eksoz sistemi arıza lambası yanıyor,yardım lütfen!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

eksoz sistemi arıza lambası yanıyor,yardım lütfen!

İleti traty » 18 May 2009, 02:52

arkadaşlar aracı yeni aldım ve gösterge panelindeki eksoz arıza lambası(yani musluk işareti)yandı.bulunduğum ilde de skoda servisi yok ve sağa sola telefon açarak arızayı gidermeye çalışıyorum,şuana kadar enjektör temizliği-gaz kelebeği temizliği-buji değişimi-oksijen sensörü temizliği-yakıt deposu temizliği yaptırdım fakat lambayı hala söndüremedim,araba sabahları çalışırkende biraz zor çalışıyor ve motor sallanıyor,aracım 2008 model yeni kasa 1.2 fabia,bilen anlayan varsa lütfen yardımcı olsun bana
 
traty
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 May 2009, 02:17

İleti komançi » 18 May 2009, 09:00

geçmiş olsun Fabia da kronik tir o lamba yanma olayı zamanla alışırsın:)
ben de de vardı gazdan demişti arabayı aldığım şahıs aldırmadım bi müddet yandı, bujileri değiştirnce söndü gaz ayarından olabilir araban gazlıysa tabi, aklıma gelen bunlar
Ne Zaman qol Die Arkamı Dönsem Elinde ofsayt ßayrağıyla ßekLer KahpE HAyAt ! ! !
Kullanıcı avatarı
komançi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 18 Mar 2009, 01:29
Ad Soyad: Fatih ÖZDEMİR
Nereden: Adana
Arabanız: Fabia

İleti derude » 18 May 2009, 09:16


Arıza lambasının yanması kronik falan değildir. Kesinlikle bir sorun olduğunun işaretidir.

 

Bu lamba egsoz sistemi veya emisyon değerlerinde problem olduğunu anlatır.

 

Bunu kronik olarak etiketlemek ise işin kolayına kaçmaktır.

 

Aracınızda lpg yok ise;

 

Sabah zor çalışmasından anladığım kadarıyla ilk ihtimal egr valfi, ikinci ihtimal ise lambda sensörü arızasına benziyor.

 

Fakat en doğru tespit için aracınızın vag-com a bağlanması gerekiyor. Geçmiş olsun.
 

 
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti traty » 18 May 2009, 14:47

bugün başka bir servisi daha aradım ve araca adaptasyon yaptırmamı söyledi,onuda yaptıracağım fakat egr valfi dediğiniz nerede bulunuyor ve nasıl bir parça,pahalı birşeymi,benimde en çok korktuğum lambda sensörü ve oyüzden en son lambda sensörüne yöneleceğim çünkü bildiğim kadarıyla pahalı bi parça
traty
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 May 2009, 02:17

İleti antrotonic » 18 May 2009, 15:15

arkadaşım bendede octi var o işaretin bir kaç nedeni olabilir o nedenleri zate diğer arkadaşlar sana aktarmışlar.bende de o sinyal yanıyodu musluk işareti.yüce auto ya götürdüm araba lamba sensörü arızalıymış.allahtanki arabayı yeni almıştım yeni dediysem 2007 yılında 2004 model olarak.neyse değiştirdiler ışık kayboldu.ve fiyatını sormuştum çiftine 750 tl dediler ve skodayı ve yüce auto yu seçtiğin için bu bizden olsun demişlerdi.
      bu lamba sensörü yakıtın zengin yada fakir karışım olduğunu beyine ileterek yakıtı etkiliyo.inşallah lamba sensörü arızası değildir ve inşallahta aracın garantilidir. 
antrotonic
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 19 May 2008, 22:13

İleti lazianke » 18 May 2009, 15:24

Geçenlerde serdar5306, carbonclean yaptırdıktan sonra düzeldiğini yazmıştı.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti traty » 18 May 2009, 15:26

peki 1 yaşında ve 33000 km de bi aracın lambda sensörü bozulurmu,bunun bozulmasına etkenler neledir acaba
traty
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 May 2009, 02:17

İleti BaTeRRiiSStt » 18 May 2009, 17:56

lambda sensörünün arızasının en büyük sebebi kirli yakıttır..
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir