Aracın km. düşürme hakkında.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Aracın km. düşürme hakkında.

İleti haktan32 » 15 Mar 2009, 20:39

  
    Arkadaşlar aracının km.yüksek olupta düşüren varmı? Benim araç 140.000 bin civarı, motor bakımından veya başka bir bakımdan sıkıntım olmamasına rağmen (zaten bu km. uzun yolda yapmış) psikolojik olarak 60-70 binde görmek istiyorum :)  Şimdi bu dijital km. düşürülebiliyormu? Düşüren arkadaş varmı? Düşen km. nasıl anlaşılır? Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler...(Araç 2004 fabia)
 
haktan32
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 18 Tem 2008, 23:49

İleti hakanerdogan » 15 Mar 2009, 21:11

dün bi arkadaşın ford focusunu inceledik, 100 bin küsür idi, dedim az binmişin araba 2000 model, bu ikinci km saati dedi, aslı 200 binden fazla olmalı. dijital km saatinizin yenisini takın... 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti guvenxoca » 15 Mar 2009, 23:24

hocam sanayide 75ile 100 ytl arasında bir fiyata düşürüyorlar
gösterge panelini söküyorlar arabayı bilgisayara baplayıp birşeyler yapıyorlar...

ama bence etik değil...

ayrıca güvenlide değil...
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti barutoglu » 16 Mar 2009, 00:06

Bir galerici 20 TL ye halledilebileceğini, hatta değiştirildiğinin anlaşılamadığını söylemişti. Ancak Güven Hoca'nın da belirttiği gibi tutum ahlaki değildir. Satarken alıcıya kilometresi hakkında doğru bilgi vermelisiniz Aksi taktirde, Ahirete inansanız da inanmasanız da bunun hesabını veremezsiniz. Ancak belirttiğiniz gibi zevk için düşünüyorsanız araç sizindir.  Yine ancak, uzun yol gittiğinden bahisle şeytan sizi kilometresinin düşürülmesi hususunda yanıltmaya çalışıyor olabilir. Yani "aracın daha temiz hani şu km ELLİBİN de olsa hiç de fena olmaz zaten belli de olmaz" türünden vesvese verebilir. Düşüncemi paylaşmanın daha doğru olacağını düşündüm.  Elbette kendim de dahil hiç kimsenin ateşe düşmesini istemem. Fikrimi yazmamın sebebi budur.
Sür çıkar ağyârı dîlden ta tecelli ede Hakk
Padişah girmez saraya hane ma'mur olmadan.
Kullanıcı avatarı
barutoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 17 Eyl 2007, 00:37
Ad Soyad: Gazi BARUT
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 FABİA SP COMBİ 16V GRANİT GRİ ATİKER FAST SYS

İleti yexplorer » 16 Mar 2009, 00:46

onda anlasılacak bi yer yok zaten ama servis kayıtlarından ortaya çıkarr ilk 3 sene araba 70 bin yapıp sonraki 5 sene 30 yaptıysa ortaya çıkar. bencede hiç etik değil enin de sonunda araba satılacak
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti semih06 » 16 Mar 2009, 00:55

oto elektronikçiler düşürüyor.... ankarada olsaydınız hallederdik... arkadaşım o işlere bakıyor..
semih06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Şub 2007, 20:50

İleti harbi » 16 Mar 2009, 02:19

arkadaşlar yaş ( 30 )  belli yaşadığın ömur belli   kimlik de ( 20 ) indirmişsin negibi düzellme olurki .bu işi yapan sadece aracını satmak icin yapar
harbi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 03 Arl 2007, 16:51

İleti ankaralı_06 » 16 Mar 2009, 02:41

tamamen sahtekarlık için yapılır bu iş .Uzak durun
ankaralı_06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Oca 2009, 11:55

İleti sonertevfik » 16 Mar 2009, 02:59

[quote="barutoglu"]Bir galerici 20 TL ye halledilebileceğini, hatta değiştirildiğinin anlaşılamadığını söylemişti. Ancak Güven Hoca'nın da belirttiği gibi tutum ahlaki değildir. Satarken alıcıya kilometresi hakkında doğru bilgi vermelisiniz Aksi taktirde, Ahirete inansanız da inanmasanız da bunun hesabını veremezsiniz. Ancak belirttiğiniz gibi zevk için düşünüyorsanız araç sizindir.  Yine ancak, uzun yol gittiğinden bahisle şeytan sizi kilometresinin düşürülmesi hususunda yanıltmaya çalışıyor olabilir. Yani "aracın daha temiz hani şu km ELLİBİN de olsa hiç de fena olmaz zaten belli de olmaz" türünden vesvese verebilir. Düşüncemi paylaşmanın daha doğru olacağını düşündüm.  Elbette kendim de dahil hiç kimsenin ateşe düşmesini istemem. Fikrimi yazmamın sebebi budur.[/QUOTE]

Bende gazi hocamıza aynen katılıyorum benim söylemek istediklerimi aynen nakletmiş. Teşekkürler...
BİZ OSMANLIYIZ... ÇOK ÖZLÜYORUZ...
sonertevfik
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 311
Kayıt: 09 Tem 2007, 21:55
Konum: İSTANBUL
Ad Soyad: Soner Tevfik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Felicia GLX-İ

İleti RoadFighter » 16 Mar 2009, 03:06

Siz km sayacını  düşürmeyi kendinizi rahatlatmak için yapacağınızı söylüyorsunuz.
 

Evet, arabanın km sayacında düşük rakamlar psikolojik olarak arabanın sahibini rahatlatır.

 

Ama bunu sonradan düşürmek hiç etik değil.

 

Aracınızın bakımları tam ise,arızası vs. yoksa siz o tarz bir rahatlık içindesinizdir zaten. Varsın km'si yüksek gözüksün.

 

Biz kendimize araç alırken "aman km'si oynanmamış olsun" derken kendi aracımızın km'sini düşürüp, bu aracı başkasına satarken ne diyeceğiz?

 

İşin hakkaniyet yönünü de düşünmek lazım.
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti sonertevfik » 16 Mar 2009, 03:53

ARKADAŞLAR HİLEDEN HİÇKİMSEYE HAYIR GELMEZ. YAPMAYIN BÖYLE ŞEYLER LÜTFEN... BEN ARAÇ ALIRKEN KİLOMETRE SAATİNE DEĞİL SAHİBİNİN SAMİMİYETİNE VE DÜRÜSTLÜĞÜNE BAKARIM İLK ÖNCE... 2 KEZ SKODA SATTIM 8 SENE İÇİNDE SATIŞ ANINDA ALICININ GÖRMEDİĞİ KUSURLARINI BEN GÖSTERDİM Kİ GÖREREK BİLEREK ALSIN DİYE, SONUÇTA DA 2 KİŞİYİ DOST KAZANDIM, BELKİ ŞUAN 2 KİŞİYLEDE HİÇ GÖRÜŞME İMKANIM OLMADIYSADA BİLİYORUM Kİ OLUMLU BİR İZLENİM BIRAKTIM O İNSANLARDA... 
BİZ OSMANLIYIZ... ÇOK ÖZLÜYORUZ...
sonertevfik
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 311
Kayıt: 09 Tem 2007, 21:55
Konum: İSTANBUL
Ad Soyad: Soner Tevfik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Felicia GLX-İ

İleti rechanerr » 16 Mar 2009, 05:15

[quote="guvenxoca"]hocam sanayide 75ile 100 ytl arasında bir fiyata düşürüyorlar
gösterge panelini söküyorlar arabayı bilgisayara baplayıp birşeyler yapıyorlar...

ama bence etik değil...

ayrıca güvenlide değil...
[/QUOTE]
allah korkum yok
kul hakkı yerım kandırırm dıyen varsa 25 ytl ye dusurme yapıolar
rechanerr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 21 Eyl 2008, 17:48

İleti hetepe » 16 Mar 2009, 10:38

Her açıdan, yapılması doğru olmayan bir iş.Yarın satışta kesin ortaya çıkar, anlayan anlar.Söyleseniz de söylemeseniz de alıcının gözünde sıfıra düşersiniz.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti cemo » 16 Mar 2009, 11:01

senin gibi zihniyettekilerin aracı inşallah satılmaz veya düşük paraya satılır inşallah sen ancak kendini kandırırsın
cemo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Arl 2008, 16:46

İleti emr7919 » 16 Mar 2009, 11:12

Bu uygulamanın psikolijik rahatlma amacıyla yapılacak olmasına inanmak çok zor. Km saatinda 50.000-60.000 yazsada siz gerçek km bilgisini biliyor olacaksınız.


Bu tamamen satış esnasında alıcı kandırmak amacıyla yaplacak bir uygulamaya benziyor. Umarım alım-satım konusunda bu zihniyetteki insanlarla muhattab olmak zorunda kalmayız. 
emr7919
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 May 2008, 15:32

İleti Amentu » 16 Mar 2009, 13:41

Arkadaşlar km düşürme olayı sattıgım kısı tarafından araçta uygulandı. ınternette  verdıgım ılanla 2 aylık vekaletle sattıgım  kısı  aracın kmsını 174bınden 118bıne cekmıstı. Aracım kazalı darbelı boyalı ve değişenı olan bı aractı. Bınek aracı 4 sene  boyunca hem bır jep hemde  bır kamyonet mısalı (Bagajda tugla tasıma) kullanmıstım. Ama  satıcı  oyle guzel ıfadeler yazmıs kı zate aracı 4 gun ıcınde o da sattı. Yenı aracımı alırken hep ıcımde bır kusku vardı.Elden yada galerıden alırken ne kadar dıkkat etsekte bu km dusurme ısı  cıplak gozlen  gorulemeyecek bısı. Onun ıcın aracımı DOD (dogus otodan aldım 2.el) dan aldım.Garantı verdıklerı ıcın. Gercı Km  dusurme anlasılıyormus ama ıste her yerde  aletı yokmus sanırsam...
Amentu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Mar 2009, 23:49

İleti guvenxoca » 16 Mar 2009, 13:42

ben 206 ya yaptım ama niye??
 

bir süre siteden uzak kaldığımda çok yol katettiğimden ve saolsun octide su gibi yaktığından 2. araç olarak 2004 70bin km de 206 hdi aldım...

almaz olaydım...

başıma gelmeyen kalmadı,tam anlamıyla kazık yedim

benden önceki ******iz arabanın içine etmiş...

şimdi diyeceksinizki baktırmadınmı ? evet baktırdım hakkaten hiçbir kazası yok,araba diri bilgisayardada hata vermedi yani temiz geldi gözüme daha ne yapalım??

 

neyse ben arabayı aldım 2 ay sonra aniden gösterge paneli çalışmamaya başladı,bütün uyarı ışıkları yanmaya başladı en sonundada araba çalışmamaya başladı...

 

tabi benim canımın sıkıntısını düşünün...

neyse bize göründü şaşmaz yolları ...

önce götürdüm abc peugeot servisine adamlar bir baktılar komple arabanın beyni ile oynanmış,BSİ beyninin kabloları kesilmiş tekrar bağlanmış ,sonra dedilerki bu arabanın komple multiplex sistemi ve elektirik tesisatı değişçek fransadan gelecek 3500 tl fatura çıkarttılar...

 

ben tabi kafayı yiyorum halimi düşünün kazığın büyüğünü yedik..

normalde böyle tufaya düşmezdim ama oldu işte...

 

neyse tabi çareyi şaşmazda aldım,sonra iyi bir peugeot ustası buldum saolsun çok yardımcı oldu,ben gittim yıldız sanayiden  çıkma beyin , BSİ,kablotakımı filan aldım1000 ytl ye,komple değiştirdik sorunlu kısımları ama bir baktım beyin takılınca rabanın km çıktı 150bin km ye,

 

tabi beynini aldığım 206 150 bin km deydi...

o zaman bende karar verdim km yi düşürmeye...

 

ama yine garip bir durum ben arabayı aldığımda 70 küsür bindeydi ben yine aynı km ye düşürecektim ama peder dediki 'oğlum bu model arabaya 70 bin km az belki senden önceki ******izde düşürmüştür gel sen şunu 80 bin yap dedi'

 

bizde büyük sözü dinledik büyük sanayide  ankaralılar bilir Oto Anka var  gittik orda hallettirdik...

bu arada km düşürme işi aracın modeline göre fiyat değiştiriyor,ama 20 ytl ye hayatta dijital km düşürmezler...

 

bu arada orada bir sürü ******iz galerici vardı ,onları görünce birkez daha yemin ettim kendime galeriden araba almam diye...(belki onlara 20 ye düşürüyorlardır)

 

işte böylece kısmen sorunu çözdük hala içim rahat değil yine her an arıza çıkaracak diye ama ne yapalım yedik kazığı bir kere...

 

işte böyleeee benim hikaye bu ...

 

şimdi sizce ben yanlışmı yaptım???
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti güz » 16 Mar 2009, 14:56

suç sizde değil...
suç  arabalara % 37+18= 55 vergi alanlarda
20.000 liralık arabaları 40.000 liraya satıp sizin gibi dürüst insanları ikinci el abaraba almaya mecbur bırakanlarda...

ve böylelikle de sizin deyiminzle ş......lere gün doğuranlar da

 

geçmiş olsun
güz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Arl 2008, 19:00

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir