Fabia SEKMANMI -REKTEFİYE mi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Fabia SEKMANMI -REKTEFİYE mi

İleti rehber029 » 02 Şub 2009, 13:39

arkdaşlar merhaba
arabam fabia 101 elegance 2001 model km 128 binde

aracın ilk sahibi bayan arkadaş ilk km motora yapılmaması gereken tüm güzellikleir yapmış sonuc olarak da keçe meçe silindir falan haşat durumda 1 yıldır bende araç benzinden beter yağ yakıyor araç ..bir kaç ustamada gösterdim ya sekman kurtarcak yada rektefiye diyolar..

ikiside pahalı ama rektefiye iiice tuzlu 2 binlira falan dedi ustamız..
ben deoluşan kanaat sekmanla uğraşana kadar rektefiye yaptırıp motoru komple değiştirme sekmanın ilerdede sorun yaratmasından korkuyorum birazda ..

tabi ikisindede yapılacak işlemi çok çok ii bilmediğimiz için kafamızda karışıyor..
aramızda bu işleri ii bilen arkadaşlar var onların fikirlerini almak istiyorum .. şimdiden teşekkürler..


 
Kullanıcı avatarı
rehber029
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 08 Ekm 2008, 17:07

İleti umt_d » 02 Şub 2009, 14:29

2,000 liralkık motor yenileme işlemini tavsiye ederim ben iyi bir ustaya yaptırırsanız bi 128.000 daha kullanırsınız.
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti tolga_kaan_ » 02 Şub 2009, 14:38

sekman attırmayı tavsiye etmem.  aç kapa dünya işçilik tutar. açılmışken  sağlam bi rektefiye yapılırsa   128 değil  228 daha binersin. Bu işi prof.  olarak yapan bi yerde yaptır başın ağrımasın. Kolay gelsin.
tolga_kaan_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 50
Kayıt: 04 Tem 2006, 00:08

İleti AhmetH » 02 Şub 2009, 15:05

segman  demek  rektefiye  demek  zaten .
yeni segman  takmak  için  gereken  işçilik  rektefiye işçiliğidir nerdeyse.

birinde  segman  değişip herşey toplanırken  diğerinde  herşey toplanırken  gereken parçalar  yenileriyle  değişiyor

 

 

bende  komple  motor  yenilemenizi  tavsiye ederim. 2. el satarken  kazandırır.

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti tolga_kaan_ » 02 Şub 2009, 15:20

segman demek motor demek değildir. sadece    segmanlar değişir. yerine takılır.  rektefiyede ise  kapak taşlanır   sibob kayıt  değiştirilir. piston - kol - kayıt - biyel vs değişir. grank taşlanır.   sekman attırmak  500 tl ise  motor yaptırmak  2000 ytl dir.  ,

not: rakamlar  tahminidir. + / -  olabilir.  Motor yaptırmak = 2000 ytl demek değildir. Bu tür şeyler  ezbere söylenmez  açar bakılır ona göre konuşulur...

tolga_kaan_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 50
Kayıt: 04 Tem 2006, 00:08

İleti rehber029 » 02 Şub 2009, 15:29

genelde 2bin liralık bi fiyat çıkarılıyor galiba ..daha uygunu bulmak zor

bide bişey daha sorayım arkadaşlar bu tür bi değişimi kasko kapsamında yaptırmak münkünmü.. şimdilik kaskom yok ama :))

bu tür tecrübesi olan arkadaş varmı aramızda...
Kullanıcı avatarı
rehber029
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 08 Ekm 2008, 17:07

İleti AhmetH » 02 Şub 2009, 15:29

ezber işler.
 

 

2000 ytl  masrafınız  çıkmayacak  emin olun.

 

ama  iyi bir yer iyi bir usta bulmanız  lazım.

 

eli  kumpas , mikrometre  tutmayan  usta  usta değildir  sök tak tan  başka bişey  yapamaz  aklınızda bulunsun.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti rehber029 » 02 Şub 2009, 15:49

ahmet hocam biraz daha açık yazsan yazdıklarını yani dahamı fazla çıkar masraf.. nasıl bi usta bulmamız lazım ..bu iş için...ona göre dikkatli olayım ..
Kullanıcı avatarı
rehber029
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 08 Ekm 2008, 17:07

İleti AhmetH » 02 Şub 2009, 15:59

motor yenileme  olayı  tamamen  ölçüm  işidir.
 

motor  her parçasına  kadar  sökülür  ve  çeşitli boylardaki mikrometre ve plastigauge denilen malzeme ile  ölçülür.

bunun  sonucunda gereken  parçalar  bir üst veya alt  ölçüsüne  işlenir. veya  yenisi ile değişir. aşınmamış  veya  aşınması  toleranslar içinde kalanlar aynen  kullanılır.

 

örnek  verecek olursak  üstteki   üye  "grank taşlanır" dedi.   hayır  krank  mili  yatak sararak  yolda bırakmamış işlenmez.  yatak sarıp  yolda bıraksa bile  ölçmeden  taşlanmaz.

 

benim kanaatim sizin  motorunuzu şunlar  0 ayarına getirir.

 

üst kapak  işçiliği

16 tane  yeni supap lastiği

16 tane  yeni supap

yeni bir set krank ana ve kol yatakları

yeni segmanlar

tüm motor keçe  ve conta takımı.

yeni yağ pompası

yeni triger seti ve devirdaim.

yeni segmanların oturması için güzel bir honlama

düzgün conta basma yüzeyleri  için güzel  hafif bir kapak taşlama.

 

bunun dışındaki tüm masraflar  detaydır (bujiler yağ su  vs ...)

 

ama  dediğim  gibi  ölçmeden ezberden  şu  değişsin  bu değişsin  mantığı ile masraf artar.

fakat  yağ pompasını unutmayın  rektefiye işleminde  yağ pompasına  acırsanız yanarsınız.

en genel  kuraldır  durumuna  bile  bakmadan çöpe atıp , orijinal yenisini takmak lazım.

yağ pompası insanın kalbi gibi Smile

 

özetle  ustanız  işi bilmeli  ölçümden anlamalı  ve  bu aracın  motorunun  katalog  ve tolerans değerlerini  bilmeli  elinde  kaynak  olmalı  kafadan iş yapmamalı.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti rehber029 » 02 Şub 2009, 16:22

teşekkürler ahmet hocam baya açıklayıcı oldu ..İşin detaylarını bilmesekte dikkat etmemiz gereken noktaları not ediyorum...senin verdiğin listeye bakılırsa fiyat 2binlirayı geçecek galiba :(( teşekkürler tekrar... Tabii bide bursada bu işi yapacak iyi ustada lazım ..
Kullanıcı avatarı
rehber029
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 08 Ekm 2008, 17:07

İleti AhmetH » 02 Şub 2009, 16:35

geçmeyeceğinden  eminim.
 

supap lastikleri  1-2 ytl lik parçalar.  supap  takımıda  iyi fiyata  bulunur.

yataklar  60 - 70 civarıdır.

 

sarf  malzemeye verdiğiniz  para  600 ytl  yi  geçmez. gerisine işçilik isterler.

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti rehber029 » 02 Şub 2009, 17:44

arkadaşlar varmı bursada bu işi yapacak usta bildiğinizz birde bu işi kasko kapsamında yaptırmak münkünmü kitabına uydurarak yani :))
Kullanıcı avatarı
rehber029
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 08 Ekm 2008, 17:07

İleti derude » 02 Şub 2009, 18:45

[quote="rehber029"]arkadaşlar varmı bursada bu işi yapacak usta bildiğinizz birde bu işi kasko kapsamında yaptırmak münkünmü kitabına uydurarak yani :))[/QUOTE]
 

Kasko bunu kapsamaz.

 

Ayrıca sizin kitabınız nasıl ki uydurulabiliyor!?
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti ihsan » 02 Şub 2009, 20:44

benım bursada bıldıgım iyi bi skoda ustası var ama. gıttıgım yerde hep favo ve felıca var kolay kolay fabiş gormedım. bıızm favo serısınden cok iyi anlıyo abi.ama fabiş hakkında birsey dıyemem. skoda ozel servısı bu dedıgım yer. k.sanıyide fuatatasoy
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti AhmetH » 02 Şub 2009, 21:46

olaya  vw  olarak  bakarsanız  daha iyi olur.
 

vw motoru bunlar.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti cemo » 03 Şub 2009, 10:57

[quote="rehber029"]arkadaşlar varmı bursada bu işi yapacak usta bildiğinizz birde bu işi kasko kapsamında yaptırmak münkünmü kitabına uydurarak yani :))[/QUOTE] bunu başka yerde söyleme g.tüyle gülerler adama. siz üçkağıtçılık yaptıkça o para sizden böyle çıkar umarım anlarsın
cemo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Arl 2008, 16:46

İleti mbarman » 03 Şub 2009, 11:48

1. öncelikle motor yapmadan önce doğru teşhis yapılmalıdır. yağ yakan her araç motor yapılmasını gerektirmeyebilir. bunun için motorun kompresyon teslerinin yapılması. yani motorun kuru ve yağlı olmak üzere silindir basınçlarının ölçülmesi gerekir. bu test sonucunda silindirler arasındaki basınç farkının 25kg/cm2f i geçmemiş olması gereklidir. neyse ayrıntıyı yazmıycam. eğer fark varsa düşük olan silimdirde muhtemel olarak segman kırığı, süpap yanığı,supap ayar bozukluğu, conta kaçağı gibi arızalardam şüphelenilip yapılabilecek ayarlar yapılmalıdır. sorun çözülmez ise ve silindir basınçları katolog değerini altındaysa motor açılır.
2. araç sadece yağ yaktığı için motor yapılması gerekmez. yağ yakmasını sebebi bazen sadece supap lastiklerinin sertleşmesindende olur. bu sebeple öncelikli olarak size tavsiyem. motorunuzu açtırmadan önce bulunduğunuz bölgedeki bir rektefiye şirketine gidip motorunuzu ölçtürmenizdir.
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti rehber029 » 03 Şub 2009, 13:31

evettt haklısınız bunu söyleyen bir kaç arkadaş daha çıktıı yani wv motorunun 128 binde bitmesi çok olağan bi olay değil...

bana söylenen özellkle ilk km aşırı devirli kullanan (bayan :)) bu tür sonuçlara sebeb olmuş olabilir contalar yada sübab last.sorun olabilir gibi..

mantıklıda geldi...

birde kasko yada benzeri konularda yorum yapan arkdaşlara
biraz daha seviyeli olalım lütfen..yanlış yada doğru yorum yapabilirsiniz ama bana ahlak savunuculuğu yapmayın...
Kullanıcı avatarı
rehber029
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 08 Ekm 2008, 17:07

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir