Kullandığınız antifriz nedir?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Kullandığınız antifriz nedir?

İleti shumenli » 25 Mar 2009, 18:09

Merhaba,

Arkadaşlar Radyatöre giden su/antifriz haznesini nasıl boşaltabiliriz? Ve ayrıca önerilen G12 antifriz (pebme antifriz) almak istiyorum. Aşağıdaki linkteki ürün müdür almam gereken? Çünkü benim antifrizim pembe G12 değil mavi renkli farklı bir antifrizdi. Sizler ne kullanıyorsunuz?

http://www.hepsiburada.com/space-g12-pl ... 913#tablnk

Kullanmam gereken yukarıdaki ürün dimi ?
 
2001 FABIA ELEGANCE 1.4 16V 101BG

A5 - 2005 OCTAVIA ELEGANCE 1.6 FSI 115BG

B6 - 2011 SUPERB ELEGANCE 1.4 TSI 125BG
Kullanıcı avatarı
shumenli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 114
Kayıt: 18 Eyl 2008, 12:38
Ad Soyad: EROL GÜLER
Nereden: Yurt Dışı
Arabanız: B6 - 2011 SUPERB ELEGANCE 1.4 TSI 125BG

İleti hetepe » 25 Mar 2009, 18:16

Orjinal G12 pembe...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti ufuk05 » 25 Mar 2009, 18:19

antifirizlerde iki çeşit oluyor.Yanlış telafuz etmim ama organik ve biorganik mi öyle bişi biri senin dediğin gibi pembe açık portakal rengine benzer diğeride mavi olan.Birbirine karıştırılmaması gerekiyor.Ciddi hasarlara yol açıyormuş.
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti shumenli » 25 Mar 2009, 18:28

Nasıl yani? Şimdi bu karışımı nasıl engelleyeceğiz? Pek bilgim yok bu konuda...

Mevcut antifrizi nasıl boşaltırız peki öyle sorayım o zaman karışmamış olacak Smile

Bir de yukarıdaki linkteki antifriz doğru mudur? Bunu mu kullanmalıyım?
2001 FABIA ELEGANCE 1.4 16V 101BG

A5 - 2005 OCTAVIA ELEGANCE 1.6 FSI 115BG

B6 - 2011 SUPERB ELEGANCE 1.4 TSI 125BG
Kullanıcı avatarı
shumenli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 114
Kayıt: 18 Eyl 2008, 12:38
Ad Soyad: EROL GÜLER
Nereden: Yurt Dışı
Arabanız: B6 - 2011 SUPERB ELEGANCE 1.4 TSI 125BG

İleti fabialife » 25 Mar 2009, 18:59

[quote="shumenli"]Merhaba,

Arkadaşlar karbüratore giden su/antifriz haznesini nasıl boşaltabiliriz? Ve ayrıca önerilen G12 antifriz (pebme antifriz) almak istiyorum. Aşağıdaki linkteki ürün müdür almam gereken? Çünkü benim antifrizim pembe G12 değil mavi renkli farklı bir antifrizdi. Sizler ne kullanıyorsunuz?

http://www.hepsiburada.com/space-g12-pl ... 913#tablnk

Kullanmam gereken yukarıdaki ürün dimi ?


[/QUOTE]

radyatöre diyecektin herhalde (Karbüratör demişsin).

radyatörün altındaki tahliye tapası yada musluğu hangisi varsa açacaksın, aynı zamanda radyatör kapağı ve yedek su depo kapağınıda açıp su tamamen boşalıncaya kadar bekleyeceksin. sonra yedek su depo kapağından birkaç defa kuvvetlice üfleyeceksin, hortumlarda kalan suda radyatöre inip oradan boşalacak.

 buraya kadar her şey normal yolunda gider ancak senin  arabada moturun içerisindeki soğutma suyuda  bu arada boşalırmı bunu bilmek lazım. ayrıca motor bloğunda su tahliye tapası varsa onunda açılarak içerisisindeki suyun boşaltılması lazım. yoksa motorun içerisindeki suyu karbüratöre tahliye edip oradan boşalmasını sağlamak için araba boşta 10-15 saniye gaz vererek  çalıştırılabilir.

sonra tazyikli su ile radyatörün kapağından içeri bir müddet su tut ki içerisindeki kireç tortu alttan aksın. bu işlemler bittikten sonra alttaki radyatör tapasını kapatıp yeteri kadar 1/2 - 1/3 hangi oranda antifiriz karıştırmak istiyorsan o kadar lt antifirizi radyatörden döküp üzerine su ilave et ve radyatör üst kapağını kapat.

ayrıca yine yedek su deposunu seviyasine kadar antifirizli su ile duldurarak kapağını kapat ve arabayı boşta tarmostat açıncaya kadar çalıştır. termostat açtıktan sonra su motor içersinde ve radyatörde dolaşmaya başlayacak ve antifiriz ile su homojen şekilde karışacaktır. arada bir gaz ver içerideki havayı atsın. fan çalıştıktan bir müddet sonra arabayı stop edip yedek depodaki su seviyesini kontrol et ve 1-2 gün takip etmeyi unutma motorun  içerisinde hava kaldıysa zamanla atılacak ve atılan havanın hacmi kadar yedek su deposundan motora su ineceği için yedej depodaki su eksilecektir. eksiliese tamamlarsın.

ben bu kadarını yapamam dersen en güzeli sanayide bir usytaya git ve orada değiştirttir.

fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti shumenli » 25 Mar 2009, 19:15

[quote="fabialife"]
[quote="shumenli"]Merhaba,

Arkadaşlar karbüratore giden su/antifriz haznesini nasıl boşaltabiliriz? Ve ayrıca önerilen G12 antifriz (pebme antifriz) almak istiyorum. Aşağıdaki linkteki ürün müdür almam gereken? Çünkü benim antifrizim pembe G12 değil mavi renkli farklı bir antifrizdi. Sizler ne kullanıyorsunuz?

http://www.hepsiburada.com/space-g12-pl ... 913#tablnk

Kullanmam gereken yukarıdaki ürün dimi ?


[/QUOTE]

radyatöre diyecektin herhalde (Karbüratör demişsin).

radyatörün altındaki tahliye tapası yada musluğu hangisi varsa açacaksın, aynı zamanda radyatör kapağı ve yedek su depo kapağınıda açıp su tamamen boşalıncaya kadar bekleyeceksin. sonra yedek su depo kapağından birkaç defa kuvvetlice üfleyeceksin, hortumlarda kalan suda radyatöre inip oradan boşalacak.

 buraya kadar her şey normal yolunda gider ancak senin  arabada moturun içerisindeki soğutma suyuda  bu arada boşalırmı bunu bilmek lazım. ayrıca motor bloğunda su tahliye tapası varsa onunda açılarak içerisisindeki suyun boşaltılması lazım. yoksa motorun içerisindeki suyu karbüratöre tahliye edip oradan boşalmasını sağlamak için araba boşta 10-15 saniye gaz vererek  çalıştırılabilir.

sonra tazyikli su ile radyatörün kapağından içeri bir müddet su tut ki içerisindeki kireç tortu alttan aksın. bu işlemler bittikten sonra alttaki radyatör tapasını kapatıp yeteri kadar 1/2 - 1/3 hangi oranda antifiriz karıştırmak istiyorsan o kadar lt antifirizi radyatörden döküp üzerine su ilave et ve radyatör üst kapağını kapat.

ayrıca yine yedek su deposunu seviyasine kadar antifirizli su ile duldurarak kapağını kapat ve arabayı boşta tarmostat açıncaya kadar çalıştır. termostat açtıktan sonra su motor içersinde ve radyatörde dolaşmaya başlayacak ve antifiriz ile su homojen şekilde karışacaktır. arada bir gaz ver içerideki havayı atsın. fan çalıştıktan bir müddet sonra arabayı stop edip yedek depodaki su seviyesini kontrol et ve 1-2 gün takip etmeyi unutma motorun  içerisinde hava kaldıysa zamanla atılacak ve atılan havanın hacmi kadar yedek su deposundan motora su ineceği için yedej depodaki su eksilecektir. eksiliese tamamlarsın.

ben bu kadarını yapamam dersen en güzeli sanayide bir usytaya git ve orada değiştirttir.

[/QUOTE]

Zaman ayırıp da uzunca ve güzel anlatımınız için öncelikle çok teşekkür ederim. Evet Radyatör diyeceğime karburatör demişim yanlış olmuş.

Peki bu işlem işin sadece antifriz kullansam yanlış mı olur? Yoksa su ve antifrizi karıştırmam mı gerekiyor. Bir diğeri vermiş olduğum linkteki antifriz oluyor dimi bizim araçlara? Ayrıca bu işlemler için sanırım 1 adet (1Lt) yerterli olmayacak, kaç Lt almam gerekir? Çok soru sordum sanırım.
2001 FABIA ELEGANCE 1.4 16V 101BG

A5 - 2005 OCTAVIA ELEGANCE 1.6 FSI 115BG

B6 - 2011 SUPERB ELEGANCE 1.4 TSI 125BG
Kullanıcı avatarı
shumenli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 114
Kayıt: 18 Eyl 2008, 12:38
Ad Soyad: EROL GÜLER
Nereden: Yurt Dışı
Arabanız: B6 - 2011 SUPERB ELEGANCE 1.4 TSI 125BG

İleti fabialife » 25 Mar 2009, 22:36

saf antifirizin donma derecesi çok düşüktür. su ile belirli oranlarda karıştırıldıkça donma derecesi yükselir. sen istanbulda yaşadığına göre Yarı yarıya  antifiriz ile su karıştırsan yaklaşık  -37 derece 1/3 oranında karıştırırırsan -22 derece civarında elde edersin .buda doğu bölgesi hariç türkiyenin her yerinde yeterlidir. aracın kullanma klavuzunda veya forumda arattırırsan aracın kaç lt. soğutma suyu aldığı yazılıdır. bu miktarın 1-1,5  lt fazlasını (yedek depo) hesap ederek, yarısını antifiriz yarısını da su olarak yada 1 ölçü antifiriz, 2 ölçü su olarak ayarlayıp bir kovada karıştırarak motora doldurabilirsin.


 sanayideki yağcılardan yada hipermarketlerden mobil, castrol, petrol ofisi  vb. markalı bir antifiriz al. volkswagenlerin kullandığı kırmızı (G-12) antifiriz derseniz bilirler.

her yıl kış başında antifirizin derecesini servis ya da tamircide ölçtürmeyi unutma, antifirizde zamanla özelliğini yitirdiği için donma derecesi zamanla azalır.
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti mxengine » 25 Mar 2009, 23:34

benim bildigim cok basit bi yöntem var bi kova gibi bişey bul radyotor sıvısı kutusu varya ona gelen üsttaraftaki boruyu sök motoru rölantide çalıştır bütün sıvı borudan boşalacaktır yoksa lifte kaldırıp arabayı öyle boşaltabilirsin
mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti alpko » 26 Mar 2009, 00:05

arkadasim atifriz deposunun uzerinde ne yaziyor? G12 o zaman G12 dolduracaksin, g12`de pembe oluyor.. Skoda serviste orijinal bulabilirsin ya da diger markalarinda mutlaka G12 uretimi vardir. 
alpko
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Eyl 2008, 19:37

İleti Öner » 26 Mar 2009, 03:13

ustaya 5 tl ver. o nerede ne su boşaltacaksa boşaltır. ben geçen gün sis farının ampulunu değiştireyim dedim 1 saat uğraştım sök tak. arkadaşınki de patlamış. 5 tl değiştirdi. upraşmaya gerek yok zaten.
Öner
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Oca 2008, 18:58


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir