2005 1.2 fabia htp vs 2006 peugeot 307 hdi...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

2005 1.2 fabia htp vs 2006 peugeot 307 hdi...

İleti oguz » 08 Haz 2009, 18:40

geçenlerde yakın bi arkadaşımın abisi ile tanıştım balo için gelmişti. ve yeni aldığı 2006 peugeot 307'si ile geldi. aracı almadan da baya fikir alış verişinde bulunmuştuk. fabia çok istiyodu ama uygun bulamadı pejoyuda baya uygun buldu ve aldı. fabia yı merak ettiğini bildiğimden uygun bi zamanda biraz gezinti yaptık ve fabianın müthiş derece üstün olduğunu söyledi dedim abi nasıl olur senin aracın dizel turbosu var torqu var yer benimkini yok diyor 1. 2. 3. viteslerde çekişi benimkinden daha fazla baya bi şaşırdım ve oda müthiş derecede şaşırdı fabia ya.sonra dedik bi karşılaştıralım ve biraz denemelerde bulunduk... video ve resim almadım arkadaşlar üzgünüm ama hepsini ayrıntısıyla anlatıcam


1. 2. 3 viteslerde fabia açık ara önde gidiyo. ve çok seri hızlanıyor.

 

2. vites 85-90 arası fabia 3. vitesde 110-120 arasına geliyor(vites değişirken 120 buıluyor)

 

2. vites max 70 pejo (devir 50deydi ve araba çıldırmış durumdaydı) 3. vitesde ise 105 felandı.

 

rollingde 3. 4. 5. viteslerde fabia her turlu onde ve arayı açıyor. hemde rahat açıyor.

 

son hızda ise pejo max 170 gördü. fabia deneme gereği duymadık ama ben çok 190 üzeri çıktım bir kere de 200 deneyimim var. hetepe mygokhan gibi arkadaşlarda biliyorlardır ve onlarda denemişlerdi.

 

şimdi yorumlar sizde. pejo çok temiz bi araç şehir içi kullanılmış. benim aklım 2 şey geldi ya motor açılmamış yada turbo sorunlu(dizel motor bilgim az aklıma bi bunlar geldi) araca bor katkı maddesi koymus temizlesin diye nekadar mantıklı siz bilirsiniz.sizce sorun nedir ne değildir yoksa pejolar böylemidir. 1.4 hdi 70 hp (tdi ile aynı bildiğim kadarıyla.) son olarak eklemek istediğim abimiz fabianın vites aralıklarına ve debriyajına bayıldı :)

 

abim forumu ziyaret edip bana kızmaz umarım yorumlar onun işine yarayacaktır:)
 


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti HTP » 08 Haz 2009, 19:33

bendede 1.2 var arkadaşımın c-max tdi ile kalkış yaptık.Ford çıldırıyor çok seri bir araba ama inanın 1. ve 2. viteslerin max devirlerine kadar fark atamamıştı ama sonrası malum.arabanın şŞanzıman oranları, motorun potansiyel gücü ile oldukça uyumlu ve verimli çalışma sağlıyor. Hele birde ağırlığını 850-900 arasında tutabilselerdi üzerindeki motorla neler yapardı kimbilir :))
HTP
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 208
Kayıt: 24 Nis 2008, 14:00
Ad Soyad: ibrahim çakır
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 HTP

İleti tam3r » 09 Haz 2009, 00:00

1.4 ler o kasalar için tam bir üretim hatası.
o yüzden 1.6 sını yaptılar.
tam3r
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 27 Haz 2007, 14:55

İleti oguz » 09 Haz 2009, 00:01

butun peugeot 307 1.4 hdi' lar öylemi? öyleyse  vah yazık yani


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti bahane » 09 Haz 2009, 10:46

bende fabia 1,2 kullanıcısıyım bu araçlar 1-2 viteste gerçekten çoook seri ışıklarda falan kalkış yaparken gaza fazla yüklenince şahlanıp ön tarafı sağa sola geziyor vallaa çok kez başıma geldi kalkışta falan seri olduğu için yanımdaki araba ne marka model olursa olsun geride kalıyor ama 3. vitese doğru gelince onlara hayırlı yolculuklar diliyorum :):):)

bahane
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 33
Kayıt: 13 Haz 2007, 17:12
Ad Soyad: Sami
Nereden: Zonguldak
Arabanız: 2007 Skoda Fabia 1,2 Classic Plus Sedan-Benz+Lpg

İleti hetepe » 09 Haz 2009, 13:16

Ben de 1.2 ciyim, Kalkışta bir-iki model dışında rakip tanımam.Şimdiye kadar da hiç mahçup etmedi beni fabişkom...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4254
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti oguz » 09 Haz 2009, 15:02

bende aynı. ama benim karşılaştırdığım pejo dizel bizim tdi lar gibi. 4. vites 60'la ikimiz birden basıyoruz fabia  yürüyo gidiyo.5 desen aynı . torq yok araçta sanki.son hızı 170de kalıyo. ben ona çok şaşırdım.



2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti RoadFighter » 09 Haz 2009, 16:26

Aslında 307 1.4 HDI yürürken 1.2 Fabia'yı geçmesi lazım.
 

Bizim komşuda da 1.4 HDI 307 var. Adam,aracının yokuşta çekişini "rezalet" olarak nitelendiriyordu.

 

O kasayı 70 hp'lik HDI motor yürütmüyor demek ki.(1200 kg galiba 307)

 

 

Ama siz 65 hp'lik 1.5 DCI Clio'nun yürüyüşünü bir görün. 950 kg'lik arabayı fena yürütmüyor 65 hp'lik DCI motor.
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti joker » 09 Haz 2009, 18:02

fabianın kalkışı tamam çok güzel ama sonrası hüsran 1.4 yetmiyor fabiaya ben daha güçlü daha hızlı bi fabia istiyorum..1.4 çok pasif kalıyor 
joker
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 May 2009, 13:56

İleti oguz » 11 Haz 2009, 02:51

[quote="RoadFighter"]Aslında 307 1.4 HDI yürürken 1.2 Fabia'yı geçmesi lazım.
 

Bizim komşuda da 1.4 HDI 307 var. Adam,aracının yokuşta çekişini "rezalet" olarak nitelendiriyordu.

 

O kasayı 70 hp'lik HDI motor yürütmüyor demek ki.(1200 kg galiba 307)

 

 

Ama siz 65 hp'lik 1.5 DCI Clio'nun yürüyüşünü bir görün. 950 kg'lik arabayı fena yürütmüyor 65 hp'lik DCI motor.
[/QUOTE]
 

max hız valla 170 de kalıyo 307. nedeni meçhul. torq da yok yani belirgin. 1-2-3 viteslerde kafa tutamıyo kafa tutmayı bırak baya geriden geliyo.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti RoadFighter » 11 Haz 2009, 03:10

Peugeot değil mi işte nal toplamak işi gücü! :D
 

Pejocular kızacak ve GTI,RC sınıfı araçları öne sürecekler hemen:)

 

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti ihsan » 11 Haz 2009, 03:55

usta bursa antalya arası 2004 model 307 1.4 hdi kullandım gercekten berbat cekıs dıye bırsey  yok gıtmıyo araba motor cok zayıf kalıyo ama yakıt dersen tam hatırlamıyorum ama cok sasırttı az yakıyordu . antalaya ya  2 arac gıtmıstık digerıde 98 sahin s tüpluydu. ınanırmısınız sahın daha atak gıdıyo tupde oldu halde. pejo ile bursa cevre yolunda araba 168-170 gıbı tıkandı kaldı gıtmıyo daha ki o hıza cıkana kadar da oooo cay demlesen olur misali :)
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti oguz » 11 Haz 2009, 04:17

ozaman hepsi öyle. vah bizim abinin haline.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir