tdi nasıl kullanılmalı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

tdi nasıl kullanılmalı

İleti ares0106 » 22 Haz 2009, 13:32

arkadaşlar 2006 tdi arabam var araba uzun yolda özellikle süratlenirken yığılma yapıyor idi ustaya götürdüm turbo kurum bağlamış dedi ve temizledi şuan düzeldi arabayı devirli kullan dedi  bazıları tdi ları fazla sıkıştırmamak gerekir diyor usta ise vites geçirmeden biraz bağırsın diyor sizce nasıl kullanılmalı
 
ares0106
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 11 Nis 2009, 20:22

İleti RoadFighter » 22 Haz 2009, 14:08

Zannediyorum ki olması gerektiğinden büyük viteste kullanıyorsunuz aracınızı.


Turbo da aktif görev yapamıyor belki de. (iyi yağlanamıyor vs.)

 

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti mustisahin » 22 Haz 2009, 15:01

Kesinlikle devirli kullanmak gerekiyor imis,
Kabaca, yüksek devirde temizleniyor, kurum baglaması engelleniyomus,

artı dizel motorlar düsük devirde daha cok yakarmıs.
mustisahin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 09 Ekm 2007, 16:03

İleti hakanerdogan » 22 Haz 2009, 15:17

öncelikle geçmiş olsun.

dizel motorlar yapıları gereğı sabit devirli çalışan makinelerdir, sanayide, lokomotiflerde, gemilerde böyledir. hep aynı devirde çalışır.

aşırı düşük yada aşırı yüksek devirlerde problem çıkarabilmesi doğaldır.

evet doğrudur, dizel motoru fazla değil, hatta hiç sıkıştırmamak gerekir. zaten tork-bg grafiklerini incelediğinizde tepe noktası hep ortalarda bir yerdedir. yüksek devirlerde sapıtmışçasına güç kayıbına uğrarlar.

aşırı düşük devirdede motor adeta yaktığı mazotun hakkını veremez halk tabiriyle, boğulur, saçmalar, bayılır. Mustafa abimin dediği gibi düşük devirde zorlanan, max tork değerine ulaşamayan dizel makinesi artık istop etmemek için zengin karışım yapmaya zorlanır ECU tarafından.

aracınız 2.0 mı, 1.9 mu 1.4 mü belli etmemişsiniz ama fabia kısmına açtığınıza göre konuyu 1.4 TDI olmalı, kendimde kullanıcısı olaraktan yol durumuna göre 2250-3500 aralığını öneriyorum. rahat akan sakin, düz, hatta hafif iniş bir yolda 2250-2500 gidilebilir, ama sürat, perf. yada tırmanma hallerinde 3000-3500 arası gidilebilir.

asla 2000 devrin altında 3-4-5 vitesleri kullanmayın.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti SEAHAWK » 22 Haz 2009, 15:40

Hakan'ın da belirttiği gibi, çok alt devirlerde felaket bir zengin karışım oluşuyor. Hatta yol bilgisayarı olanlar kontrol edebilirler; basit bir kalkışta bile zaman zaman 99.9 lt'lik anlık tüketim görülüyor.Dead
 

Aynı durum çok düşük devirlerde gelen güç taleplerinde de oluyor. Ama 2000'in üstünde en baba yokuşta pedalı dibe yapıştırın, mantıklı değerleri aştığını kolay kolay göremezsiniz.

 

 

 

Üst devire gelince...

 

Ben yeri geldiğinde 4500'e kadar kullanırım. Ama maksimum performans istiyorsanız genel olarak en ideali (amaç turbo sağlığı değil, performans almak tabii) 4300'de vites büyütmek. Sonrasında belirgin bir ivme azalması hissediliyor.4300 kritik sınır yani.

 

Ancak kimi durumlarda, daha doğrusu bazı aşırı koşullarda motor daha bu devirlere gelmeden, hatta belki 3000'i hemen geçince hızlanmayı kesebiliyor. Böylesine dik yokuşlarda ise hızlanma talebinizi gözden geçirnemiz lazım. Örneğin 3. viteste kükreye kükreye rampa tırmanırken (araç da yüklü ise) motor 3250 devrin üzerine çıkamıyorsa 4. vitese geçmenin de bir anlamı yoktur zaten. Zira daha 3. viteste tam devir göremeyecek kadar ağır yük altındaki bir motor 4. viteste isterse tam 2200 devire kitlensin, gene zorlanacaktır.

 

 

Neyse, bu son 2 paragraf turbo ömründen ziyade performans konusuna yönelik oldu.Big%20smile

 

 

Hem performans, hem ekonomi hem de motor ömrü için çok alt devirlerde mümkün olduğunca fazla güç talebinde bulunulmaması gerektiği konusunda hepimiz hemfikir olmalıyız sanırım.Smile Yolbilgisayarı olanların 1000-1900 devir arasındaki ani yüklenmeler ile 2000 üstü yüklenmeleri tüketim bakımından kıyaslamalarını tekrar öneriyorum.
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti MUSTAFA01 » 23 Haz 2009, 14:44

bence çok sıkıştırmamaktan kasıt sürekli depar attırarak hızlanmayı kastetmiştir. sakin sakin hızlanmak hem aracı yormuyor hem de yakıtı fazla tüketmiyor. ben düz yolda 2000 deviri fazla geçmeden deviri kaybetmeyecek şekilde az gaz vererek kullanıyorum yakıt çok tasarruflu oluyor.
ancak bu durumlarda asla ani gaza basmıyorum bu da motora zararlı

rampada ise mümkün olduğu kadar 3000 devirden aşağıya inmem benim araç 1,4 dizel 80 hp

denedim rampada 2500 ile giderken 3000 devirdekinden daha fazla yakıt harcıyor 
MUSTAFA01
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Şub 2008, 10:43


Fabia



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir