fabia da vites zamanlası yanlışlığı.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fabia da vites zamanlası yanlışlığı.

İleti hdoner » 30 Nis 2009, 01:22

Aracım 2002 model 68hp fabia.Size bahsetmek istediğim konu şu . Kendi kişisel görüşümü söyleyecegim:Bu aracın 1. vitesi çok güçlü fakat 2. vitese geçilidiğinde şanzumandaki zamanlama sorunu farkediliyor bu aracı 3500-3700  devire kadar çıkartığım oluyor özellikle bayrılarda.Ayrıca araç 5. viteste çuvallıyor mecbur 4. vitestede 100 ün üzerine çıkmadımı araç çok geç hızlanıyor.Sollama yaparken kesinlikle 4. vitese düşmek gerekiyor.....kafama takılan  bu aracın 101hp sindede aynı sorun yaşanıyormu?
 
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti hakanerdogan » 30 Nis 2009, 01:26

http://www.skodam.com/forum_posts.asp?T ... 5&get=last


bir çok defa yokuşlarda kullanıcılarından bu motorların devir istediğini duyduk, devirli kullanın Smile

101 elbette biraz daha rahattır bu konuda. ama o da maximum tork ve beygirini yüksek devirlerde verir, sportif kullanıma yatkın bir motordur, en azından kağıt üzeri verileri bu yönde.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti barutoglu » 30 Nis 2009, 01:28

Yüksek devirlerde bir sorun hissetmedim ancak, 1. vites çok güçlü 2.ye attığımızda bazen fevkalade zorlanabiliyor düz yolda. Ben pek ufak ayrıntıları anlamam ancak bu durumun bana da farklı geldiğini söylemeliyim

Sür çıkar ağyârı dîlden ta tecelli ede Hakk
Padişah girmez saraya hane ma'mur olmadan.
Kullanıcı avatarı
barutoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 17 Eyl 2007, 00:37
Ad Soyad: Gazi BARUT
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 FABİA SP COMBİ 16V GRANİT GRİ ATİKER FAST SYS

İleti RoadFighter » 30 Nis 2009, 01:31



Mesela Honda Accord son hızına 4. viteste ulaşıyor :)

5. vites için uzunca bir düzlük olması gerekiyormuş Accord için.

Octavia ile yokuşlarda  bazen vites küçültsem araç fazla devirleniyor, vites yükseltince de bu sefer devir fazlaca düşüyor ve araba çekişten düşüyor.

Bu şanzıman oranlarındaki yanlışlıktan değil de motor gücü ile alakalı diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hdoner » 30 Nis 2009, 01:32

Hakan yanıtın için tesekkür ediyorum.Ayrıca bu aracın motorunun volkswagen ın en kötü motoru olduğunu duymuştum doğrumudur ? ayrıca sölediğin gibi spor olayına çok kaptırıyorum sanırım anlık 5000 e kadar yükselmelerde sorun çıkarırmı?(Ben doğudayım çok dağlık ve paso rapa var cogu zaman 1 den 2 yapınca araç çekmıyor 2 den 3 e alırkende bu devri görüyorum ayriyeten araç lpg li)
 
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti hakanerdogan » 30 Nis 2009, 01:36

[quote="hdoner"]Hakan yanıtın için tesekkür ediyorum.Ayrıca bu aracın motorunun volkswagen ın en kötü motoru olduğunu duymuştum doğrumudur ? ayrıca sölediğin gibi spor olayına çok kaptırıyorum sanırım anlık 5000 e kadar yükselmelerde sorun çıkarırmı?(Ben doğudayım çok dağlık ve paso rapa var cogu zaman 1 den 2 yapınca araç çekmıyor 2 den 3 e alırkende bu devri görüyorum ayriyeten araç lpg li)
 
[/QUOTE]

aracınızın üzerindeki çok noktadan enjeksiyonlu 68 beygirlik motor, VW grubunun değildir, aslında motor bloğu, favoritin ki ile aynıdır.

VW nin değil, skodanın kendi yaptığı bir motordur. diğer seçeneklere göz atarsak, TDI zaten VW-Audi geliştirmesi bir makine, 101 hp lik motor ise, eski kasa Pololarda 1.4 16V 100 bg olarak bulunan, ama birazda Skodanın VW poloculara gıcıklığına ufak bi yazılım ile 1 bg artırdığı VW makinesi.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hdoner » 30 Nis 2009, 01:39

[quote="RoadFighter"]



Mesela Honda Accord son hızına 4. viteste ulaşıyor :)


5. vites için uzunca bir düzlük olması gerekiyormuş Accord için.




Octavia ile yokuşlarda  bazen vites küçültsem araç fazla devirleniyor, vites yükseltince de bu sefer devir fazlaca düşüyor ve araba çekişten düşüyor.


Bu şanzıman oranlarındaki yanlışlıktan değil de motor gücü ile alakalı diye düşünüyorum.


[/QUOTE]
 

motorları kasaya göre düşük kalıyor bu muhakkak bide mpi motorlar pek de başarılı gelmedi bana.(düşük devirde üretilen tork miktarı açısından)
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti hakanerdogan » 30 Nis 2009, 01:43

sonuçta küçük hacimli atmosferik bir motordan fazlasını beklemek yanlış.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti sainz » 30 Nis 2009, 12:54

Hakan' ın da dediği gibi 1.4 MPI motor, Favorit' in 1289 cc. motorunun hacminin geliştirilmiş ve elektronik enjeksiyonla donatılmış halidir. 68 HP güce sahip ve tork değeri de öyle aman aman yüksek değil. 1. vites oranı yaklaşık 3,5:1 ve 2. vites oranı da yaklaşık 2:1. Diferansiyel oranı da 4,1:1. Bu değerler aracın biraz devirli kullanılması gerektiğini gösterir. Zira Asım' ın da dediği gibi motor pek güçlü değil. İkinci vitese attığınızda motorun bayıldığını hissetmeniz gayet normal hele ki rampalarda.
1. vitesten 2. vitese geçip debriyajı da bıraktığınızda motor devrinin azamî tork devrine yakın bir devirde olması gerekir ki, motor 2. viteste de kasayı çekmeyi becerebilsin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti alpko » 30 Nis 2009, 13:14

[quote="hakanerdogan"]
[quote="hdoner"]Hakan yanıtın için tesekkür ediyorum.Ayrıca bu aracın motorunun volkswagen ın en kötü motoru olduğunu duymuştum doğrumudur ? ayrıca sölediğin gibi spor olayına çok kaptırıyorum sanırım anlık 5000 e kadar yükselmelerde sorun çıkarırmı?(Ben doğudayım çok dağlık ve paso rapa var cogu zaman 1 den 2 yapınca araç çekmıyor 2 den 3 e alırkende bu devri görüyorum ayriyeten araç lpg li)
 
[/QUOTE]

aracınızın üzerindeki çok noktadan enjeksiyonlu 68 beygirlik motor, VW grubunun değildir, aslında motor bloğu, favoritin ki ile aynıdır.

VW nin değil, skodanın kendi yaptığı bir motordur. diğer seçeneklere göz atarsak, TDI zaten VW-Audi geliştirmesi bir makine, 101 hp lik motor ise, eski kasa Pololarda 1.4 16V 100 bg olarak bulunan, ama birazda Skodanın VW poloculara gıcıklığına ufak bi yazılım ile 1 bg artırdığı VW makinesi.
[/QUOTE]

Skoda`nin fabia`dan sonra kendi motoru yok Hakan, bunu daha once de paylasmistim.. VW motorlari takiliyor uzerine Skoda amblemi ekleniyor, mesela Fabia `polo`nun giydirilmis halidir..
Buradaki ruhsatlara bakarakta cok kolay anlasiliyor bu, mesela favorit ya da felicia`nin ruhsatin da Skoda Favorit yaziyor Fabia oto ruhsatinda yazan da su Volksvagen Model: Skoda, type: Fabia seklinde..
alpko
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Eyl 2008, 19:37

İleti iceman70 » 30 Nis 2009, 13:14

evt sportif kullanıma yatkın rally aracı gibi sürdüğüm oluyor motoru çok seviyorum seside çok güzel ama tabi sonuçta 101hp 1.4 fazla bişey beklememek lazım.bence çok güzel verimli bir motor ama dediğin gibi araç ağırsa sollamada 5'ten 4'e düşmek gerekiyor zaten maksimum tork 4400 devirde geliyor.
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti serdar5306 » 30 Nis 2009, 20:05

68 liklerden fazla birşey bekleme benim aracım 101 bg düşük devirlerde pek tat vermiyor ama yüksek devirde kullanınca tadından yenmiyor
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti RAZOR10 » 30 Nis 2009, 22:35

peki arkadaşlar 1 soruda benden 68 likler çek motoru diyorsunuz 101 likler vw.. peki 1,4 16v 75hp kimin?
Kullanıcı avatarı
RAZOR10
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 619
Kayıt: 23 Eyl 2006, 12:07
Ad Soyad: selçuk ÇİMŞİR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia ambiente 2005

İleti serdar5306 » 30 Nis 2009, 23:13

bildiğim kadarıyla vw nin
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti alpko » 30 Nis 2009, 23:35

[quote="RAZOR10"]peki arkadaşlar 1 soruda benden 68 likler çek motoru diyorsunuz 101 likler vw.. peki 1,4 16v 75hp kimin?[/QUOTE]

Skoda`nin fabia`dan sonra kendi motoru yok!!!!
alpko
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Eyl 2008, 19:37

İleti hakanerdogan » 01 May 2009, 00:11

[quote="alpko"]

[quote="hakanerdogan"]
[quote="hdoner"]Hakan yanıtın için tesekkür ediyorum.Ayrıca bu aracın motorunun volkswagen ın en kötü motoru olduğunu duymuştum doğrumudur ? ayrıca sölediğin gibi spor olayına çok kaptırıyorum sanırım anlık 5000 e kadar yükselmelerde sorun çıkarırmı?(Ben doğudayım çok dağlık ve paso rapa var cogu zaman 1 den 2 yapınca araç çekmıyor 2 den 3 e alırkende bu devri görüyorum ayriyeten araç lpg li)
 
[/QUOTE]

aracınızın üzerindeki çok noktadan enjeksiyonlu 68 beygirlik motor, VW grubunun değildir, aslında motor bloğu, favoritin ki ile aynıdır.

VW nin değil, skodanın kendi yaptığı bir motordur. diğer seçeneklere göz atarsak, TDI zaten VW-Audi geliştirmesi bir makine, 101 hp lik motor ise, eski kasa Pololarda 1.4 16V 100 bg olarak bulunan, ama birazda Skodanın VW poloculara gıcıklığına ufak bi yazılım ile 1 bg artırdığı VW makinesi.
[/QUOTE]

Skoda`nin fabia`dan sonra kendi motoru yok Hakan, bunu daha once de paylasmistim.. VW motorlari takiliyor uzerine Skoda amblemi ekleniyor, mesela Fabia `polo`nun giydirilmis halidir..
Buradaki ruhsatlara bakarakta cok kolay anlasiliyor bu, mesela favorit ya da felicia`nin ruhsatin da Skoda Favorit yaziyor Fabia oto ruhsatinda yazan da su Volksvagen Model: Skoda, type: Fabia seklinde..
[/QUOTE]


farklı bir şey dememişim zaten.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti alpko » 01 May 2009, 00:26

[quote="hakanerdogan"]
[quote="alpko"]

[quote="hakanerdogan"]
[quote="hdoner"]Hakan yanıtın için tesekkür ediyorum.Ayrıca bu aracın motorunun volkswagen ın en kötü motoru olduğunu duymuştum doğrumudur ? ayrıca sölediğin gibi spor olayına çok kaptırıyorum sanırım anlık 5000 e kadar yükselmelerde sorun çıkarırmı?(Ben doğudayım çok dağlık ve paso rapa var cogu zaman 1 den 2 yapınca araç çekmıyor 2 den 3 e alırkende bu devri görüyorum ayriyeten araç lpg li)
 
[/QUOTE]

aracınızın üzerindeki çok noktadan enjeksiyonlu 68 beygirlik motor, VW grubunun değildir, aslında motor bloğu, favoritin ki ile aynıdır.

VW nin değil, skodanın kendi yaptığı bir motordur. diğer seçeneklere göz atarsak, TDI zaten VW-Audi geliştirmesi bir makine, 101 hp lik motor ise, eski kasa Pololarda 1.4 16V 100 bg olarak bulunan, ama birazda Skodanın VW poloculara gıcıklığına ufak bi yazılım ile 1 bg artırdığı VW makinesi.
[/QUOTE]

Skoda`nin fabia`dan sonra kendi motoru yok Hakan, bunu daha once de paylasmistim.. VW motorlari takiliyor uzerine Skoda amblemi ekleniyor, mesela Fabia `polo`nun giydirilmis halidir..
Buradaki ruhsatlara bakarakta cok kolay anlasiliyor bu, mesela favorit ya da felicia`nin ruhsatin da Skoda Favorit yaziyor Fabia oto ruhsatinda yazan da su Volksvagen Model: Skoda, type: Fabia seklinde..
[/QUOTE]


farklı bir şey dememişim zaten.
[/QUOTE]

68lik fabia`da var ama..
alpko
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Eyl 2008, 19:37

İleti hakanerdogan » 01 May 2009, 00:29

ben demişim ki, fabiada bi 68 lik kendi favoritinden türettiği motor, diğerleri VW diye, Alp Abi sende demişsinki Fabiadan sonra Skoda kendi motorunu koymadı, gelgelelim, bende zaten he evet, 68 lik skoda motoru demişim.


3 durumu ayrı ayrı analiz edersek, 3 ününde kesiştiği görülüyor. yada ben bir yeri yanlış anlıyorum.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

Sonraki

Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir