10. triger setini güvendiğiniz bir şahsa değiştirmenizi tavsiye ederim çünkü bu lastğin değişimi sırasında sibopların bağlı olduğu mil ve motor milinin söküm sırasındaki yer ve konumları işaretlenerek sabitleniyor. kaydırılırsa bahsettiğim piston sibop çarpışması gerçekleşebilir.

uzun oldu ama umarım faydalı olur. teknik terimlrede yanlışım oldu ise özür dilerim. Motor ustası değilim sadece sahip olduğum herşeyin bütün özellikleri bilmeye maximum seviyede çabalıyorum.İlgim ondan. saygılar...

pretoryan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Şub 2009, 01:04

İleti lazianke » 11 Şub 2009, 06:26

[quote="pretoryan"]

Arkadaşlar hepinize merhabalar...


uzun oldu ama umarım faydalı olur. teknik terimlrede yanlışım oldu ise özür dilerim. Motor ustası değilim sadece sahip olduğum herşeyin bütün özellikleri bilmeye maximum seviyede çabalıyorum.İlgim ondan. saygılar...

[/QUOTE]
 

paylaşım kaliteliydi, teşekkürler...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti cetrefilli » 11 Şub 2009, 14:16

tesekkür ederiz... güzel paylasım
cetrefilli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 12 Şub 2008, 15:00

Önceki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir